{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Dårlig samvittighed.... {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Det handler enkelte om at jeg sidder med verdens dårligst samvittighed, over at jeg ikke kan gøre noget med min pony....
Jeg er lige blevet opereret for 3 gang på få måneder, denne gang akut(tarmslyng,tarmstop og arvæv) og det betyder at jeg skal igen holde mindst 6-8 ugers pause, hvor jeg IKKE må lave noget..

Det betyder også at jeg ikke kan lave noget med min højt elskede pony. Jeg må ikke trække ham, må ikke ride, selv det at strigle må jeg ikke uden voksen opsyn. Han bliver passet af min højt elskede underviser, og hans part. De passer ham som var han deres egen. Min underviser er lidt ala min "hestemor" det var hende der fandt ham, og hun føler også at han er hendes lille "baby pony"

Jeg har det rigtigt svært ved ikke at kan gøre noget. Føler at jeg svigter Kazan(min pony), og er bange for at vores ellers så super tætte bånd, ikke vil være der når jeg kan igen.
Som skrevet før er det 3 gang jeg er blevet opereret, jeg nåede kun at ride engang enden jeg blev opereret akut. Den ridetur var helt igennem fantatisk. Han passede på mig, og båndet var der fra starten af.
Men sidder stadig med følelsen af at jeg svigter ham, kan i følge mig?


Så hvis der er andre der på nogle måder har prøvet det samme, eller noget lignede, ville jeg blive rigtigt glad for at høre hvad i gjorde, og hvordan i fik den skydfølelse væk.....
Håber virkelig at der er en eller flere der kan hjælpe mig, det ville betyde meget at høre fra andre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed....
  • #1   3. jan 2014 Kan godt følge dig i den der svigtfølelse, og hvor må det være nederen ikke at kunne ride smiley Men så længe du strigler ham, og nusser om ham, troe jeg ikke der sker noget med jeres bånd, are du er sammen med ham smiley

  • #2   3. jan 2014 Jeg kan godt forstå du har skyldfølelse over for ham, sådan ville jeg sikkert også selv have det, men jeg tror ikke det betyder så meget for ham, når han har andre der tager sig rigtig godt af ham mht. ridning. Så længe du bare er hos ham og hygger om ham, så er han nok glad. Du behøver jo ikke ride på ham eller gå tur med ham for at han skal have tillid til dig, mange heste syntes også det er rigtig hyggeligt når deres mennesker bare er hos dem og har tid til dem, også selvom I ikke rigtig laver noget. Du kan nusse til ham og hygge-snakke med ham, det vil han sikkert elske. Så har han dig som en hygge-ven, og så har han parten og din underviser som sørger for at holde ham igang. Det ville jeg som hest være godt tilfreds med smiley

  • #4   3. jan 2014 Hejsa, har selv haft det på samme måde. Følte virkelig jeg svigtede min pony, da vi plejede at være meget "tætte". Mit knæ gik af led, og måtte ikke ride i 8-10 uger, pga. en skinne på mit ben, og gik med krykker.. Der gik dog 12 uger, før jeg følte mit knæ var "klar" til det igen. Først nu, er jeg begyndt at skridte lidt, og måske trave et par runder. Men i den tid jeg ikke har kunne ride, har min veninde været sød og ride ham, dog så jeg ham hver dag ca(han står hjemme). men alligevel var han blevet vildt uopdragen, og snød med alt han kunne, pga. dem der har trukket ham på fold/striglet/redet osv. ikke har gjordt på samme måde som mig. Så vores "bånd" var lidt ødelagt.. men trænede ham det jeg kunne holde til, og allerede nu, ca 2 uger senere, er vores bånd blevet normalt igen! Så selvom kampen måske er lidt træls, så bare bliv ved! For det skal nok komme igen! Håber ikke det blev alt for forvirrende.. smiley Held og lykke, og god bedring!

  • #5   5. jan 2014 Kan med glæde fortælle at jeg var ude ved ham igår, for første gang efter min operation. Han "hang" lidt med hovedet da vi kom, men ligeså snart jeg kom, og han blev trukket ud på staldengangen, så jeg kunne nusse ham, levede han helt op :') Han fik gnisten i hans øjnene, og han nød virkelig bare at jeg nussede ham, og at jeg bruge alt min opmærksomhed på ham smiley

Kommentér på:
Dårlig samvittighed....

Annonce