{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Emma L
Emma L
Tilmeldt:
3. maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

''Venindes'' konfi, gider ikke.. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg bruger lige punkt fortælling, da jeg tror at det er det nemmeste i denne ''historie''.

1.
Jeg skal næste weekend til min ''venindes'' konfirmation. Sagen er den at vi ikke rigtig er veninder mere. Men vi inviterede begge hinanden til vores konfirmationer for lang tid siden. Jeg skal konfirmeres d. 16. Vi har haft en masse skænderier og jeg har droppet hende totalt, men da jeg jo ikke rigtig kan trække invitationen til min konfi tilbage, har jeg da snakket lidt med hende, men jeg har lyst til at brække mig ud over hende.

2.
Jeg har tabt mig 10kg for at skulle være flot til min konfi, og jeg vil gerne nå at tabe 2kg mere inden, for så ryger den sidste delle helt væk. Jeg har virkelig kæmpet for det her vægttab og syntes jeg fortjener at føle mig som en smuk, tynd prinsesse på min store dag. Men hvis jeg skal sidde til hendes konfi og æde usundt mad, så kan jeg ikke nå mig mål til min konfi. Kan jeg være bekendt at takke nej til desserten og nat maden, og så bare spise forret og hovedret? Kan jeg være bekendt at tage hjem kl. 15.30? Så kan jeg været der i 4 timer. Jeg laver nemlig sport der.

3.
Jeg tror at hun er pænt ligeglad. Hun har forklaret mig bordplanen, og hun ''undskyldte'' at der kun kunne blive plads til mig ved børnebordet, ellers kunne det simpelhen ikke gå op..

Hvad skal jeg gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ''Venindes'' konfi, gider ikke..
  • #1   3. maj 2014 jeg kunne nok godt finde på at vælge den 'pæne' udvej og blive syg.

  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   3. maj 2014 Det må jeg desværre ikke for mine forældre smiley

  • #5   3. maj 2014 Altså, hvis hun nu var din gode veninde, så ville jeg ikke mene du kunne være bekendt gå tideligt og sådan. Men nu, ville jeg som MegaPixel siger, bare blive syg, udelukkende fordi du ikke kan lide hende! Ellers ville det være lavt.

    Hvis du hader hende (virkelig hader, ikke bare at i har lidt knas i forholdet) så kan du sagtens sige pænt til hende, at du ikke har lydt til at hun kommer til din konfirmation. Det er din dag, og du skal ikke gå og have en hump i maven over at hun er der. smiley


  • #6   3. maj 2014 Har du snakket med dine forældre om situationen?
    Altså hvordan I har det med hinanden nu, og at det sådan set kun er af 'høflighed' at du stadig er inviteret... og at hun har plantet dig ved børnebordet, for at teknisk set slippe for dig.
    Og at du egentligt er uønsket, og osse vil føle det meget sådan.

    Måske har dine forældre ikke helt forstået hvor ubehageligt det vil føles for dig?
    Jeg ville ihvertfald ikke synes det var skidesjovt at være med.

    Det er jo heller ikke sikkert at hun dukker op til din.. odds er vel osse at hvis du slipper, så vil hun heller ikke føle sig forpligtiget til at komme til din.


  • #7   3. maj 2014 Prøv at få dine forældre til at forstå hvordan du har det smiley

  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   3. maj 2014 Jeg må ikke blive hjemme for mine forældre smiley

    Jeg gider hende virkelig ikke. Der er kommet er ret stort trekants drama mellem os, og hendes nye bedste ven. Altså, de har virkelig udmyget mig de to, så jeg har virkelig ikke lyst til at komme. De har blandt andet spurgt mig om jeg vil med ned i byen, som jeg, dum som jeg nu er, sagde ja til. Da jeg kom derned var de der ikke. Jeg ringede så til dem, de ''undskyldte'' fnisende og sagde at de havde bestemt at de bare vil hygge de to. Der var det virkelig at jeg droppede vores ''forhold''. De har også gjort en masse andre ting, som også én gang har gået ud over min pony smiley


  • #9   3. maj 2014 Hvis du alligevel skal sidde ved børne bordet, og ikke ved siden af hende, så vile jeg simpelthen takke nej. Det virker som om hun sætter dig ved børnebordet fordi hun havde livet at inviterer dig, også skal du bare have en eller anden tilfældig plads...

    Du kan sige hun kan komme til din, hvis du har lyst, ellers kan du sige du at der var et afbud og det var grunden til hun kunne komme med. Men personen der meldte afbud kan alligevel godt komme.

    Håber mit kunne bruges.


  • #10   3. maj 2014 Jeg ville som mor , sige: jamen er i ikke veninder mere, så drop det.
    Hvis min datter ikke ville med til venindens konfirmation, så ville jeg ikke tvinge hende.
    Sådan noget kunne jeg aldrig finde på at tvinge mine børn til.

    Min den yngste datter har sommetider haft svært ved at sige nej til fester, som ikke gad da hun boede hjemme.
    Så var jeg bare den nemme undskyldning, hun sagde simpelthen hun ikke måtte for sin mor smiley
    Selvfølgelig aftalte hun det med mig, at jeg skulle sige nej, gerne så dem der havde inviteret hende kunne høre det i telefonen.

    Dvs : hun taler i tlf med vedkommende .
    datteren - jeg skal lige spørge min mor
    datteren -Mor, må jeg tage til XXX fest ?
    mor - Nej, det må du ikke !
    datteren - øøøøvvv... hvorfor ikke ?
    mor- du skal rydde op og lave lektier !
    datteren - øv ... nå ok .
    datteren - jeg må ikke ( til vedkommende og slutter samtalen )
    datteren - Tak mor smiley
    mor - så lidt da, men lær nu at sige nej selv .. ikk smiley


  • #11   3. maj 2014 Problemet er jo så dine forældre.

    Du bliver simpelthen nødt til at sætte dig ned med en eller begge, og tage en lang snak omkring det her. I et stille og roligt tonefald.
    Forældre kan nok bagatellisere det og tænke at det nok bare er en lille kurre på tråden, og har man sagt ja til noget så skal man holde det.
    Det sidste går jeg så osse ind for... meeeeeeeeeeeeeeeeeen.....nogen gange så er tingene sådan at det faktisk ikke er det mest hensigtsmæssige.

    Så du skal ikke blive ved med at sige at du ikke må for dine forældre.. du skal sige 'jeg må prøve at snakke med dem igen, og forklare dem det bedre, sådan at de virkelig forstår hvordan jeg har det'


  • #12   3. maj 2014 Ved du om veninden har det på samme måde?

  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   3. maj 2014 Hvis jeg så bliver nødt til at møde op, hvad kan jeg så sige til maden??
    Jeg gider ikke spise deres fede mad. Det kan godt være at jeg virker sippet med hensyn til mad, men jeg har kæmpet for at være tynd til min konfi, og nu vil jeg bare helt i mål.


  • #15   3. maj 2014 Med hensyn til maden så spis hvad du har lyst til. Der er så mange folk til sådan en fest at det nok dårligt bliver bemærket.
    men prøv dog at tale min dine forældre om at blive hjemme. Jeg har for længe siden taget en beslutning om at jeg simpelthen ikke gider at deltage i arrangementer af høflighed. Mit liv er bare for kort til det. Jeg ser de mennesker og deltager der hvor jeg har lyst. Jeg ved at det er nemt for mig at sige, for jeg kan trods alt selv bestemme over mit liv.selvfølgelig skal man lære at livet nogle gange byder på trælse situationer som man ikke bare kan krybe uden om, men jeg synes altså ikke at denne her er en af dem.


  • #16   3. maj 2014 hvis du bare ikke vil med så fortæl din mor hvor led hun har været over for dig (græd evt imens) hvis hun så ikke får medlidenhed med dig så giver det ikke mening

    jeg var ikke taget med... uanset hvad


  • #17   3. maj 2014 Man placerer ikke en jævnaldrende veninde ved børnebordet med mindre der er andre på samme alder ved samme bord.
    Som værtinde må man sørge for at alle sidder sammen med/ved siden af nogen de kan tale og hygge sig med.

    Tal med dine forældre om det og som gode forældre bør de kunne se det fra din side.

    Hvis du deltager, er du ikke forpligtet til at spise alt maden - det er tilladt at levne og hvis der er buffet kan du selv vælge at gå uden om de fede ting.


  • #18   3. maj 2014 Snak med dine forældre som sagt, hvis det havde været mig havde jeg bare blevet stædig og klaret det selv også måtte mine forældre blive sure hvis de ville det. Jeg havde skrevet til hende eller ringet whatever også sagt at jeg ikke følte for at komme med nu når nu hun havde behandlet mig som hun har gjort. Hvis hun har lyst måtte hun da gerne komme til min men der er ingen tvang.

    Altså forklar det i en pæn men stadig beskrivene tone smiley
    Hun må da kunne forstå du ikk har lyst til at tage med efter den behandling hun har givet!

    Men når man spiser er der abselut ingen tvang, jeg spise ikke engang desserten til min egen konfirmation da jeg ikke kunne li den.. Og jeg spiser generelt ikke særlig meget så man kan sagtens takke nej hvis de spørger!


  • #19   3. maj 2014 Sikke en veninde, hva'? Havde det være min veninde, tjaaa - Så havde jeg pjækket. Sagt til både forældre og veninde at jeg følte mig sløj, men at jeg gerne ville se hende blive konfirmeret - Bare ikke havde overskud til festen bagefter. Så kunne jeg jo komme i kirken, se konfirmationen, ønske tillykke og gå hjem, se TV og "være syg". smiley

    Men efterhånden må man jo lære at tage snakken med forældrene og sige nej til "veninden". Der burde ikke være tvang for sådan noget, når forholdet til konfirmanden er så dårligt.


  • #20   3. maj 2014 Du kan lade vær' med at spise op smiley
    Bare spise en bitte smule af hver. Selvom du er igang med at tabe dig, så skader usund mad i små mængder ikke smiley
    Jeg selv er igang med at tabe mig, og det er inde over sygehus osv. og jeg har fået at vide jeg skal spise normalt, men i små mængder. smiley



  • #22   3. maj 2014 syge forældre der vil tvinge dig til at tage med til noget du ikke vil. jeg ville stå fast ved et NEJ

  • #24   3. maj 2014 Til det med maden der kan du jo bare sige at du er mæt

  • #25   3. maj 2014 vis du skal med så bare tagnhjem før det kan du sagtens smiley

    med børnebord ved du så havd alderen er?


  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #26   3. maj 2014 Har ingen ide om børnebordets alder, men jeg ved at der er ret mange små børn. Det skal lige siges at en af hendes andre venner (faktisk også en af mine venner) skal sidde overfor hende, istedet for ved børnebordet sammen med mig.... Selvom hun faktisk er yngre end mig -.-'

  • #27   3. maj 2014 Slå fast overfor dine forældre at du NÆGTER at tage til den konfirmation

  • #28   10. jun 2014 Har fulgt med på sidelinjen og er egentlig lidt nysgerrig for at høre hva det endte med?
    Tog du med og var det så slemt som du regnede med eller fik du snakket med dine forældre?


Kommentér på:
''Venindes'' konfi, gider ikke..

Annonce