{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Hoste hest. hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte et pony i april måned. allerede efter en lille uge efter køb der begyndte hesten at hoste og trække vejret meget tungt og dybt. jeg blev bekymret. skrev til tidl. ejer om hesten havde gjordt det hos hende og hun mente det var varmen og overvægten som fik hende til at trække vejret sådan. Jeg lod så tiden gå.

Så fik vi dyrelægen til at kigge på hende. han mente hesten skulle tabe sig drastisk og hvis vejrtrækningen ikke blev bedre så kunne der være tegn på engbrystighed.

Vi trænede så og hver gang jeg trænede med hende blev hun halv-syg hver gang dagen efter (uden at være rigtig syg men sløv og hæsende Vejrtrækning)

Så fik vi igen dyrelægen ud.. denne gang lyttede han på lunger og tjekkede for engbrystighed. her mente han nu at det var en begyndene brochitis hun havde. lungerne var faktisk fine. hun blev behandlet med 1 skud pencilin som han mente vil hjælpe.

Pencilinen hjalp ikke.. hun trækker stadig vejret sådan her. jeg har brugt nærmest alle mine penge på dyrelægeregninger og naturmidler og jeg ved ikke hvad for at gøre hende rask.

Jeg prøver at holde stalden så allergi og støv venlig som overhovedet muligt.

Jeg er ved at blive frustreret fordi jeg ikke har tid til at træne med hende nu hvor jeg er begyndt på skole og er i en psykisk periode.

Så nu spørger jeg i aller sidste håb. hvad ville I gøre?? Jeg er løbet tør for ideer og føler ikke dyrelægerne gør en skid udover gøre mig fattig.

Jeg gider ikke hører brok om hvor dum jeg er bare fordi jeg/eller forældre ikke har 50.000 på kontoen hver måned.

Bare ideer ,om hvad i ville have gjordt i denne situation..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoste hest. hvad skal jeg gøre?
  • #2   7. sep 2014
    Har du prøvet og få en dyrlæge ud fra et andet sted? En endorskopi måske?
    Løsdrift? Hvor støvfri er stalden?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   7. sep 2014 Har du prøvet løsdrift? smiley

  • #4   7. sep 2014 krikken. ja engang når jeg endelig for mit bugdet til at køre så ja så kommer der dyrlæge ud. som sagt har jeg brugt næsten alt mit tilskud på at hun skulle blive rask. intet hjælper,

    Hvad er endorskopi?

    Min mor styrre stalden. dvs om vinteren kommer hestene ind.. var det mig som styrrede det stod hestene på døgnfold.

    Har en astma hest også så ja stalden er goddt støvfri. vi bruger træpiller, lufter meget ud. vandet høet hvis vi køber tørt hø. og bruger urtemidler, hvidløg og noget hostesaft fra blue-horde.


  • #5   7. sep 2014
    Det er en kikkert undersøgelse af luftvejene.
    http://gaerum-dyreklinik.dk/endoskopisk-undersoegelse/


  • #6   7. sep 2014 Vi fik Tracy kiggertundersøgt i sidste måned... Vi skal give hende Wrap og det har hjulpet!! Mirakelkur smiley God bedring

  • #7   7. sep 2014 hmm hvad koster sådan en undersøgelse?

  • #8   7. sep 2014 Der er ikke så meget andet at gøre end at holde den 110% væk fra støv, hvis du ikke kan/vil betale for flere dyrelægeregninger.

    http://www.vejlehestepraksis.dk/profil/endoskopi

    Vi har fået en hest behandlet med nogle forskellige ting fra Vejlehestepraksis, du kan skrive en mail til dem og forklare siuationen. Jeg kan ikke selv huske noget om det rigtigt. smiley


  • #9   7. sep 2014
    En 1500 kr kan jeg finde priser på :o)


  • #10   7. sep 2014 er jeg villig til at give hvis det kan hjælpe! Dog er det mere jeg gerne vil vide om hun lider her og nu.. undersøgelsen bliver jeg jo nød til at spare op på..


  • #11   7. sep 2014 Dette er ikke noget der løser alle problemer MEN en sliksten fra Horslyx har altså hjulpet den gamle pony på 22 jeg rider/passer - hun døjede meget med hoste sidste vinter, så begyndte jeg at give hende den (samtidig med at der selvfølgeligt var taget andre forholdsregler, og der var dyrlæge ude), og det hjalp, da der bl.a. er eukalyptus i, der hjælper luftvejene smiley

    profilbillede
  • #12   8. sep 2014 Min hostede i foråret, og dyrlægerne kunne ikke finde ud af hvad han fejlede. Brugte både Secreta Pro Max, Blue Hors Ventilator og alt muligt andet. Til sidst fik min 23 årige dreng et skud binyrebarkhormon, og siden da har han ikke hostet. Jeg fik derefter en app fra astma/allergi danmark, som viste pollentallene hver dag - da min kæreste døjer med græsallergi. Det viste sig at når min kæreste reagerer, reagerer min hest også. Min hest har altså græsallergi.. -.-

    Da sommeren var på sit højeste vidste jeg derfor hvornår jeg kunne ride og ikke ride da han ellers ville reagere under ridning.
    Nu glæder vi os til at der kommer lidt fugt i vejret og pollenet er væk så vi kan give den gas igen smiley


  • #13   8. sep 2014 Vores pony kom også ind i en periode med slem hoste der endte i et astmaanfald, i sommer lige efter hun havde folet . Dyrlægen rådede os derefter til at give vand i foderet , give wrap i stedet for hø og vande det i starten , så meget foldtid som muligt , ikke feje staldgangen når hun var inde . Holde hende så meget som muligt fra alt der støver . Begyndte også at give hende et fed hvidløg om dagen . Det har virkelig hjulpet og hun har slet ikke hostet i ihvert fald 3 uger smiley Dyrlægen sagde at vi skulle prøve disse ting først inden han satte gang i alt muligt, der ville koste en masse penge , hvis det ikke hjalp ville han tage nogle blodprøver for at se hvad det var hun ikke kunne tåle .

Kommentér på:
Hoste hest. hvad skal jeg gøre?

Annonce