{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

skal jeg bare droppe hende som veninde? {{forumTopicSubject}}

hejsa smiley jeg vil prøve at gøre denne her kort (og jeg kommer måske til at ''springe'' lidt rundt fra det ene til det andet og så til det ''ene'' igen, men håber ikke det bliver for bøvlet hvis det sker)

det er jo snart nytår, vi fejer den jo imorgen, og jeg har så de sidste par år (dog ikke sidste år, da jeg lige var flyttet fra den by, vi skyder i) 3-4 år, gået sammen med denne her veninde i dén by og skudt ''nytåret ind'', altså gået rundt i byen, banket på dør til dør , skudt lidt (små ting som knaldperler, hundepropper og andet) og fået slik :3!

så var det aftalen,. så da det var den 24. dec, spurgte jeg ''kan vi gå sammen til nytår?'' hende'' det kan vi godt'' smiley
så her idag lidt over kl 13 skriver jeg så ''hvad klok skal jeg være der imorgen over ved dig?'' hende:'' jeg kan ikke'' mig: '' skal vi ikke gå sammen til nytår?'' men hun havde åbenbart fundet en veninde hun skulle være sammen med (med stor chance for at hun havde aftalte det EFTER jeg havde aftalt det med hende, at vi skulle være ''sammen'' eller hvad man vil kalde det) ... lidt fejt gjort, tænker jeg! altså for det første det var MIG som spurgte hvornår jeg skulle komme (vidste jo intet om at hun havde en anden plan) og det havde ikke sagt hende en tanke at sige til mig ''hør her, jeg har faktisk en anden aftale desværre'' INTET DER! intet havde jeg hørt!
prøv at tænk hvis jeg kom og ringende på hendes dør kl 8 imorgen (fordi man gå okay tidligt om morgen, i dén by) og så INTET vidste om hun skulle have en veninde på besøg istedet for -.-'! (det kunne netop have sket, hvis jeg ikke selv spurgte hvornår jeg skulle komme)

okay okay!, det er ikke point-ten at man fik slik på turen, men det er mere bare for at opleve veninden igen og få snakket ud imens vi går og hygger os.. (vi er UTROLIGT sjældent sammen)

dette er ikke ''første gang'' hun 'brander mig af' :

i weekenden inden efterårs ferien:
jeg spurgte om hun kunne være sammen i denne ferie (jeg sikrede mig at det var en uge tid, inden den dag jeg skulle være sammen med hende, så hun havde tid til at finde ud af noget) hun sagde, jo, men jeg skal arbejde meget + holde fødselsdag, men hun havde da fri både torsdag og fredag .. og så skrev hun, at hun ville finde ud af noget. INTET svar efter hun havde skrevet det... det blev fredag og INTET svar, -.-'

----------------------------
sidste gang så sådan rigtigt så hende/ var sammen med hende var sidste år i december, 2012 smiley eller jeg var også til hendes konfirmation i maj, men der har man jo ikke tid til veninder som sådan (hvilket jeg 100% godt forstår) så jeg har jo kun rigtigt været sammen med hende fra ja, sidste december smiley

---------------------
når jeg vil have fat i hende, eller bare skrive med hende er det ALTID mig der må skrive ellers skriver vi aldrig sammen...

altså jeg har efterhånden tit opsøgt hende om hvornår vi kunne være sammen.. men hun har næsten altid bakket ud og sagt nej det kan jeg ikke..

skal jeg droppe hende, og bare huske tiderne vi havde sammen, og huske hende som ''en barndoms veninde'' eller hvad vil i mene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal jeg bare droppe hende som veninde?
  • #1   30. dec 2013 Det virker ikke rigtig som om, at hun gider/har tid til jeres venskab mere. Hvis du ikke har været sammen med hende i et år, kan man vel også sige, at venskabet næsten er slut.. Jeg ville finde nogle bedre veninder at bruge min tid på, for hun lyder ikke særlig hensynsfuld eller sød smiley Du behøver dog ikke at droppe hende helt, men blot lade være med at tage kontakt til hende. Så må hun komme til dig, hvis hun savner jeres venskab.

  • #2   30. dec 2013 Signe: altså jo jeg kunne godt vente til hun opsøger mig, men så føles det lidt som ''hun kommer KUN hen til mig, fordi hun ikke har andre'' agtigt smiley

  • #3   30. dec 2013 Find ud af om hun er det værd.
    Men ud fra din beskrivelse kan jeg høre på dig at du enlig helst vil glemme hende og tænke "vi var engang veninder", tror bare du skal bakke langsomt ud.
    Hun savner jo tydeligvis ikke dig på samme måde, og efter ikke at have set hinanden i et år, er det måske ikke så underligt at hun "hellere" vil være sammen med en af sine nære venner.

    Glem hende og kom videre med dem der betyder noget for dig og dem som syntes du betyder noget for dem smiley

    //Stephanie N M Poulsen


  • #4   30. dec 2013 hvorfor kan i ikke gå sammen alle 3?

  • #6   30. dec 2013 janne: jeg kender ikke ''min venindes'' veninde.. så smiley

  • #7   30. dec 2013 det kunne du jo komme til? smiley

  • #9   30. dec 2013 Synes bare du skal lade hende være, og lade være med at bruge kræfter på hende. Hvis hun en dag selv skriver og spøger dig så tænk over om du virkelig gider, om hun er det værd.:-) ellers ville jeg bare prøve at spørge hende om hun ikke havde tid til mig mere, og så bare lade hende være:-)

  • #10   30. dec 2013 janne: det er jo ikke så lige til smiley

  • #11   30. dec 2013 Det lyder ikke som om hun er særlig interesseret i jeres venskab? Hun lyder, i mine ører, ikke som en specielt god veninde og jeg ville blive rigtig sur hvis min veninde opførte sig sådan i mod mig! Måske er hun ikke det værd? Men det er i bund & grund noget du skal bestemte, held og lykke! smiley

  • #12   30. dec 2013 Forestil dig at du har 10 liter energi pr. døgn, hvis du bruger de 5 liter på at ærgre dig over en veninde som du engang var tæt med eller på at gøre hende jaloux så har du kun 5 liter tilbage til at hygge dig med nogle der er glade for dit selvskab...

    Giver det mening? Mit råd er derfor: lad være med at brug mere energi på hende, brug din energi positivt sammen med personer der vil dig smiley


  • #14   30. dec 2013 Julie: vi har været utroligt tæt, og været bedstevenner i flere år.. (da vi gik i de små klasser - 4 til 6 klasse) og hvert sammen mindst 1 gang hver uge smiley så du har misforstået vores tidligere forhold. men måske er vi bare vokset fra hinanden? eller var det ikke det du prøver at sige?

Kommentér på:
skal jeg bare droppe hende som veninde?

Annonce