{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.881 visninger | Oprettet:

Målløs, rasende, dybt forarget :( {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Vil lige dele min forfærdelige oplevelse. Jeg er så forarget. smiley
Håber at i vil del ejere meninger, og holdninger.


Jeg lånte en pony, Rasmus (haflinger) af en "veninde"
Da jeg skal ud og prøve ham inden lån, står han, og andre af ejers heste i en lille bitte stald, med lort, pis og gammel halm, helt op til knæerne.
De er alle usoigneret, tynde, og ser ikke godt ud.
Men vi får sadlet Rasmus op, og rider lidt rundt på ham, i de forskellige gangarter, og hører at han trækker vejret underligt, og spørger selvfølgelig ind til hvad det er, og om hvor tit han har gjort det. Og svaret er " du skal ikke bekymre dig, sådan har han altid gjort. Og dyrelægen siger at det bare er pjat" ... Nå ja, okay, hun må jo kende sine heste.
Ejer beskærer selv, og gør det også for andre, men det undrer mig, at Rasmus hove ser så dårlige ud. Jeg godkender Rasmus, og ejer godkender mig, vi læsser og kører ham på rideskolen.
Rasmus får en dejlig ren, lækker stor boks, og føler sig hurtig tilpas.
Ejer kører igen, og jeg har nu Rasmus "for mig selv".

Rasmus ser meget medtaget ud, hans pels, er ru, og ikke i nærheden af at være flot, hans hove er flækket, hans stråle er ødelagt, og hans hove er alt alt for lange. Jeg kontakter selvfølgelig smeden, og får ham ud så hurtigt han kan. Efter besøget af smeden er Rasmus ømtået, men er livet godt op.

Han kom på mark med de andre heste, fik godt foder, hø og halm. Men jeg kunne se at der manglede noget. Købte en saltsten på 3 kg, og den var væk efter blot to dage, jeg købte så en ny, på 5,5kg, et par dage efter, og den holde i 6 dage. Rasmus var livet rigtig meget op, vrinskede når man kom, og løb hen til en på marken.

Efter en lille måned begyndte jeg ridningen, og bemærkede at igen, var Lt ikke som det skulle.
Hans gang var rigtig mærkelig, og følte næsten besværet, han havde hovede helt oppe i stjerne selvom vi bare skridtede stille og roligt, han ville ikke reagere på benene, og smed tungen ud. Han havde rigtig dårlig balance, og kunne næsten ikke lave en ordenlig volte. Galop, kunne han slet ikke, kun lige anspring, samt 5 meters galop. Jeg troede at problemer måske var mig, jeg havde jo alligevel ikke redet i et helt år, så det kunne selvfølgelig være mig, der var skyld i det.

Efter et par ganges ridning, blev Rasmus halt, dyrelægen kom, og han havde fået så slem en omgang surstråle, at han virkelig havde smerter. Fik det under behandling, og han stod stille i to uger. Igen var han halt, og vi tilkaldte derfor dyrelægen, som sagde at intet var galt med benene, det var musklerne. Han gav ham lidt massage, og allerede der, kunne man se en forskel, og Rasmus nød det. Efter to dage, var den igen gal med haltningen, og smeden kom, han fandt tre hovbylder, en var sprunget, og de andre kom under behandling. Smeden sagde at dette skyldtes dårlig boks, samt hans forrige ringe behandling og pasning af hans hove.

Øjenbetændelse.... Behandlet. Godt. Vi blev klar til at genoptage ridningen, og jeg arbejdede rigtig hård for t få styr på hans ryg. Vi red uden sadel, da sadlen vi havde fået med, ikke passede, og nok var skyld i hans mange smerter. Og rigtig nok. Det var sadlen. Vi trænede meget med at strække halsen frem og ned, samt travbomme, skridture, til både strand og skov. Købte så en stofsadel, dressur, som bare sad smurt på ham. Han stoppede med at tage hovedet op til stjerne, og var bare den dejligste at ride. Efter nogle uger, besluttede jeg mig for, at nu skulle vi igang med dressuren. I al den tid jeg har haft ham, ville han ikke gå til biddet/holdning, men lige pludselig en dag, gik han som en drøm, lækker gang, lækker holdning, og alle var forskrækkede over hvor fint han gik.

Jeg kom så i den situation at jeg måtte flytte, og sagde så til ejer, at hun gerne måtte hente ham næste måned, det var iorden med hende. Der udbrød så desværre kværke i stalden, og han kunne først hentes måneden efter.

Har haft part i Rasmus i lidt over 6 mdr på dette tidspunkt.

Ejer henter ikke Rasmus d. 1, som aftalt.
Bliver kontaktet af rideskolen, da Rasmus ligger ned, og virker rastløs, ringer til ejeren og fortæller at der er mistanke om evt kolik, og spørger om hun vil kontakte en dyrlæge, og selvfølgelig hæfte for regningen, da parten jo er opsagt, men fortæller at jeg tager derud med det samme. Jeg får så nogle temmelig heftige sms'er, der beskylder mig for at jeg ikke har været god ved Rasmus, samt at han aldrig i livet har fejlet noget hos hende, så alt den sygdom var udelukkende min skyld. Jeg gjorde hende så opmærksom på, at alle skavanker e var opstået hos hende, men helbredt hos mig, og at hun nok burde tænke over at det måske var hendes måde at holde og passe hest på, der var galt med. Det skulle jeg aldrig have skrevet, fik trusler, og advarseler.

Valgte at slå hånden af hende. Og pludselig efter 3 uger, henter hun Rasmus, fordi hun har solgt ham (jeg så annoncen på facebook) og undrede mig over, at hun sælger sin hest uden at have hentet, eller ihvertfald bare set den. Hun har i løbet af de mdr jeg har haft Rasmus, været der to gange.

Jeg, rideskolen, smeden, og alle andre der kender Rasmus er glade for at han har fået nyt godt hjem. Hvilket han fortjener.

Den nye ejer, viser sig at være ejers kusine. Hun ansøger mig herinde og på facebook, og tænkte lidt at det var fordi hun måske ville svine mig til, eller noget i den dur. Jeg godkender. Hun spørger indtil hvordan, hvad, hvor meget, ang Rasmus, lige fra smed til ridning. Og svarer så, og fortæller alt i detaljer. Hun skriver et par gange efterfølgende, og vi snakker heldigvis godt sammen, vil ikke glemme at sige at jeg var noget skeptisk ved at fortælle, da det jo var ejers familie.
Nye ejer, kusinen, fortæller at hun har sørget for at han fik lovpligtig pas, vaccine, og chip. Han har fået nyt special foder, og olier, behandlinger af smeden, dyrelæge, medicin. Og han har det bare godt! Dyrelægen fandt ud af, hvorfor han trak vejret mærkeligt under ridning, og det var mavesår.

Ejer kontakter mig, og flipper fuldstændig ud, da det er mig, der har givet ham mavesår , og hvordan fanden jeg havde behandlet ham. Hvorfor jeg ikke havde passet ham, samt at hun håbede på, at der aldrig ville være nogen der lånte mig noget igen, når jeg var sådan, og ikke engang kunne aflevere(aftalen var at hun hentede og afleverede)(hun sammenligner lånet med udlejnings dvd'er fra tanken. Vælger at ignorere hende.

Nye ejer skriver igen, og spørg til, hvilken pris jeg skulle betale for Rasmus, hvis jeg skulle have købt. Jeg fortalte at ejer ikke ønskede at sælge, men at jeg ag flere gange havde tilbudt at købe for 5000kr. DEt var samme bud nye ejer også havde givet, og ejer flipper ud, og beder hende aflevere hesten med det samme. Og igen samme tummerum, som jeg var igennem. Nye ejer skriver så held og lykke med at sælge når hesten står i mit navn, hvilket ejer er fuldkommen ligeglad med, og truer med hendes forældre(ejer er voksen, med barn) , og nye ejer beslutter sig for at udlevere hesten, som bliver totalt livløs i øjnene, da han ser ejer. Ejer vil melde nye ejer til politiet, for misrøgt/vanrøgt/mishandling af ejers hest, og jeg ved ikke hvad. Nye ejer står med et pas til Rasmus der står i hendes navn, men ingen hest. Og ejer nægter at refundere penge for behandlinger, pasning, osv.


Vi har begge opbakning fra rideskole, bekendte, smed, dyrlæger, opstaldningssteder. Og det er n kæmpe støtte. Ejer har flere heste tilsalg, herinde og på facebook, så tag jer i agt, hvis friseren er for god til at være sand.



Tillykke, du har nu læst hele min smøre, og håber at du deler samme mening som mig, og mange andre. Ejer burde ikke have hest, og Rasmus skal tilbage til ny ejer, som forguder og forkæler ham, og giver ham kun det bedste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Målløs, rasende, dybt forarget :(
Kommentér på:
Målløs, rasende, dybt forarget :(

Annonce