{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Lære tysk udenad? {{forumTopicSubject}}

Har i nogen fif til at lære tysk uden ad? Skal til eksamen i morgen, og kan bare IKEK tale i 5 min. kan dårlig nok huske to linjer, og jeg føler mig bare rigtig fucked. Jeg læser og læser og læser, læser den samme linje 20 gange i træk, men føler bare ikke det hjælper. Det værste er at jeg sagtens kan lære sange på et par timer uden problemer, men det her kan jeg bare ikke, og det irritere mig grænseløst! nogen fif? :C


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære tysk udenad?
  • #1   11. jun 2014 Hold nogle pauser, hvor du laver noget helt andet. Snak/øv det 2-3 gange, hvorefter du holder en pause. Så bare forsæt sådan. Til sidst sætter det sig fast smiley

  • #4   11. jun 2014 Tak Nanna, vil jeg forsøge!
    Isheste, det er sprogligt smiley må se om jeg kan finde en tysk radio, eller noget tv smiley åh er misundelig! har desværre aldrig rigtig hørt efter, da jeg bare tænkte 'det går nok, vi trækker det nok ikke alligevel', og det gjorde vi så..


  • #5   11. jun 2014 Hør en masse tysk musik, se tyske udsendelser - find evt. en tysker du kan øve lidt med. Med sproglige fag er det SÅ vigtigt at man får brugt sproget og bliver "udsat" for det ud over timerne. Der er selvfølgelig nogen der har bedre sprogøre end andre, men det at man hører musik (evt. læser teksterne til), ser det i fjernsynet og forsøger at snakke det, er simpelthen en kæmpe hjælper.

    Jeg hørte selv meget tysk musik (Tokio Hotel, LaFee, Samy Deluxe, Nena, etc.), hvilket faktisk gjorde udtalen af ordene og min forståelse for sproget bedre.
    Det er godt nok lidt sent at gå i gang med, hvis du skal op i morgen, men hvis jeg var dig ville jeg i hvert fald høre alt det musik jeg kunne, oversætte teksterne (ord for ord, ikke bare kør den gennem google!!) og måske finde udsendelser på tysk, om ting der interessere mig.

    Se evt. om der er live ridning på www.clipmyhorse.de, de kommenterer på tysk smiley


  • #6   11. jun 2014 Det har hjulpet mig rigtig meget at snakke tysk med min veninde, som er tysker. Derudover går jeg også tit og snakker tysk med mine heste og med mig selv. Det kan godt være, det lyder lidt tosset, men når der ikke er andre, som hører det, er det jo ligemeget. Du kan også få fat i en letlæselig bog på tysk og så lave en regel med dig selv om, at du hver aften, inden du går i seng, læser to-tre sider højt smiley
    Nu er det jo begrænset, hvor meget du kan nå inden eksamen, men prøv at læse det, du skal fremlægge, højt for dine forældre eller dyr. De gange jeg har skulle kunne noget udenad, har jeg også tit gået og øvet det, mens jeg har muget ud, gået tur eller lignende, så sad det bedre fast smiley


  • #7   11. jun 2014 Jeg øvede mig på to linjer udenad, når jeg kunne det tilføjede jeg en linje og øvede det udenad indtil jeg kunne det, og sådan blev jeg bare ved smiley

Kommentér på:
Lære tysk udenad?

Annonce