{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

dagens fnis fra land og fritid {{forumTopicSubject}}

jeg har været i land & fritid efter heste foder idag. de var gode tilbud, så jeg købte lidt godt ind, og gik op til kassen.
damen i butikken synes bestemt det er galt fat at jeg ikke har købt en foderplan af land & fritid. uden en sådan kan jeg jo ikke vide hvor mange gram og foder enheder mine heste skal have.jeg siger pænt nej tak på så mange pæne måder jeg kunne finde på, og synes til sidst det bliver lidt trivielt, så jeg drejer samtalen over på de lucernepiller der ligger på min vogn, og spørger hende hvor mange gram pr måltid det nu er hestene må få af dem inden de skal blødes op for at undgå spiserør forstoppelse? (jeg kender svaret, jeg var bare ude på at dreje samtalen væk fra hendes foderplaner) så blev damen stille......jaaae sådan et par håndfulde eller noget svarer hun så......
javel siger jeg....og hvad vejer så et par håndfulde?

ved i hvad? jeg tror jeg beholder den foderplan jeg normalt bruger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dagens fnis fra land og fritid
  • #1   23. okt 2014 Tak for et godt grin!

    Ja sådanne ekspedienter kan virke så kloge uden faktisk at være det!


  • #3   23. okt 2014 pokkers så fik hun ikke solgt en foder plan... det var trist for hende.

    tak for fniset..... kan ikke se at du skulle have været grim, hun kan jo bare acceptere et nej tak!


  • #4   23. okt 2014 hvorfor synes du jeg var grim med hende? jeg grinte jo ikke af hende i butikken? jeg har ikke sagt hvem hun er eller i hvilken land og fritid jeg var i?

    jeg var ene og alene ude på at situationen ikke skulle udvikle sig så det ikke blev en træls måde jeg sagde nej tak til at købe hende foderplan på


  • #5   23. okt 2014 Jeg var i minlokale Land&Fritid i sidste uge og handle foder ind..... Jeg spurgte pænt om forskellen på lucerne i piller og løst, samt fordele/ulemper ved begge... Jeg anede ikke man kunne få det i piller, har altid brugt løst, så jeg ville da gerne informeres lidt. Spurgte faktisk også om det skulle blødes op...... Enden på visen blev, at jeg gik hjem, uden at være blevet klogere, for INGEN af de tre ekspedienter eller lagermanden kendte svaret.... Tak for god service smiley smiley
    Kan du give mig svar? Skal det evt. blødes op?
    mvh Trine


  • #6   23. okt 2014 i vores foderbog står der at lucerne piller må gives op til 300 gr pr. måltid som de er, og skal de have mere pr måltid skal de blødes op i vand.

    jeg vil blandt andet gerne bruge dem til at hjælpe med at transportere sand ud af tarmene. det er jo som sådan det eneste plus jeg lige kan se ved at købe pillerne frem for løs lucerne


  • #7   23. okt 2014 Kender nogen der købte lucerne piller ved land og fritid, de skulle ikke bløes op firk de at vide, men det resulterede i at deres pony var ved at stille skoende, og så kritisk at den faktisk ikke trak vejret da dyrlægen kom, takket være dyrlægen lever den i dag, Det er da virkelig god rådgivning fra Land og fritid.
    I den forretning vi normalt har brugt, har de fyret dem der gav god rådgivning og kendte til tingene, og ansat nogle andre som ikke har forstand på noget som helst. Rygterne siger at de "gode" brugte for meget tid på hver kunde, men de har så mistet en del kunder bagefter...


  • #9   23. okt 2014 Lucerne og lucernepiller, jeg bruger begge dele. Lucerne for tyggetid og pillerne for energi da jeg kan gi større mængder uden at det fylder meget i krybben.
    Jeg bløde dem ikke op, men hesten spiser også meget langsomt, så de sætter sig ikke. Får omkring 200 g pr. Måltid.

    Hvis det er for at transportere sand og jord fra tarmene er roepiller bedre. Og fibrene er gode for hestens mave og tarmsystem.


  • #10   28. okt 2014 Nu er det jo langt fra sikkert at denne dame har noget som helst med foderplaner at gøre -at man er ansat ved L&F betyder altså ikke at man laver foderplaner... det er der nogen der er ansat til, men de fleste er altså ikke... Så jeg kan nu ikke se problemet i at en ansat anbefaler dig at få lavet en foderplan, uden selv at være i stand til at fortælle dig nøjagtigt hvad din hest bør have...



  • #11   28. okt 2014 Og så ville jeg i øvrigt bekymre mig langt mere om hvorvidt jeg får givet for meget protein og kalcium, end for hvorvidt pillerne skal opblødes, når der gives lucerne...

    Nå ja... og så i øvrigt springe det helt over, men det skyldes så at vi endnu ikke har haft en hest der kunne overbevises om at spise lucerne i nogensom helst afskygning


  • #12   28. okt 2014 Lucerne er i ALLE færdige foderblandinger så mon ikke din hest på et tidspunkt alligevel har spist det....
    jeg ville ikke undvære lucerne til mine, de elsker at gumle i det.


  • #13   28. okt 2014 Stald Kilgast -nu tænker jeg jo altså på ren lucerne om det så er i form af lucernepiller eller som "hø"
    Deres foder er i pille-form, så der er ikke mulighed for at frasortere (det var Axel nemlig slem til da de fik musli)


Kommentér på:
dagens fnis fra land og fritid

Annonce