{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Flytte eller ikke flytte? {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver herinde, da vi slet ikke kan beslutte os om, om vi skal flytte til en anden by, eller ej. Selvfølgelig kan i ikke bestemme for os, men vi vil gerne se hvad i ville gøre, og om i kan se om fordelene dækker over ulemperne.

Vi bor lige nu i en lille lejlighed i Sønderborg, så vi skal flytte i noget større uanset hvad, også selvom vi skulle vælge at blive i Sønderborg.

Sagen er den at jeg skal starte på uddannelse til august i Gråsten, hvor min hest og så står. Her er der rigtig mange fine store billige lejligheder hvor man må have hund, som vi skal have inden så længe. Det er tæt på min kærestes læreplads også, og min mor bor også rigtig tæt på Gråsten. Så vi overvejer at flytte hertil, da det ville være det nemmeste for os begge på grund af uddannelse, min mor og familie, hest og det hele.

Men hele vores vennekreds er i Sønderborg, og hverken min kæreste eller jeg har bil, så der ville der skulle tages busser, og det er jeg ikke ligefrem en stor tilhænger af. Vores vennepar ses vi med hver dag, og det ville jo så desværre skulle stoppe. Vi kan også rigtig godt lide at gå i byen i weekenderne, og det ville jo så også blive mindsket rigtig meget. Der går busser til min skole, min kærestes læreplads og der er ingen problemer der.
Her kan vi nok ikke finde en lejlighed hvor man må have husdyr, det er i hvert fald svært til rimelige penge.

Hvad ville i gøre her?

Flytte tæt på hvor i skulle starte i skole, tæt på jeres familie, et sted i må have hund, men hvor jeres venner ikke boede og i ikke bare lige kunne smutte på gågaden eller i byen en aften?

Eller blive boende tæt på jeres venner, uden hund, en halv time i bus fra skole og læreplads, men i så har meget mere frihed med byen og så videre?


Jeg ved godt at Gråsten og Sønderborg er rimelig tæt på hinanden, 20 km eller sådan noget, men det har meget at sige når ingen af os har bil, og vi skal være afhængige af busser, og specielt jeg ikke gider det. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte eller ikke flytte?
  • #1   26. mar 2014 Er det ikke bedre at være tæt på skole, hest og arbejdsplads - og så tage bussen ud til vennerne, i stedet for at bo tæt på vennerne og tage bus til skole, hest og arbejde?

    Det havde jeg nok valgt.


  • #2   26. mar 2014 Busserne er du jo bruge begge veje! Om det til hest og familie og skole eller den anden vej til vennerne! Tænker jeg nok ville rykke tættere på hest skole og familie. Og så vennerne når der tid. Men jo alt efter hvem man er. Og skal i på bytur kan i vel bare overnatte hos jeres venner! Så det ville jeg nu ikke gå i krise over.

  • #3   26. mar 2014 Jo, det ville jeg også mene, men tror bare vi bliver irriteret over det i længden. Specielt fordi vi elsker at bo i Sønderborg, der er så kort til alting, og vi kan bare lige tage ned og handle, bare lige tage i storcenteret og ud til venner og så videre.. smiley

  • #4   26. mar 2014 Problemet er jo, at vi får hund så og den kan vi ikke bare lade være alene en hel nat, det har ingen af os samvittighed til. Så skal man have den passet hver gang man skal i byen, da vi skal have en stor en og ikke rigtig kan have den med i busser

  • #5   26. mar 2014 Jeg ville flytte smiley Er det sande venner ville de også have overskud til at besøge jer om i bor 5 eller 20 km. fra hinanden. Når i ikke har bil så ville jeg da helt klart vælge at være tæt på dagligdags tingene. Og hvem siger at i behøver t være dem der skal tage hjem til vennerne hver gang? Og skal i, i byen hver weekend? Hvis i har bestemt jer for at få hund, så er det da bare med at finde en lejlighed i må være i. Er der ikke shopping/indkøb tæt på nogle steder i Gråsten? Det handler jo også om hvor i finder lejlighed.

  • #6   26. mar 2014 Hvis man vil have hund, skal man også have tid til det!!!
    Så må man skære ned på sine byture…. Ellers skal man lade være med at få hund - det er ikke fair at få sig et dyr hvis tiden ikke er til det.


  • #7   26. mar 2014 Høres ikke ud til at I er klare til at få hund smiley Men det var ikke det indlægget handlet om. Jeg ville flytte til Gråsten smiley

  • #8   26. mar 2014 Vi er skam helt klar til at få hund smiley Vi er begge hjemme i hverdagene når vi har fri fra skole og arbejde. Så er vi rigtig tit ovre ved vores vennepar, som bor et par meter fra os, der også har hund. Her ville man kunne tage den med hvis vi blev ved med at bo i Sønderborg.
    I weekenderne er det jo ikke fordi vi render i byen konstant, det ville jo også stoppe når vi fik hund, men en hund kan sagtens være alene hjemme i de fire timer man måske lige er i byen. Ellers er man for pylret da.


  • #9   26. mar 2014 Jo da, der er også masser af indkøbsmuligheder i Gråsten, altså brugsen, fakta og sådan nogle ting. Men ikke rigtig sådan tøjbutikker, og alt det ''fine'' smiley

  • #10   26. mar 2014 Jeg ville vælge Gråsten - det virker mest praktisk, men til gengæld ville jeg ikke vælge at anskaffe en (stor) hund - sådan en hører bare ikke til i en lejlighed :o)

  • #11   26. mar 2014 Du siger endda også at de er billigere lejlighederne. Så kunne det jo være i fik råd til at have en bil? Så kunne i nemt komme til tingene smiley

  • #12   26. mar 2014 Hæhæ, hunden er længe valgt. Vi ville faktisk helst have en rottweiler, men så fik min storebror og svigerinde hvalpe med deres to hunde, så der skal vi have en fra. Det er en KÆMPE blandet landhandel, hvor der både er spansk mastiff, old english bulldog, rottweiler, labrador og boxer.

  • #13   26. mar 2014 Hvorfor har i valgt at skulle have sådan en stor hund i en lejlighed?

    Noget helt andet er at ofte når man må have en hund i en lejlighed, så er det kun en lille hund der er tilladt.

    Noget tredje er at store hunde og trapper ikke rigtig er den bedste kombination, så det skal der nok også tænkes over.


  • #14   26. mar 2014 Vi vil også have stuelejlighed.
    Vi er bare ikke til små hunde? Alt under knæhøjde er ikke en hund. Så du mener ikke, at en hund kan bo på 60 kvm? Det tror jeg nu godt den kan.

    Og fordi at jeg er helt forelsket i forældrene, jeg ved hvor de kommer fra meget godt og så videre


  • #15   26. mar 2014 Min hund er lille, men det er nu stadig en hund smiley Også selvom den ikke når mig til knæene. Men ja, det er jo forskelligt, hvad man vil med en hund.

    Jeg var flyttet. Det er jo også muligt at få nye venner og hvor tit tager i ind og køber andet end dagligvarer? Man kan jo tage bussen ind og shoppe.
    Og hvis i er rigtig gode venner, så gør det ikke noget, der er noget afstand og at man ikke ser hinanden hele tiden smiley


  • #16   26. mar 2014 Jo jo selvfølgelig er en hund under knæhøjde også en hund, ingen tvivl der. Det er bare en talemåde! smiley Vi kan bedst lide store hunde.



  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 446
    #17   27. mar 2014 Ud fra det du skriver, var jeg klart flyttet, men jeg er måske ikke den bedste at spørge for jeg rykkede for otte måneder siden teltpælene op og flyttede 4000 kilometer væk (alene) smiley

    Når det så er sagt, synes jeg på dine svar i denne tråd det virker som om at du helst vil blive - og hvis det er tilfældet, så er det da det, I skal smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   27. mar 2014 Jeg ville ikke flytte, men det er udelukkende fordi jeg ikke gad bo i en by som Gråsten smiley så helleresønderborg .

    Ridning med hjertet: hvad er der galt i at have eb stor hund i en lejlighed?


  • #20   27. mar 2014 60 kvm er jo fint i stueetage, men inde i byen hele tiden? Du skriver jo selv at i ikke vil tage en stor hund med i bussen, derfor går jeg ud fra at ja - den ikke rigtig kommer ud af byen og ja, jeg synes det er synd hvis den aldrig kommer ud af byen :o)

    Men hvor langt er i med at finde lejlighed? Det hele skal jo passe sammen, og det er bare ikke altid let. Kan i finde en lejlighed i har råd til, i stueplan, hvor i må have (stor) hund? smiley

    Og ja - en "rigtig" hund er en stor hund, er på papiret selv ejer af en grand danois x labrador blanding, som dog ikke bor hos mig, da jeg netop bor på første sal, til gengæld render jeg hver dag rundt med udlejeres skønne weimaraner, som heller ikke er helt lille, så jeg forstår lysten.

    Får hunden det optimalt både fysisk og psykisk (bliver udfordret), så go for it - men ved anskaffelsen af dyr skal man altid tænke over det en ekstra gang ("min" hund er forresten fra internat, da tidligere ejere fandt ud af at den var for stor en mundfuld) smiley


  • #21   27. mar 2014 Ville flytte tæt på læreplads og skole...

    Busserne køre begge veje.....
    jeg mener uddannelse skal vægtes lidt højere end venskaber....


  • #22   27. mar 2014 Den kommer da ud af byen smiley Gråsten er en okay lille by, ikke en storby, og vi skal bo i udkanten, så den kan få rendt krudt af på markerne og så videre. Kæresten går igang med kørekort igen i næste måned, så inden længe har han det.

  • #23   27. mar 2014 Så lyder det da til at i har valgt Gråsten smiley

    (Og nej, jeg kender ikke rigtig til Gråsten :o)

    Nu har jeg læst dit start indlæg igen og det lyder til at hvis i vil have hund, så bliver det i Gråsten, da i så vil have råd til lejlighed hvor i netop må have hund.


  • #24   27. mar 2014 Det er SÅ svært at finde en lejlighed i Sønderborg hvor man må have husdyr generalt, og hvis man endelig finder en så koster den rimelig meget, altså omkring de 7000. Nu snakker jeg generalt, og der findes sikkert nogle billigere.

    I Gråsten må du nærmest have husdyr i alle lejligheder, det er virkelig en stor forskel! Og vi har allerede kig på en, i stuen med husdyr tilladt på 70 kvm


  • #25   27. mar 2014 Så havde jeg skyndt mig til Gråsten :o)

    Men jeg kan heller ikke undvære dyr, så der havde jeg slet ikke skulle vælge, hehe.

    Men held og lykke med at finde den rigtige lejlighed!


  • #26   27. mar 2014 Kan vi heller ikke! Haha smiley
    Tusinde tak!


  • #27   27. mar 2014 Jeg kan se på din profil, at du er 17.
    Hvor længe har du været sammen med din kæreste? og hvor gammel er han?

    Hvad har i af indtægter? For det er dyrt at have hest og stor hund, nok også for dyrt, hvis du kun får SU, det er ikke mange penge, når man er under 21.
    Det lyder lidt som om i har travlt med at blive voksne, og have et voksent liv, med alt hvad det indebærer.

    Jeg siger ikke, at i ikke må få de ting i gerne vil have. Men i skal bare huske at tænke over hvad det koster, så det ikke går ud over jeres ungdom.


  • #28   27. mar 2014 Det var ikke rigtig spørgsmålet Renee..
    Min kæreste fylder 20 i år. Vi har været sammen i lidt over et halvt år, dog er det ikke første gang.
    Jeg betaler ikke hesten, det gør min mor da det er en familiehest, men jeg er fuldstændig klar over udgifterne på den, også på en hund da vi har haft hund altid.

    Nu har jeg levet et voksent liv siden før jeg blev konfirmeret, og det samme har han. Vi er skam klar over det hele smiley



Kommentér på:
Flytte eller ikke flytte?

Annonce