{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Balance træning {{forumTopicSubject}}

Halløj alle sammen ! smiley

Har brug for jeres hjælp jeg er så heldig at være ridelære på denne vidunderlige rideskole og en af forældrene kom til mig og ønskede at børnene kunne lave lidt balance øvelser.

Normalt ville jeg tage dem i en longe og lade dem svinge lidt med arme osv. Men da de er ca. 5 på holdet vil de ikke få nok ud af det alle sammen.

Jeg har 2 forældre som kan trække heste men ellers skal jeg finde på noget hvor de stadig kan ride rundt efter hinanden.

Forældrene gav mig nogle flødeboller de skal spise mens de rider rundt så de lære at styre med en hånd, men vil virkelig gerne finde på nogle øvelser de kan lave uden at det skaber for meget besvær

Håber i kan komme med nogle super forslag ! smiley

På forhånd tak og knus :D<3


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balance træning
  • #1   22. sep 2014 Ride uden sadel eller bare uden stigebøjler. Det er et godt tilskud til en god balance, da de lærer at blive uafhængige af dem og holde balancen selv.

  • #2   22. sep 2014 Super ide har slet ikke tænkt derhen ! smiley Tak

  • #3   22. sep 2014 'Jorden rundt' er altid god
    At ride med lukkede øjne/hænge et stykke stof ned over øjene træner også balancen rigtig meget
    At ride uden saddel (evt. med pad/underlag) er også rigtig god, men sørg for at hesten har en snor om halsen som børnene kan hænge fast, så de ikke hænger i tøjlen smiley

    En rigtig god idé er at lære børnene at falde af ponyen. Find nogen madresser ind og vend ponyerne til at stå ved siden af dem. Gør ponyerne trygge ved at ting falder ned fra ryggen af dem inden børnene får lov at prøve.
    Lær børnene at hagen skal ind til brystet og armene rundt om kroppen så de kan rulle væk fra ponyen når de falder og så er det ellers bare op på ponyen (gerne uden saddel) og ned på madressen smiley


  • #4   22. sep 2014 Super tusind tak ! smiley


  • #5   22. sep 2014 Louise - Kan tydelig se du har været hos Mette smiley smiley
    Sarah - At snurre rundt giver rigtig god balance da man træner vestibuler sansen, ligeledes med at gynge. Dette kunne man bruge 5-10 min på før undervisningen som en slags opvarmning smiley At ride baglens er også godt. Børnene ville altså få meget ud af at du longeret de selv om det kun er 5 min pr. barn. smiley Her ville være at tage sig på næsen med en hånd være en start, så flyver, så skiftevis højre og venstre hånd på næsen imens man traver osv. smiley

    Mvh TT


  • #6   22. sep 2014 Tusind tak smiley

  • #7   22. sep 2014 Tindur, jeps jeg kender hende og har været ovre hos hende mange gange - hun er super dygtig og kreativ smiley

Kommentér på:
Balance træning

Annonce