{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Sadel - er den noget værd? {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt lige over denne sadel

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=320718&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Umiddelbart synes jeg jo at den ser fin ud og mærket har jeg et par trenser i, intet at klage om der. Men som helt ny sadel, synes jeg jo ikke at 2000 kr er særlig meget, og ville nok være bekymret for om den er kvalitet nok til at den ikke ødelægger min hest's ryg.

Er den noget værd? Ville i købe den, hvis den passede jeres hest? Hvorfor/hvorfor ikke? Har du selv erfaring med den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel - er den noget værd?
  • #1   3. jan 2014 havde til min aller første pony i et kort tidsrum en sadel af det mærke (den kom med i købet) han havde gået med sadlen i mindst to år uden større problemer, men sadlen var nu altså ikke noget at råbe hurra for, jeg sad ærligt talt elendigt i den, så vi skiftede den ret hurtigt.

    Men nu er det altså også mange år siden, så de er nok blevet bedre. Personligt er sadlen under ingen omstændigheder et sted jeg vil spare, men det er nok også fordi jeg har været uheldig og haft to heste der meget let fik ondt i ryggen.

    Hvis sadlen er den rigtige størrelse burde det jo ikke være noget problem, tror mere det ligger i at den ikke er så holdbar, og nok heler ikke ligeså behagelig for dig at sidde i, som en dyrere sadel. Men de plejer jo at have dem i deres fysiske butikker, så kan du jo nok evt. få lov at prøve at sidde i den og mærke ad! smiley


  • #2   3. jan 2014 Jeg vil heller ikke spare på sadlen men alligevel har jeg ,,kun" 5000 at købe sadel, remme, trense og gjord for. Jeg skal have en sadel uden særlig meget knæstøtte, så det begrænser jo også sadel udvalget en del smiley
    Men Tak for dit svar, keg vil tage den med i beslutningen!


  • #3   3. jan 2014 ja, jeg kender det alt for godt, de heste er nogle dyre nogen! Men altså, hvis du køber en i rigtig str. er der jo ikke noget problem i det, du skal nok bare ikke regne med det er en sadel der holder mere end i et par år smiley

    Men vil nok stadig råde dig til at prøve at søge brugt så, jeg købte selv en rigtig lækker prestige til min hest her for to år siden, hvor vi også havde kig på rigtigt mange lækre mærker, helt ned til 3000-4000 kr., på trods af at de kostede op imod 10-15.000 kr fra ny smiley Mange sadelmagere har en del, og de kan også hjælpe dig med den rette str smiley Så slipper man også for at ride dem til, det er så irriterende! smiley


  • #4   3. jan 2014 Det er ikke ligefrem en god saddel.. smiley
    Men der findes altså rigtigt mange gode brugte sadler. Jeg købte min Kieffer saddel for 2.500 i en rideudstrysbutik. Den fejler intet. Den har kostet 15.000 fra ny.. Der er mange saddelmager, der har gamle sadler til salg! smiley


Kommentér på:
Sadel - er den noget værd?

Annonce