{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flad mave, hjælp!
  • #1   4. mar 2014 følger lige med smiley

    kig evt. på denne hjemmeside www.blogilates.com


  • #2   4. mar 2014 Ridning smiley

  • #3   4. mar 2014 Jeg træner hjemme, og bruger videoerne fra Blogilates på Youtube smiley

  • #4   4. mar 2014 http://m.youtube.com/watch?v=gOWxYmm9-tk

    Lidt hårde øvelser, men de er super gode til at træne mavemuskler! smiley


  • #5   4. mar 2014 Ren træning er ikke kun svaret. Hvis ikke man spiser tilsvarende sundt uden for mange kalorier, vil dine muskler aldrig blive fremtrædende smiley For at kunne se en forskel på sin mave skal man jo helst tabe sig i fedt og stige vægt i muskler.

  • #6   4. mar 2014 Husk lige at man ikke kan punkttræne smiley

    Du skal i gang med både styrke og puls for at komme kroppen rundt.


  • #7   4. mar 2014 Ridning er lidt tricky, hvis ikke du rider rigtigt, træner du ikke mavemusklerne optimalt smiley Jeg vil råde dig til at lave en masse forskellige maveøvelser, og ud fra dit indlæg, lyder det ikke til at du vil have, at dine muskler skal være fremtrædende, men blot en flad mave. Hvis du er normal af bygning, er der igang med træningen, så skal den nok blive flad på et tidspunkt, dog skal du huske at skifte imellem øvelser, så det ikke er samme program du kører hele tiden, da der så til sidst vil holde op med at ske noget. Derudover skal du huske at hvis du træner din mave meget, bliver den ikke HELT flad, men lidt bulet, alt efter hvor din mave er mest trænet.

    Hvis du ikke er helt normal af bygning, er det også igang med træning, og derefter cutte(tabe dig), så vil du se en betydelig forskel på din mave, hvis du cutter nok, og har trænet nok, vil der også være fremtrædende muskler.

    Hvis du nøjedes med at tabe dig, og derefter træne, bliver det sværere, da du skal spise enormt meget for at opbygge ordentlige muskler. Så vil råde dig til at træne først, og derefter tabe dig.

    Den der har en HELT flad mave, som er helt strakt ud, er typisk tynde smiley


  • #8   4. mar 2014 Du kan godt punkttræne for muskler, men ikke for at tabe sig i fedt smiley

  • #9   4. mar 2014 masser af løb og forskellige maveøvelser, man kan ikke kun lave maveøvelser, da der typisk stadig vil ligge et fedtlag over, hvis man ikke træner cardio smiley

  • #10   4. mar 2014 Løbetræn og lad vær med at spise brød og gluten generelt, da det får din mave til at blive oppustet. At lave mave øvelser kan få din mave til at se større ud da du træner dine mave muskler, så de bliver mere fremtræden.
    Du kan ikke punkt træne, dyrker du konditions træning og spiser sundt så vil du også få en flad og pæn mave automatisk smiley


  • #11   4. mar 2014 Vil du have en med muskler eller fordi du bare er tynd. Jeg har haft en helt flad mave men var desværre efter min mening for tynd. Og sys ikke det var særlig pænt..


    Så lad være og ønsk dig en heeeelt flad mave for det ikke syndt. Skal det gøres skal det være med muskler men så skal du gå all ind med trænning og kost derefter


  • #12   4. mar 2014 Husk både at træne OG spise sundt. Træningen nytter ingen ting, hvis koste ikke er med. smiley

  • #13   4. mar 2014 Zofia: du kan godt punkttræne, du kan bare ikke punkforbrænde smiley

    ts: husk især når det er maven der er tale om, så er kosten meget vigtig smiley


  • #14   4. mar 2014 Som andre har sagt, kan man ikke punkttræne...
    Undlad kulhydrater generelt i din kost - især stivelse såsom hvidt brød, ris, pasta og kartofler. De gør dig oppustet.


  • #15   4. mar 2014 Løb og mavebøjninger kombineret med sund mad. smiley Godt med bælgplanter, da de er fulde af proteiner, som også kan hjælpe dig. smiley

  • #16   4. mar 2014 Husk også på at selvom du træner og træner kan det jo ikke ses hvis du har et lag 'fedt' på maven smiley Så en god kombi af styrke og cardio (er det ikke det man kalder det? xD)

  • #17   4. mar 2014 Synes der er rigtig mange ting i denne tråd, som er rigtige, men desværre også nogle ting som er helt hen i vejret..

    Det er korrekt at man kan punkttræne, men skal man kunne se det, så skal fedtet altså væk, dvs. du kan lave nok så mange mavebøjninger osvosv. men du vil stadig ikke få den der flotte, flade og veltrænede mave, fordi der ligger stadig fedt ovenpå.

    Ønsker du den flotte, flade og veltrænede mave, så skal du se i øjnene at 70 % er kost og de sidste 30 % er træning. Dvs. du kan træne nok så meget, men hvis ikke du tilrettelægger din kost efter din træning, så kommer du ingen vegne og du mister derved motivationen.

    Du skal først og fremmest have fundet dit ligevægts indtag, dvs. det antal kalorier du skal have på en dag for at opretholde din vægt. Så kigger du dig selv i spejlet - IKKE vægten! - og er ærlig overfor dig selv. Har du måske et par kilo for meget på sidebenene eller er du "bare" en smule slasket? Dvs. du er egentlig ikke tyk, men mangler bare at blive strammet lidt op. Skal der tabes et par kilo, så trækker du maximalt 500 kcal fra dit ligevægtsindtag, skal du bare strammes op, så går du efter dit ligevægtsindtag. (En god kcal tæller er lifesum, dog skal man ikke stole på dens beregning af ligevægtsindtaget.)
    Så skal du sørge for at du får minimum 1,5g protein pr. kilo kropsvægt. Dvs. vejer du 60 kilo, så skal du som minimum have 90g protein pr dag.

    Nu er kosten på plads, SÅ kan du begynde at tænke på træningen. Den mest kendte øvelse er mavebøjningen, den er super god, men mange tager 50-100 stks pr gang og det er sindssygt <b>u</b>effektivt. Start med at lave 10 gentagelser af 3 repetitioner, når det bliver nemt, så finder du noget vægt og smide på eller også begynder at lave dem med en hældning, hvis du har mulighed for at træne på en bænk lavet til netop mavebøjninger.

    En anden fantastisk maveøvelse er legraises, enten laying eller hanging. (Laying ser sådan ud: https://www.youtube.com/watch?v=JB2oyawG9KI)
    På denne youtube kanal finder du en masse andre lækre maveøvelser: https://www.youtube.com/user/livestrong?feature=watch

    Husk at du må kun træne musklerne hver anden dag, og dette er super vigtigt at overholde! Når du træner nedbrydes musklen, og den skal have tid til at restituere. Bliv nu endelig ikke bange for at du lige pludselig får six pack og bliver stor - du er en pige, du skal træne uendeligt langt tid med stort fokus på maden før du får six packen smiley


  • #18   5. mar 2014 Hvis hun gerne vil have en mave "med muskler", så skal hun ikke gå udenom kulhydraterne. Både fedt, kulhydrater og proteiner er en vigtig del af din kost, hvis man skal opbygge muskler, og hvis du virkelig skal opbygge dine muskler, skal du gerne indtage mere mad end normalt. Derefter sætter du fokus over på kosten, og skærer ned igen, som også kaldes "cutte-fasen", her skærer du alt fedtet fra, dog sørger du stadig for at få den rigtige kost, så du ikke mister musklerne.

    Altså forstå mig ret, man skal stadig holde sig fra hvidt brød, sukker, hvid pasta osv. Men mængden skal sættes op i "build-fasen" for at få den mest effektive opbygning af muskler, og derefter sættes ned igen i "cutte-fasen" for at skære det overflødige fedt væk igen smiley

    Og som JustADreamer siger, Vær ikke bange for at blive stor, det bliver piger ikke, de har ikke nok testosteron i kroppen, medmindre vi er over i VIRKELIG SERIØS træning, med ekstra protein, kreatin og evt. andre hjælpemidler, dog kan vi stadig ikke blive som mændene.

    JustADreamer: Antallet af fx mavebøjninger, kommer an på hvad du vil med øvelsen lige præcis den gang. Hvis du vil træne udholdenhed på dine muskler, så skal du tage mange reps med ikke så meget vægt, hvis du derimod vil styrke dine muskler, så skal du tage få reps med mere vægt. Så det kommer an på hvad man vil med træningen smiley


  • #19   5. mar 2014 Maven er som regel altid "flad"
    Man ser den bare ikke fordi den som regel er gemt af lidt ekstra på sidebenene smiley
    Jeg har i mange år forsøgt selv at få en flad mave, da jeg fandt afterburn effekten, derefter forsvandt alt det ekstra fedt jeg havde på maven, ligeledes forsvandt det fra lårene,
    Afterurn effekten handler om interval træning, en masse forskellige øvelser i kort tid, men hurtigt så man for pusten op.
    Jeg har en video jeg kan sende hvis du vil have en idé smiley

    Derudover begyndte jeg til zumba, og må sige det kun hjalp, jeg er nu begyndt at ride lidt igen også, så jeg håber på maven snart er som jeg vil have den smiley

    At tage mavebøjninger og andre maveøvelser "pumper" dine muskler, og det har ikke særlig god en effekt hvis der stadig er et lag uden over som dækker det. Jeg endte næsten med sex pak fordi jeg i starten troede at det hele handlede om at træne maven, en masse maveøvelser og sådan, og så husk, når du træner en del af kroppen så husk resten.
    Fx træner du maven med lad og sige 20 mavebøjninger, bør du tage 40 rygbøjninger, hvis ikke man gør det, vil maven trække dig fremad, og ryggen vil være for svag til at trække tilbage, det vil resultere i man går foroverbøjet, træner man ryggen for meget vil brystet blive skudt urimelig meget frem, så det handler om lige at finde det der passer.
    Men skriv hvis du vil have videoen smiley


  • #20   5. mar 2014 santos : hvis jeg må vil jeg gerne have den smiley

Kommentér på:
Flad mave, hjælp!

Annonce