{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Depression... {{forumTopicSubject}}

Hey i søde mennesker smiley

Jeg sad og overvejede om man, når man har depression er i dårligt humør/er trist hele tiden, eller om man godt kan have det sjovt engang i mellem?

Både min mor og mistænker mig nemlig for at være ved at få en depression. Jeg plejer at glæde mig til jul, at komme ud at ride, ferier og så videre, men alt er bare gråt og jeg har lyst til at tude næsten hele tiden. Og dog. Jeg griner stadig engang imellem..
Kan jeg være ved at få en depression? Jeg ved godt man ikke kan stille en diagnose over nettet.
En ting er sikkert, jeg skal ikke snakke med en psykolog. Det er prøvet flere gange, og det duer ikke, da jeg ikke kan åbne mig overfor folk. Eller jeg kan ikke åbne mig overfor folk jeg er sammen med. Over nettet er det lidt nemmere, men så føler jeg bare at jeg spilder folks tid.
Jeg prøver at være glad for andres skyld, især her i julen, hvor det er meningen at alt skal være godt og sjovt osv. Men alting virker virkelig bare gråt smiley
Og så vil jeg ikke have at andre skal vide hvor dårligt jeg egentlig har det..
Har haft det sådan her ca siden november sidste år, men regnede med at det ville gå over igen.
Jeg har en fornemmelse af hvad noget af det kan være kommet af, men meget af det jeg bliver ked af, ved jeg ikke hvad er..

Håber der er nogle som vil læse hele min smøre, og også meget gerne svare på min spørgsmål..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression...
  • #2   22. dec 2013 Man kan sagtens have det sjovt i en depression.
    Jeg vil sige at det afhænger måske egentlig os lidt af hvilken grad depressionen er?
    Men min mor har haft depression og angst, hun havde da nogen dage hvor hun sagtens kunne være glad!


  • #4   22. dec 2013 Man kan sagtens have gode dagen ind i mellem. Men tror også det kommer an på hvor slem en depression det er..
    Nogle griner slet ikke "som de plejer" igennem hele depressionen, men kan godt smile, og sige "Dagen i dag har faktisk været okay.." Hvor andre kan grine og have det sjovt, måske have flere gode dage, og så pludselig være helt nede i kuldkælderen..


  • #5   22. dec 2013 Da jeg fik min depression lå jeg dagen lang i sengen, gloede ind i væggen og følte mig helt tom og græd rigtig meget. Jeg smilte ikke, grinte ikke og følte ingen glæde overhovedet, men jeg havde os en slem depression. Dit kunne dog godt lyde som starten på en. Og det med ikke at kunne snakke med en psykolog osv, sådan havde jeg det også, og har det stadig sådan. Men du skal være velkommen til at skrive en pb hvis du vil snakke eller vide noget om depression smiley

  • #7   22. dec 2013 Det lyder til at, at du har fået en lettere vinterdepression. Du skal sørge for, at komme ud når det er lyst. Desuden findes der også en bestemt slags belysning der være med til at "lysne" dit humør. Du kan søge efter det på google. smiley

  • #8   22. dec 2013 Ja, som allerede nævnt, kan det være, at du har en vinterdepression.
    Der er allerede nævnt mange gode forslag - lysterapi og D-vitamnintilskud kan muligvis hjælpe dig lit på vej. Desuden er det også vigtigt, at du spiser sundt og dyrker motion (Jep, det er i sådan en situation rigtig svært at finde motivationen, men det hjælper) - og kom ud i de lyse timer og den friske luft. Jeg synes det hjælper rigtigt meget at være hos min hest og have det sjovt og hyggeligt med den.
    Og pas så på dig selv - sig fra - men ikke for meget. Nogle gange, kan lysten og overskuddet mangle til at være social, men nogle gange hjælper det rigtig meget at komme ud blandt mennesker, man kan have det sjovt med.
    Hvis det bliver slemt, så opsøg din læge og få en henvisning til en psykiater. Det bedste er helt klart terapi, hvis der kræves behandling, og ikke psykofarmika. Det er ærgerligt, at du har haft dårlige oplevelser med psykologor, men der findes også rigtig mange dygtige. Det ville dog nok være bedst for dig, med en psykolog der benytter kognitiv terapi og ikke en der benytter psykoanalyse.
    God bedring og god jul. smiley


Kommentér på:
Depression...

Annonce