{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Når kattene bliver skudt. {{forumTopicSubject}}

Jeg var får nogen tid siden uden at ride, hvor der ligger en kat inden på marken, med blod på hovedet, sådan jævnt klamt at se på. Har set noget lign. engang på en fasan der ikke var blevet skudt ordenligt i hovedet, den var dog stadig i live, stakkels kræ.
Når men jeg tænker ikke videre over det, kendte ikke katten og den var død. I går da jeg er hjemme hos en veninde, kommer naboen, at han lige har været i stalden og der ligger en død kat dernede, de har en 3-4 udekatte. Vi går derned og der er hul i maven på den og sørme helt symetrisk i den anden side også, den er simpelthen blev skudt lige igennem maven. Da den ligger i stalden og formentlig ikke er blevet skudt derinde, så er den jo blevet skudt uden for stalden, formentlig i skoven ved siden af. Min veninde naiv som hun er, tænkte hun jo at jægerne måtte have ramt den ved en fejl. Men det tror jeg ikke på, de skal jo også vide hvad de skyder, jeg er sikker på, at den er blevet skudt fordi den kunne være en trussel mod deres fasankyllinger. Jeg blev simpelthen så gal, det er for galt og så vidt jeg ved, da også ganske ulovligt i dag.

Men hvad gør man ved dette? Det kunne jo sådan set ligeså godt ha været min egen, da vi bor rimelig tæt på hinanden. Ja i princippet er det jo ligegyldig hvis kat det er, det er jo ikke i orden! Jeg overvejer, at snakke med ham det udlejer den omkringliggende skov om det, om han kan tage en snak med dem der lejer sig ind, eller er der andre steder man kan henvende sig Man har jo ligesom ikke kat for at diverse jægere kan pløkke dem ned.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når kattene bliver skudt.
  • #1   30. jan 2014 Prøv at slå det op inde på KG det kan være de måske kan give dig lovene omkring det selvom de nok bliver ret forærget over historien smiley Men tro også de vil komme med forslag om hvad du skal gøre smiley

  • #3   30. jan 2014 Heidi, jeg er godt nok ikke derinde, men det kunne jeg jo så evt. komme smiley

    Alisa, det er også det jeg tænker, jeg tvivler på de så meget som gider tænke på, at gøre noget ved det smiley


  • #4   30. jan 2014 Vi har en nabo som avler og skyder fasaner osv..

    Vi har skam ingen krig med dem eller noget.. men min far har også været nede og advare dem imod hvis de får skudt en af vores katte.

    Vi har så også været så venlige at give dem reflexhalsbånd på osv..
    Om ikke andet kan folk i hvert fald se de ikke er herreløse.

    Problemet er lidt at der render rigtig, rigtig mange herreløse katte rundt. og det er blevet så slemt at jægerne begynder at skyde dem.
    Jeg siger derimod heller ikke det er okay, da de jo ikke ved om den er herre løs.

    Men de kan også godt havde set forkert? forvekslet den med en harre eller lign? hvem ved?


  • #6   30. jan 2014 Fjordaraberen, jeg håber da ikke at de har set forkert, så vidt jeg ved, så er der en lov, der hedder, at de skal kunne se hvad de skyder.
    Jeg ville da godt nok blive ked af det, hvis jeg var ude og ride og de skød mig fordi de forvekslede mig med en hjort. Ej jeg ret sikker på, at det er ret bevidst smiley


  • #7   30. jan 2014 Er ikke jæger, så det kan jeg ikke svare på smiley

  • #8   30. jan 2014 Efter loven må de godt skyde/aflive katten på deres egen grund, det må man også med en hund, hvis man har advaret ejer om det (eller haft i avisen at man skyder fremmede hunde og katte, hvis de kommer ind på deres grund)



  • #9   30. jan 2014 Lene, er det rigtigt? jeg var ellers ret overbevist om, at det var blevet afskaffet for år tilbage. Men hvis nu man lejer sig ind på et stykke, hvor det jo egentlig ikke er ens eget er det så stadig lovligt? ligeledes er der heller ingen der er blevet advaret.

  • #10   30. jan 2014 Lejet jord er din i lejeperioden, og jo du godt skyde kat og hunde hvis du har gjort ejer af dyret opmærksom på det.

  • #11   30. jan 2014
    Jep, katte og hunde må man teknisk set godt skyde hvis de kommer ind på ens grund så længe man har givet ejer skriftlig besked, kan ikke huske om det er 1 eller 2 gange man skal.


  • #12   30. jan 2014 Jah det er skam fuldt ud lovligt og skyde katte hvis de render på din ejendom og ejer er advaret..

  • #13   30. jan 2014 Ja det er desværre rigtigt :´(
    Kender er jæger som var træt af en hund som randte på hans jord, han ringede til hundens ejer og sagde at hvis han så hunden på hans jord igen ville han skyde den!!
    hunden kom ind på hans jord og han skød den smiley
    Hundens ejer meldte ham for det, men fik at vide at han ikke kunne gøre noget ved det, for det jægeren havde gjort var lovligt


    i 2012 fik jeg min kat Misse men blev uvenner med dem som bor bag ved mig (bor i en mindre by) pga at jeg ikke ville forære dem en bestemt af kattens killinger, killingen var lovet væk til en anden, og de ville ikke havde en af dem som ikke var afsat.
    Der fik jeg at vide at hvis min kat kom ind i deres have ville de slå hende ihjel....så hun fik lært at gå i snor så hun IKKE kom ind til dem!!
    Dengang fortalte jeg dyrlægen om episoden med naboen og dyrlægen sagde at som loven var måtte min nabo godt slå min kat ihjel, hvis den kom ind på naboens grund


  • #14   30. jan 2014 Når for den da. Men når ejere af kattene intet har hørt, hvad gælder så?

  • #15   30. jan 2014 Tja man skal nok snakke med politiet om det evt. de ved det nok.. Men tror ikke at der bliver gjort det storer ud af det for i skal jo også kunne bevise den er skudt plus det er ham.. bliver nok ret svært

  • #16   30. jan 2014 Det er jo det jeg tænker. Jeg skal heller ikke kunne sige, at om det lige er fra ham af, men det er da besynderligt, at der er døde katte lige i nærheden af skoven lige de dage de skyder. Men det er jo selvfølgelig ikke bevis nok.

Kommentér på:
Når kattene bliver skudt.

Annonce