{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

protein ? - Løb, træning og ridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg vil rigtig gerne igang med at træne/løbe igen og lige smide lidt kg ( 5/10 kg) men vigtigst komme i form og få en trænet krop.

Jeg har kigget lidt på noget protein pulver men jeg aner virkelig ingen ting om det så.
- Hvilket skal man vælge?
- hvor meget skal man ha?
- Er det en erstatning for måltider ?

Håber der er nogen der vil hjælpe smiley
Tager også gerne imod tips om dvs. ting omkring løb træning, og vægttab smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  protein ? - Løb, træning og ridning
  • #1   3. feb 2014 but why?
    hvorfor bruge en formue på protein-pulver? hvis ellers du spiser fornuftigt og der er tale om almindelig motion er den slags altså ike nødvendigt


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 77
    #2   3. feb 2014 Som ovenstående skriver så er der absolut INGEN grund til protein pulver.
    Protein pulver er primært til atleter og body buildere, det kan også bruges hvis man vil tabe sig, men 5/10 kg der er det altså for dumt.

    Du skal bare sørge for at du forbrænder mere end du indtager og holde dit blodsukker hvor det skal ligge.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   3. feb 2014 Først: hvis du vil have en trænet krop vil jeg kombinere løb og styrketræning. Det giver det bedste resultat..

    Der næst, når du ikke ikke træner på højere plan så får du nok protein gennem almindelig kost. - så for dig er protein pulver spild af penge..

    Jeg brugte det en overgang, men der stod den også på meget hård styrketræning 5 gange i ugen, med det formål at opbygge store muskler. Men nu er jeg stoppet igen efter min kæreste havde brugt resten og jeg blev gravid smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   3. feb 2014 + lige nu er protein pulver bare en mode.. 90% bruger det bare fordi andre også gør smiley

  • #5   3. feb 2014 Jeg har trænet op til og løbet en marathon på næsten ren vegetarisk kost - og havde endda en bedre restitueringsevne end min ven, som "spiste normalt". Og jeg tabte mig under forløbet smiley

    Som de andre siger, proteinpulver er til dem der går vildt meget op i at få store muskler (og de vejer mere end fedt, hvis du ikke vidste det) og styrketræner kraftigt flere gange i ugen


  • #6   3. feb 2014 Proteinpulver er som tidligere beskrevet ikke beregnet til at tabe sig, samt komme i bedre form. Det er udelukkende til at give et tilskud af proteiner, således ens muskler kan opbygges hurtigere og blive større. Proteinpulver nedsætter for det meste restitueringstiden og tillader oftere træning af enkelte muskelgrupper.

    Hvis du vil tabe dig skal du dog slet ikke overveje proteinpulver, da muskler vejer mere end fedt.

    Jeg bruger fx proteintilskud. 1 shake fra Nutramino på 500 ml. Drikker jeg lige efter træning. Men min træning ser således ud (ekslusiv ridning):

    Mandag; Løbetræning 30 min (løbebånd om vinteren, naturen om sommeren), styrketræning af mave, bryst og arme.
    Tirsdag; Styrketræning af ben, ryg og skuldre.
    Onsag; Løbetræning 30 min (løbebånd om vinteren, naturen om sommeren), styrketræning af mave, bryst og arme.
    Torsdag; Styrketræning af ben, ryg og skuldre.
    Fredag; Ligesom mandag og onsdag.
    Lørdag; Ligesom tirsdag og torsdag.
    Søndag; Fuldstændig fridag - både fra træning og ridning.

    Nogen vil sige jeg overtræner - men resultatet siger det modsatte. Og det skal lige tilføjes, at min krop i mange år har været vant til hårde programmer. smiley


  • #7   3. feb 2014 Ps.
    Hvis du bare vil tabe dig og stramme lidt op, så prøv med yoga og løbetræning kombineret. smiley


  • #8   3. feb 2014 Jeg har brugt proteinpulver som måltidserstatning(der er noget proteinpulver der er specielt beregnet til det) i forbindelse med vægttab smiley Det er et billigere alternativ til Nupo, Nutrilett osv. og indeholder stort set det samme - bare med mere protein.

  • #9   3. feb 2014 Protein pulver er faktisk mere skadeligt end det gør gavn.

    Hvis du i forevejen bare spiser en fornuftig kost har du slet ikke behov for ekstra proteiner. Og i sidste ende forgifter du faktisk din krop med det ved at bruge protein pulver.

    Det her er noget jeg har arbejdet med i skolen og som sundhedseksperter også selv udtaler.

    Især efter at skyr osv. er blevet så propulært. smiley


Kommentér på:
protein ? - Løb, træning og ridning

Annonce