{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

mærkelige skræmmende drømme.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg har fortiden nogle meget mærkelige drømme som gør jeg vågner af jeg er ved at få en slags smerte eller bliver dybt såret..

Jeg drømmer feks jeg svømmer i havet og jeg så bliver brændt eller spist levende..
Jeg har også den typiske falde drøm som nok alle har oplevet..
Jeg drømmer også engang imellem min familie dør eller det jeg ligger min kærlighed til bliver taget fra mig..

Jeg kan ikke lide de drømme.. jeg vågner med angst og frygt.. jeg er bange for de bliver virkelige..

Nogen der ved hvorfor jeg har de drømme?

Kan de være mit stress?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mærkelige skræmmende drømme..
  • #1   3. maj 2014 svømme
    At svømme i drømme er en henvisning til drømmerens forhold til sine følelser og sin seksualitet. Afhængig af om svømmeturen er en positiv, flydende og nydelsesfyldt erfaring eller om vandet er oprørt, forurenet, frosset til eller lignende, fortæller drømmen noget om, hvordan drømmerens følelsesmæssige tilstand er lige nu og måske i forhold til særlige personer eller situationer. En sensuel aktivitet, derfor sex; og en kamp med grundlæggende impulser eller andre komplikationer, Svømme imod strømmen: Kampen er på ulige vilkår. Kysten eller bredden: Som regel det mål, hvor forviklingerne løses, hvor ideerne føres ud i praksis. Flyde, drive med strømmen: Blive båret, blive hjulpet.

    vand

    Vand repræsenterer og symboliserer vores ubevidste følelsesliv. Hvis du drak vand, se da venligst under "drik". Fostervandet i livmoderen, hvoraf livet kommer ved fødslen, er et stærkt drømmesymbol. Vand er også et symbol på intuitionen, den kvindelige mystiske verden. Vand er næsten altid symbolet på vores følelser - og ofte vores ubevidste følelser. Ifølge G.C. Jung er vand en del af vort kollektivt ubevidste, og betyder følelser. Og ifølge ham, dr. Jungs teori kender mennesket kun toppen af "isbjerget", det store bjerg der ligger under vandet indeholder en mængde potientiale, men vi mennesker dykker sjældent ned og får fat i nogle stykker til viderearbejdning. Dr. Jung mener, at dette kan være årsagen til mange depressioner og mentale forstyrrelse, idet vi mærker "noget", men ikke kan få fat i det, og det bringer kaos med sig. Det er derfor vigtigt ikke at putte mere derned, hvor du måske ikke kan få fat på det igen, men i stedet søge en afklaring og forløsning på dit følelsesmæssige problem.

    Dybt, uklart vand: Betyder Det ubevidste, og drømme herom vil sandsynligvis fortælle dig at du ikke er klar til at tænke klart i en vis situation. Ikke tilstrækkelig vand: Hvis der ikke var nok vand i drømmen, indikerer det at du ikke har nok energi og livskraft. At du måske ligefrem tørster efter livet. Manglende liv og vækst. Hvis der mangler vand på vores jordklode, bliver der mangel på liv og vækst, hvilket kan have fatale konsekvenser. Blive født. Nedsænkning i vand: Hvis du drømmer, at du bliver sænket ned i vand, kan det betyde svangerskab og fødsel. Men det kan også symbolisere en skjult trang til at vende tilbage til noget sikkert og trygt. At bade i vand: Hvis du badede i vandet, symboliserer det oftest moralsk renselse. Det er derfor vigtigt at du forsøger at huske både andre symboler i drømmen der kan understøtte tolkningen, men også at du forsøger at præcisere, hvordan vandet repræsenterede sig i din drøm. Husk også dine følelser da du vågnede.


  • #2   3. maj 2014 Jeg drømte også rigtig mange uhyggelige drømme engang.. Også at nogle fra min familie dør og at jeg blev forfulgt osv....
    Så en dag da jeg skulle købe noget tøj var der en mand der gav mig en slags halskæde med noget fjerhalløj i og sagde at det tog onde drømme! Det er 1-2-3 år siden kan ikke helt huske. Men siden da har jeg kun drømt noget uhyggeligt EN enkel gang.
    Ved godt at det lyder underligt fordi før kunne jeg drømme uhyggeligt mange gange i ugen og nu drømmer jeg slet ikke uhyggeligt....
    Men prøv at køb sådan en aner dog ikke om det hjælper for dig! smiley
    jeg syntes dog selv at det er vildt sært! smiley


  • #3   3. maj 2014 Og for resten så hænger den lige ved siden/over min seng! smiley

  • #4   3. maj 2014 Sandra H: Er det en drømmefanger du snakker om ( altså den fjerdims? ;))

  • #5   3. maj 2014 Altså ala sådan nogle her: http://www.tessies.dk/shop/droemmefangere-7c1.html ?

  • #7   3. maj 2014 Jeg vågner som regel fra mine mareridt - som altid omhandler zombier, de er dog begyndt at tale til mig på det seneste? smiley - fordi en zombie æder mig. Det er den måde jeg har lært at "komme ud af" mine drømme på, altså ved at lægge mig ned eller stoppe op, og lade mig blive ædt. Så vågner jeg nemlig med det samme, og slipper for lange mareridt. Selvom det kun er en drøm, så er det virkelig ubehageligt, og det er ret svært at fornægte det instinkt der skriger "løb!" af mig, og bare "blive ædt" smiley

    Drømmetydere kommer jo med mange spændende bud. Fx at jeg var bange for, at min familie/venner ville komme noget til, for jeg sørger altid for andre (også vildt fremmede) kommer afvejen før mig i mine mareridt, men hvem ved :3


  • #8   3. maj 2014 zombie (det står på norsk men har en google oversæt til at stå nedenunder)

    For å se eller drømme at du er en zombie, foreslår at du er fysisk og / eller følelsesmessig løsrevet fra mennesker og situasjoner som er rundt deg. Du føler deg ute av touch. Alternativt kan det tyde på at du føler døde inni og er rett og slett gå gjennom bevegelser i dagliglivet

    Hvis du vil se eller drømme, at du er en zombie, tyder på, at du er fysisk og / eller følelsesmæssigt løsrevet fra mennesker og situationer omkring dig. Du føler ude af trit. Alternativt kan det indikere, at du føler død indeni og er simpelthen gå gennem beslutningsforslag i dagligdagen


  • #9   3. maj 2014 Tror ikke helt på alt det der drømmetyderi, men tidligere havde jeg også meget voldsomme drømme, med mord, død, smerte og alt muligt, det forsvandt dog med tiden, som jeg lærte at tackle mine drømme. Ved ikke rigtigt om man kan gøre noget ved det, jeg gjorde ihvertfald ikke rigtigt noget. Lærte blot at indse når det er en drøm, og så 'lade det ske'/give slip når der sker ubehagelige ting. Jeg kan også tvinge mig selv til at vågne, hvis drømmen er ved at udvikle sig ubehageligt, såh.. xD

  • #10   3. maj 2014 Håber det er okay, at jeg lige "låner" dit emne kort Limira smiley

    Ina:
    Hvad så hvis man drømmer at man bliver jagtet af Zombier? Og næsten altid bliver ædt til sidst? Drømmene starter sådan rimelig normalt, og pludselig bryder helvedet løs... -.-


  • #11   4. maj 2014 hmm det ved jeg ikke men kan forestille mig der er noget frygt i hverdagen

    for da jeg drømte om zombier her for et stykke tid siden der havde jeg en frygt liggene i baghovedet med eksamen og lidt andre ting

    så oplevede jeg søvnparalyse (det var pga. zombierne jeg fik det der søvnparalyse) og så fik jeg en frygt for at opleve det der søvnparalyse igen og så drømte jeg ellers om zombier)


  • #12   4. maj 2014 Helt iorden hoppe smiley

    Altså hvad der angår seksualitet kan jeg kun se mine små spindelvæv som hænger her og der omkring

    Det sjove er nu hvor vi snakker lidt om "kærlighed" drømte jeg imorges (fra klokken 7.15-8.30 ca) at jeg ledte efter en dreng som var på efterskole. Kan huske jeg havde ikke set ham i 3 år vidst.. jeg ledte og ledte alle steder. Men til sidst fandt jeg ham dog med en skarp drejning. Han ignorerede mig og så kun sine andre venner. Ikke mig.. jeg kan huske sidst i drømmen så han mig, krammede mig og derefter vågnede jeg op. Fuldstændig såret, ked af det og var faktisk klar til at gå ud og skære halsen over på mig selv . (Og nej det gjorde jeg ikke men det var en tanke der slog mig netop da jeg stod op)

    Sådan noget der.. det skræmmer mig.. det skræmmer mig mest jeg kan tænke sådan..

    Og for at sætte punktum så skar jeg selfølgelig mig seæv i hånden med brødkniven i morhes ved et uheld da jeg skar min rundstykke.. flot..

    - Undskyld jeg laver stavefejl xD


  • #13   4. maj 2014 Tror alle har oplevet at have mareridt.. inklusive mig selv, big time. Hos mig kommer det mest i stressede perioder/når jeg ikke har det ret godt. Og det føltes SÅ virkeligt.. puha.. smiley Men tænk over hvad der sker i din hverdag, det er jo din underbevidsthed, der arbejder på højtryk.. Er der en underliggende frygt? Noget bestemt med ild, vand - slå dem eventuelt op i forhold til drømmetydning (Kan se at en person har skrevet nogle ting). smiley
    I den periode, hvor jeg havde det skidt,3 drømte jeg fx at:

    Jeg kørte taxa, havde så glemt penge, men ville hæve dem til taxa-manden.. Han tager mig dog med et mærkeligt sted hen, og begynder at ville voldtage/lægge op til voldtægt. (Bonusinfo: jeg drømmer at dette foregår på KBH station, alle kan se det, jeg råber og skriger og INGEN kigger, INGEN ser noget.) Jeg har en rygsæk med, hvori der er en kniv (en, vi har i vores køkken faktisk..) og jeg får smækket ham med denne kniv i maven.. og så er der bare blod, og jeg har dræbt en anden person.. Herefter "vågner" folket på stationen og de jagter mig, og jeg løber.. og løber..

    Anden drøm var noget med to personer, der ville gøre indbrud.. I denne drøm optrådte min far - som er død i virkeligheden - hvilket var ret så creepy. Det hele foregik i vores eget hus, og det endte med, at jeg fik hugget en finger af en af de to tyve.. med et søm.. mens min lillesøster stod ved siden af.. (Gad ikke gå for meget i detaljer ved denne drøm igen.)


  • #14   4. maj 2014 Jeg har også meget skræmmende mareridt. Ofte er de så livagtige at jeg ikke aner om det er drøm eller virkelighed når jeg vågner op, og det er ikke unormalt at jeg er påvirket synligt af det i en dag eller to efter. Lige så meget fordi jeg ikke tør sove når jeg først er i mine perioder med mareridt.

    Det er f.eks. at min kæreste bliver tæsket ihjel. Jeg sidder i drømmen og holder om ham, mens jeg kan mærke hvordan han bliver mere og mere kold i takt med at livet bare forlader hans øjne. Det foregår på mit gymnasium, hvor en af mine underviserer foreslår at vi skal obducere ham. Jeg flygter så fra det lokale, hvor min kæreste bliver lagt i og ender ude i kantinen hvor jeg bryder grædende sammen og bare kan se folk gå forbi og være ligeglade. Jeg har aldrig været så alene følelsmæssigt som der.
    Da jeg vågnede op havde min kæreste smidt dynen og var iskold at røre ved og svær at vække (han sover generelt meget dybt) så han endte med at bruge en halv time på at forklare mig at han altså ikke var død hvor jeg bare græd og ikke kunne tænke klart.

    Har desværre ikke fundet noget der hjælper på det, og tænker at det er et udslag af at jeg er rigtig bange for at miste folk jeg holder af. Det er især der mine drømme ligesom er tema'et hen af, bortset fra i nat hvor jeg af en eller anden grund blev skudt og ligesom var "vågen" mens jeg døde hvor jeg så vågnede op.


  • #15   4. maj 2014 Jeg har oftere mareridt end gode drømme, faktisk er det sjældent jeg har gode drømme..
    Engang da min hund var hvalp (6år) der drømte jeg han blev kidnappet.

    Har også engang drømt at min veninde og jeg ville have lavet vores bryster om, så vi blev bundet fast til nogle stole, hvor vi så fandt ud af hun var syg i hovedet. Jeg kom fri og hjalp min veninde fri, og da vi ville flygte fandt vi en masse mennesker der næsten var døde..

    Så har jeg drømt at en af mine andre veninder blev spist af en krokodille..
    Selv når jeg svømmer i en svømmehal er keg bange for der er en krokodille eller en haj under mig..

    Forleden dag drømte jeg at min højtelskede kæreste slog op med mig..

    Drømmer tit der er nogle der dør, og ellers er tæt på, eller at der sker mine nærmeste noget, men tit er det også mig selv det hele går udover

    Har altid gerne ville vide hvad mine mareridt betyder smiley


  • #16   4. maj 2014 Lynet:
    Ja tror måske jeg snakker om en drømmefanger.. Han gav mig bare den og sagde at den fangede alle onde drømme.. smiley


  • #17   4. maj 2014 Og ja de ligner meget dem! smiley

Kommentér på:
mærkelige skræmmende drømme..

Annonce