{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Hvordan får man længere hår? {{forumTopicSubject}}

Er ved at være godt træt af at mit hår er så kort! Men jeg har også krøller som trækker det op så det bliver meget kortere.

Mit hår har været tyndt men er det ikke mere.. Det kan ikke tåle alt muligt forskelligt shampoo og andet.
Så engang en der linkede til noget hesteshampoo herinde? Det skulle vist hjælpe men det kan jeg jo selfølgelig ikke finde! smiley

Men hvordan får jeg det længere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får man længere hår?
  • #2   19. aug 2014 Tænker du på shampooen Mane n tail? smiley

    Ellers kan jeg anbefale at spise sillica og b-vitamin complex. Er dit hår fedtet eller tørt?
    Husk også, at undgå at vaske håret for tit.


  • #3   19. aug 2014
    Jeg har det vildeste fehår verden nogensinde har set og jeg har haft stor succes med tidselolie (i pilleform) Kombineret med kalk. + Silica.

    Derudover vasker jeg kun hår MAKS 3 gange om ugen, helst kun 2 hvis det er muligt.

    Undgå at sætte det op med dårlige elastikker, det har mit hår været meget skadet af, og så undgå for guds skyld stress. Gå til frisuren et par gange om året og sørg for at få taget spidserne, så håret ikke "klipper sig selv" smiley


  • #4   19. aug 2014 Hvad er det der silica og hvad gør det godt for? smiley

  • #5   19. aug 2014 Håret vokser faktisk hurtigere om sommeren og på ferier sydpå. Forklaringen er, at håret får tilsat ekstra vitaminer. De stammer dels fra sollyset og dels fra de friske grøntsager, som de fleste af os spiser flere af, når vi er på ferie.
    Men det er ikke kun vitaminer, der spiller en rolle for, hvor langt vores hår bliver. Hvert enkelt hår har et vist antal skællag, der påvirker dets evne til at stå imod slitage, og på det punkt er der forskel på mørkt og lyst hår. Et lyst hår kan være så fint, at det kun har fem skællag, mens et mørkt hår kan have helt op til 20 skællag. Derfor er mørkt hår ofte mere slidstærkt end lyst. Generelt siger man, at et hår vokser mellem en og to centimeter om måneden, men i disse beregninger ser man ofte, at det er de lyse hår, der vokser den ene centimeter, mens det er de mørke hår, der vokser to. Hår har desuden det, man kalder en vækst- og en hvileperiode. Vækstperioden varer i gennemsnit cirka tre år, mens hvileperioden varer cirka tre måneder. Generelt siger man, at godt og vel 85-90 pct. af ens hovedhår vokser, mens de resterende 10-15 pct. er i hvile. Når håret er gået over i sin hvileperiode, betyder det, at dets levetid er ved at rinde ud. Efter hvilefasen falder det nemlig af ved hårsækken, hvor et nyt hår begynder at vokse frem. Eksperterne regner med, at den maksimale længde, et hår kan nå op på, er omkring én meter – eller langt nok til, at man kan sidde på det.


  • #6   19. aug 2014 Silica skulle være godt, men det får ALLE hår på kroppen til at vokse smiley

  • #7   19. aug 2014 Jeg får grøntsager hver dag! Jeg vasker mit hår 2 gange om ugen smiley jeg får vitaminer hver dag

  • #8   19. aug 2014 Mit hår er nok en blanding af tørt og fedtet smiley

  • #9   19. aug 2014 Vil anbefale dig at få din frisør til at finde en shampoo der passer til dit hår. Lad vær med at begynde at bruge heste shampoo, der er en grund til at det er til heste og ikke mennesker. smiley
    Jeg kan varmt anbefale Paul Mitchell's produkter, de har gjort underværker for mit hår. smiley


  • #10   19. aug 2014 Har de gjort det længere? smiley

  • #11   19. aug 2014 Tror ikke der findes noget produkt der får håret til at gro hurtigere. Men et sundt og velplejet hår gro hurtigere. Jeg har selv på et år gået fra at have hår til skulderene til at have hår midt på ryggen, og jeg bruger kun deres produkter.
    Når jeg er til frisøren hvert halve år har de altid sagt der ikke rigtig var nogle slidte spidser at komme efter og dermed bliver der jo heller ikke rigtig klippet noget af mit hår af, fordi det er så velplejet. smiley


  • #13   20. aug 2014 Må ikke få det... smiley

  • #14   20. aug 2014 Lad det gro :o)

Kommentér på:
Hvordan får man længere hår?

Annonce