{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.895 visninger | Oprettet:

Folk der skralder? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle smiley
Jeg ser rigtig artikler og opslag om skralder.
Og kender osse nogle der gør det.
Men hvad er tanken med det?
Hvad er jeres holdninger?
Jeg har fået fortalt af det par jeg kender, at de gør det som freeganer, altså de er imod at butikkerne smider så meget brugebart med ud, og så deler de med dem de kender som måske ikke har råd til mad,

men hvad tænker i? Hvis det er noget du evt har kendskab til og du helst ikke vil have nogen skal vide det, er du velkommen til at sende en pb til mig.

Glæder mig til at se jeres holdninger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der skralder?
  • #1   9. dec 2013 Synes det er så fint smiley

  • #3   9. dec 2013 Tanken synes jeg er ganske fin, men... Jeg ville simpelthen ikke kunne spise mad der har ligget i en container, efter jeg har set hvor mange maddiker der kan have fest sådan et sted..

    Gi' den gas, hvis det er det man føler rigtigt, jeg ville ikke kunne gøre det.


  • #4   9. dec 2013 Altså, har tit lige hørt den der fra venerne " skal ud og skralde"
    Men har aldrig rigtigt.. Taget med, eller forstået det..
    Smider butikkerne seriøst bare ting ud?
    Og må man så bare tá det?
    Ligger det i en stor container med alt muligt møg nede i, som man skal ned i? O.O
    *gør mig klog*


  • #5   9. dec 2013 Som jeg fik afvide af mit vennepar der gør det, tager de ikke ting ikke er spiselige, de er grundige, som de selv fortæller.

  • #7   9. dec 2013 Jeg syntes det er en smule klamt.

    Men nu har jeg selv arbejdet i en Fakta, og jeg ved bare hvor nasty den container var, så ville aldrig selv kunne spise noget der fra.

    Men det er da et ok alternativ til folk med få penge!


  • #8   9. dec 2013 Nu har jeg selv, sammen med min familie, været ude og skralde to gange og det er vildt det de smider ud. Det er ikke kun mad, men også ting som f.eks blomster, tøj, legetøj og sådan. Jeg har selv meget svært ved at spise mad som er skraldet og i det hele taget bare mad, hvor udløbsdatoen er en dag over - men har formået at drikke en drikkeyoghurt og spise en pose M&Ms som jeg fik skraldet, hihi.

    Desuden er det også meget skægt at skralde. I burde næsten prøve det. Der findes MANGE godter til f.eks vores heste. Frisk brød, frugt og sådan smiley


  • #9   9. dec 2013 Flere i min familie skralder og jeg syntes det er ganske udemærket.
    Jeg tør ikke skrælde fordi jeg ikke ved nok om holbarhed og opbevaring, men har ingen skrubler om at spise det dem fra min familie finder for ved de har styr på det! smiley


  • #10   9. dec 2013 Jeg prøver pt at få fat i nogen som vil skralde med mig smiley
    Jeg har ikke prøvet før, men synes det lyder fedt smiley


  • #12   9. dec 2013 Har ikke selv lyst, eller behov for den sags skyld, for at skralde. smiley

    Mangler intet, hverken penge, mad osv. smiley
    Men har til gengæld heller intet imod folk der skralder! Synes det er en super fin idé, og hvis folk vil gøre det, jamen så lad dem dog. smiley


  • #13   9. dec 2013 Bumle: Meld dig ind i Robin Hoods madkammer på Facebook (hvis du har det self) og du vil sten sikkert finde en eller flere som har lyst til at skralde med dig smiley

  • #14   9. dec 2013 Michelle: Jeg er allerede medlem af to sider inde på fb omhandlende skraldere smiley
    Jeg bor tilsyneladende bare i det forkerte område smiley
    Men kan da lige prøve at tjekke den ud smiley


  • #15   9. dec 2013 Det er helt fint man gør det, der bliver smidt meget ok mad ud, som folk med små penge ka få glæde af
    Men jeg ska selv være meget langtud, hvis jeg sku gøre det.
    Er super kræsen, og har det svært med gammelt mad.


  • #16   9. dec 2013 Jeg ville skralde hver dag hvis jeg havde muligheden!! Men her i Rudkøbing låser butikkerne deres containere -.-'

    Synes det er frygteligt hvor stort et madspild der er i DK! Har personligt ingen problemer med at spise mad der er gået over dato - er ikke sart når det kommer til det smiley


  • #18   9. dec 2013 Gypsy: Bor du i Rudkøbing? smiley
    Seejt :3

    Katrine: Nej det er det ikke smiley
    Så længe man ikke hopper over hegn, tager ting udenfor containerene eller bryder låse op er det fuldt ud lovligt smiley
    *"Hvis stedet er offentligt tilgængeligt, så er der ikke et problem. Og kun hvis man virkelig laver ballade eller ødelægger ting, kan vi give en bøde - det er en helt anden sag. Når folk har smidt noget væk er det ikke deres ejendom længere, det gør vi ikke noget ved." (citat: Amager Politi)*

    Hvis der skal være begået et strafbart forhold skal nogen have mistet noget af værdi som en anden beriger sig med.

    Såfremt et supermarked eller lign. smider mad i en offentlig container og en anden samler det op og tager det med sig, er der ikke tale om tyveri.

    Venlig hilsen
    Dorte Johannsen
    Servicecenteret
    Sydsjælland og Lolland-Falsters Politi*


  • #19   10. dec 2013 Jeg synes det er helt fint, og kunne sagtens selv finde på det, hvis jeg får brug for det.
    Der er nogle ting, jeg aldrig ville tage - men ting der er pakket ordentligt ind, og som ser fint ud og lugter fint, ville jeg ikke have problemer med. Måske i starten, men tror det er en tilvænningssag.

    Jesseas - Ja, man 'fisker' ting op ad containere. Nogle hopper ned i den, og roder rundt - og her har de fleste overtrækstøj og handsker på. Men det er ikke alle, der hopper ned i dem. Det kommer også an på hvor fyldt den er og hvor stor den er. :o) Butikkerne smider RIGTIG meget ud. Det er helt vildt, hvor meget de smider ud! Man kan spare mange penge, ved at skralde - og det er helt lovligt, så længe man ikke bryder låse op eller klatrer over hegn.


  • #20   10. dec 2013 Der er ikke noget mere lækkert at bare kunne åbne sin fryser og se at den er helt fyld med de mest fantastiske stege og andre godter ja for ikke at glemme ens køleskab og den sunde frugt skål som altid er fyldt. Skralder selv mellem 3-7 gange om ugen og kunne da bestemt ikke undvære mit lille kik jeg får ud ad det. Men pas på det er stærkt vanedannende og giver abstinenser smiley

  • #21   10. dec 2013 *Bumle* Ja det gør jeg smiley Er det sejt? smiley

  • #22   10. dec 2013 Synes det er super fint folk kan finde på det, men jeg tænker automatisk "AD!" bare ved tanken. Fordi jeg har arbejdet i Fakta og de der "lækre stege og gode kød" tit har lagt et halvt til et helt døgns tid på et gulv i lageret som er 21 grader i snit. Alle de bakterier.. fy for den da. Og det er standard i mange (ikke alle) faktabutikker, at vi gennemgår dato om morgen inden åbing, dvs kl syv cirka og så ligger til kl ti om aften. Så nej, jeg skralder ikke.

    Og så er de containere noget af det mest ulækre og tit og ofte kan der findes døde rotter i rottefælden som er lige under, men gemt så offentligheden ikke kan se fælden og derfor vide om der er rotter.

    Der havde vi i øvrigt også tit folk som stjal kød og andet. Synes virkelig det er ulækkert, når jeg ved hvordan butikkerne behandler varer der skal smides ud.


  • #23   10. dec 2013 Jeg synes det er helt fint at folk skralder. Men ville ALDRIG nogensinde kunne gøre det selv, synes simpelthen det er for ulækkert når det ligger i sådan en container. Men det er helt fint at andre folk skralder, bare de ikke vil have mig med smiley

  • #24   10. dec 2013 Min storebror skralder jævnligt, og har fundet mange gode ting! Bl.a. Pepsi, Nikoline og Faxe Kondi, som hverkan var skredet over sidste salgs dato eller noget.

    Han har også fundet bolcher og morgenmadsprodukter. Gode ting når man er på SU som ham.

    Jeg synes det er en super måde at udnytte maden og mindske madspildet. Det er også en god hjælp når man ikke har så mange penge. Jeg synes det er mærkeligt med de supermarkeder der låser containerene eller hælder et eller andet klamt over!


  • #27   10. dec 2013 Gypsy: Jahaaa smiley
    Elsker Rudkøbing smiley
    Gik på efterskole dernede 12/13 ^^
    På Øhavets smiley


  • #29   10. dec 2013 Så lidt smiley
    Hvor på Sjælland bor du? :3


  • #30   10. dec 2013 Sig mig tror folk man tager mad som er pakket ud samt ikke vasker det af? Oo sikke nogle morsomme kommentare altså smiley

  • JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 283
    #31   10. dec 2013 Jeg synes det er rigtig fint, at folk med små midler skralder. Man må gøre hvad man kan for at få mad på bordet. Men samtidig mener jeg, at man burde gøre det på en anden måde, for alene det at skralde er i min optik ret uværdigt, at folk så skal kravle rundt i containere gør det endnu mere uværdigt. Det er ikke nemt ikke at have mange penge, at man skal besudles på den måde er bare trist.
    Man burde kunne lave en løsning, der ikke kræver resourcer fra supermarkeds-kæderne, men derimod frivilligt arbejde, hvor folk "hentede" maden direkte fra butikkerne, i stedet for at skulle i skraldespanden.


  • #33   10. dec 2013 Katrine: Jeg ville gerne smiley
    Du bor bare for langt væk xD


  • #34   10. dec 2013 Altså jeg synes det er klamt fordi jeg selv har arbejdet i en butik hvor folk kom og skralede. Og med tanke på hvordan de fleste butikker behandler varene som alligevel skal smides ud, er det bare ulækkert. Som sagt, defekte varer som ser fine ud har ofte lagt 12 timer og mere i omkring 21 grader på et gulv. Det er en ren bakteriebombe.

    Men om folk gør det, det styrer de selv og har ingen fordomme om det. Ville bare ikke selv risikere at blive syg eller noget ved det.


  • #35   10. dec 2013 Jeg tror skam ikke at folk bare tager hvad de kan få fat i, jeg kender selv folk der skralder og jeg ved de er grundige i deres udvælgelse af mad, men jeg kan bare ikke ryste tanken af alle de maddiker jeg har set i diverse containere af mig og det er den eneste grund til at jeg ikke skralder. Igen, ikke fordi jeg tror at de tager mad fuld af larver med sig, men det syn af dem er brændt fast på nethinden...

Kommentér på:
Folk der skralder?

Annonce