{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.091 visninger | Oprettet:

Gymnasium. Jeg overvejer at droppe ud... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejer at droppe ud af gymnasiet(1g) pga flere ting... bla, er jeg slet ikke glad når jeg står op om morgnen, jeg er skoletræt og føler mig slet ikke tilpas i klassen.

Jeg ville gerne være dyrelæge og der skal man jo have gymnasiet, men jeg har nu gået og tænkt lidt på veternærsygeplejske(staves) og falck redder(ambulance)

hvad havde i gjordt i min situartion?har i nogle gode råd? havd skal der til for de forskellige uddannelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gymnasium. Jeg overvejer at droppe ud...
  • #1   11. dec 2013 Jeg dropper selv ud til jul, og så starter jeg på Hansenberg til sommer.
    Hvis du gerne vil være dyrlæge, kan du tage en dyrepasser uddannelse, med EUX- den giver adgang til nogle rigtig gode videreuddannelser, bla. dyrlægestudiet. (-;


  • #3   11. dec 2013 Kan lige så godt være ærlig, du får ikke en læreplads som veterinærsygeplejerske så længde du er under 20, jo måske hvis du kender en dyrlæge. Og når du er over 20 er det stadig næsten umuligt at få en læreplads.
    Falkredder skal du være 21 samt have kørekort, og mener faktisk også man skal have en gymnasial uddannelse - men er ikke sikker.

    Men hvis gymnasiet hænger dig så langt ud af halsen så skulle du måske droppe ud og hvis du er gået direkte fra 9 klasse til gymnasiet så skulle du måske lige tage et år på 10 klasse også prøve igen næste år?


  • #4   11. dec 2013 Undersøg på nettet hvad de uddannelser du overvejer, kræver!
    Det handler om din fremtid.
    Gymnasiet er ikke altid lutter lagkage, blev selv student i sommers, så ved hvordan det er. Overvej det nøje inden du gør noget! smiley


  • #5   11. dec 2013 Jeg gik på HHX og havde også en utrolig dårlig klasse... Jeg var også super skoletræt og ville være alt andet end der!.

    Men jeg holdt ud i 3 år - og i dag er jeg super glad for det! smiley
    Du kan blive ufattelig meget med en gymnasial uddannelse - og så snart det er overstået er man så lykkelig! smiley
    Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan du helt præcis har det i klassen - men hvis du har nogen at snakke med så synes jeg du skal fortsætte - for du bliver så glad senere hen! :-))

    Men hvis alt er galt, du er såå ked af det osv. og kan se du kun går i 1.g. så bliver det altså nogle ekstremt lange år! :S ... Måske du skal prøve at give det en chance mere? smiley Det gjorde jeg og jeg er så glad i dag! smiley


  • #6   11. dec 2013 Du skal ihvertfaldet passe på at du ikke presser dig gennem gym og så ender ud med et snit du alligevel ikke kan bruge til en skid, snittet for veterinærmedicin er ret højt smiley

    Men jeg havde nok holdt ud, eller taget dyrepasser-vejen som Henriette siger^^


  • #8   11. dec 2013 Tak for jeres svar. dejligt med forskellige svar.

    Henriette: Det lyder meget godt. kan du fortælle lidt om den?:)


  • #9   11. dec 2013 Også må jeg lige være sortseeren der lige siger at selvom man vil søge ind på dyrelæge studiet gennem kvote 2, så skal man stadig have en gymnasialuddannelse samt et snit på 6,0. Altså adgangskravene skal være opfyldt uanset om man søger kvote 1 eller kvote 2. Forskellen ligger i at for at man kan søge ind på kvote 1 så skal man opfylde adgangskvotiet (det ligger ofte på et snit over 10).
    Så man kan altså ikke bare som dyrepasser komme ind på dyrlægestudiet smiley


  • #10   11. dec 2013 Mange skoler tilbyder en form for hjælp igennem studievejleder, coach og psykolog som faktisk kan være en super smart ting hvis man har det lidt svært smiley Jeg går selv i en klasse hvor flere har søgt hjælp gennem coach fordi det har været svært med skolen.

    Ved at tage kontakt til skolen får du nogle muligheder, f.eks. klasseskift hvis du er utilpas i klassen, især i 1g. kan der skiftes her ved nytår uden man er fuldkommen bagud.


  • #11   11. dec 2013 Jeg har stået lidt lige som dig. Jeg havde det af røv hvor jeg var før og startede ud samme sted da jeg startede i gymnasiet.. Jeg har bare sagt til mig selv at jeg har drømme, jeg opnår ikke de drømme ved at droppe ud eller ligge i min seng. Jeg vil gerne være læge så det kræver også højt snit, hver gang jeg er ved at bakke minder jeg mig selv om HVORFOR jeg gør det her. Jeg har altid været en fighter, jeg giver ikke op. Gjorde jeg det stod jeg ikke på denne planet i dag. Jeg kommer igennem fordi jeg VIL og fordi jeg er villig til at ofre en masse tid på det

    Men ellers så tag en snak med dine forældre og studievejleder, det kan være det 'bare' er en anden klasse du skal i. Ellers ville jeg droppe ud, tage et halv/halvandet år fri og prøve igen, vælger du halvandet år fri ville jeg nok tage en 10. klasse på VUC og tage en HF.
    Min far fx. tog først en gymnasiel uddannelse efter han var fyldt 22. Han var ikke mentalt klar til det før, han havde brug for at se en masse, rejse, finde sig selv og hvad han gerne ville lave når han var færdig. Det kan han ihvertfald anbefale at gøre, og han har flere gange sagt til mig at dropper jeg ud, så støtter han mig i det men vil så sandelig gerne også presse på så jeg kommer igennem og kan gennemføre DEN uddannelse jeg drømmer om


  • #12   11. dec 2013 Som Team Grafik siger, så SKAL du have en gymnasiel uddannelse for at blive dyrlæge. At tage på f.eks. Hansenberg er ikke nok.

    Synes du skal droppe ud, hvis du ikke føler sig godt tilpas. Hvis man ikke føler sig godt tilpas der hvor man er, sætter det en klap for ens indlæringsevne og det får du slet ikke noget ud af. Desuden tager det hårdt på en psykisk, at skulle presse sig selv igennem sådan en uddannelse, når man har det som du har. Så får dit heldbreds skyld, lyder det mest fornuftigt at droppe ud. Du kan jo altid prøve igen, måske et andet sted?


  • #13   11. dec 2013 Hvis du virkelig drømmer om at blive dyrlæge så prøv at tag en EUX istedet, det er en kombination af gymnasiet og en ungdomsuddannelse (f.eks. Dyrepasser) - men husk du kan risikerer at sidde "fast" i din uddannelse hvis du ikke får nogen praktikplads.
    Men syntes bestemt du skal droppe ud af gymnasiet, det er ikke sundt at have det skidt med at skulle afsted om morgen, og du har alligevel alt for lang tid tilbage til at det bare er af "holde ud"


  • #14   11. dec 2013 Er lidt ambivalent i forhold til det med at droppe ud. Jeg kan sagtens forstå den med at være skoletræt, ked af sin hverdag og ikke passe ind, det kender jeg også.
    Når det så er sagt, hele det første år på HF var jeg klar til at droppe ud, men stod pinen igennem, og 2. år var så laaangt bedre! Lige så går jeg nu på lærerudd. og har haft flere trælse perioder hele vejen igennem, men nu sidder jeg endelig på fjerde og sidste år.
    Men der er kun dig til at finde ud af hvad du vil, alle dine muligheder er jo ikke forspildte fordi man ikke lige gennemfører en gymnasial udd. i første hug. Held og lykke med det smiley


  • #15   11. dec 2013 Hold ved hold ved !! Du bliver så glad og stolt når du er færdig, og både drømmmen om veterinærsygeplejerske og falckredder kan du godt skyde en hvid pil efter også, hvis ikke du har gymnasiet.. Faktisk tager de fleste dyrlæger kun veterinærsygeplejerskeelever , som har gennemført en uddannelse i forvejen

  • #16   11. dec 2013 Kan du ikke skifte gymnasium? Eller klasse? smiley


  • #17   11. dec 2013 OG glem for guds skyld Hansenberg!! Det er ikke andet end spild af tid, har selv gået der..

  • #18   11. dec 2013 Og det der kan være med EUX er, at der er få piger, hvilket er værd at overveje om man kan "klare" det smiley

  • #20   11. dec 2013 Nu ved jeg ikke hvor langt du er?
    Sidste år i 2.g døde min bedste ven d. 20 december, på trods af 62 år imellem os, så har han været manden i mit liv, det største forbilled jeg uden tvivl nogensinde får. jeg gik helt ned i kulkælderen, gad ikke være sammen med nogle overhovedet, gad ikke i skole, jeg ville ingenting, jeg var SÅ tæt på, at droppe ud. Det eneste jeg ville var hesten, da det var det ham og jeg især havde sammen. Jeg endte med, at blive ved, jeg deltog dog ikke rigtig i timerne, sad oftest bare og stirrede ud i luften, mine afleveringer blev lavet på 1 time. Mit snit endte med, at gå fra 6,1 til 1,8. Jeg fik dog lov til at forsætte alligevel på grund af situationen.
    I år har det været noget bedre, jeg er ligesom kommet videre og han fylder ikke alt i mit liv længere. Jeg ligger lige nu kun med et snit på 3, ikke meget, men det er en gymnasiel uddannelse, det er nok til min drømme uddannelse.

    Nu kan jeg jo ikke sige hvad du skal, men jeg syntes du skal holde ud, formentlig vil du bliver rigtig glad for det på sigt, selvom det ikke er så sjovt lige nu og her.


  • #21   11. dec 2013 EUX er genialt, jeg går på den lige nu med dyrepasser og HF smiley
    Jeg ved med sikkerhed at hvis jeg havde taget en almindelig HF eller anden gymnasielinje, så havde jeg droppet ud for længst pga. skoletræthed.. Men EUX er super fedt, da du jo får praktisk arbejde indblandet med det boglige. Derudover kan du jo læse videre bagefter, til dyrlæge, da du jo får en Studenter-eksamen.

    Jeg er mega glad for den her uddannelse! Og så er der jo praktikperioderne, som også gør at man får en pause fra skolen..
    - Den tager i alt 4 år og 1 måned smiley


  • #22   11. dec 2013 Du kan også tage EUX som landmand smiley

  • #23   11. dec 2013 Jeg droppede ud af 1g første gang, og startede så igen året efter. Nu går jeg i 2g, har en rigtig god klasse, den rigtige linje og jeg er GLAD for at gå i skole. Det kunne måske også være en mulighed? smiley

  • #24   11. dec 2013 Står lidt i samme situation som dig. Jeg går på HTX og vil også gerne uddanne mig til dyrlæge eller veterinærsygeplejerske, og er mildt sagt slet ikke glad for at gå der. Lærerne er møg hamrende dårlige, og der er et par tøser i klassen, som jeg slet ikke kan holde ud. Jeg får næsten ikke sagt noget, fordi jeg har nogle skavanker fra folkeskolen grundet mobning, som jeg så desværre har taget med mig. Jeg tør bl.a ikke at sige noget i engelsk, fordi jeg er bange for at snakke engelsk. Lærerne har fået det at vide, men det er de da fuldstændig ligeglade med.
    Det eneste gode er sådan set, at jeg går i samme klasse som min kæreste, men vi bliver så også splittet op efter jul.


  • #25   11. dec 2013 Jeg droppede ud efter 1.g, lige inden årsprøverne, da jeg virkelig var ved at gå ned med flaget, på trods af en god klasse og min nye bedste veninde.. det var mine forældres ide med gymnasiet og da jeg havde så gode karakterer fra 9. tog jeg direkte.. så hvis du virkelig kan mærke på dig selv, at det er ved at gå galt og du bare har det skidt, så drop ud. livet går ikke i stå, bare fordi du ikke går i gymnasiet... (hvilket tog mig meget lang tid at finde ud af) Der er mange andre muligheder i livet.. og der er altid mulighed for at tage HF senere, eller endda starte forfra på gymnasiet hvis det er... tag noget tid til dig selv, slap af, evt få et job, find ud af hvad du vil og gå i gang når du mener du er klar smiley man skal ikke presse sig selv udover kanten og klare sig igennem, i værste fald med stress og dårlige karakterer til følge, bare fordi alle andre mener det er det rigtige, og regeringen synes det skal gå hurtigere end nogensinde.. det er dit helbred der er på spil smiley - tag det fra en der har været igennem det...

  • #26   11. dec 2013 Jeg går i 3.g på HTX og er lige ved at brække mig over skolen. Kan slet ikke overskue at eksamenerne kommer til sommer. Og at vi skal skrive SRP her efter jul. Men jeg vil holde ud ! Jeg gider ikke have spildt de her år. Det er selvfølgelig lidt noget andet, men hold nu ud ! Jeg skiftede linje på det her tidspunkt i 1.g og det er nok det bedste jeg nogensinde har gjort smiley

  • #27   11. dec 2013 Det var meningen at eg skulle starte på grundforløbet til min uddannelse lige efter sommerferien ( gik ud af 9 i sommers) men jeg var simpelthen så skole træt så allerede efter en uge var det fuldkommen uoverksueligt for mig, jeg har nu taget et sappert år, hvor jeg jeg hjælper til med hestene på et gods, jeg er rigtig glad for min beslutning og tror bare jeg trængte til at lave noget andet en at læse smiley så måske du bare trænger til en pause fra skolen smiley

  • #28   11. dec 2013 Prøv at snakke med din studievejleder om det, de har styr på alt sådan noget og kan sikkert vejlede dig smiley vi har i hvertfald en tilknyttet til skolen som man bare kan aftale en tid med.

  • #29   11. dec 2013 Altså jeg går i 9. klasse nu. Og jeg tror heller ikke selv jeg vil kunne klare at gå på gym. Så jeg har snakket med min far om EUX, der er også noget der hedder EUD men ved ikke helt hvad der er ind under det. Men EUX på Høng landbrugsskole er der hestelinje. Jeg starter så nok på Asmild Kloster på EUX, forskellen er bare at de ikke har hestelinje der. Held og lykke fremover smiley

  • #30   11. dec 2013 Jeg var i samme situation for 2 år siden.
    Havde valgt en al al for svær linje (matematik A) pga. jeg gerne ville være dyrlæge, men måtte indse at efter et år, kunne jeg ikke mere. Måtte også tænke på mig selv.
    Jeg droppede ud og startede på HF og det er det bedste jeg længe har gjort!
    Jeg startede på gym direkte efter 9 og var slet ikke klar. Men efter et år på stx, følte jeg mig klar, og tog en Hf. Nu er der et halv år tilbage og kan kun vente til jeg får min hue på til sommer smiley
    Jeg havde den kæmpe fordel at al det jeg havde lavet på STX var stortset det samme som i HF, så kunne det hele, og det blev mindre stressende.
    Men alle "går ned" i juletiden, det siger lærerne også, men hvis du tror at du går helt ned, så hellere droppe ud og evt. prøve igen til næste sommer, istedet for at knække dig selv. Det skal jo også være sjovt, og ikke bare en tvang.:-)


  • #31   11. dec 2013 Hvis du går i 1.g skal i jo først vælge endelig studieretning nu her, så måske det var en mulighed at skifte linje - og klasse.
    Hvis jeg var dig ville jeg prøve at holde ud- du er nærmest kun lige startet- så jeg ville give det en chance! Jeg var selv rigtig rigtig skoletræt i 2. Og 3.g - men jeg fik en mentor som jeg kunne tale med osv, jeg kæmpede mig igennem de 2 sidste år- men når du får din hue på hovedet, så vil du takke dig selv for at du tog kampen op!

    Mht veterinærsygeplejerske - det er så godt som umuligt at få en elevplads! (Tro mig! Efter næsten 150 ansøgninger i hele landet har jeg selv givet op)
    Hvis du skulle være så heldig at få en elevplads, så skal du også tænke på at muligheden for at få job efterfølgende er næsten lige så svær som at få elevplads!
    Da det er dyrlægen selv der vælger sine elever ser de også gerne at du har en stx-hf-hhx-htx osv og at du muligvis har noget erfaring, muligvis arbejdet hos en dyrlæge eller landmand..
    Husk på, at selv om du kan tage en 'genvej' til at blive dyrlæge så skal du stadig kunne udfylde optagelseskravene..

    Falckredder kræver også en gymnasiel udd. OG du SKAL være over... 170? Mener det er 170..

    Desværre åbner det ik så mange muligheder hvis ik man tager en gymnasiel udd..


  • #32   11. dec 2013 Tak..

    EUX er det en gymnasiel uddanelse.

    Jeg overvejer meget at tage en HF istedet men, jeg er desværre kun 16 og har ikke taget en 10 klasse.

    Ved ikke hvor meget de er omkring højden mht. falckredder jeg er 160:(

    Det er rigtig fedt at i deler jeres historier med mig.

    Uglen: Jeg har det på samme måde mht det med at sige noget. Jeg tør heller ikke sige noget i mange af fagene medmindre lærene 'tvinger' mig. Det er noget jeg har kæmpet med siden folkeskolen. Jeg kommer direkte fra i kostskole(som slet ikke er det samme som folkeskolen) hvor vi var 7 elever i klassen og fik en masse støtte. her er vi 30 og det er meget svært syntes jeg.Jeg har ikke noget fravær mht afleveringer af opgaver men mit fysiske fravær er ved at være deroppe af.


  • #33   11. dec 2013
    Tja. Jeg droppede ud midt i 2g . Havde ingen grund til at gå på gymnasiet - var der bare fordi jeg ikke vidste hvad jeg ville, som så mange andre. Lavede ikke en skid, var væk en del og afleverde ikke meget.

    Havde jeg gennemført havde det været med et snit jeg ikke rigtigt ville kunne bruge til noget og tre spildte år. Min kæreste gennemførte, han vidste heller ikke hvad han ville og endte ud med et snit på 4, et eller andet - han kan absolut ikke bruge det til noget. Havde han været færdig et år efter, ville han ikke have kunne komme ind på læreruddannnelsen, fordi der på det tidspunkt kom krav om gennemsnit på 7.

    Gymnasiet er ikke lykken til alt. Selvom mange tror at hvis man tager gymnasiet, så er ens fremtid sikret imod alt ond også skal man bare bide det psykiske i sig og skide på hvor dårligt man har det.

    Har overvejet at starte på en HF, men kan ikke bruge den til noget da jeg ikke føler for at læse på universitetet - så det er spild af tid og SU kroner.


  • #34   11. dec 2013 Krikken: Hvad vil du da gerne være?:)

  • #35   11. dec 2013 Så tag en 10 klasse her resten af det her skole år. Bagefter har du så mulighed for at tage en HF smiley

  • #36   11. dec 2013
    Det ved jeg ikke :o) Har ville være blomsterdekoratør, men i det hele taget er jeg ikke super tændt på noget der har med skole og gøre. Har ikke noget hvor jeg tænkt " YES! ".

    Lige nu arbejder jeg i en Netto, det kan jeg også godt li' men jeg vil ikke tage en uddannelse som salgsassistent.


  • #37   11. dec 2013 Jeg går lige nu i 10 klasse fordi jeg ikke ved hvad jeg skal i fremtiden. På samme tid ved jeg ikke hvad jeg skal efter 10 klasse. Jeg håber lidt på at tage en htx, da de fag de har er nogle jeg interesserer mig i. Men en HF frister lidt da den kun tager 2 år, men jeg tror det er en dum idé.

    Jeg vil rigtig gerne være en falk redder, en af dem som køre i ambulancen. Men der er en fysisk test man skal tage som jeg frygter lidt. Men heldigvis har jeg 5 år til at komme i form i smiley -og hvis man skal være over 170 cm så kan jeg ligeså godt droppe det smiley


  • #38   11. dec 2013 For at blive redderelev skal du være fyldt 21, være 170-190 høj og have haft kørekort mindst 1 år.. Der er nogle flere krav..

    Det med at du har svært ved at sige noget i timerne, sådan havde jeg det præcis også! Jeg sagde kun noget når lærerne blev ved med at spørge mig- og har endda fået at vide af en lære at hun følte at jeg blev fornærmet når hun valgte mig - men det var min usikkerhed der gjorde at jeg reagerede negativt.
    Og det var derfor jeg fik en mentor! Mit fravær begyndte at stige og jeg var ik aktiv i timerne. Så fik jeg en mentor, som var en lære på gymnasiet jeg ik havde i forvejen- hende kunne jeg tale med ALT om; hvordan det gik i skole og hjemme. Og hun kunne hjælpe mig til at finde metoder der gjorde at jeg måske fik det bedre med at tale på klassen..
    Nu er du kun 16- så jeg ville foreslå dig at tage en 10. Klasse - det giver meget mere end man lige regner med!
    10 klasse er det bedste valg jeg har taget! smiley


  • #39   11. dec 2013 Jeg har hørt meget om at 10 kl er et spild år og at man intet får ud af den.

  • #40   11. dec 2013 Fagligt kan man få meget ud af det. Jeg går i 1.g nu og kan sagtens høre på dem fra 10. at de har haft mere end os smiley

    Og så kan man udvikle sig utrolig meget personligt! smiley


  • #42   11. dec 2013 Jeg fik meget ud af 10. Klasse.. I alle fag fik hegning lige meget ud af det, da jeg har gået på privatskole, og de bøger vi havde i tysk og fysik i 9. klasse, var de samme som de brugte i 10. klasse. Men alligevel blev jeg fagligt bedre i 10 klasse og mine karaktere steg gevaldigt!
    Men mentalt fik jeg meget ud af det. Blev meget mere modem og klar til det 'voksne' liv.


  • #43   12. dec 2013 Mit 10.klasse år tog jeg på privatskole. Og det var et helt fantastisk år jeg fik en masse ud af. Specielt fagligt ! smiley

  • #44   12. dec 2013 Jeg fik virkelig meget ud af 10 klasse, både fagligt og mentalt. Det gode ved 10 er ag man ofte kan vælge at få ekstra timer i de fag man er svag i, og derfor kan man virkelig blive bedre fagligt. Samtidig styrker det virkelig en socialt smiley
    Jeg modnede ihvertfald en hel del efter et år i 10 kl


  • #45   12. dec 2013 EUX er både gymnasiel og erhverslinje smiley
    Så i mit tilfælde får jeg både en HF og uddannelsen som dyrepasser med speciale i heste smiley


  • #49   12. dec 2013 I skoleåret 11/12 startede jeg på mit lokale gymnasium direkte efter 9. klasse.
    Jeg hadede det, både i min grundklasse og endnu mere i min studieretningsklasse. Jeg trivedes overhovedet ikke socialt, ikke i klassen eller generelt på skolen, havde skyhøjt fravær og var bare ikke glad eller motiveret for det der skole.
    Så er februar 2012, altså et halvt år inde i 1.g, der droppede jeg ud og startede på nyt gymnasium efter følgende sommer. Altså gik jeg og holdte "pause" fra feb 2012 til august 2012.

    Jeg går nu i 2.g på mit nye gymnasium og jeg stortrivedes fordi jeg er så heldig at have nogle forældre der gerne vil støtte mig og betale for at jeg kan gå på lige netop det gymnasium, som passer til mig. Jeg går på Det Frie Gymnasium inde på Nørrebro og jeg fortryder det overhovedet ikke.

    Hvis du ikke trives - så drop ud (efter grundig overvejelse). Der er ingen grund til at slæbe dig selv, trist og ulykkelig, igennem tre lange år hvor du er bundulykkelig i skolen. Der er så mange der har prøvet det der med at hade skolen, ikke trives socialt, og der er så mange der ved hvor forfærdeligt det føles og hvor meget du tærer på dig selv når du vågner hver morgen og er ulykkelig over dagens udsigter.

    Find noget som motiverer dig og hvor du trives smiley Det får du helt klart mest ud af. Det behøvedes ikke betyde, at gymnasiet ikke er noget for dig - måske skal du bare hen på et andet gymnasium.


  • #50   12. dec 2013 Du får intet af at møde demotiveret op udover at trække dine kammerarter ned.

    Jeg er personligt lige Pt også pisse demotiveret for at møde i skole. Det eneste der holder mig oppe er valgfag, men hold nu kæft hvor jeg nyder mine to uger med SRP. Det her med at lave selvstudie et et givent emne og aflevere en opgave, det er sku lige mig.
    Jeg går i 3.G med den linje der skal til for at komme på dyrlægeuddannelsen.

    Mit bedste råd er at gøre det du føler for. Hvis du ikke føler gym er noget for dig, så la' vær' - der kommer intet godt ud af at blive ved med at kæmpe 2½ år endnu hvis du allerede nu overhovedet intet kan magte hvad skole angår.
    Derudover, hvis du beslutter dig for at genstarte gymnasiet, så vælg en linje der interesserer dig mest, ikke den du kan bruge bedst. Du kan altid læse op på fagene bagefter, men interessen vil give et højere snit end det at det er brugbart.


  • #51   12. dec 2013 Uh, den er træls den der.
    Nu hvor du "kun" går i 1.g, synes jeg du skulle starte med at tage en snak med din studievejleder - han/hun kan helt sikkert hjælpe dig med at træffe det rigtige valg - måske ville det hjælpe, hvis du skiftede klasse, og evt. studieretning?
    Det kan også være, du ender med at finde ud af, at det ville være bedre, at tage en pause fra gymnasiet, og tage resten af året som 10. klasse i stedet, og starte på gym. igen næste år - som de andre siger kan det give dig mulighed for at forbedre dig i de fag du har svært ved, og give dig noget mere socialt mm. smiley
    Det kan også være gymnasiet bare ikke er noget for dig alligevel? Måske er der noget helt andet derude, som er som skabt til dig? smiley

    Jeg var selv lige ved at droppe ud af 2.g sidste år lige inden juleferien (2.g er det værste år). Afleveringerne var ved at tage livet af mig - jeg var ved at gå ned med stress og frygtede at jeg var ved at få en depression igen. Jeg snakkede med min mentor (som også er min klasselærer) om det, og hun henviste mig til skolepsykologen.
    Jeg var overbevist om at, hvis jeg skulle være glad igen måtte jeg droppe min drøm om studenterhuen og hestevognsturen med klassekammerarterne, og i stedet tage et sabbatår (Jeg har planer om at uddanne mig til fotograf, og behøver derfor ikke en gymnasial uddannelse). Det viste sig at noget så simpelt som en juleferie, gjorde underværker - jeg får hue på til sommer smiley

    Jeg har også en veninde, som ligesom dig gerne ville være dyrlæge. Hun fandt dog bla. ud af at, hun ville have svært ved at leve op til adgangskravene (mht. snittet), og synes at nogle af fagene, var lige rigeligt svære for hende, så i stedet vil hun nu være veterinær sygeplejeske smiley Det kræver ikke det samme, men de to uddannelser minder dog stadig lidt om hinanden smiley


  • #52   14. dec 2013 Jeg gik ud i slutningen af 2.G, ligefør jeg startede 3.G.
    Jeg var træt af mine lærer, eleverne, klassen, grupperne og alt snobberiet.
    De var en lang beslutning, og jeg var meget ked af det i den periode.
    Jeg ville selv være sygeplejerske, paramediciner og alt inden for det område.
    Jeg valgte så at tage HF og det har været den bedste beslutning nogensinde.

    Menneskerne på HF er meget mere moden, og lærene er meget bedre end på gymnasiet, og de fokusere hver enkel elev, hvor på STX fokuseret de kun på top eleverne.
    HF er SAMME niveu som på gymnasiet. Det er bare et rygte snobbede STX elever har sat på banen smiley


  • #53   15. dec 2013 Jeg vil sige, at du nok skal tænke over hvad du helt præcist vil med din fremtid smiley Hvis du ikke føler, at du kan klare gymnasiet, er det nok ikke veterinærmedicin du skal stile efter. Er selv ved at skrive speciale på KU, og det bliver bestemt ikke nemmere på universitetet end i gymnasiet.

  • #54   16. dec 2013 Jeg havde præcist samme problem, hadede klassen, ingen motivation og orkede generelt ikke at være der, hvilket også resulterede i vildt meget fravær! (Jeg startede på STX i sommers.
    Jeg valgte at snakke med min studievejleder og starte i HF klassen samme sted, og jeg elsker det! Egentligt var det meningen jeg helt skulle droppe ud, men da jeg ikke må det fordi jeg bor i plejefamilie (så SKAL man være under uddanelse, ellers skal man flytte)

    Jeg tror det bare handler om klassen, og ikke ordet skole måske? Drop ud og find ud af at lave noget du gerne vil! (Selvfølgelig skal du overveje det grundigt) synes bare ikke man skal have det dårligt hvor man er, det får man jo heller ikke gode karaktere af i sidste ende! smiley


  • #55   16. dec 2013 EUX får du studenter eksamen med. Men mener også min veninde snakkede om en veterinærudannelse som man kan tage efter 9. :=) Snak med en vejleder:)

  • #56   16. dec 2013 Tak for alle jeres råd. Dejligt at se hvor mange der skriver
    Mit problem er ikke lektierne men socialt jeg over at tage HF som e-learning da jeg tror det er mere mig. Jeg har besluttet at jeg VIL have en gymnasial uddannelse. Jeg skriver self til min studie vejleder og tager en snak med hende
    smiley


  • #57   16. dec 2013 Overvejer*

  • #58   17. dec 2013 Snak med din studievejleder hun eller han er nok den der bedst kan hjælpe dig i denne situation.
    Hvis du SKAL bruge en gymnasial uddannelse, så er HF jo også en mulighed og den er knap så streng og lang som STX smiley


Kommentér på:
Gymnasium. Jeg overvejer at droppe ud...

Annonce