{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Forvirret, trist og ked af det. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står i den situation, at jeg har verdens bedste kæreste, vi bor til leje i den mest perfekte lejlighed med have. Vi har to små fantastiske dejlige hunde, som vi begge elsker himmelhøjt. Vi har lige købt bil, er startet på gymnasiet og har begge fået job.

Som min overskrift siger, ja, så passer det slet ikke med det jeg lige har skrevet. Men det er desværre sådan jeg føler. Det har INTET med min kæreste at gøre, mine hunde, gymnasiet eller arbejdet. Vi går med aviser, og det foregår sammen, så det er ikke noget vildt. Men jeg tager mig selv i, at være trist hele tiden, og gå og have denne her uro i maven konstant. Bliver jeg pludselig glad, bliver den erstattet med ked af det. Jeg kan føle mig skide glad, men samme tid have den her tristhed der vokser i maven på mig, i stedet for. Som om min krop ikke kan skelne mellem det, at være "trist" og "glad".

Jeg er begyndt at få panik angst. Den sidste skete på motorvejen hvor jeg kørte alene i bil. Jeg husker ikke jeg havde nogle trælse tanker eller noget, jeg glædede mig egentlig bare til at komme tilbage til campingpladsen, hvor jeg vidste min kæreste og hans venner sad og hyggede sig, efter at have spillet hardball en hel dag. Men lige pludselig blev min krop urolig. Jeg fik vejrtrækningsproblemer, pressen i brystet, mine ben snurrede, jeg blev bange for hvad? ingenting og min puls var meget høj. Jeg måtte derfor bremse hårdt op (da jeg jo gik i panik), kørte ind i nødsporet, satte katastrofeblink på, kravlede over i den anden side og steg ud af bilen og satte mig i vejkanten med hovedet i mellem benene og prøvede at trække vejret dybt. Jeg prøvede at få fat på min kæreste, og det lykkes så til sidst. Der havde jeg fået det lidt bedre, og satte mig derfor ind i bilen (der var kun 5 min hjem), og kørte. Jeg satte fuld kulde på, skruede højt op for radioen, så jeg ikke tænkte på andet end musikken. Dette hjalp, ind til jeg ville prøve at slukke den, og da jeg gjorde det, var det ved at ske igen, men der var jeg heldigvis ved indkørselen til campingpladsen.

- Lige siden har jeg hver gang jeg har sat mig ud i bilen (hvor min kæreste køre, da jeg ikke tør køre alene endnu igen), fået høj puls og været lige på kanten til anfald igen, men har med det samme sat hovedet imellem benene og taget dybe indåndinger. Det har hjulpet hver gang, men tør stadig IKKE køre alene.. smiley


Jeg aner simpelthen ikke hvad der er i vejen med mig.. Og i dag inden min farmor og farfar skulle komme, var jeg skide glad, men lige i det jeg får det der "glædes sus" i maven, blev det erstattet med en tristhed i stedet for, selvom jeg var glad. Som om min krop slet ikke kunne kende forskel.. smiley

Ja, jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med det her. Blot høre om nogen måske har et svar. Jeg søger slf læge på mandag, hvilket jeg har ville gøre lige siden jeg fik det anfald på motorvejen, har bare ikke kunnet tage mig sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forvirret, trist og ked af det.
  • #2   24. aug 2014 ja det bedste du kan gøre at at søge læge..
    og ellers øv dig i at trække vejret helt ned i maven, sørg for at få slappet af(afslapning, er ikke computer, og tv) få noget motion, og ellers følg lægen råd.

    tænker det kan måske være du er lidt stresset, over at være startet i skole, nye vaner, og sådan


  • #3   24. aug 2014 tænker også stress..

  • #4   24. aug 2014 jeg synes du skal snakke med din læge omkring depression og stress, for det kunne godt virke som om du var ved at udvikle dette

  • #5   24. aug 2014 CLAV: Alvorligheden går ikke af det, fordi jeg er en idiot og ikke kontakter en læge.. Min farfar vidste han havde kræft i et moders mærke, men fordi han ikke gik til lægen med det samme, gør det da ikke kræften mindre alvorlig?

    - Grunden til jeg ikke har KUNNET ringet til lægen, er sådan set fordi man ikke må have mobiler med i vores skole, så den bliver i bilen. Vores frikvarter er så bøvlet, at man næsten ikke kan nå noget, og når jeg har fri, så har lægen lukket. Den lukker nemlig halv 3. Så 09:30 til halv 3 kan man kun ringe, og det er LIGE i skole tiden.. Men jeg har tænkt mig i morgen at sige til læren, at jeg er NØDT til at smutte ud og ringe, da det her presser rimelig meget på.

    Ja stess kan det være, med hensyn til panik angsten. Men det er nu noget min læge kan tage fat om. Det er mere det, at når jeg får et "glædes" sus i maven, bliver erstattet med en "trist" ked af det i stedet for.. og det er HVER gang.. Som om min krop ikke vil lade mig være glad...


  • #6   24. aug 2014 Det kunne meget godt lyde som stress - hvilket er normalt, når man starter et nyt 'liv', som du gør. Måske forstærker du det, fordi du føler du burde være glad (=mere stress).

  • #7   24. aug 2014 CTS: Panik angsten har været der i mange år. Jeg får det ca. en til 2 gange om måneden, og har jeg gjort i de sidste 3 -4 år smiley

  • #8   24. aug 2014 Men netop fordi det skete sådan et sted som i bilen den her gang, tør jeg ikke sætte mig uden i bilen alene lige pt.

  • #9   24. aug 2014 Nå ja, og den mest væsentlige af det, jeg glemmer at trække vejret når jeg får panik angst.

  • #11   24. aug 2014 CLAV: Jeg vil godt bede dig enten smutte fra dette forum eller holde din tone i et lavere leje. Jeg har ikke brug for de anklager du kommer med! Man kan altid synes tingene er så let ude på den anden side af skærmen, men det er de BESTEMT IKKE! Jeg tager ikke nogen med i ulykken fordi jeg køre ind i nødsporet. Min læge kan ikke gøre andet end at sige, at det er panik angst og noget jeg skal arbejde med. Det de fleste vil sige er, at man NETOP skal ud og køre ALENE igen, for at arbejde med det.. Så den holder ikke helt den der. Det er jo netop derfor jeg ikke TØR køre bil lige nu alene, fordi jeg er bange for det sker igen. Men min læge vil blot sige, at jeg er nødt til at sætte mig bag rettet igen, og prøve at slappe af, hvis jeg skulle få angst på motorvejen igen..

    I øvrigt sammenligner jeg på INGEN måde kræft og panik angst! Men jeg satte det op, fordi du mente det ikke var alvorligt nok, siden jeg ikke søgte læge... Tingene kan være MEGET mere alvorlige, selvom man ikke søger læge, det var sådan set det mit budskab var.. Og bare fordi man ikke søger læge, betyder det ikke, at det ikke er ALVORLIGT nok. Mange mennesker er bare ikke i stand til at se hvor alvorligt tingene er, før det går galt.


  • #12   24. aug 2014 Hvad skal vagtlægen gøre? Om jeg må spørge? Vi var ude på lars tønskids marke da det skete, så der var ikke lige en lægevagt indenfor rækkevidde. Lægevagten kan intet gøre mod et panikangst anfald som ER sket.

    Synes du skal læse lidt på panik angst inden du udtaler dig mere smiley


  • #15   24. aug 2014 CLAV: Jeg har ikke noget som jeg ikke kan overskue, og jeg skal ikke have fravær. Jeg er LIGE startet på skole efter 2 mdrs ferie, så det burde bestemt ikke være noget der. Panik angsten er ikke det jeg er ked af det over, det kan min læge klare.

    - Jeg er ked af, at hver gang jeg får et glædes sus i maven, bliver det erstattet af ked af det og det at være trist i stedet.

    - Jeg bremsede KUN hårdt op, fordi der igen biler var. Ellers havde jeg jo gjort det stille og roligt, det var jo ikke sådan, at jeg bare trådte bremsen ned. Jeg skulle bare ind til siden og UD. Troede sgu jeg var ved at dø, som jeg har troet så mange andre gange.. :S


  • #17   24. aug 2014 Ja det er noget galt og derfor ringer jeg til lægen i morgen. Men fordi jeg IKKE har kontaktet lægen gør det jo ikke situationen mindre alvorlig. Men lægevagten ville ikke kunne gøre andet end at henvise mig til egen læge, så kan bare ikke rigtig se hvad jeg skulle lave der.

    Min kæreste er meget bekymret smiley


  • #18   24. aug 2014 Min engel - Jeg siger ikke, at det er pga. stress du får panikangst. Jeg siger, at du måske stresser dig selv, ved at tænke, at du burde være glad, men ikke er det - og derfor bliver endnu mere ked af det, fordi du stresser over det. Og så starter den onde spiral.
    Som CLAV siger skal der ikke nødvendigvis ret meget til, for at få stress. Man kan let få stress pga. sine egne følelser eller mangel på samme.

    Måske har du en depression der gør, at du ikke føler glæde på samme måde, som andre mennesker gør. Når du ikke har de følelser, som du gerne vil have, kan det være du stresser dig selv over det, og derved forværrer det. Det kan måske også have udløst dit anfald i bilen.

    Uanset hvad, så opsøg din læge. Vi kan jo tydeligvis ikke hjælpe dig her.
    Panikangst er desuden ikke noget man bare skal arbejde med selv, men noget man skal have hjælp til - fx af en psykolog.


  • #19   24. aug 2014 Kender alt for godt den følelse. Dog har jeg fået det lidt bedre hen over sommerferien = jeg har kunne omgåes dem jeg ville, gøre det jeg ville og undgå det jeg fandt ubehageligt. Jeg er kun glad for, at jeg ikke køre bil, for det ville - FOR MIG - ikke være forsvarligt. Men jeg ville i hvert fald forsøge at søge læge hurtigst muligt, bare fordi jeg er en nar og ikke gør det, så betyder det ikke, at du ikke skal smiley

    Det eneste jeg har fået "søgt" indtil videre er en psykolog.


  • #20   24. aug 2014 Jeg kan godt genkende dét der med at ens hjerne ikke lige kan kende forskel på "trist" og "glad" - jeg kan virkelig ikke finde ud af hvorfor, men jeg kan sidde i en situation hvor jeg er rigtig glad (opstår typisk når jeg har det hyggeligt med min familie) og pludselig blive enormt ked af det eller have en overvældende følelse af, at jeg bare slet ikke hører hjemme i situationen. Netop som om, at min krop pludselig slet ikke kan finde ud af det dér med at være glad eller trist, og kommer til at oversætte en rigtig glad følelse til tristhed. Det er super underligt..

  • #22   25. aug 2014 Tusind tak for svar alle sammen! - Jeg har fået en tid hos lægen på torsdag, da det er den eneste dag min læge er til stede i lægehuset. smiley

    Ja, det er rigtig træls.. I to som også har oplevet det, det er præcis sådan jeg har det + lige de angst anfald jeg får... smiley


Kommentér på:
Forvirret, trist og ked af det.

Annonce