{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Hvad koster det at have bil? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Går og leger lidt med tanken om at anskaffe mig en bil, men har lidt svært ved at overskue hvor meget jeg cirka skal kunne sætte af hver måned. Drømmen er en lille økonomisk bil, der meget gerne skal kunne trække et styks hest.

Hvad ville være jeres bud på dette pr måned incl. forsikring, afgifter mm?

På forhånden tak:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det at have bil?
  • #1   1. maj 2014 det koster vægtafgift/grøn afgift alt efter hvor gammel en bil du køber. min koster fx. 360kr 2 gange om året. min gamle bil kostede 1483 kr 2 gange om året.
    forsikringen svinger meget! jeg giver 4200 kr pr år for min nye med kasko og selvrisiko på 4000 kr. altså hvis der sker en ulykke skal jeg selv betale 4000 kr, og forsikringen betaler resten inklusive min bil. den gamle bil kostede 3000 kr om året. i ansvarsforsikring. altså betalte forsikringen for de ulykker jeg kunne have skylden i, og intet til min egen bil.
    derud over service, reperationer sommer og vinterdæk. alt efter hvor heldig eller uheldig du lige er, så svinger det jo mellem 0 kr om året til det uendelige-


  • #2   1. maj 2014 Tja, jeg har en Golf 4 1,9 TDi fra 98. Den kan have 1300 kg på krogen så kan godt lige trække let trailer med 1 hest eller 2 små ponyer.

    Mht forsikring kan vi ikke rigtig svare dig på hvad du skal give, det kommer an på mange ting bl.a. bilmærke og motorstr samt alder på bil og din egen alder.

    Jeg giver 2640 kr pr halve år i vægtafgift samt har fuld kasko til 5500 kr årligt.
    Den kører ca 19 - 21 km literen uden trailer og ca 11 km/L med.
    Kører selv ca 30000 km om året.

    Hvis det er din første bil og du er under 25 så regn med en forsikring på mindst 10000 kr årligt.
    Lille økonomisk bil og køre med trailer hænger ikke sammen smiley


  • #3   1. maj 2014 Tak for svarene smiley
    Kan se at de forskellige udgifter svinget noget, men det var også mere for at danne mig en idé om hvad jeg kan forvente.

    Men heldigvis er jeg over de 25år, hvilket kan give mig en fordel mht forsikringen smiley


  • #4   1. maj 2014 Alt for meget, når man også har hest, hehe ;p i hvert fald som studerende smiley

  • #6   1. maj 2014 1800 afbetaling om måneden.
    4000 i vægt afgift om året
    3300 kr årligt i forsikring det casco forsikring

    Og jah så der benzin ud over

    Det en wolksvagen polo med turbo og den kan trække 1100 kg på krogen så vi kan køre med 2 små ponyer eller en stor ca.

    Det mandens bil og den vi bruger til og køre med mine ponyer. Den er på guleplader købt nu for omkring 150.000 kr

    Min bil har kostet 130.000kr ny.

    Den kan ikke rigtig have hestetrailer på krogen den må vist kun køre med 800 kg det en cevolet avoa. Med plads til 5.
    Jeg betaler 2000 kr om måneden af på den og det så for afbetaling, casco forsikring og vægt afgift.=)


  • #7   1. maj 2014 Jeg har købt en Seat Leon 1,9 til knapt 100.000. Denne kører ca 20 på literen (diesel) og må gerne trække en hest.
    1.700 om måneden i billån
    10.000 årligt i forsikring (under 25 med 3 års anncienitet)
    1.000 kr brændstof månedligt (kører ca 1.600 km om måneden)
    5.000 årligt i vægtafgift
    Har endnu ikke repareret på den, men den skal snart synes )-:


Kommentér på:
Hvad koster det at have bil?

Annonce