{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Nærmest panisk angst for nåle? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Nu er det sådan at mine forældre har bestemt at jeg skal have HPV vaccinerne og jeg er meget nervøs for dem. Jeg plejer altid at være nervøs og meget tit begynder jeg at græde fordi jeg er så bange. Det plejer at gøre ondt på mig når min sygeplejerske skal stikke mig men den her gang skal jeg ind til en helt ny! Kan I komme med nogle tips til hvordan jeg ikke er så nervøs og kan nogen forklarer mig hvorfor at jeg synes det gør ondt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nærmest panisk angst for nåle? Hjælp!
  • #2   2. jun 2014 Det er SÅ vigtigt, at du får en tålmodig og forstående læge.
    Jeg tog 20 minutter om at få min taget.
    Hvis folk skynder på mig, så kan jeg ikke. Tager de fat i mig, så flygter jeg.

    Få lægen til at forklare dig det, og så ellers hav nogen med, som du kan kvase hånden ved. Jeg stod helt op af en væg, da han gav mig min sidste.


  • #3   2. jun 2014 Feline ville heller ikke se min til min sidste MFR men jeg skulle stikkes i armen + min sygeplejerske sagde "Må jeg lige se?" til noget udslæt jeg har/havde og selvfølgelig kom jeg til at se nålen!

    Alexandoria jeg skal have mine forældre med da min far har en tid samtidig med mig.


  • #5   2. jun 2014 Er også selv en mega kylling til nåle. Det var ikke sjovt at være indlagt 4 uger, men 3x4 blodprøver om dagen, få lagt 7 forskellige venflon, morfin prikket direkte i låret smiley Man skulle tro jeg var kureret for det skidt i dag, men er stadig en lige så stor kylling, bare de der prik i fingeren får mig til at klamsvede

  • #6   2. jun 2014 Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men tag da en lille snaps inden. Haha, ej, jeg er selv skrækslagen for nåle, og har haft rigtig mange dårlige oplevelser med det, så jeg er ikke sjov, at spørge til råds..

  • #7   2. jun 2014 Synes du skal tage til en psykolog, denne kan hjælpe dig af med din angst. Går selv til psykolog pga. angst, min angst er dog ret ulogisk og katastrofe-minded smiley

  • #8   2. jun 2014 Jeg er meget panisk angst for nåle, og ja, jeg har fået den der HPV vaccine. Den ene gang tog det 2 timer før jeg fik taget mig sammen. Er der mulighed for det, stikker jeg altid af. Det er fordi, at da jeg var mindre er blevet holdt fast mens jeg skulle stikkes, så jeg er bare ræd for det nu.
    Jeg får for det meste lattergas, og så er sygeplejersken så sød og venlig at hun står og fortæller mig hvordan jeg galopere ud over markerne på hesten, derefter propper jeg musik i ørene og så stikker de mig... Det er bare noget der skal overstås - hurtigt. For hvis du ligger og er bange for længe fyldes musklerne med mælkesyre, og så gør det først ondt at blive stukket!!


  • #9   2. jun 2014 Jeg har forresten også gået til hypnotisør, men det hjalp ikke en bjælde - kan ikke anbefales... smiley

  • #11   2. jun 2014 Forklar sygeplejersken at du er bange for nåle, det gør jeg altid for så ved de at de skal være mere forsigtige. Desuden frabeder jeg om nedtælling til stik samt i det hele taget få afvide "at nu stikker jeg"
    Hos mig hjælper det desuden at slet ikke se nålen, så jeg kigger væk så snart sygeplejersken er ved at klargører vaccinen, også skal jeg som sagt ikke vide at det er nu de stikker. I mens jeg kigger væk tænker jeg på mine heste og følelsen af en god galop gennem skoven, det får mig til at slappe lidt mere af og derfor ikke spænde i musklerne.

    Håber det måske kan hjælpe dig lidt smiley


  • #12   2. jun 2014 Tag sådan nogen sove briller på, så kan du ikke se noget:P det bedste du kan gøre er at slappe af, for hvis du spænder gør det mere ondt. Ellers få dine forældre til at love dig noget når du har klaret det. Jeg fik altid en is og det har altid hjulpet:D

  • #13   3. jun 2014 Har både overvejet musik i ørerne og har et headset som afspiller musikken så højt at du tror de er lige bag dig. Der er en lille forstærker på. Dog tror jeg ikke jeg kan nå til psykolog da jeg skal stikkes på fredag.

  • #14   3. jun 2014 Så bagefter Caroline. Så er du forberedt næste gang smiley

  • #15   3. jun 2014 Ja. Må overtale mine forældre. Hvor meget koster det cirka?

  • #16   3. jun 2014 Godt spørgsmål. Har fået bevilliget en psykolog, så det koster ikke mig noget, men jeg har også sådan riiimelig store problemer :3

    Anyway hvad med en skolepsykolog? Det er gratis, men ved ikke, om de kan hjælpe med sådan noget smiley


  • #17   3. jun 2014 Går allerede til samtale med en jeg kender helt tilbage fra vuggestuen. Men selvfølgelig er samtalen fredag hvor jeg ikke kommer i skole og der er middelalder uge i denne uge.

Kommentér på:
Nærmest panisk angst for nåle? Hjælp!

Annonce