{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Rygestop - håndtere stress? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg søger folk som har røget i mere en 1 år, med erfaring med rygestop. (Har selv røget siden jeg var 12 pga min lidelse). Dvs snart 7 år.
Jeg lider af ptsd (post traumatisk stresslidelse), og derfor bliver stresset meget let, her søger jeg os lidt hjælp.. Hvordan kan jeg slappe af, uden en smøg i munden?

Det første skridt er naturligtvis, at man selv skal have lyst, og det gik meget godt den første måned, hvor jeg faktisk gik fra 25 til 10 smøger, hvor jeg nu begynder at tænke "en ekstra smøg skader ikke", men det gør det jo egentlig, i mit forsøg på at stoppe.

Jeg skal være stoppet til juli, da jeg skal opereres, og det stresser mig endnu mere, bare ved tanken om, at skulle være stoppet der.

Håber nogen kan hjælpe mig :s

Mvh. Sebastian.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygestop - håndtere stress?
  • #1   28. maj 2014 Jeg havde røget i 23 år inden jeg stoppede.
    Jeg røg omkring 2 pakker om dagen smiley
    Jeg var motiveret til at stoppe, gad ikke mere den ulækre smag i munden!
    Jeg tog den første uge nikotintyggegummi og en plastiksmøg i hånden. Den gik jeg med i lang tid.
    Og jeg synes det hjalp mig.
    Når man stopper med at ryge er trangen til nikotin det værste og den melder sig stadig engang imellem. Selv efter 6 år.
    Det handler meget om at have hoved med og ikke finde undskyldninger for hvorfor man skal ryge igen.
    Ingen afhængighed er nemt at komme ud af, desværre.


  • #2   28. maj 2014 Nej præcis :s
    Plastik smøg? Er det de der hvide nogen?:P er der smag af røg i dem, eller hvordan?


  • #3   28. maj 2014 Ved ikke lige hvor man kan få dem, ser ikke så meget efter dem mere smiley
    Men det lignede en smøg bare i plastik, Netto har nogle som ligner men de er tung.
    Den jeg havde, fik jeg som prøve ved en kasse i Bilka.
    Ingenting i dem, men bare jeg havde noget i hånden smiley


  • #4   28. maj 2014 Nåå! Smart:) vil lige tænke over dine forslag!

  • #5   28. maj 2014 Jeg sagde bare i den første uge 5 pakker og så for hver uge der gik skar jeg en pakke ned og nu hvis jeg tager en smøg føles det helt ulækkert:-) jeg har røget i 3 og et halvt år:-)

  • #6   28. maj 2014 Julie: smart. Det ligner lidt det jeg gør. Jeg skærer bare antal smøger af om dagen:) fra D 1 juni skal jeg ned på 8, osv fra uge til uge, så jeg er stoppet D 1 juli:)

  • #7   28. maj 2014 Jeg vil sige det er vigtigt hele tiden at beskæftige sig med et eller andet så tænker du ikk over det på samme måde.. Så skal der selvfølgelig være motivationen.. Og må sige at tage en "kold tyrker" hjalp mig, ikke det med at trappe ned.. Har selv røget siden jeg var 13 hvilket er 12 år siden nu.. Og er for nylig stoppet.. Og ja, pas på ikke at finde undskyldninger for at begynde igen.. Jeg har før prøvet at stoppe gennem nikotin tyggegummi og andre midler hvilket på ingen måde hjalp mig.. Men vil sige den vigtigste er som først skrevet: sørg for at holde dig beskæftiget med et eller andet så tænker du ikk over det på samme måde.. Held og lykke smiley

  • #8   28. maj 2014 Håber det lykkes for dig! Jeg prøvede selv 5 gange smiley

  • #9   28. maj 2014 Det er vigtigt ikke at begynde at kede sig, for så sker det nemt at man tager en smøg. Jeg har sommetider brugt tyggegummi stedet for en smøg, bare et almindeligt. Det handler også om, om det er nikotinen man er afhængig af, eller om det faktisk "bare" er følelsen af at have en smøg i hånden, og følelsen af at inhalere røgen og puste det ud. Min søster var mere afhængig af det sidste, så hun købte en e-cigaret uden nikotin og så stoppede hun på den måde smiley
    Min gamle psykolog foreslog også at man kunne tage et stykke chokolade eller noget i stedet for en smøg (man ville da bare blive fed) og så hver gang man vil købe en pakke, så ligge pengene væk og så spare dem op. Jeg ryger også mest fordi at jeg er i en super stresset periode i mit liv, og for ikke at ryge konstant sørger jeg for at holde mig beskæftiget og måske snakke med en hver gang jeg har lyst til en smøg og personen så snakker mig fra det på en positiv måde smiley


  • #10   28. maj 2014 Tak for de goe ideer:)
    Normalt er jeg igang fra kl 6-20, men nu skal jeg ovenpå kontant hjælp (nej er bestemt ikke stolt af det. Det er med dårlig samvittighed). - indtil kommunen finder noget til mig jeg kan lave. Der er noget som hedder udd. Parat, udd. Parat om et år, og aktiverings parat, og pga mine lidelser (bla ptsd) er jeg i den sidste kategori. Hvilket gør at jeg har mindre at lave.. Så hvad jeg lige skal få tiden til at gå med, aner jeg ikke smiley spiller godt nok musik, men har koncentrations besvær, så det er med mange pauser imellem, så ja /:


  • #11   28. maj 2014 Over på*

  • #12   28. maj 2014 Rygestop piller som du kan få hos lægen smiley

Kommentér på:
Rygestop - håndtere stress?

Annonce