{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik du vasen?
  • #1   26. aug 2014 Sjældent har jeg oplevet så meget hysteri over noget så ligegyldigt...
    Det er en vase.. Et forbandet stykke keramik, som er blevet pyntet med noget, der ligner guld. Jeg har moret mig dagen lang over folks vredesudbrud, og samtidig har jeg skammet mig over, at disse mennesker har stemmeret på lige fod med mig smiley smiley
    Der må være nogen, der har for lidt at gå op i!


    profilbillede
  • #2   26. aug 2014 Er det fordi, at vasen er limited edition og nu er udsolgt, at den er blevet omtalt så meget?! Jeg må indrømme at vaser ikke lige er det, der får mine følelser til at gå amok smiley

  • #3   26. aug 2014 Ja, det er en limited edition..
    Jeg har givet 525,- pr styk, og på dba bliver de solgt for omkring 4000kr pr styk.
    Så ja, de er meget eftertragtede!



  • #4   26. aug 2014 Synes simpelthen det er det mest latterlige længe med den vase. Og det at folk sælger den for overpris må man faktisk ikke smiley

    Pæn er den jo ikke engang.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   26. aug 2014 Folk er en flok selvoptagede røvhuller der har for meget fritid..

    Helt ærligt, det er en vase (som er ekstremt grim, upersonlig og kedelig (også er den upopulær om et år, og markedet vil vrimle med dem))


  • #6   26. aug 2014 Jeg arbejder i en Bahne butik og skal jo derfor selvfølgelig eje sådan en vase, så ja, jeg har fået den smiley men må indrømme at jeg er noget skuffet over udseendet og dens finish. De har godt nok mange fejl i Striberne. Og personligt forstår jeg slet ikke hvordan folk kan køre sådan op over en fysisk ting som en vase. Herre Gud. Hvis folk er så vilde efter den forstår jeg ikke hvorfor de ik bare blev skrevet op til den som så mange andre gjorde da det blev muligt..

  • #7   26. aug 2014 Åh, gud sikke et hysteri der har været omkring den.. Jeg synes den er enormt upersonlig, for ikke at sige grim. Den er udgået om et år, også kommer der en anden man vil ha'...

    Hvorfor købe så mange TS?


  • #8   26. aug 2014 min fik gudskelov langt en til side, så vi fik da en hjem smiley
    Tja, I havde nok været lige så "hysteriske" hvis det havde været et hovedtøj far eks. Passier som I havde ventet længe på og som så var udsolgt så hurtigt. Det er nok mere princippet i de ikke har haft flere når efterspørgslen har været så stor smiley


  • #9   26. aug 2014 Ved ikke, købte dem bare.. Det er jo altid rart at have 2, ellers kan jeg vel sælge den igen!

  • #10   26. aug 2014 De havde jo ikke flere, fordi der ikke blev produceret flere.. Deraf limited edition.
    Havde de haft 16.000 vaser, havde der ingen panik været. Ej heller så stor en efterspørgsel smiley


  • #11   26. aug 2014 Synes vasen er rigtig fin, og kunne sagtens selv have fundet på at købe den, hvis det havde været en almindelig vare, som man let kunne få fat i. Jeg gider sgu ikke kæmpe for at få en vase smiley

    Synes det er vildt at folk går så meget op i det. Fred være med det!


  • #12   26. aug 2014 Ærligt talt, nej - men jeg er så heller ikke en type der bliver hysterisk over mærkevarer osv. men fred være med det.

    Men som Mette N siger, så er det jo ligepræcis pointen i Limited edition - Begrænset udgave, navnet siger ligesom det hele smiley


  • #13   26. aug 2014 Derfor har folk vel lov til at ærgre sig? smiley Jeg fatter nu hellere ikke folk flipper ud på den måde, men det er vel ligesom alle de tøser der sidder flere timer ved computeren for at få en billet til en koncert.
    Så er der nogle af os der går op i mærkevare og gerne vil have noget andre ikke har - men der er vi så forskellige smiley


  • #14   26. aug 2014 jeg syntes det ligner en urne mere end en vase.

    Uanset hvilken edition vasen så er ville den ikke få lov at stå i mit hjem og da slet ikke til den pris


  • #15   26. aug 2014 Den pris? Aarh 500kr for en vase, så dyrt synes jeg nu ikke det er smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   26. aug 2014 Vasen har jo ingen værdi..

    Derfor forstår jeg ikke folk ekstreme hysteri..

    Havde det været for 1 år siden, ville folk knap vide hvad det var for en vase smiley

    Det er sgu for morsomt..


  • #17   26. aug 2014 jo 500kr for en dims der kan holde på vand, det er sku mange penge.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   26. aug 2014 Rikke: og som ligner en urne med striber smiley

    Havde striberne så i det mindste været ægte guld..


  • #20   26. aug 2014 Kähler holder 125 års jubilæum, så jo, for 1 år siden var de lige så Propulære som de er nu smiley

    Jeg synes godt nok ikke at 500kr er dyrt, men blev derimod positivt overrasket, da jeg så prisen smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #21   26. aug 2014 Det er 175 år smiley

  • #22   26. aug 2014 Nope - og synes heller ikke den er køn! Jeg er glade ved mine ting med sort smiley

  • #23   26. aug 2014 *175 års jubilæum

  • #24   26. aug 2014 syntes de i avisen skrev at den kostede 349kr så bare det at du har givet 500kr for den, syntes jeg må føles som at være blevet snydt.

    aner ikke hvem kähler er så tillykke med deres 175år jubilæum. Jeg syntes der er mange penge for en dims til vand, med gule striber uanset hvem der har lavet den

    må Google de her kähler


  • #25   26. aug 2014 Jep, men de var jo ikke til at få fat i, i butikkerne, så måtte jo give lidt ekstra.

    Min mor har jo så været heldig at få en ekstra, for kun 1500kr

    Hvorimod min bedstemor måtte give de 3000kr for at få en smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   26. aug 2014 Team mølkjær: hun må føle sig snydt?
    Vasen er jo ikke engang i nærheden af den værdi smiley


  • #27   26. aug 2014 Jeg synes det er en pæn vase, og havde jeg muligheden, ville jeg gerne købe den - til normal pris.

    Men jeg ville eddermanme føle mig dum, hvis jeg havde givet så meget for den. Så har man sgu et luksusproblem, der skal tages hånd om.


  • #28   26. aug 2014 Mit liv går ikke under på grund af en skide vase. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #29   26. aug 2014 Havde de virkelig lavet en jubilæums vase, fordi deres firma er noget særligt - så havde de lavet striberne af ægte guld, og solgt den til 1000kr. , og gjort partiet endnu mindre, måske kun lavet 1000-2000 vaser.

  • #30   26. aug 2014 At folk køber vaser til 500 kroner må de vel selv om, jeg ville aldrig selv kunne finde på at give så mange penge for en ganske almindelig blomstervase, men det betyder jo ikke at man er dum, hvis man gør. Jeg synes derimod det er fuldkommen latterligt at folk bliver så hysteriske over en skide vase, det er som om de ikke har fattet princippet i det, man kalder "begrænset antal", det grænser jo til det maniske når folk raser på Imerco smiley

    Men 3000 kroner? Har din bedstemor givet tre tusinde kroner for vasen?! Der må jeg altså være hudløst ærlig og sige, at jeg personligt er for nærig til at ville give så sindssygt mange penge for en enkel lille blomstervase, der lige så godt kunne være de femtusinde andre på markedet smiley


  • #31   26. aug 2014 Vi føler os ikke dumme, vi er bare "fans" af Kähler og skulle selfølgelig have limited edition.
    Og ja, så må man betale prisen, hvis man virkelig samler på dem..

    Min bedstemor gav 3000kr for en Kähler Limited edition vase, jep smiley


  • #34   26. aug 2014 Utroligt hvor travlt folk har med hvad andre bruger deres penge på? Hvis de har pengene til dem så må de vel selv vælge hvad de bruger dem på?
    Vi går selv til en dyr sport hvor de fleste af os kommer til at købe noget ligegyldigt udstyr fordi det ser folk ud. 10 forskellige pandebånd, bandager og underlag fordi tingene skal passe sammen? smiley Der bliver det hurtigt til et par tusind kroner på ligegyldige "grimme" ting smiley


  • #35   26. aug 2014 Folk bliver slået ihjel i krige, og dør af sult - alligevel har vi ikke andet at gå op i, end at råbe og skrige af imerco over at deres "put i kurv" ikke virker, og man derfor ikke kunne få fat på en (undskyld) ligegyldig, latterlig og grim vase…..

  • #37   26. aug 2014 smiley

    profilbillede
  • #38   26. aug 2014 Hvor er det dejligt, at man helt selv bestemmer hvad man vil bruge sine penge på. smiley

  • #39   26. aug 2014 CTS: hvilket luksusproblem tænker du på?

    Jeg må da selv vælge hvad jeg vil bruge mine penge på?


  • #40   26. aug 2014 I kommer da til at have et Limited Edition hjem med sådan en skuffuld vaser TS smiley

    Alle har selvfølgelig ret til at bruge sine penge på det de vil - det er egentlig bare mere princippet. Når man kunne hjælpe SÅ mange sultne folk til den pris, og alligevel køber en blomstervase. Så er der i min optik noget galt i prioriteterne, men det er selvfølgelig ikke mit problem.

    Må du få et vasefuldt hjem Mølkjær smiley


  • #41   26. aug 2014 Læste på nettet, eller også var det instagram, at der var en der havde haft indbrud.. Intet var taget udover en Ipad også den vase dér smiley det går heeeeelt amok..
    Synes faktisk den er ret fin, men det er nok også bare fordi jeg er ellevild med guldfarve smiley Men jeg synes folk går lidt for meget amok, men fred være med det smiley


  • #42   26. aug 2014 Vi har den lille udgave, som står inden på stuebordet. Min fars kæreste arbejder i en butik, hvor de solgte den, så hun kunne få fat i en, hvor hun trak medarbejder rabat fra. smiley
    Jeg synes nu at den er meget pæn, dog er den virkelig overvurderet...


  • #43   26. aug 2014 Fünke - Jeg siger ikke, at man ER dum, jeg siger at JEG ville FØLE mig dum, hvis jeg havde brugt så mange penge. Jeg snakker ikke 500 kr., men de 3.000-4.000 kr. som folk åbenbart giver for den.

    Team Mølkjær - Ja, du bestemmer da selv hvad du køber. Jeg bestemmer også selv, om jeg vil bruge 1.000 kr. på slikposer, men hvis jeg gør det, så har jeg sgu også et problem.

    At give op mod 4.000 kr. for en vase, det er sgu et luksusproblem. Kan man ikke selv se det, så bør der virkelig tages hånd om det. Man bestemmer som sagt selv hvad man køber, men præcis som Nikoline skriver - der er altså gået et eller andet galt med prioriteterne, og det ser jeg som et gevaldigt problem, der bør tages hånd om.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #44   26. aug 2014 CTS: jeg kan forstå hvis man køber en vase til 3.000-4.000kr. Som har en ekstrem værdi.

    Men at give 10x vasens værdi, når den i forvejen ikke har en videre værdi og aldrig vil få det, det forstår jeg ikke..


  • #45   26. aug 2014 Tak Nikoline, tak for at du i der mindste kan være lidt positiv smiley

    CTS: Det der kan jeg ikke bruge til noget. Hvis jeg har penge til at købe det, gør jeg det? Nu ved du ikke hvordan vores økonomi ser ud? Så det behøver du egentlig ikke blande dig i.
    Nu ved du så ikke om vi har doneret penge til Afrika vel? Det har vi netop gjort, så lad vær med at udtale dig, når du ikke ved det. Tak.


  • #46   26. aug 2014 AMT: Vasen har jo netop værdi, når man kan sælge den for 10 gange så meget, som den normale købspris er smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #47   26. aug 2014 Team: ja nu her. Men om 2-3 år har den ikke.

    Den eneste grund til at folk giver den pris idag, er fordi den er en periode vare, altså den er moderne her og nu. - lidt ligesom Lyngby vasen smiley


  • #48   26. aug 2014 Synes det er SÅ latterligt at folk gerne vil ha den vase.. Seriøst.. Den er fucking grim og så er det sagt! Det ligner en urne! der sku bare være låg med til den.. Jesus! slap a det er en vase ! i ka da bare finde en hvid vase og male striber på ! ... -.-

  • #49   26. aug 2014 https://www.facebook.com/photo.php?v=10204559197919115
    ..det kan den jo også bruges til.. smiley


  • #50   26. aug 2014 Amt: ja okay, men man tjener fint ved at sælge den nu smiley

    Brunetten: Slap lige lidt af! Hver Sin smag, heldigvis.


  • #51   26. aug 2014 Fuck nu den vase, det var da utroligt at folk får hysteriske PMS anfald, fordi de ikke har fået den..

    Jo, det er da ærgerligt, ikke at kunne få fat i den, nu man gerne ville have den, men der er alligevel noget vej fra at ærgre sig og så få en hjerneblødning og gå fuldstændig apeshit..

    DET ER EN VASE! Køb en hvid én og mal nogle striber på, problem solved smiley



    profilbillede
  • #52   26. aug 2014 Team Mølkjær - Læs lige efter hvad jeg skriver. :o)
    Jeg siger ikke, at du ikke må købe den - det bestemmer du da selv. Jeg siger bare, at MAN har et problem, hvis man giver op til 4.000 kr. for en vase, der er 350 kr. værd. Jeg siger ikke at DU har, for så meget har du vel ikke givet for vasen, vel?

    Uanset hvor mange penge man har, så er der altså noget med prioriteterne, der ikke helt passer sammen, hvis man giver mere end 10 gange så meget, som vasen er værd. Nej, jeg ved ikke om I har doneret til Afrika (har jeg nævnt noget om det?), det er vel egentlig også sagen uvedkommende. :o) Man har altså et problem, hvis man smider så mange penge efter en vase. Ligesom jeg ville have et problem, hvis jeg købte slik for 1000 kr. (også selvom jeg lige havde doneret 10.000 kr. til Afrika).

    Og nej, den har ikke den værdi. Du vil ikke kunne sælge den til den pris om et år. Det er kun fordi den er så vanvittigt efterspurgt lige nu, men det går jo over igen. :o)

    Jeg er da ligeglad med, om du kan bruge det til noget eller ej. Du spørger i åbent forum, og jeg giver min mening - uanset om du kan bruge den til noget eller ej. :o) Det er da hverken mit problem eller min skyld, at du ikke kan tåle andres mening. :o)


  • #53   26. aug 2014 Hvorfor ville du have et problem hvis du købte slik for 1000kr? Hvis du har pengene, og det er Det du vil købe, så gør det dog?

  • #54   26. aug 2014 Team Mølkjær - Hehe, hvis du ikke selv kan se problematikken i det, så gider jeg ikke spilde min tid på at forklare dig det. :o)

  • #55   26. aug 2014 Dagens grin smiley LOL ha ha ha smiley

  • #56   26. aug 2014 Kan godt se det, men forstår ikke hvor du vil hen med det? Altså har du tænkt dig at jeg skal bytte mine vaser eller hvad?
    Hvis du virkelig samlede på noget, og SÅ gerne vil have limited edition, og du havde pengene, ville du så ikke give mere end købsprisen eller hvad?
    Det ville jeg til hver en tid gøre :')


  • #57   26. aug 2014 Nej har den ikke viste ikke engang den fandtes og nej ville hellere ikke købe den hvis jeg kunne sys ikke den er noget særligt altså den er ikke grim men er da ikke noget jeg ville flippe ud over jeg ikke fik.

    Men at folk sælger den til 10 dobbel pris er sindsygt og endnu mere sindsygt at nogle køber den..

    Dog sys jeg også det langt ude nogle mennesker så går amok og køber flere altså lad dog andre få lov og købe en også istedet for og skulle have en masse..


  • #58   26. aug 2014 Uf. Nej heldigvis da smiley Kendte dem så heller ikke xD

  • #59   26. aug 2014 Team Mølkjær - Jeg siger ikke, at du skal bytte dine vaser. Du må bruge dine penge på hvad du vil. Men at man kan bruge sine penge på hvad man vil, ændrer jo ikke på at det er unormalt at bruge op til 4.000 kr. på en vase, der er 350 kr. værd. Er man så vild efter den, at man vil give over 10 gange så meget, så har man altså nok et problem, der bør tages hånd om.

    Det handler ikke om, hvor mange penge man giver til Afrika, eller hvordan ens økonomi ser ud. Det er jo noget psykisk, og handler ikke om, om man har råd til det. Man har et problem (psykisk), hvis ens behov for en vase er SÅ stort, at man vil give 10 gange vasens værdi. Ja, det er jo uanset om det er en vase eller hvad det er. Så har man jo et gigantisk luksusproblem - og det er dét jeg mener der bør tages hånd om.

    Det er fint at være samler - det er vi vel alle på et eller andet plan - men man har altså et problem, hvis man vil have det SÅ meget. Og nej. Jeg vil aldrig nogensinde give 10 gange en vares værdi.


  • #60   26. aug 2014 Også skal man måske huske man nok ikke bliver lykkelige af og have sådan en vase burde alle dem som flipper ud over det i hvertfald..

  • #61   26. aug 2014 det eneste der ærgrer mig er at jeg ikke købte en i Imerco til 349kr og solgte for 4000 XD


  • #62   26. aug 2014 Ja nu hvor jeg læser havd folk sælger dem for, ærger det også mig jeg ikke fik en..

  • #64   26. aug 2014 Vi må hellere kaste os over alt der hedder Limited Edition, hamstre og sælge til 10x varens værdi, til gamle damer der har ALT for mange penge smiley

  • #65   26. aug 2014 Det havde da været en pisse god investering. Hvor vidste jeg dog intet til det? ... )-:

  • #66   26. aug 2014 Ja jeg tror da jeg sælger den ene af mine smiley

    CTS: nu har jeg kun givet 175kr ekstra pr styk, så det er ikke specielt meget.


  • #67   26. aug 2014 Haha, forstår ikke alt det postyr pga. en vase.. fandt det her på instagram smiley

    profilbillede
  • #68   26. aug 2014 har du ikke giver 575??

  • #70   26. aug 2014 Jeg må sige jeg havde nu nok bare været taknemmelig hvis jeg havde haft indbrud og det var alt de havde taget..

  • #71   26. aug 2014 de stod til 350 så det da alligvel 225 mere =) men kan godt være mig som bare ikke kan regne hehe

  • #72   26. aug 2014 Se, endu en god grund til at købe en! smiley

  • #73   26. aug 2014 Hov ja, ups, 225 ekstra smiley

  • #74   26. aug 2014 Team Mølkjær - Jamen det er jo også derfor jeg i #52 gør opmærksom på, at det ikke handler om dig:

    "Jeg siger bare, at MAN har et problem, hvis man giver op til 4.000 kr. for en vase, der er 350 kr. værd. Jeg siger ikke at DU har, for så meget har du vel ikke givet for vasen, vel?"

    Jeg skriver i alle mine indlæg MAN, ikke DIG.


  • #75   26. aug 2014 Camilla - Du ville nok ikke være taknemmelig, hvis du havde givet 4.000 kr. for den. ;o)

  • #76   26. aug 2014 Haha det havde hende i indlægget jo heller ikke lol hun havde jeg stået i kø.. Men heller det end de to mit tv til 12.000 forstærker til 4000 kr og mine computere til 6000 pr stk =) så en skide vase og i ipad er da til og overleve hihih =)

    Ej sorry kan ikke tage det seriøst nå det en vase.. gu fanden er det møg ærgeligt og mega øv hvor man gerne ville have det og samler og sådan meeeeeen come on det er jo bare en vase til pynt ikke ngoet vigtigt brugs noget


  • #77   26. aug 2014 CTS
    Om det var mit fjernsyn eller min vase (som jeg ikke har), ville være det samme. Jo vist har nogen brugt 4.000, men så længe hele huset ikke har været raseret og oldemors arvestykke taget, så ville jeg også føle mig heldig (-:


  • #78   26. aug 2014 Åha, der er da heller ikke nogen, der forstår en joke længere. ;o)

  • #79   26. aug 2014 CTS: min kommentar om at være dum var på ingen måde henvendt til dig, det var bare min egen spekulation smiley

  • #80   26. aug 2014
    Der kommer ikke flere end de der er solgt - ergo vil den med tiden blive penge værd, ligesom det er en samle genstand ligesom så mange andre ting.

    Jeg forstår ikke man vil give flere 1000 kr for den, men jeg forstår så heller ikke de folks grådighed der har købt en til 350 kr uden at have nogen som helst intention om at eje den men bare sælger videre.


  • #81   26. aug 2014 Nej det gjorde jeg ikke, har ik brug for en natpotte..

    Hvis folks største problem, er en jubilæumsnatpotte, så tror jeg bare de ska lukke.
    Helt ærligt, krig, sult, gamle der ik ka blive tørret i røven (måske de sku ha en potte) syge mennesker der ik ka få hjælp.
    Og så går folk i koma over en skide vase, helt ærligt, spænd lige hjelmen...
    2000, 3000 og 4000, ja det kloge narre den mindre kloge...


  • #82   26. aug 2014 Krikken - Jeg tvivler sgu stærkt på, at den nogensinde vil blive 4.000 kr. værd - mere end 10 gange så meget, som salgsprisen. :o)

  • #83   26. aug 2014 Nu er ting jo det værd som nogen er villig til at betale.
    Så bare fordi udbuds prisen var 300 - 400 kr er der ikke ens betydning med at det er varens værdi.
    Kan varen vidre sælges for 4000 kr så er DET jo varens værdi.
    Ting er det værd som nogen vil betale - bum længere er den faktisk ikke.

    Og ang vasen: den er grim og ligner den potte min ekstra far ligger i på kirkegården. Jeg ville ikke have den om så jeg fik den foræret.

    Hvad folk bruges deres egne penge på er deres problem og det kunne ikke bekymre mig en dyt, men tag da lige en slapper. Utrolig at nogen kan "hipe" en snoldet vase, det er jo morsomt


  • #84   27. aug 2014 Nej det gjorde jeg godt nok ikke.
    Synes folk burde tage sig sammen, det er bare en vase. Og så er det jo limited edition, så er det jo klar at alle ikke kan få en.
    Og alt det had der har været omkring Imerco - ej det jo næsten pinligt!


  • #85   27. aug 2014 DeeDee - At nogle få er villige til at give så meget, betyder jo ikke, at den er det værd. :o) Min hest er fx heller ikke 100.000 kr. værd bare fordi nogle få byder det. :o) Det betyder jo bare, at nogle få er villige til at give en høj pris, men ikke at flertallet vil - så kan man vel heller ikke sige, at den er det værd.

    Hvis den om et år kan sælges for 4.000 kr. så kan vi snakke om det igen. Lige nu er der bare en vanvittig efterspørgsel, og ja, så stiger prisen i en periode, men det falder jo til ro igen. Og så er den pludselig ikke 4.000 kr. værd. ;o)

    Jeg er ret sikker på, at den heller ikke vil blive vurderet til 4.000 kr. nu, fordi det er så få der vil give den pris.


  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #86   27. aug 2014 Altså rooolig nu - hvis folk virkelig gerne vil have den her vase, så er det vel okay? Det er da ikke anderledes end når folk slås op koncertbilletter eller hvad det nu kunne være. Hvis genstanden/oplevelsen betyder noget for folk, jamen så kan jeg da ikke se problemet.

    Jeg kan heller ikke se et problem i, at den sælges for 4000 kr på nettet. Hvis folk ikke synes den er det værd, så må de lade være med at købe den, længere er den altså ikke.


  • #87   27. aug 2014 Jamen Pr defination er ting den værd de bliver solgt for ( det er altså det ordet betyder )

    Der er det sammen med hestene.
    Jeg SYNTES måske min hest er 100.000 værd men der bliver budt 50.000 på den
    Dvs ham der byder mener at hesten er 50.000 værd.
    Hvad er så hestens værdi ?
    Det er det beløb hest rent faktisk bliver handlet for.
    Lige i handelsøjeblikker var hesten det værd den blev handlet for,
    Er der nogen der to min efter er villig til at betale mere for den så er dens værdi steget.

    Ting er det værd nogen er villig til at betale, længere er den altså ikke - og det er ikke noget jeg har fundet på smiley

    Tag nu vasen.
    Oprindelig salgspris / værdi 349,-
    Nu i efter spørgsmål og moster Ruth vil gerne betale 4000 for sådan en vase.
    Nu er værdien pr defination så steget til 4000,-
    To år efter moster Ruth købte vasen er folk over det men den dumme vAse og moster Ruth er død.
    Vase. Bliver sat på auktion og bliver solgt for 700,-
    Det var så vasens værdi den dag, den time, det minut.

    Det er ikke en mening jeg bare lige har, det er altså sådan ordet defineres ( 2 og 2 giver 4, det har jeg heller ikke bestemt )


  • #88   27. aug 2014 Jeg tror bare dem som har lavet den og solgt den ærger sig over de ikke sat den noget dyre LOL

  • #90   27. aug 2014 Hahaha det er så genial =D

    men så lige støt brysterne har en konkurrance igang om sådan en vase =) Jeg håber den som vinder den sælger den for 4000 og donere penge til støt brysterne =D


  • #91   27. aug 2014 Tænk hvis folk kunne blive ligeså rasende over verdenshunger og fattigdom, som at Imercos læg-i-kurv-knap ikke virker. Så var verden reddet i løbet af 2 dage.

  • #93   27. aug 2014 Ej hold dog op, hun har da ikke et problem, bare fordi hun har købt en vase!
    Hvis jeg var stor fan af et eller andet mærke, så ville jeg da klart også, skulle have fingerede i deres limited edition produkt.
    Det der med Afrika er sku for langt ude. De har jo sikkert arbejdet for deres penge, og så kan det ikke være rigtigt, at de skal have dårlig samvittighed, over at købe noget de vildt gerne ville have, bare fordi pengene kunne bruges i Afrika. Skal vi så alle sammen stoppe med at købe ting, og sende alle vores penge til Afrika?

    Folk køber også tasker til 100.000. Heste til 700.000 og huse til 10.000.000kr. Og det er deres ret! Hvis du har pengene, hvorfor så ikke bruge dem? 'Luksus problem' lad da være. Der er jo ikke noget problem. Det er en vase, folk vil gerne have vasen, folk køber vasen. Bum. Det er det.


  • #94   27. aug 2014 DeeDee - Det jeg mener er, at vasen jo ikke er 4.000 kr. værd, bare fordi nogle ganske få vil give det for den. Min hest, der er 10.000 kr. værd er jo heller ikke 100.000 kr. værd, bare fordi en enkelt vil give det for hende. Det er jo ikke hendes reelle værdi. Man kan aller højest sige, at vasen er det værd for de personer, der vil give det for den, men den er altså ikke helt generelt 4.000 kr. værd. Det er den altså ikke. Var den blevet sat til salg for 4.000 kr., var der ikke blevet solgt ret mange af dem, ergo er det jo heller ikke dens værdi.

    Linnea - Der er da heller ikke nogen der siger, at hun har et problem. ;o) Gider du måske lige læse hvad der bliver skrevet, tak. At man har mulighed for at købe noget dyrt, betyder ikke at man har et problem. Det er behovet for at ville have noget så meget, at man vil give 10 gange varens pris - det er dét jeg mener er et problem. Som jeg allerede har forklaret. Igen - brug nu lige tid på at LÆSE det, før du svarer.


  • #95   27. aug 2014 Tak for forståelsen Linnea, det er jeg rigtig glad for!

    Så i mener at fordi min mormor giver 9 gange så meget som nypris, så er hun bare en dum gammel dame, med for mange penge?

    Prøv nu lige.. Hun har samlet på De vaser siden hun var 13 år, så dvs 50 år har hun samlet på de vaser. Selfølgelig skal hun da også have den limited edition altså?


  • #96   27. aug 2014 Mit liv er sgu for kort til at blive hysterisk over en sølle vase - og mine penge er for dyrebare til at bruge så mange penge på en sølle vase

  • #97   27. aug 2014 Hvor kom det med Afrika fra, Linnea?
    Det er ik pengene det drejer sig om, om folk vil tørre røv i dem, er det op til dem.
    Men folk var ved at slå hinanden ihjel, pga en skide potte?
    Man har da et problem, hvis ens verden går i stå pga. Det.
    Det er logisk, hvis der fx er lavet 1000 og 16000 vil ha en, må nogen jo undvære.


  • #98   27. aug 2014 CTS Du skriver da intil til flere gange, at man har et problem der skal tages hånd om, hvis man smider så mange penge efter en vase. Eller bruger 1000 kr på slik. Og det er så der jeg vil mene, at man da overhovedet ikke har et problem, man har bare købt noget, som man utroligt gerne vil have. Jeg har læst hvad du har skrevet tak smiley

    Sorte Bandit - Jeg har ingen ide om, hvordan folk har fået Afrika blandet ind i det. Men det er nævnt flere gange, ned gennem tråden. smiley


  • #99   27. aug 2014 Team Mølkjær - Lad nu være med at lægge ord i munden på folk. Jeg har ihvertfald ikke sagt, at hun er en dum gammel dame, med for mange penge. Aldrig. Jeg siger bare at JEG synes man har lidt af et problem, hvis man vil have noget SÅ meget, at man vil give så meget over prisen for det. Det er sgu ikke normalt, at ville have noget så voldsomt. Om man har pengene eller ej. Jeg ville også mene at man har et problem, hvis man fx er villig til at give 1 million for en bil, der er 100.000 kr. værd. Det er ikke et problem, at man har pengene til det, det er et problem, at man er villig til at give så meget for varen.

    Linnea - Netop, jeg skriver MAN har, hvis man vil give 10 gange varens pris. Hvilket TS jo ikke har. Ergo har jeg heller ikke sagt, at hun har et problem. Så du har tydeligvis ikke læst ordentligt efter.

    Jeg mener ikke det er et problem at man har penge til noget, jeg mener det er et problem at man vil have noget så meget, at man er villig til at give så meget over varens pris for det. Det kan umuligt være sundt.


  • #100   27. aug 2014 Jeg har heller ikke skrevet noget om at det var dig, CTS?

    Men helt ærligt, hun har samlet på de vaser i 50 år, og så er det ikke forståeligt at hun har givet 9 gange så meget som nypris for den eller hvad?
    Tsk..


  • #101   27. aug 2014 Team Mølkjær - Igen må jeg altså bede dig om at læse.
    Jeg skriver jo netop:
    "Jeg har ihvertfald ikke sagt, at hun er en dum gammel dame, med for mange penge. "

    Jeg kan heller ikke umiddelbart se, at andre skriver det - derfor min kommentar om, at du ikke behøver lægge ord i munden på folk.

    Nej, det synes jeg ikke er forståeligt. Jeg synes det lyder ganske usundt, grænsende til det sygelige. Og ja, der er faktisk "samlersygdomme". For mig er der altså noget galt, når man vil have noget så meget. Uanset hvad det er og hvor længe man har samlet på det.


  • #102   27. aug 2014 Noget galt? Bedste joke længe! Hun er en sund og rask dame, nu må du altså stoppe!

  • #103   27. aug 2014 Det ændrer ikke på, at det ikke er normalt eller sundt, at ville have noget så voldsomt. :o)

    Det er fint, at du synes det er normal adfærd - men det synes jeg ikke det er. Der er folk der bliver indlagt og behandlet for så stor en trang til at ville have et 'samlerobjekt'. Så udfra det synspunkt, er der altså noget galt.

    Og nu handler det her jo altså ikke KUN om din bedstemor, men generelt folk der er villige til at give over 10 gange så meget som varens pris. De er ikke nødvendigvis alle sammen sunde og raske mennesker.


  • #104   27. aug 2014 "Nej, det synes jeg ikke er forståeligt. Jeg synes det lyder ganske usundt, grænsende til det sygelige. Og ja, der er faktisk "samlersygdomme". For mig er der altså noget galt, når man vil have noget så meget. Uanset hvad det er og hvor længe man har samlet på det." - Ej det er simpelthen langt ude. Det er jo ikke fordi hun har spærret sig inde i sit hjem, med 14.000 vaser, og er fuldstændig fortabt. Hun har købt en vase. Én vase. Måske hun har betalt mange penge for den, men det er den jo så også værd, når så mange er villige til at give det. Udbud og efterspørgsel. Der er da intet galt med hende. Måske hun ikke køber særlig meget tøj, ikke har har 50 par sko, eller køber sig fattig i nips, og hunde udstyr. Men vaser, det er hendes passion, det er hvad hun vil bruge sine penge på. Så kan det da ikke passe, at hun skal kaldes sygelig..

  • #105   27. aug 2014 Jeg kan ikke andet end at ryste på hovedet, over at folk går så meget op i en åndsvag vase..

  • #106   27. aug 2014 Linnea - Hvordan ved du pludselig hvor mange vaser hun har i sit hjem? ;o)
    Hun har åbenbart samlet på vaserne i 50 år, så man må gå ud fra, at hun har mere end én. Jeg siger bare, at det ikke kan være sundt, at ville have noget så meget, at man vil give så meget for den.

    For nej, der er altså ikke mange, der vil give så meget for vasen. Slet, slet ikke. Det er et relativt fåtal.

    Og så må jeg endnu engang bede dig læse hvad jeg skriver. Jeg skriver IKKE at hun er sygelig. Jeg skriver at det er GRÆNSENDE til det sygelige.

    Og jeg må IGEN gøre opmærksom på, at det ikke er det økonomiske i det, jeg synes er et problem. Det handler ikke om, om man ikke køber andet til sig selv end vaser fra Kähler, eller om man har råd til at give den pris eller ej. Som jeg har skrevet flere gange. Det handler for mig om, at det ikke er normalt at have så stor en trang til en vare, at man vil give 10 gange over varens pris. Og som jeg skriver - der er folk der bliver indlagt og behandlet for den trang. Så jo, det ER sygeligt, men jeg siger ikke, at TS's bedstemor nødvendigvis er sygelig. Jeg må igen gøre opmærksom på, at det jo ikke udelukkende handler om TS's bedstemor. Det er TS (og åbenbart også dig, Linnea) der bruger hende som eksempel, for jeg snakker mere generelt. Jeg kan og vil ikke udtale mig om en bestemt person, som jeg ikke kender.


  • #107   27. aug 2014 Jeg syntes så enlig det er mere vanvittigt at folk har hamsteret vaser for ar sælge dem videre til overpriser?

  • #108   27. aug 2014 Er man samler så bruger man penge på det man samler... Mølkjær sin bedstemor er samler og bruger sine penge på SIN samling. Ligesom nogle samler på underlag e.l. smiley Hvad man vælger at bruge penge på er ens eget valg selv om jeg personlig synes det er åndsvagt at bruge 4000kr på en vase..Men folk jeg kender synes det er åndsvagt at jeg om lidt bruger 10.000.kr på en sadel til Tindur smiley

    Mvh TT


  • #109   27. aug 2014 Grafik - Det kaldes forretningssans smiley smiley

  • #110   27. aug 2014 Jeg synes det er spild af penge......men det synes folk sikkert også om mange af de ting jeg kunne finde på at bruge penge på smiley
    Folk må bruge deres penge på det de vil, og hvis man gerne vil have den vase, så kan jeg godt forstå man gerne betaler ekstra for at få den (jeg var også parat til at betale dobbelt pris for billetter til Leonard Cohen, da han kom til København - spild af penge siger nogle, fantastisk oplevelse for mig - hvilket dog heldigvis ikke blev nødvendigt).
    Pointen er; hvis den vase er 4000 kr. værd for din mormor, så er det da fantastisk at hun fik fat i een (har været i Skotland, så har ikke hørt noget om det ramaskrig der åbenbart var omkring salget af dem), og så er det jo ikke for mange penge hun har betalt; for den var/er 4000 kr. værd for hende.
    fatter ikke at folk kan være så negative omkring hvordan andre vælger at bruge deres penge - og slet ikke hestepiger! Har vi ikke alle sammen prøvet at folk ruller øjne/kommenterer på hvor mange penge vores hobby koster!?
    TS+mormor og mor: Nyd Jeres vaser smiley


  • #111   27. aug 2014 TT - Man bestemmer altid hvad man vil købe, så længe man har råd til det. Det er der heller ingen der siger. :o)

    Men jeg ville heller ikke kunne forstå, hvis du gav 100.000 kr. for en sadel, der koster 10.000 kr., udelukkende fordi du bare MÅ have den sadel til samlingen. Så er der noget galt - synes JEG. :o)

    Camilla - Jeg har forklaret mange gange efterhånden, hvad det er jeg synes er galt i det. At folk så enten ikke læser det eller ikke kan/vil forstå det, er en anden sag. :o) Så hvis du er interesseret i at vide hvorfor jeg er 'negativ' omkring det, er du velkommen til at læse hvad jeg har skrevet.


  • #112   27. aug 2014 jeg synes det noget svineri at der er nogen som køber, for at sælge til dobbelt så meget. føj.

    Derudover synes jeg os det er virkelig grådigt at købe 3-4 stykker af samme ting når der tydeligvis ikke er særlig mange.


  • #113   27. aug 2014 CTS: Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge.. Du skriver at det ikke kan være sundt at man vil have noget så meget, at man vil give en "overpris" for det. Men hvis du havde ønsket dig, ja lad os sige en sadel, til din hest i rigtig lang tid og ENDELIG kunne du købe den, dog skulle du give 2000,- mere for den, på grund af den efterspørgsel som er på denne sadel. Ville du så virkelig ikke give det ekstra for den, hvis du havde pengene? smiley

  • #114   27. aug 2014 Altså for min skyld må folk bruge deres penge på lige nøjagtigt det de vil - men jeg synes at det er vildt skræmmende, at så mange mennesker kan gå SÅ meget amok over noget så ikke-livsnødvendigt som en stribet vase?
    Hvad sker der den dag, der bliver mangel på noget vigtigt? *gyser*

    Og det er sgu næsten lige så skræmmende, at medierne bruger så mange kræfter på det - der er da så mange vigtige ting at skrive om..


  • #115   27. aug 2014 Tak for forståelsen Camilla smiley

    Joe: Nej hvor skriver du dog nedladende! Hvis jeg skal bruge 2 vaser, jamen så købe jeg 2?


  • #116   27. aug 2014 ts -

    Kan ikke se hvordan min kommentar kan være nedladende?


  • #117   27. aug 2014 CTS: Du skriver i svar nr. 52: "Uanset hvor mange penge man har, så er der altså noget med prioriteterne, der ikke helt passer sammen, hvis man giver mere end 10 gange så meget, som vasen er værd".
    Pointen er - igen - at der ikke er nogen der har givet mere for vasen end den er værd - for dem.
    At du og Imerco sætter dem til en lavere værdi, betyder ikke at det er den værdi den har for TS eller hendes familie.
    Eksempel med heste; min hest kan måske sælges for 10.000 kr. på en god dag, men jeg vil stadig bruge 50.000 kr. på en dyrlægeregning, hvis det er det der skal til for at redde ham. Det er mere end han er værd objektivt (kunne faktisk købe 5 andre heste for den pris), men ikke subjektivt, og det lader til at være det samme for TS og hendes familie.
    Derfor forstår jeg ikke at folk kan være så negative, det eneste i kan konstatere er at I ikke ville bruge så mange penge på det.


  • #118   27. aug 2014 TT: Det kan man vel godt kalde det, syntes dog der er tarveligt. Men en god måde at tjene nogen nemme penge.

  • #119   27. aug 2014 Joe - Det er da en meget god forretning. Hvis jeg havde fået en, havde klart solgt den videre, og tjent et par tusinde smiley

  • #120   27. aug 2014 Altså, hvis jeg havde vidst, hvor meget ravage der ville blive omkring vasen, så ville jeg da ikke have nogen skrupler ved at købe den til 400 kr og sælge den igen til 2000. Hvad søren skulle der dog være galt med det - er jo ikke ude på ondskabsfuldt at udnytte folk, men havde jeg vidst med sikkerhed at folk ville gå til så ekstreme længder for at få fat i en (for mig, personligt) lille vase, ja, så ville jeg altså ikke se noget galt i at købe én og sælge den igen. Det har jo intet at gøre med onde intentioner smiley

  • #121   27. aug 2014 Linnea - derfor synes jeg stadig at det er svinsk.

    Det os en god forretning at sælge stoffer, men derfor er det stadig ikke iorden...


  • #122   27. aug 2014 Og så vil jeg også lige tilføje, at der for mig personligt er stor forskel på fx. at betale ekstra for en sadel (fordi det lige præcis er den, der kan gøre en aktiv forskel) og så hvad jeg mener er en pyntevase (der derimod bare står, ja, til pynt). Men det er jo igen også fordi, at jeg absolut ikke interesserer mig for vaser, så for mig virker det absurd at købe en vase til store mængder penge, fordi jeg personligt naturligvis stiller mig uforstående over for det, når jeg har helt andre prioriteringer smiley

  • #123   27. aug 2014 Hehe, det er jo på ingen måde brugbart at sammenligne salg af en jubilæumsvase og så ulovlige stoffer - kan godt se din pointe, men synes dog ikke helt det holder smiley

  • #124   27. aug 2014 Så udskifter jeg da bare stoffer med fx. Roskilde billetter, det os en skide god forretning, men derfor synes jeg stadig ikke det er i orden.



  • #125   27. aug 2014 Nej Joe, det er så din mening.

  • #126   27. aug 2014 Jeg er enig med Joe, for måske ramaskriget ikke var blevet så slemt hvis der ikke skulle foregå en profit handel af vaserne også.

  • #127   27. aug 2014 Ja det er det, men jeg synes godt nok det trist at der er så mange, som ikke ser noget forkert i det.

    Folk har åbenbart ingen samvittighed når det gælder om at tjene lidt penge.


  • #128   27. aug 2014 Jeg er nysgerrig på at høre, hvad det præcist er, i synes er frygteligt ved det? Altså, er det fordi at i synes det er kynisk? smiley for ja, hvis man gør dét at man som privatperson ofte køber varer i store mængder for at videresælge dem til det dobbelte, så synes jeg heller ikke det er i orden (og det er da vist heller ikke lovligt) - men at kunne forudse vasens popularitet, og derfor at købe én vase for at sælge den videre til en højere pris, det ser jeg nu altså ikke som samvittighedsløs pengegrådighed, men derimod bare at udnytte en mulighed, hvis man lige får chancen smiley
    Videresalg er jo ikke noget, jeg ville gøre et stort nummer ud af, eller gøre flere gange - jeg gider det faktisk ikke - men at gøre det én gang fordi man får muligheden, synes jeg ikke der er noget galt i.


  • #129   27. aug 2014 Det er da det samme om man køber en vase for at tjene penge på den eller om man køber 3 , man gør det jo for at tjene på det..
    - og jeg synes det er en grim måde at tjene penge på.

    Der er jo tydeligvis nogen mennesker som virkelig gerne vil ha disse vaser, og jeg synes det er at udnytte disse mennesker, at sælge vaserne til 4000kr for selv at kunne tjene lidt penge, og det er i mine øjne grådigt.


  • #130   27. aug 2014 Joe - Det er da ikke svinsk? Ingen tvinger dem til at købe den. Hvis de ikke har råd eller lyst, jamen så kan de jo bare lade være, med at købe. Det er da fuldstændig okay at købe til én pris, og videre sælge til en anden. Det er jo også lige præcis det samme, ALLE normale forretninger og butikker gør, er de så også svinske?

  • #131   27. aug 2014 Funke: Fordi jeg syntes det er at snyde folk, vasen bliver kun lavet i et lille antal og er derfor eftertragtet. Så at købe dem udelukkende med bagtanke om vidersalg er at røvrende dem som virkelig ønsker sådan en vase, men ikke havde.mulighed for at købe dem pga folk har hamstrer dem til vidersalg.


  • #132   27. aug 2014 Team Grafik - kunne ikke være mere enig!

  • #133   27. aug 2014 Kathrine - Nej, det skriver jeg ikke ("Du skriver at det ikke kan være sundt at man vil have noget så meget, at man vil give en "overpris" for det."). Jeg skriver, at det ikke kan være sundt at ville have noget så meget, at man vil give 10 gange så meget for det.

    Hvis det er den absolut eneste sadel der bare ligger perfekt - jo, så ville jeg godt. For min hests skyld. Men er der ikke forskel på en sadel til sin hest, og et samleobjekt/vase? For mig er der altså en verden til forskel. :o) Og nu handler det for mig jo ikke om, at man giver overpris. Det handler om, at man er villig til at give 10 gange så meget. :o)

    Camilla - Så vil jeg igen lige opfordre til at du læser hvad jeg skriver. Jeg skriver jo netop også i #94:
    "Man kan aller højest sige, at vasen er det værd for de personer, der vil give det for den, men den er altså ikke helt generelt 4.000 kr. værd. Var den blevet sat til salg for 4.000 kr., var der ikke blevet solgt ret mange af dem, ergo er det jo heller ikke dens værdi."
    Så jeg er da helt enig med dig. Jeg siger bare, at det - for mig at se - ikke kan være sundt, at ville have noget SÅ meget, at man vil give 10 gange så meget for den. Der er jo immervæk folk der bliver indlagt og behandlet for deres trang til at samle på ting. Derfor stiller jeg mig meget uforstående overfor den adfærd, der beskrives her - fordi det får mine alarmklokker til at ringe.


  • #134   27. aug 2014 CTS: Igen, kvinden har samlet på de vaser i 50 år! Selfølgelig er hun villig til at give lidt ekstra, for en limited edition!
    Det er vel helt normalt?


  • #135   27. aug 2014 TS - og så synes du det okay at hun så skal betale dobbelt pris, fordi der er nogen der køber mange for derefter at sælge dem?

  • #137   27. aug 2014 Joe: Hun er vel ligeglad, bare hun får sin vase?



  • #138   27. aug 2014 Ida: I? Jeg skaber mig da ikke over en vase?

  • #139   27. aug 2014 Så du synes det er helt okay at hun skal betale dobbelt så meget for vase som er præcis den samme du har, for at private folk kan tjene på det?

  • #140   27. aug 2014 Nej, det er ikke okay. Men du må da forstå at vasen er en limited edition, hvor der ikke er lavet særligt mange. Derfor er hun bare glad for at hun har fået en?
    Altså hun var ikke tvunget til at købe den så dyr, jeg tilbød hende en af mine, men hun ville hellere selv købe en.
    Hun bød 3000kr til en af hendes venner, som havde fået en.


  • #141   27. aug 2014 Jeg forstår godt at hun gerne vil ha den og at hun er glad for den, det siger jeg ingen steder jeg ikke forstår.

    Jeg har der i mod skrevet at jeg synes det er svinsk at købe dem, for så at sælge dem til overpris. Det mente du ikke det var. Men det mener du så nu eller hvad?


  • #142   27. aug 2014 Jo, når jeg tænker over det, kan jeg godt se at det ikke er helt okay.


  • #143   27. aug 2014 Det eneste jeg undre mig over er at du, eller din mor, som begge har købt 2-3 vaser, ikke solgte en af dem til din mormor for 500kr som i gav, istedet for at hun skulle købe én til 4000kr. Undskyld min holdning, men er det ikke en smule egoistisk at købe så mange af den her vase, som der er få af, i stedet for at flere kunne få glæde af én vase ? smiley

  • #144   27. aug 2014 Team Mølkjør - Igen, nej det synes jeg ikke er normalt.

    Og som jeg har skrevet før - der er folk der bliver indlagt og behandlet for trangen til at samle på ting. Så nej, det er altså ikke normalt. Det er normalt at give lidt ekstra for noget man meget gerne vil have, men 9-10 gange så meget, er ikke 'lidt ekstra'. :o)

    Det er fint at hun har råd til det, og godt at hun er glad for den - det er jo det vigtigste. Men du får mig aldrig til at mene, at det er normalt. :o)


  • #145   28. aug 2014 Frederikke N: Læs nu længere oppe.

  • #146   28. aug 2014 Har læst det hele nu. Det ændre dog ikke at jeg synes det er egoistisk at købe flere når så mange ville have en. Nu er der jo mange der ikke fik en, som gerne ville have en men som ikke kunne få en, da der er nogen der købte mere end én vase. Så er jeg sådan set ligeglad med hvorfor folk købte mere end én, om det var for videresalg eller for at kunne vise at man ejer flere af denne specielle vase.

  • #147   28. aug 2014 Nu lyder jeg nok mega nedern, men ja, jeg var ski også blevet sur hvis det var mig der havde stået i kø til Jubilæums vasen og ligepludselig ikke kunne få den, fordi der var lavet en fejl.
    Jeg synes vasen var super pæn, og ville rigtig gerne selv have haft en, hvis jeg havde pengene til det.


    Ja, nogen overreagere, men se det lige fra deres side. Mange har stået i kø til denne vase og får så lige pludselig en besked om "nej hov, den har vi ikke alligevel" smiley


  • #148   28. aug 2014 Julie, problemet er jo så bare, at man som et voksent menneske forhåbentlig godt forstår, hvad limited edition betyder, altså begrænset udvalg, og derfor kommer til at fremstå som en flok børnehavebørn når de går amok på Imerco over, at de ikke kan skaffe flere vaser - der tænker jeg bare; hvad er det lige, de ikke forstår? Troede så mange voksne mennesker seriøst på, at bare fordi man står i kø, så er man garanteret en vare?! smiley

  • #149   28. aug 2014 Folk er udemærket klar over hvad limited edition betyder, det er jo også derfor at den er så eksklusiv at få fingrene i. Flere var garanteret en vase, så kan ski godt forstå de er ærgerligt og meget skuffet over at få det svar

  • #150   28. aug 2014 Det folk bliver sure over er netop at de har siddet i 8 timer for at købe den vase, og mange har i starten kunne ligge den i kurven, og derfor har folk følt sig sikre på at de ville få den, fordi Imerco havde udtalt at hvis man kunne ligge den i kurven så var man sikret på at få den.

    Det er dét folk bliver sure over, det er ikke så meget selve vasen, man overlever nok, men når man har brugt så mange timer på det uden nytte, så ville jeg også blive lidt hysterisk!
    Min mor brugte selv godt og vel 6-7 timer på at få fat i den, og hun fik den også i kurven men måtte ikke få lov at betale..

    Samtidig synes jeg også det er noget svineri at købe en ekstra vase, bare for at sælge den videre til den 3 dobbelt pris. Man burde i det mindste have så meget 'medmenneskelighed' at kunne unde en anden person vasen til normalpris.
    Men ja det vel min mening.


  • Kaj H
    Kaj H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #151   28. aug 2014 Hvilken vase? Jeg har haft nok at gøre med at passe min hest og dens træning! Hypespassere smiley

  • #152   28. aug 2014 Så er jo sådant set butiksbranchen modbydelig.. De køber jo varer ind meget billigere og sælger dyrere.. De skal jo have forretningen til at løbe rundt og nogle mennesker skal have familie økonomien til at løbe rundt... Just saying.. smiley

  • #153   29. aug 2014 jeg ved faktisk ikke hvad jeg bryder mig mindst om, folk der går amok over en vase, eller folk der går amok over at folk går amok over en vase. Jeg tror sidst nævnte,


  • #154   29. aug 2014 Hi hi

    Min leverandør forærer disse vaser + et tilsvarende fad med i købet hvis jeg køber en ny stol.
    Nogen der er interesseret??? smiley


  • #155   29. aug 2014 Gitte - Hvad mener du med et tilsvarende fad? :o)

  • #156   29. aug 2014 Et fad med det samme mønster, så det er et sæt

  • #157   29. aug 2014 Jeg tror næppe de har lavet et jubilæums fad, med messingstriber. ;o)

  • #158   29. aug 2014 Det ser sådan ud i brochuren derfra som jeg modtog idag. Det er et anerkendt firma så jeg tror næppe de snyder. Men nu mangler jeg heller ikke en ny stol, så jeg er ret ligeglad. Synes bare det var pudsigt efter at have skimmet tråden her igennem smiley

  • #159   29. aug 2014 Gitte - Mon ikke det så var kommet frem i butikkerne. ;o)

  • #161   30. aug 2014 Det jeg syntes er svinsk er at købe mere end en vase - uanset om man sælger dem videre eller ej!
    Det er en limited edition og Salling i Aalborg valgte at sige at man kun måtte købe en vase pr. person hvilket er super fair når der kun er så få vaser..
    At så hamstre vaser til sig selv er forkert i min verden..
    Men fred være med det.
    Jeg er ikke den store vaseperson og har aldrig hørt om firmaet så nej har den ikke smiley


  • #162   31. aug 2014 GISP den er så grim, ville ikke eje den om jeg så fik den gratis smiley :D smiley smiley

  • #163   1. sep 2014 Jeg har hørt om en, der ville have den som urne når hun skulle begraves smiley

Kommentér på:
Fik du vasen?

Annonce