{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Hvorfor dælen taber jeg mig ikke?? {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg kunne godt bruge et indblik, fra nogen der ikke er mig selv. Jeg forstår ikke hvorfor, jeg ikke kan tabe mig på den sunde måde? Engang kunne jeg fint tabe mig på 1200 om dagen. Men her - selv efter 4 mdr hvor jeg har spist hvad jeg ville, og taget 3 kg på igen._. - kan jeg ikke tabe mig på den kur igen.
Jeg spiste sidste gang i Søndags, hvor jeg fik et stykke rugbrød, en lille sandwich, og senere en toast, men alligevel have jeg taget 400 g på, den næste morgen-.- Jeg ved godt vægten går op og ned, afhængigt af dagen, men jeg fatter stadig ikke, at jeg havde taget på.
Nu tør jeg simpelthen ikke spise mere haha. Hvad pokker kan være grunden, til at jeg ikke taber mig, eller tager på, selv ved at spise mindre end normalt? Og hvad kan jeg gøre for at tabe mig, og stadig faktisk få lov at spise?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor dælen taber jeg mig ikke??
  • #1   29. jul 2014 Det at tabe sig handler jo ikke kun om kosten, men også om at motionere. Det handler om at forbrænde mere end man spiser, og jeg kan ikke forestille mig, at man har energi til at motionere ved siden af, hvis man ikke spiser noget smiley

  • #2   29. jul 2014 Spis grønt og massere af det, så skal du nok tabe dig. Ingen mad sætter din forbrænding i bund, fordi kroppen så ikke ved hvornår den får mad igen .. Og løb en tur hver morgen. Det afhænger ikke af hvor hurtigt eller hvor langt, så længe du kommer afsted:-)

  • #3   29. jul 2014 Hvis du spiser så lidt søndag, så spiser du alt for lidt. Jeg vil anbefale dig at spise minimum 1300 kalorier, og så sørge for at din mad er varierret. Ud fra hvad du spiste søndag, så spiste du meget brød. Det kan være en god idé at skære fra. Især hvidt brød, pasta og lignende. Spis en masse grøntsager. Spis en masse protiner - som f.eks fra æg, laks og kylling. Derudover også det sunde fedt, som du også kan få fra laksen.

  • #4   29. jul 2014 80% af et vægttab er kosten
    20% er motion.
    Hvis du sulter dig selv tror kroppen at der er hungersnød og derved skaber den mere fedt. Derfor- spis sundt, grønt og ofte. 3 hovedmåltider og småmåltider I løbet af Dagen.
    Har tabt mig 6kg på to mdr ved 1 times styrketræning og 1,5 km løb om Dagen. Jeg har holdt mig fra brød osv. Men ikke været fanatisk fordi jeg ændre livsstil og ikke kun er på kur. smiley


  • #5   29. jul 2014 Ikke 2 mdr. 6 kg på 6uger

  • #6   29. jul 2014 Du er godt klar over, at hvis du holder op med at spise, så går kroppen i "alarm-mode" og begynder at tage på? smiley
    Spis det, du nu plejer - bare cut ned på sukker - og ellers dyrk en masse motion og spis varieret. Det kan sagtens tage flere måneder før du ser resultater.


  • #7   29. jul 2014 1200 kalorier lyder som meget lidt mad, især når man tænker på, at størstedelen af den mad du har spist er kulhydratbaseret, som ikke mætter ret meget.
    Jeg lever efter LCHF principperne, og har aldrig været slankere, haft det bedre eller følt en så langvarig mæthed som jeg gør nu.
    Prøv at spar en del på kulhydraterne, og skru en tand op for naturligt fedt og lidt mere protein. Det giver lang og stabil mæthed, og du taber dig samtidig.
    Da jeg gjorde dette tabte jeg mig omkring 1, 5 kilo om ugen.


  • #8   29. jul 2014 Jeg tabte mig 12 kg UDEN motion.

    Kød kød og atter kød! og så self grøntsager.
    Skær alt væk der hedder pasta, kartoffler, brød (alt. uanset farve) ris og alt hvad der indeholder stivelse.
    Drik grøn the 3 gange om dagen, da det holder din mave igang. og så noget chilli da det sætter forbrændingen op smiley


  • #9   29. jul 2014 Har også et skema jeg kan sende til dig over min madplan hvis det er smiley

  • #10   29. jul 2014 Jeg har tabt 30 kg før, så jeg har skam masser af erfaringer med vægttab og forskellige diæter. De virker bare pludselig ikke på samme måde:/
    Altså, det er rigtig nok at en stor del af det man taber ved at faste, er vand vægt, og hvis man ikke afbryder den ordentlig, tager man på igen. Men, man tager ikke direkte på ved at ikke at spise. Det burde man ihvertfald ikke. smiley


  • #11   29. jul 2014 jeg kan godt lide Anne Bechs tankegang. Spis alt det du vil, så længe det er det rigtige du spiser. På den måde skal man ikke gå og tælle kalorier, og sulte. smiley

  • #12   29. jul 2014 Mie - Tjo, men hvad er der sjovt, ved at spise sunde ting? ^^

  • #13   29. jul 2014 Du taber dig ikke fordi din krop tror du lider under hungersnød og derfor nedsætter din forbrænding.

    Hvis du vil undgå det, så spis morgenmad, og lad morgenmaden være dit største måltid på dagen (f.eks. en gang english breakfast). Det du spiser om morgenen brænder du som oftest af i løbet af dagen alligevel.
    Sørg for at spise sunde mellemmåltider, en masse grøntsager og få nok væske. Lad være med at snacke om aftenen.

    Plus lidt motion, hvis det nu skal være rigtig snedigt!

    Og så giv din mad nok krydderier! Krydret mad vil give dig mere mæthedsfornemmelse fordi dine smagsløg bliver stimuleret. Derudover er f.eks. chili, hvidløg og ingefær også glimrende til at få kroppen til at køre godt.

    Kan du lide ingefær og citron? Så har jeg en lækker læskedrik som kan laves stort set kaloriefrit som også er sund smiley


  • #14   29. jul 2014 Når du motionere og er på kur, bliver fedtet omdannet til muskler. Og muskler vejer mere end fedt. I starten taber man sig hurtigt. Men der vil komme en periode hvor der bliver sværre og sværre da det bliver omdannet til muskler da, som sagt, vejer muskler mere end fedt. smiley

  • #15   29. jul 2014 Rynke - Ja jeg kan rigtig godt lide ingefær og citron. Så jeg vil meget gerne høre opskriften^^

  • #16   29. jul 2014 Hvad er der sjovt med at spise sunde ting? Det er ikke sjovt når man ikke er vant til det, men det er nu det, der skal til, før at du kan tabe dig på en ordentlig måde smiley
    Derudover vil jeg lige nævne, at jeg synes det er en rigtig skidt idé at cutte alle kulhydrater væk eller at overdrive med grøn te osv - alt med måde, og derfor synes jeg heller ikke, at det er en skide smart at begynde nærmest at sulte sig selv - så får du da i hvert fald <i>ikke</i> en sund krop og et godt overskud smiley


  • #18   29. jul 2014 Hvad spiser og drikker du? Hvor meget bevæger du dig?

    Vi har jo lidt tendens til at fylde usundt i os om sommeren og omkring jul..


  • #19   29. jul 2014 Hvis du sulter dig selv går kroppen i Alam mode, og danner mere fedt end ellers.
    Spis en masse grønsager og skær ned på lyst brød, pasta, ris, kartofler osv - da disse er de hurtig omsatte kulhydrater. Faktisk skal du prøve at spise så meget protein som muligt, da dette forbrænder flere kalorier at omsætte end man indtager smiley Også husk at motion er en vigtig del af et vægt tab.


  • #20   29. jul 2014 http://www.thecopenhagendiary.dk/opskrift-pa-ginger-beer/

    Jeg bruger dog 2 ltr danskvand fordi en ltr er MEGET stærkt ifølge mig (kan også være mit ingefær / citron var mere kraftigt)
    Derudover bruger jeg så en spsk stevia sukker istedet for de fire normale. Stevia søder meget mere og indeholder færre kalorier.

    Smager mega godt smiley


  • #21   29. jul 2014 Prøv og læs om 5-2 kuren, der kan man lave meget rigtig lækker mad. Det der går igennem er ingen ris, pasta, kartofler og mel.
    Hvis du gerne vil tabe dig på en sund måde og gøre det godt for kroppen, så ska du huske massere af væske, 3 hoved måltider og en masse små. Du ska holde din forbrænding igang.
    Da jeg var top trænet spiste jeg ca hver 2. Det kunne være frugt eller et stykke rugbrød. Time ud over mine 3 hovedmåltider, red to heste næsten hver dag ca 2-4 timers ridt, plus 1,5 - 2 timers træning hver dag med en enkelt hviledag hvor jeg så spilede paintball på ca 4-5 timer.

    Lige pt har jeg tabt næsten 20 kg, bare på at motionere mere, skære ned på sukker og stivelse, plus jeg drikker rigtig meget vand ca 3 L om dagen og spiser en masse små måltider.

    Udsultning er en rigtig dårlig ide, og skader din krop. Hvis du er så bange for at tage på igen så synes jeg du ska ta fat i en diætist og en personlig træner, som kan hjælpe dig til dit vægttab.


  • #22   29. jul 2014 Camilla - Enten, så spiser jeg ret meget brød og sukker, når jeg spiser som jeg vil. Eller også, så spiser jeg slet ikke. Det er alt eller intet for mig.
    Jeg drikker aldrig noget med kalorier - ud over alkohol når jeg skal være fuld smiley

    Rynke - Tak! Den skal klart prøves! smiley

    Little Angel - Jeg kan desværre ikke tabe mig på 5:2 kuren, så det går ikke rigtigt smiley


  • #23   29. jul 2014
    Så bliver det ski nok lidt svært at tabe sig, i hvert fald på en sund måde når det er med den indstilling.


  • #24   29. jul 2014 Har har tabt 6 kg på 2 uger ved at kvitte alt der hedder sukker, pasta, kartofler, ris og brød og det er faktisk nemt at holde for mig da jeg ikke kan tåle det meste af det xD
    Det eneste jeg savner er kartofler smiley

    Og har ikke dyrket motion i de her 2 uger smiley


  • #25   29. jul 2014 Der findes ingen mirakelkur, der bare kan få dig til at tabe dig. Du er nødt til at omlægge en del af din kost og/eller motionere. Det er hårdt, ja, men hvis man har "alt-eller-intet"-attituden, så taber man sig altså bare ikke. Det kræver commitment smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   29. jul 2014 Anna Toft: helt forkert. Muskler kan ikke opbygges under en kur, da det kræver kalorie overskud.
    Og fedt omdannes ikke til muskler - fedt forbrændes, og forsvinder..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   29. jul 2014 Og det muskelmasse man kan opbygge er så lidt, at det er ikke de kg der vælter ens vægt smiley (med mindre man for en nål i ballen ;-))

  • #28   29. jul 2014 Stivelse kan man altså fint spise under vægttab - hvis man kan finde ud af at styre det!

    Det nytter ikke at æde toast, eller halvt grovt brød.

    Det hedder, grovt grovt grovt grovt grovt hele vejen igennem når det omhandler brød, pasta mm.

    Spis ikke lightprodukter - der er stivelse i hvilket er mere usundt end ikke light produkter som indeholder fedt.


  • #29   30. jul 2014 Kvit det hvide brød og sukker, drop pasta/ris/kartofler eller spis i meget små mængder.
    Spis godt med fjerkræ og magert kød, samt fisk og æg.
    husk at spise min 300 g grønt om dagen + frugt

    morgenmad er dagens vigtigste måltid, glem ikke små mellem måltider. små portioner. spis ikke efter 19.


  • #30   30. jul 2014 det med ikke at spise noget videre får kroppen til at lagre fedt, så den har depoter at tære på

  • #31   31. jul 2014 Astrid: Skriver heller ikke de opbygges under kuren, hvis det er en kur hvor der ikke er motion med i. Muskler kommer med motion og træning. Og ja, fedt forbrændes, og derefter bliver musklerne opbygget.. Det var også det der var ment med det.. Men plejer altid at sige at fedt bliver til muskler, så det var der den kom fra.. smiley

    Men altså den sundeste måde at tabe sig på, er motion og sund kost...


Kommentér på:
Hvorfor dælen taber jeg mig ikke??

Annonce