{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Hjælp til uddannelse? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står i lidt af et dilemma her.

Når jeg går ud af folkeskolen vil jeg være 15½.

Planen var egentlig at jeg gerne ville være fotograf, men jeg skal flytte væk og i egen lejlighed osv for at få mulighed for at udleve den uddannelse.
Derfor så tænker jeg at jeg vil tage noget før, på et par år, så jeg også er en del ældre, inden jeg flytter og begynder på fotograf uddannelsen.

Desværre aner jeg ikke hvad jeg kan tage som på nogen måde ville være en god forebyggelse til fotograf uddannelsen?
Er der nogle der ligger inde med nogle små guldkorn til mine overvejelser?
Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til uddannelse?
  • #2   15. jan 2014 Altså du kunne også få et arbejde (bare husk minimum 18 timer om ugen) og så tage på uddannelsen efter et år eller ½? smiley

  • #3   15. jan 2014 Hvordan er dine faglige kompetencer? Jeg tror nu, at jeg vil foreslå HTX frem for STX. Du kan jo også prøve om du kan komme i ulønnet praktik hos nogle fotografer du godt kan lide sideløbende med en uddannelse smiley

  • #4   15. jan 2014 En form for gymnesiel uddannelse

  • #5   15. jan 2014 Lykke Theis: Hvorfor lige gymnasiet? smiley
    Fjordaraberen & shetlandsponyen: Det kunne også være en mulighed!
    Katrine: Jeg får rene 12 taller i engelsk og dansk, scorede 10 til min terminsprøve i tysk for en uge siden, matematikken halter lidt og der får jeg kun 4. smiley


  • #6   15. jan 2014 En gymnasiel uddannelse. Enten STX eller HHX.
    Det er altid rart at have.


  • #7   15. jan 2014 Tag en 10. klasse også evt HF (3 år i alt) bagefter. Ellers STX (3 år alene) de er altid gode at have i ryggen som "nødplan" til senere hvis du nu vil noget andet pludselig, så står du trodsalt med en uddannelse.

  • #8   15. jan 2014 Du opnår større faglige kompetencer hvis du tager en gym uddannelse.... Og det vil rigtig mange uddannelser efterfølgende gerne have at man har....
    Nu om dage kommer man ikke langt kun med et eksamensbevis fra folkeskolen...
    Jeg ville også være fotograf... Men det ændrede sig da jeg begyndte på gym, fandt ud af at der var mange andre veje som interesserede mig mere....

    Du kan stille dig selv dette spørgsmål: vil jeg være fotograf resten af mit liv? Hvis du er lidt i tvivl er gym altid en god ide....


  • #11   15. jan 2014 Jeg tænker HTX, fordi der er ret meget teknik (sjovt nok), men man kan i hvert fald også lave hjemmesider og sådan noget. Jeg var selv ret ked af, at jeg ikke kendte nok til HTX, før det var "for sent".

  • #12   15. jan 2014 Når folk siger at gymnasie er en god idé, så menes der nok bare en gymnasiel uddannelse - om det så er STX, HHX, HTX eller HF.

  • #13   15. jan 2014 Tak for hjælpen alle sammen! smiley Jeg vil da lige drøfte det lidt med min mor.

  • #14   15. jan 2014 Nu lyder det på dine karakterer, som om du er mest sprogligt anlagt, så er HTX måske ikke det rigtige valg, da dér, sammen med alt teknikken, også er en del fysik, matematik osv. smiley

  • #15   20. jan 2014 Jeg vil nok mere anbefale en HG? Altså hvis nu du ender med ar stå i en foto butik? smiley og det er god at have at falde tilbage på smiley og kan godt være jeg husker forkert, men man tjener da ikke det helt vilde som fotograf, så Er hg jo god hvis du skal ha job i en butik ved siden af smiley
    Vil klart ikke anbefale den 10 klasse! Jeg synes virkelig kun det her år jeg har været i 10 klasse har været spildt! Så hellere hop,direkte på stx, hg, hhx eller hvad sunni ender med smiley men ihvertfald vildt meget held og lykke! Gør hvad du selv føler, tror klart det er det du bliver gladest for smiley


  • #16   20. jan 2014 Hvis du gerne vil have en HG, vil jeg nok anbefale at tage en STX eller HTX (ift. #14, det er rigtigt, at der er flere obligatoriske naturvidenskabelige fag på HTX, så ja, det skal man selvfølgelig være klar på), hvis man har en gymnasial uddannelse, kan man nemlig tage en HG(S) på 12 uger smiley

Kommentér på:
Hjælp til uddannelse?

Annonce