{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Afgifter af islænder :D {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Jeg tænkte på hvor mange afgifter der er af en islænder... Jeg har kigget lidt rundt på nettet på fundet frem til disse ting:

Opstaldning: 1000-1500 kr. mdr. med Wrap/hø
(har fundet et sted den måske kan stå, hvis det nu skulle ske at jeg fik en til min konfirmation om 2 år) (hvilket jeg ikke tror jeg får, men man har vel lov til at drømme og ønske :D)

Smed: 500-1200 kr. pr. gang?

Afsættelse af penge til uventet situation: 100-300 kr. mdr.

Foder: ca. 160-300 pr. køb?

Forsikring: 680-1400 årligt?

Tandlæge: 1000 kr. pr. gang?

vacc.: Ca. 600 kr.

Ormekur: 200-300 kr. 2 gange årligt?

Undervisning: 150-200 kr. pr. gang.

Passer det der står nogenlunde?

Er der mere som jeg skal finde pris på? :))

Dette forum skal holdes i en pæn tone, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgifter af islænder :D
  • #1   11. maj 2014 Det tror jeg!! smiley

  • #2   11. maj 2014 Tak smiley

  • #3   11. maj 2014 Pssssst.. jeg tror du mener udgifter, og ikke afgifter smiley

    - men jo, det kunne sagtens lyde sådan, som du har stilt det op smiley


  • #4   11. maj 2014 min isbase gav jeg :

    1500kr - løsdrift med wrap
    200kr - foder, vitaminer osv.
    1200kr hver 6 uge til smed
    3500kr - forsikring en gang årligt
    tandlæge - 1500kr årligt
    vaccine - 750 kr årligt
    ormetjek 2 gange årligt - ca 200kr
    Dyrlæge - I år har jeg brugt lige knap 40.000kr


  • #5   11. maj 2014 Når jeg har mine heste opstaldet (vi har en gård, men den er ikke så stor, så nogle gange opstalder jeg heste hos naboen) Der giver jeg 600 kr om måneden.
    Så får de Equisana Balance som koster 115 kr pr pose, en pose varer en måned pr hest, og de heste hjemme spiser en balle hø hver om måneden oveni, som koster 250 kr pr balle.
    Du finder sjældent en ordentlig smed til 500 kr (jeg går meget op i smed, da 1 enkelt forkert smedjob giver en ødelagt hest - det har jeg prøvet!)
    Jeg giver 1000 kr for 4 sko, ca hver 3. måned.
    Jeg afsætter ikke penge til uventet situationer. Nok lidt dumt ikke at gøre..
    Forsikring er meget forskellig alt efter hvor meget du forsikrer for. Jeg har mine forsikret i Tryg til 1900 om året.
    Tandlæge er 1000 kr. pr. gang, som er en gang årligt. Det er tandtjek + de småting, der altid lige skal rettes..
    Vaccination koster 750, men jeg plejer at få lidt rabat når det er 6 heste (gerne plus naboens 3 heste) han skal komme efter.
    Ormekur kan jeg ikke huske hvad jeg plejer at give for, men din pris passer vist rimelig godt.
    Jeg betaler ikke for undervisning, da jeg rider min undervisers heste i stedet. Men det plejer at være mellem 150-300 kr for den slags, alt efter hvem du vælger smiley


  • #6   11. maj 2014 Tusind tak alle sammen smiley
    Og ja... jeg kom til at skrive afgifter i stedet for udgifter! Haha smiley


Kommentér på:
Afgifter af islænder :D

Annonce