{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

HF - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Nogen her der går på, eller har erfaringer med HF? Jeg overevejer lidt at tage den, så jeg kan indhente det år jeg bruger i 10.klasse. Er det rigtigt man ikke behøver at have haft Tysk, for at komme ind? Og 'låser den op' for det samme som som gymnasier?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HF - erfaringer?
  • #2   28. okt 2014 Jeg er ved at tage en HF.
    I nogle tilfælde mener jeg at de ser bort fra at man mangler tysk, så længe man har sin 10 klasse. De skulle ihvertfald ikke se mine karakterer fra 9 klasse, og i 10 havde jeg ikke tysk, og derfor stod det ikke på sedlen.
    HF låser op for langt de fleste ting, og de ting den ikke låser op for, kan man stadig komme ind på ved bare at læse et eller to fag op på et højere niveau i en sommerferie.


  • #3   28. okt 2014 Jeg vil mene, at den ikke låser op for de "høje" uddannelser som stx gør - f.eks. Læge, dyrlæge osv.
    Sådan var det ihvertfald da jeg startede på stx.


  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 446
    #4   28. okt 2014 Du kan komme ind på de samme uddannelser med hf som med stx. Dét, der kan være et problem kan være fagkombinationen, men det problem løber elever fra stx nu også ind i.


  • #5   28. okt 2014 Sikke noget vås Sine, med min HF kan jeg godt komme ind på læge, dyrlæge, psykolog osv.
    HF giver adgang til samme uddannelser, som de andre gymnasielle uddannelser. Selvfølgelig er der forskellige krav til hvilket niveau man skal have fagene på, men tvivler nu på at det er meget anderledes end fra stx.

    I øvrigt er det ikke et krav at du har tysk. Jeg har aldrig haft tysk og er færdig med min HF til sommer smiley det eneste krav er blot at du skal have taget din 10 klasse. Held og lykke med dit valg af gymnasie smiley


  • #6   28. okt 2014 HF har samme status som stx, hhx, HTX osv!

  • #7   28. okt 2014 Nu lavede jeg lige lidt research, og hf låser også op - min fejl smiley
    Men jeg læste også, at man er bedre stillet med en studentereksamen - bare en smule stof til eftertanke.


  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 446
    #11   29. okt 2014 Der er da også en del studieretninger der ikke udbyder f.eks. Mat A så med mindre du fra starten ved hvad du senere vil læse, og være, så kan du også sagtens løbe ind i "problemer " med en eksamen fra stx smiley sagt med et smil, for suppleringskurser er der jo heldigvis nok af. Min søster er hardcore naturvidenskabsnørd og havde en meget naturvidenskabelig studieretning - hun måtte alligevel supplere fordi hun manglede fysik A.

    Det væsentlig her er vel at både stx og hf i deres grundstruktur er studieforberedende ungdomsuddannelser, der giver den studerende mulighed for at fortsætte på mellemlange og lange videregående uddannelser. Hvad der så passer til den enkelte er et individuelt valg.


  • #12   29. okt 2014 Du vil altid være bedre stillet med stx.. Og hvorfor har du så travlt? Det er et år ekstra, ta det roligt du har tid nok smiley

  • #13   29. okt 2014 Fordi det ikke er sikkert jeg kan komme på stx, hhx htx osv.

  • #14   29. okt 2014 Jeg har taget en HF, og i sommers blev jeg færdig på universitet. Så du kan det samme med en HF som med en STX, HHX osv smiley

  • #16   31. okt 2014 Jo bettemus, man kan godt få matematik på a på HF smiley jeg går i klasse med en der har matematik på a smiley og vi har også psykologi b på vores skole smiley

  • #18   31. okt 2014 Man kan også få psykologi på B, det skal jeg ihvertfald have næste år smiley HF tilbyder langt de fleste fag på forskellige niveauer. Det kan dog svinge lidt fra skole til skole

  • #20   1. nov 2014 Uanset om det bliver taget som ekstra fag eller at det indgår, er vel ligegyldigt, så længe man kommer ud med det ønskede resultat smiley

  • #22   1. nov 2014 Eller man kan tage det som kursus over sommerferien. Kan vi i hvert fald hos os.
    Desuden så står der på ved optagelseskravene på de fleste uddannelser, at du skal have en HF, stx, hhx osv. Derudover kan de kræve at man har nogle fag på div niveauer. Og om du tager dem som ekstrafag eller ej, er ikke det afgørende.

    Min veninde tog en almen HF, men deres skole tilbød ikke mat b, så det tog hun som enkeltfag i sommeren på min skole. Hun kom ind på sit studie.

    Ergo- du kan godt komme ind på dit studie, selvom du har et fag ved siden af, på højere niveau.

    Som ts spørger om, så låser HF op for samme uddannelser som stx. Man kan komme ud for at de forskellige studier har krav om hvilke fag du skal have på højniveau, og det kan man sagtens få selvom man går på HF.

    det vigtigste er vel, at man kommer ud med det ønskede resultat uanset om man tager stx eller HF. Så kan det da være ligegyldigt om du skal tage et ekstra fag ved siden af, hvis man har det bedst med at vælge HF.

    Kender flere, som er kommet ind på de høje uddannelser, med en HF.

    Tror at jeg lader den ligge her smiley


Kommentér på:
HF - erfaringer?

Annonce