{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.207 visninger | Oprettet:

SØGER HESTE ADVOKAT. ELLER KNALD GOD ADVOKAT! {{forumTopicSubject}}

SØGER HESTE ADVOKAT. ELLER KNALD GOD ADVOKAT!
Har brug for lidt hjælp. og jeg håber i kan hjælpe mig. jeg mangler en advokat jeg kan spørge til råds om min gamle hest Whiskey jeg mistede pga skader to andre har påført ham.. han er nu aflivet og jeg vil have min hævn. 3 år gammel.. dyrlægeregningen blev hurtig høj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SØGER HESTE ADVOKAT. ELLER KNALD GOD ADVOKAT!
  • #1   27. aug 2014 Du vil simpelthen have direkte hævn?

  • #2   27. aug 2014 ja. de ødelagde min hest velvidne om det kunne gå galt. det er fandme ikke iorden at de stjæler min hest ødelægger ham og ikke engang siger undskyld. nu har det stået på i 1 år med skader og han er nu aflivet. de skal bøde og de burde slet ikke have tilladelse til at eje en hest..

  • #3   27. aug 2014 og egentlig.. det var ikke et svar på mit spørgsmål..

  • #4   27. aug 2014 det lyder som lidt af en opgave du har valgt dig der.
    men jeg antager du har beviser og tilståelser i orden?


  • #5   27. aug 2014 De lacour sofus er dygtig.

  • #6   27. aug 2014 alt er på plads samt vidner og røngent billeder der er 1 måned gammel inden skaderne kom.
    plus dyrlægen var ude og lave sundhedstjek en uge inden.


  • #7   27. aug 2014 er det privat eller et advokat firma? hvor kan jeg komme i kontakt med ham/hende

  • #8   27. aug 2014 Er der simpelthen nogen der er gået ind i din stald, taget din hest, forsvundet med en, for derefter at mishandle den?

  • #9   27. aug 2014 Prøv Hesteadvokaten.dk hun er super dygtig smiley

  • #10   27. aug 2014 Pernille skinnerup eller hvad hun nu hedder.. Hun er super god.. held og lykke

  • #11   27. aug 2014 luna det er en RIGTIG lang historie. men noget i den stil:

    min hest gik på fold med en hingst de kunne ikke sammen og jeg fik en fold til min egen. (derefter måtte de IKKE gå sammen)
    en dag bliver jeg ringet op at uha de har det SÅ sjovt de leger og hygger. (jeg er ikke hjemme og de har der gået sammen 30 min) (det vil sige DE har taget ham fra hans fold uden min tilladelse smidt ham ind på en mark med den her hingst)
    inden jeg kommer der ud går der yderligere 30 min det vil sige en time.
    jeg kommer der ud han er MØG klam svedig beskidt og ad. henter ham han halter på alle fire ben stresser og bløder ud af munden. de siger så: "uha han har rendt langs hegnet og vi ventede bare på han skulle bryde igennem" FLOT!!!!
    han ja sveder stresser og er oppe at køre. det står bogstavligt ud i lår fede stråler med lort.
    han mistede sine tænder de smuldrede bare ud af munden på ham. han havde tømmerlus og vi vidste end ikke om de nye tænder ville komme ud og hvis de gjorde om de så ville blive. han fik knogleforandring i forbenet i koden og fik noget i krydset som krævede dyrlægen kom 2 gange i ugen i 7 uger derefter tappe længere og længere ned.
    han er nu aflivet pga smerter..


  • #12   27. aug 2014 Jeg undre ud fra hvad jeg kan læse er det eneste pigerne har gjort, at lukke ham ud på fold til 2 andre heste..

    det nok mere uvidenhed end så meget andet..

    At begydne og beskylde dem for alt muligt langt ude og planlægge hævn er jo sindsygt..


  • #13   27. aug 2014 pernille skinnerup er super dygtig når det handler om skyld og ligne

    dreist advokaterne er super dygtige lige så, samt hasse bjerre.
    machenhauernielsen kan også lidt, men kun hvis der er kontrakt indblandet, men de er super dygtige, og ganske ubarmhjertige hvis det ender oppe i retten, jeg har selv brugt dem


  • #15   27. aug 2014 Hesteadvokaten.dk
    Super dygtig


  • #16   27. aug 2014 camilla: de er ikke uvidne De vidste godt han ikke måtte komme på mark med den. og så uden at spørge mig! de har slåsset brutalt på marken så det undre mig de ikke har taget dem ind! det var nettop derfor de ikke måtte gå på mark sammen. .. den ene avler og de er 24+

  • #17   27. aug 2014 har skrevet den korte version lidt længere oppe.

  • #18   27. aug 2014 Camilla L
    de har været velvidende om, at de to heste ikke måtte gå sammen!!! Så det vil jeg ikke kalde uvidende smiley

    TS
    Det er nok en svær en denne her... Men håber virkeligt at du får medhold i din sag! Det er forfærdeligt at skulle miste sin hest, fordi andre mennesker opfører sig som nogle uansvarlige idioter smiley


  • #19   27. aug 2014 Bare fordi man er 24 plus betyder det ikke altid at man er smart..

    Og heste som slås kan være pænt svære og få fat i.. Hvis ikke livsfarligt..

    Men derud over har jeg squ også prøvet hingste som slås før og virker for mig meget urealitisk at hesten tænder smuldre væk og alt muligt på grund af sådan en tur.

    Jah vi kan da blive eninge om det var sindsygt dumt gjort, men de har jo nok haft en grund og har jo nok ikke tænk vi lukker hesten ind på folden til hingsten for at hingsten kan slå den ihjel.

    Så ligefrem at du går og siger du skal have hævn og jeg ved ikke hvad det er jo ret sindsygt.

    Jeg kan udemærket forstå du er interesseret i at de kommer til og betale din omkostninger for at de gjorde dette..


  • #20   27. aug 2014 Camilla L
    Hvis hesten er blevet sparket i hovedet, kan tænderne sagtens smuldre og flade ud... det samme sker hvis vi bliver slået på munden smiley Og et hestespark, er noget mere voldsomt end et slag i hovedet fra et andet menneske. Så jo dette er helt muligt!

    Hvilken grund kan de dog have haft, når de ved ejeren ikke vil have sin hest ind til hingsten?!?!

    TS er ikke sindssyg, hun er såret, og selvfølgelig skal de rette bøde for det... Jeg tror du ville have det på præcis samme måde, hvis det vare dig og din hest der stod i denne situation smiley


  • #21   27. aug 2014 Når man er 24+ burde man kunne tænke logisk og realistisk... ellers er der virkelig noget galt på øverste etage!

  • #22   27. aug 2014 camilla hvad tror du der sker hvis jeg smadre et bat i hovedet på dig? jeg gætter på dine tænder smuldre.

    jeg vil ikke have penge. for hvis jeg taber så skal jeg betale alt. jeg vil have at de siger undskyld og det har taget mig 1 år at få dem til det. men det har jeg endnu ikke fået.
    jeg har advaret med breve mange gange givet dem regningerne for dyrlægen for jeg vil mene at DE skal betale for at han kommer iorden igen.


  • #23   27. aug 2014 Jeg ville nok ikke side og skrive på offentlige side jeg ville have hævn og sådan.. jeg ville da være total knust.. Men hvad få man ud af og hævne sig? ikke en skid.. du få det ikke bedre af det.. din hest bliver ikke mere i live..

    Jah de skal da klart erstatte regninger og andet. Kan vi hurtigt blive enige om.. Men vil så også sige lige nu har vi kun forklaringen fra en åbentlyst hævngerrig person så der er måske noget mere i historien end vi ved..

    Men jeg håber da klart trådstarter finder en advokat som kan hjælpe hvis behovet for det er der.
    Og er da virkelig trist med hesten for ikke og sige tragisk den skal betale prisen for dumhed


  • #24   27. aug 2014 dette har jo ikke kun kostet mig 10.000... men noget der var langt dyre.
    og det VIGTIGESTE. det kostede mig min hest...


  • #25   27. aug 2014 Jeg vil sige og true dem er nok ikke den rigtige måde at få en undskyldning på.. Det har normalt den modsatte effekt hos folk

    men forstå dig udemærket godt. Det gør jeg virkelig.


  • #26   27. aug 2014 hævn er måske et meget groft ord, vi kan også kalde det retfærdighed...

  • #27   27. aug 2014 camilla. har ikke truet dem men efter de ikke ville betale advarede jeg med advokat.
    og jeg vil da hvis jeg var dum og tage en hest lige sige undskyld og jeg ville sidde med dårlig samvittighed og betale ALT hvad det kostede at få den iorden igen om jeg så skulle sidde i gæld resten af mit liv!


  • #28   27. aug 2014 Det kan vi KUN blive eninge om en undskyldning burde 100% være på sin plads hvis ikke mere end en..
    Man kan squ også undres der ikke er blevet sagt dette..


  • #29   27. aug 2014 ja. vi har dog haft vores ture ffordi hun mente hendes hingst på halvandet skulle have en lege kammerat i min hest. og det var jo oplagt dengang for min egen og hun blev SÅ galt da jeg forlangte de ikke skulle stå på fold sammen mere efter flere ture. og jeg ikke selv kunne hente min hest uden at have andre med fordi hendes bed ud efter en eller hoppede med igennem ledet eller kom tonsene imod en. flere er blevet skuppet af hendes hingst. og lad mig sige sådan her. normalt er jeg ikke bange for heste og giver dem gerne et klap med torvet hvis de ikke flytter sig men den her var MEGA stor og andre ville heller ikke selv hente deres hest ved den

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   27. aug 2014 Du kan ikke bruge en advokat til at fremtrue en undskyldning..

    Måske du skulle se på din egen måde at reagere på (dine måde at skrive her er et godt tegn) og overveje om det måske er derfor der ikke er kommet et undskyld.


  • #31   27. aug 2014 det var ikke til at fremtrue en undskylding...
    jeg advarede dem om at betalte de ikke blev der kontaktet en advokat...
    uanset hvad vil jeg mene en undskyldning er på sin plads. det ENESTE jeg gjorde den gang var hente min hest og være ude ved den hverdag hele dagen i 4 uger til jeg kunne flytte ham. grund stress og andet var det ikke muligt at flytte ham da hanbare ville stresse mere igen..


  • #32   27. aug 2014 tror heller ikke den holder i retten: " jeg tog dem med her ind idag fordi jeg vil have en undskylding" ej vel.


  • #34   27. aug 2014 mathilde. jeg er egentlig ikke længere ude efter en undskylding. og ej heller penge. men retfærdighed. det har kostet mig langt over 50.000 og til ingen verdens nytte. jeg er ikke en person der giver op. og vi havde sagt at døde han skulle det for retten men kunne jeg beholde ham ville jeg lade den ligge.
    det over et år siden og jeg er stadig vred bare tanken om de to og (at de oven i købet har grint af det foran mig) gør mig så gal at jeg får lyst til at springe på dem.

    dyrlægen var ude for 4 gang og det var så uheldigt vi var ikke sikre på om han ville kunne bruges som ride hest på det tidspunkt og da min dyrlæge sagde det stod de og grinte! (jeg havde boks midt i mellem dem... -.-


  • #35   27. aug 2014 og nej jeg tilgiver heller ikke..

  • #36   27. aug 2014 Jeg ved, at der på Hestenettet ( www.heste-nettet.dk) findes en liste over advokater med speciale i hestesager. Måske du kan finde noget interessant derinde? Jeg har desværre - eller måske snarere heldigvis - ikke nogen personlige erfaringer i den sammenhæng.

    Dernæst vil jeg tillade mig at sige, at jeg udmærket forstår, du er vred, såret og ønsker en vis retfærdighed samt dine udgifter til dyrlæge dækket, men hvis du ønsker at køre en retssag, tror jeg, det er uheldigt, at du på et offentligt forum som dette benytter dig af ord som "hævn"; et meget stærkt ord, som jeg frygter vil kunne vendes mod dig selv i forbindelse med en eventuel retssag.

    Blot lige en tanke...


  • #37   27. aug 2014 louise.
    meget muligt men jeg omformulere det længere nede med retfærdighed.
    og hvis de vil tage dommen på at jeg skrev hævn så må de gøre det. men tvivler..
    og havde taget hævn på andre måder hvis det var det jeg ville have.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #38   27. aug 2014 Hvad fejlede hesten?

  • #39   27. aug 2014 han fik noget oppe i krydset. ogdet troede vi egentlig var grunden til at han haltede men så blev han ved med at halte og vi fandt ud af det var noget i benet mener det var knogle forandring og fik det der bineobakonom eller hvad det hedder.. det hjalp heller ikke og ville ikke have en 3 årig der allerede havde haft en hård start med 5 ejere skulle gå som selvskabs hest de næste mange år. og ingen vidste om han kunne gå et år og det hele var iorden eller om det blev 10 gange værre.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #40   27. aug 2014 Hvordan kan det koste 50.000?

  • #41   27. aug 2014 fordi han fik kiropraktor i 7 uger to gange i ugen der efter 1 gang i 7 uger og så igen hver anden uge og så 1 gang i måneden. han fik røngten og scanning overnatning på dyrehospital. behandling smertestilling og dyrlæge fra sverige var indeover oven i og der efter skulle han gå med bestemte sko så smed kommer oven i.
    og jeg betaler 1700 hver gang min kiropraktor er ude fordi han også er min dyrlæge. de dage han er kommet fordi halen var skæv osv det løber rigtig hurtigt op.
    fik røngten fra øre til hale det kostede 5000 1 gang bineo koster 7000 fordi han skulle finde det rigtige sted..


  • #42   27. aug 2014 og hans værdi er med i hvis man søger gratis retsforløb.:)

  • #43   27. aug 2014 7000,- for binyre? Holy moly jeg vil gerne være din dyrlæge.

  • #44   27. aug 2014 Kan kun anbefale dig DREIST hesteadvokat.
    Når det så er sagt er det, som andre påpejer, meget lidt sansynligt at du får medhold i denne sag.
    Jeg har selv haft startet et retssag af præcis samme årsag, dog uden hesten blev aflivet, men med mange store skader til følge.
    Med mindre du kan bevise at de har handlet i ond tro for direkte at skade dig og din hest, så bliver det rigtig svært.

    Det er ikke for at være lyseslukker, har bare stået i stort set samme situation smiley


  • #45   27. aug 2014 På heste-nettet er der en liste over advokater, men jeg tror desværre, at du får rigtig svært ved at få kørt en sag på det her grundlag.
    Men hvor er det dog trist at høre, at der findes så kyniske mennesker som dem, du har stået med. Men uanset hvad du gør, så held og lykke med det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #46   27. aug 2014 Du vil kører en sag, men du vil ikke kræve noget? Hvorfor er det præcis at du vil kører en sag? Og hvad håber du at udfaldet bliver

  • #47   27. aug 2014 7000 er for at lægge bedøvelsen og tage billede af hele benet.. det er kun første gang det er så dyrt. de vidste ikke hvor de skulle lægge den.

    trine: jeg kan godt følge dig. men de har selv indrømmet de har gjort det mens andre var der. (ved ikke om de har det ved dig?) men jeg håber det kan være med til at vi vinder.



  • #48   27. aug 2014 amt. det kun et plus at hvis jeg vinder jeg får en erstatning.
    men det ikke derfor jeg gør det. jeg gør det fordi jeg vil have retfærdighed. det ikke iorden hun har sat på hendes for første gang i år. og hendes ingen skader har når det er DEM der har gjort det. (forstå mig ret så det heldigt for hesten) men jeg syntes bare at det burde være hendes fordi det er hende der har gjort det (uden jeg ønsker hendes hest skal komme ud for det samme) men jeg ville virkelig ønske hendes dumhed var gået ud over hende selv. og nu kan hun så få konsekvensen.


  • #49   27. aug 2014 I mit tilfælde havde de såmænd også indrømmet det og her var tale om stedets ansatte fodermester, men det hjalp lige vidt. Det pålagde mig at bevise at de havde handlet i ond tro og at det ikke var "en tanketorsk" eller et "uheld". Og det er ret svært at bevise, når man ikke selv var til stede smiley
    I min sag blev der lagt meget vægt på, at man opstalder hesten "for egen risiko og ansvar" og selvom der var tale om direkte kontraktbrud sort på hvidt, var det ikke nok til at jeg kunne lægge sag an mod dem.



  • #50   27. aug 2014 mit var jo ikke et uheld. en ja de skal sikkert nok kunnefå den over på tankeløshed. så det måske kun et plus at vi tit var uenige om mange ting.. hm.:( den er svær ja. men forhåbentlig går den igennem.
    det synd den faldt sådan. hvordan har din hest det idag så? smiley


  • #51   27. aug 2014 Jeg vil hvert fald krydse fingre for dig, hvad end du vælger smiley

    Min hest blev aldrig ridehest igen og har døjet med at skaderne er brudt op igen og igen , men nu har der heldigvis været ro på de sidste par år, så nu er hun bare pensionist smiley Skridter en tur på hende engang i mellem smiley


  • #52   27. aug 2014 Jeg tror slet ikke, at du kan køre en sag, når det du egentlig bare ønsker er hævn. Det virker lidt svært at søge retfærdighed i den her sag, for hvordan skal det retfærdiggøres? Og du siger jo ligefrem, at det skal være sket for hende og ikke for dig, fordi det var hende der lavede fejlen, men det er vel også at ønske en form for hævn? smiley
    Jeg kan ikke se, hvordan du på nogen måde får retfærdighed, desværre.


  • #53   27. aug 2014 Jeg tror også din sag blir svær. Du skal bruge beviser på ALT - ligefra at de gjorde det med vilje, til at hesten var 100% skadefri inden. Og et eller andet sted, skal du vel også kunne bevise at hesten har været på marken og er blevet angrebet på den måde.. Selv hvis du har alle de her beviser, blir det nok stadig dit ord mod deres smiley

  • #54   27. aug 2014 Jeg forstår godt din vrede (som jeg egentlig tror dækker over en dyb sorg over at miste det kæreste man ejer smiley ), men tror desværre det sundeste for dig vil være at give slip på vreden, så du kan begynde at bearbejde den tragiske oplevelse, og forhåbentlig på sigt komme til at huske de gode år i fik sammen.
    Han var meget smuk, og jeg håber du finder fred og bliver i stand til at tilgive dem der gjorde det - ikke for deres skyld, men for din egen.


  • #55   27. aug 2014 har gået til sådan en vredes halløjsa. det har ikke hjulpet og jeg tror ikke den hjælper før denne her er lukket helt. smiley

    bumle jeg siger ikke direkte jeg ønsker det for hende. jeg siger det BURDE være sket for hende. og skriver at jeg ikke ønsker det for hendes hest.
    der er altså en forskel. ligesom hvis en ung fyr køre galt og dræber et barn burde det ikke være barnet det gik ud over hvis du forstår?


  • #56   27. aug 2014 Havde fanme også ville have 'hævn' over for personer der ville være skyld i min hests død.I form af betalt alle mine regninger efter deres stunt. Koste hvad det vil.

  • #57   27. aug 2014 Kære TS smiley

    Jeg vil først kondolere angående tabet af din hest. Jeg kan godt forstå, at du er ked af det og frustreret. Det er altid trist, at miste sin bedste ven.

    Derefter vil jeg give dig det råd, at du skal gøre op med dig selv, hvad du egentlig ønsker, inden du kontakter en advokat. Så vidt jeg kan læse i tråden, ønsker du hævn, eller retfærdighed/en undskyldning. Penge er ligegyldige?

    Du skal vide, at ligeså snart du kontakter en advokat, så er det eneste du kan få nemlig penge. Retten kan ikke hjælpe dig med hverken hævn eller "retfærdighed", kun i form af en erstatning.
    Så vidt jeg ved har de ikke gjort noget strafbart, deres handling falder ikke ind under nogen af straffelovens bestemmelser. Derfor kan de ikke komme i fængsel eller få en bøde, hvis det er det, du ønsker.

    Det en advokat kan hjælpe dig med er at opgøre dit tab, altså de udgifter, du har haft på at få behandlet hesten af dyrlæge og kiropraktor. Dem kan du få erstattet, hvis det vurderes, at modparten har handlet tilstrækkeligt culpøst. Dette hjælper advokaten dig med at bevise i retten, ud fra det du fortæller. Retten afgør herefter, om der er handlet simpelt uagtsomt, groft uagtsomt eller direkte forsætligt. Dit erstatningskrav vil afhænge af dette. Du vil højst sandsynligt få erstattet dine dyrlæge- og kiropraktorregninger, da du derved bliver stillet som om skaden ikke er sket.

    Du kan i princippet også få en undskyldning fra dem i retten. Dette kaldes et anerkendelsessøgsmål, hvor den ene part anerkender at gjort noget forkert.

    Gør venligst dig dette klart, inden du kontakter en advokat! Ellers vil det være spild af både din og advokatens tid. Men vil du have erstatning, vil jeg råde dig til at kontakte en af de advokater, de andre har nævnt smiley

    Mvh. Katrine. (Ba.jur)


  • #58   28. aug 2014 jeg forstår simpelthen ikke at folk har så svært med at få dem "dømt" i sager... det jo tydeligt det samme som "uagtsomt" manddrab. det var ikke med vilje men man må jo FORFANDEN da tage konsekvensen..


  • #59   28. aug 2014 Argh det kan da overhoved ikke sammenlignes

  • #60   28. aug 2014 Det gør mig ondt at høre at det gik Whiskey sådan det var en god og stærk hest vi havde ventet os meget af.Det var os der havde Whiskey inden den kom til Betina i Vejle. Kan du få fri proces i en retssag for ellers skal du jo selv betale omkostningerne til en advokat,og jeg tror som andre at det vil blive svært at vinde en retssag som jeg forstår forløbet i den. Men selv om du vinder skal du jo være sikker på at dem du ligger sagen an mod kan og vil betale hvis de taber sagen ellers kommer du jo selv til at betale omkostningerne.Og så er du jo af med endnu flere penge end dem du alle rede har tabt på Whiskey og jeg håber for dig du vil komme godt igennem dit uheld med ham.

    profilbillede
  • #61   28. aug 2014 Vi har jo stadig Mozart der var føl med Whiskey og du skal være velkommen til at komme for at se og prøve ham han er i dag en god jagthest og springer meget gerne til de stævner han har været til.

  • #62   29. aug 2014 Kan sagtens forstå at du er vred, jeg ville da også have "synderne" til at betale regningerne, hvis det var mig, det var gået ud over. Men det lyder til, at du er ligeglad med pengene? Sagen er dog netop, som Katrine super klogt har forklaret, at du ikke bare kan troppe op for at få "en undskyldning." Det er lidt utydeligt, hvad du vil have ud af det, og jeg tvivler på, at du kan få medhold når du ikke har beviser på alt - at du siger, at de har gjort det i ondskab, kan man ikke bruge til noget som helst, da det bare er "tomme" udtalelser fra dig. Så gør dig klar over, hvad det er du vil have ud af det, og husk på, at du i retten ikke kommer langt med udtalelser som "de gjorde det i ondskab" eller "de var godt klar over det," hvis du ikke har konkrete beviser smiley

  • #63   29. aug 2014 Når man er fuld af vrede og sorg (som er 100% forståeligt i denne situation) så kan jeg godt forstå hendes handlinger.

    Jeg ville have gået amok. krævet erstatning. og ja.. simpelthen gået amok og ikke kunne styre mig.

    Og det tror jeg netop også i havde gjordt bare fordi nogle møgtøser ikke kan bruge hjernen.



  • #64   30. aug 2014 selvfølgelig skal sådan nogle idioter ikke bare slippe af med at være skyld i din hest død. Jeg forstår sagtens at du søger retfærdighed, og hat svært ved at lægge noget så urimeligt bag dig. De burde efter min mening stikke dig en onskylning og betale alle pengene med det samme. Jeg vil være knust hvis min hest døde, især på sådan en forfærdelig måde, jeg vil heller aldrig lade dem slippe afsted med det hvis det var min hest, så held og lykke med det.

  • #65   31. aug 2014 hahaha andre en mig der synes at det er mega sjovt at overskriften bliver forkortet til "jeg søger heste advokat eller knald..."

  • #66   31. aug 2014 TS. Du kan starte en såkaldt " småsag" dvs. hvis dit krav er under 50000 kr. Jeg mener det koster 500 kr. så får du gratis hjælp og retssagen forløber helt som normalt . Kan Googles og du kan printe alt ud du skal bruge .

  • #67   1. sep 2014 Okay, kan se du er ude efter uagtsomt manddrab, så synes jeg lige, vi skal dykke ned i straffelovens §241! ??

    I bestemmelsen står der følgende:

    § 241: Den, som uagtsomt forvolder en andens død, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder eller under særligt skærpende omstændigheder med fængsel indtil 8 år. Er forholdet begået i forbindelse med spirituskørsel, overtrædelse af færdselslovens § 54, stk. 1 eller 2, eller særligt hensynsløs kørsel, anses dette som en særligt skærpende omstændighed.

    § 241 gælder kun, når den strafbare handling er begået overfor et menneske. Grunden til, at denne bestemmelse ikke kan anvendes i dit tilfælde, er fordi, at en hest, hund, kat og alle andre dyr efter loven Ikke er mennesker, men ting.

    Så uanset om de havde skudt din hest med en riffel, ville de endda ikke kunne dømmes efter § 237, for forsætligt manddrab. Det lyder hårdt, men sådan er det! Havde de skudt din hest, kunne du stadig kun få erstatning for hestens værdi og evt. andre økonomiske følger af, at de skød hesten.
    I mit ekstreme eksempel, ville de måske også kunne dømmes efter våbenloven, og hvis det var med vilje, måske for overtrædelse af straffelovens § 293 pga. hærværk. Det ville aldrig være manddrab, da hesten er en ting!

    Selvom det virker rigtig uretfærdigt, så kan du ikke få andet end erstattet de omkostninger, du har haft som følge af deres handling. Og som om det ikke var nok, så skal det endda bevises, at de behandlinger dyrlægen og kiropraktoren har udført, er direkte konsekvens af, at de lukkede din hest ind til den voldsomme hingst.

    For at du kan få erstatning skal der nemlig være 5 ting opfyldt, disse kaldes også de erstatningsretlige betingelser:

    1. Økonomisk skade.
    Dette er opfyldt da du har mistet en ting, nemlig hesten, som du på et tidspunkt har betalt for. Samtidig har du haft en masse udgifter på hesten, efter den blev udsat for den voldsomme hingst.

    2. Årsagssammenhæng.
    Dette betyder, at dine udgifter skal være direkte konsekvens af, at de lukkede hestene sammen. Dette kan de muligvis være. Det skal dog bevises, at hesten ikke på forhånd havde nogle skavanker eller skævheder. Alle de behandlede skader skal være opstået efter episoden på folden.

    3. Ansvarsgrundlag.
    Når man ejer en hest, har man objektivt ansvar. Det vil sige, at man altid hæfter for de skader, som hesten forvolder.
    Dog skal der foretages en culpa vurdering. Det betyder, at det skal vurderes, om den skadevoldende adfærd var simpel vagtsom, grov vagtsom eller forsætlig, altså med vilje. Så vidt jeg kan forstå, vidste de godt, at de ikke måtte lukke hestene sammen, derfor har de i hvert fald handlet simpelt uagtsomt. Hvis de også vidste, at hesten ville angribe, er det tættere på grov uagtsomhed.
    Havde de nu planlagt, at de ville lukke din hest ind til den voldsomme hingst, så den ville ødelægge din hest, og ønskede at din hest skulle blive så skadet, at den skulle aflives, havde de klart forsæt til den skade, der skete.
    Jeg hælder dog mest til simpel uagtsomhed.

    4. Adækvans.
    Det betyder at de skulle være i stand til at forudse, hvad der ville ske. De kunne muligvis være klar over, at hingsten ville være voldsom og sparke din hest, men jeg tror næppe, de kunne vide, at din hest ville ende med at blive aflivet.

    5. Egen skyld.
    Det må der ikke være. Egen skyld er nemlig, hvis du selv havde sørget for at skaden skete. Der ville være egen skyld, hvis du selv havde været med til at lukke hesten ind på folden.
    Jeg ser ikke, at der er egen skyld, eftersom du havde sagt, at de ikke skulle gå sammen.

    Dette lange indlæg har jeg skrevet for at få dig til at forstå, at du er på vej ud af et sidespor. Du vil aldrig kunne få andet end erstatning.
    Jeg ved det kan lyde hårdt, og det er det også, især når man er knust, efter at have mistet sin bedste ven. Jeg kan sagtens forstå dig! Jeg ville have det på samme måde, men du er også nødt til at være realistisk.
    Jeg skriver dette, så du ikke bliver skuffet og vred, hvis du kontakter en advokat. Advokaten kan kun hjælpe dig med erstatningen.



  • #68   12. okt 2014 Har du fået kørt en sag? Og hvordan gik det? (Hvis den da er lukket?)

Kommentér på:
SØGER HESTE ADVOKAT. ELLER KNALD GOD ADVOKAT!

Annonce