{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideskole og jeres heste?
  • #2   7. jan 2014 Det går meget an på hvilket rideskole.
    Men umiddelbart er det ikke noget jeg ville byde min hest. smiley


  • #3   7. jan 2014 Det kommer an på hvilken rideskole. Der er stor forskel på hvordan elevheste behandles og hvor mange timer de går om dagen og i ugen. Nu er jeg selv formand for en rideklub og vi går ind for fold HVER dag, dyrlæge, tandlæge, smed, vaccination, og vores heste går 4 dage i ugen 2 timer pr. dag 1 enkelt dag 3 men det er med begyndere der kun trækkes og har teori. De andre 3 dage går de på fold i en flok på 8 heste. Om sommeren er de med til TREC og dejlige ture i skoven + vores undervisning er alsidig i både dressur, spring og teori samt masser af udendørsaktiviteter om sommeren. På den måde mener vi at vi skåner vores heste og samtidig giver dem en variabel hverdag, så de ikke kører for sur i det. Sådan et sted ville jeg ikke have noget imod at min pony gik smiley Men igen, det kommer an på stedet og hvilke værdier man vægter som hestejer smiley

  • #5   7. jan 2014 Det lyder godt nok som et hyggeligt sted!!! Der må fedt!:) og det lyder også som om hestene har det godt, men medst tænkte jeg på sådan en rideskole, hvor nogen børn der ikke rigtig kan ride, hiver den i munden og den hår alle uger 2-3 gange:( men det lyder ellers rigtig hyggeligt:)!!

  • #6   7. jan 2014 Ja vi er nok lidt specielle på det område, men vi er alle "hestepiger" i bestyrelsen og derfor har vi ikke hjerte til andet end at passe lidt på hestene smiley Men det kommer også an på hesten. En rideskolehest skal være gjort af noget specielt stof for de møder jo mange forskellige ryttere og det er så vigtigt hesten kan holde til det psykisk ellers kan stedet jo være nok så godt og have nok så gode værdier smiley Vi har 8 heste hvoraf 3 af dem er fjordheste og det er der en grund til smiley


  • #7   7. jan 2014 Aldrig i livet.... - Eller døden! smiley

  • #8   7. jan 2014 Kom helt an på rideskolen.

    Men ja, jeg er ikke en af dem der ville være bange for at sælge til rideskoler, men som ejer vælger man jo heldigvis selv hvem der får lov til at købe ponyen smiley


  • #10   7. jan 2014 Jeg ved i hvert fald der var en rideskole (skriver var, da de desværre har valgt at lukke den nu) som jeg med glæde ville sælge til, eller låne ud til.

    De behandler simpelthen hestene så godt, de går ikke ret lang tid om dagen, hele sommeren går de stort set på døgnfold, der bliver fokuseret meget på korrekt ridning (at det skal komme bagfra), og ja, det er simpelthen det hyggeligste sted smiley


  • #11   7. jan 2014 Du skal huske at tænke over hvordan din hest har det/hvordan den er, og hvad rideskolen kan tilbyde. Samt hvor meget heste skal gå om dagen, måske nogen der går hele dagen, både til store og til små, hvor de kun har en fridag. smiley

  • #12   7. jan 2014 Nej det ville jeg ikke. For det første ville Emir overhovedet ikke fungere som rideskolepony, da han ikke kan have flere forskellige ryttere. Det lyder nok lidt som en fordom, men jeg ved altså at den er sand det fleste steder. Jeg tror ikke de ville forstå hans specielle sind, og at hvis han gør tegn på ubehag (Bukke, stejle, sparker ud osv. ) trækkes der bare på skulderne og så bliver der sagt at den bare er fræk og skal sættes på plads, og det vil jeg ikke byde min pony. Det lyder nok som om jeg skærer alle over en kam, men jeg ved at de fleste steder foregår det sådan. smiley

    Men nu har jeg så ikke det problem, da min ikke skal sælges.


  • #13   7. jan 2014 Aldrig!

  • #14   7. jan 2014 Nej, det ville jeg ikke.
    Min hest fortjener bedre end at skulle være et objekt i en virksomhed. Han skal ikke rides af mere end en enkelt rytter. Han skal ikke være den der makker ret fordi en eller anden unge skal have en god ridetime.
    Uanset hvor godt de behandler hestene på en rideskole så fortjener han sgu bedre, det gør alle heste.


  • #15   7. jan 2014 Ærlig snak så ville jeg 100% hellere aflive min hest end at sælge den til en rideskole

  • #16   7. jan 2014 Kunne jeg ikke. Mest af alt grundet, at der hvor jeg bor, der er rideskolerne ikke just.... gode :3

  • #17   8. jan 2014 Okay tak for svaret,:) kan godt forstå at der er mange der ikke ville sælge deres heste til rideskoler! Det ville jeg heller ikke selv å, hvis jeg havde hest!:)

  • #18   8. jan 2014 ville aldrig sælge min han ville mildt sagt nok bare blive sådan en kaste boldt. så han bliver her, det er kun min mor som nogensinde må få ham smiley

  • #19   8. jan 2014 Nu er 3 af mine købt fra rideskole!
    Ingen af dem har fungeret som rideskolehest og den ene har ikke haft det særlig godt hvor han blev redet som rideskolehest, så aldrig om de skal tilbage igen! smiley


Kommentér på:
Rideskole og jeres heste?

Annonce