{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Signe E
Signe E
Tilmeldt:
25. jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

staldpige {{forumTopicSubject}}

Hey håber nogle kan svare på min sprøgsmål smiley

Jeg er en pige på 16 næsten 17 år, jeg har valgt et år uden skole så vil gerne arbejde, her kommer det så..
jeg elsker at ride osv. så tænkte på staldpige
hvad er lønnen ?
og hvordan finder man bare sådan en job ?
nogle der evt. har været det er, som kan fortælle lidt om det ?
kender i nogle steder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  staldpige
  • #2   14. nov 2014 Du skal nok ikke regne med en særlig høj løn, i forhold til hvor hårdt arbejde det er. :o)

  • #3   14. nov 2014 Det er hårdt arbejde og du får næsten ingen penge for det. Jeg fandt et job på heste nettet. Hvis det skal være fuldtidsjob kan det godt være en fordel at bo på stedet smiley

  • #4   14. nov 2014 Hestenettet.dk
    der er en del der søger, men du skal nok være åben i forhold til flytning.
    lønnen er forskelllig fra sted til sted. men hvad jeg har set er den mellem 7 og 12.000. og du skal være indstillet på selv at sørge for mad og logi. hvis jeg ikke havde brækket halebenet på min første arbejdsdag ville jeg have fået der i mellem og arbejdet fra 07:00 til 17 (med ½ times morgen pause og 1 times frokost) og på arbejde igen kl 19 til 19:20 ca.

    Men skal lige sige at det ikke er ligesom at tuller rundt i stalden der hjemme og ordne et par bokse. det hedder mellem 30 og 40 heste der skal passes. Det er ekstremt hårdt! de skal alle fodres, lukkes ud, der skal muges i alle bokse hver dag, gives strøelse(når de trænger vel og mærke) og der skal gives ståfoder. alle heste bliver som regel ikke lukket ud samtidig. min først arbejdsdag så således ud: (der var ca 30 heste)

    07:00 - 9:00: alle heste fodres, der lukkes ud (halvdelen af hestene), muges i ALLE bokse (også dem der ikke er lukket ud) der gives wrap til alle heste. der fejes i hele stalden, og der rives hestepære og stråfoder sammen udenfor.
    der køres ny wrap balle ind og gives vand i udeboksene.

    ½ times pause.

    9:30 - 12 er der heste der skal sadles op og og skridtes varme og skridtes af.

    kl 12-13 gives der frokost til hestene, dem der er ude lukkes ind og dem der er inde lukkes ud, der gives wrap til alle hestene og fejes.

    13-14 pause.

    14 - 17 sadles heste op og af og skridtes varme eller skridtes af.

    17- 19 - pause.

    kl 19 skal alle heste fodres for natten.


  • #5   14. nov 2014 Jeg arbejder der hvor min hest står smiley
    Jeg trækker 21 heste ud, og muger ud i 19 bokse, og i alt tager det mig 2 timer og 20 minutter smiley
    Jeg tjener 3500 kr om måneden smiley


  • Signe E
    Signe E Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   14. nov 2014 mange tak for svar smiley ved godt det er et hård arbejde, men man kan ville ikke for løn for at ride heste for klubber smiley

  • #8   14. nov 2014 Vil gerne anbefale dig en handicaprideskole smiley er selv igang med et sabbatår, hvor jeg arbejder på en handicaprideskole. Det er selvfølgelig hårdt, men super hyggeligt og man lærer meget af det smiley
    Men man skal forberede sig på, at det er hårdt arbejde, og lønnen ikke er den bedste smiley


  • Signe E
    Signe E Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #9   14. nov 2014 hvor mange timer arbejder du i ugen smiley tak for svar


  • #10   14. nov 2014 Min arbejdstid er 37 timer +\- i ugen, og så har jeg arbejdsweekend hver tredje weekend smiley

  • Signe E
    Signe E Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #11   14. nov 2014 må jeg spørger om time løn ? smiley

  • #12   14. nov 2014 Jeg får fast løn, uanset hvor meget jeg arbejder smiley tjener 7.000 og en sjat om mdr, og med en lønnen er så boks til min hest og bolig smiley

  • #13   14. nov 2014 jeg arbejde pt i udlandet (skal hjem på torsdag)

    Jeg ordner dagligt stald efter 30 heste +-
    her er mange heste som ikke er vant til mennesker, om de er føl eller 5 år, så det fylder også meget i min dagligdag at skulle gøre de her heste van til mennesker, nogle er nemmere end andre... Så hjælper jeg med at læsse heste og gøre lastbilen ren og klar til næste tur (ejerne transporterer også heste)

    Det er røv fucking hårdt arbejde, i dag eks. er jeg først lige kommet ind til middagspause (startede kl. 08) og jeg er ikke færdig endnu, jeg mangler stadig at muge 2 bokse i bund, fylde 18 hønet, give nyt halm til 8 heste og feje alle 3 staldgange. Jeg er skide træt og lige i dag gider jeg virkelig ikke mere, meen et spark i måsen og i gang igen.

    Jeg arbejder fra 7-14 timer om dagen alle ugens 7 dage, og jeg får kost og logi, men ingen løn.


  • Signe E
    Signe E Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #14   14. nov 2014 ja okay kan høre det er et slide arbejde uden god løn, godt og høre lidt fra nogle der ved nået.
    Er der nogle der har ideer til evt. andet arbejde med heste som ikke er så voldsom et slide arbejde smiley ??



  • #15   14. nov 2014 det er faktisk løgn, jeg får "løn" jeg har sagt til dem at jeg vil hjem igen, men hun har insisteret på at betale mig for min hjælp de sidste uger jeg er her, så de sidste 2 uger har jeg fået 400 kr. om ugen - det fordelt på mine timer svarer til 6,5 i timen, hahahah smiley

    Generelt tror jeg det meste arbejde med heste er slid og slæb, slavearbejde om du vil. Der er så mange der gerne vil det, så det oftest lortopgaverne der er tilbage smiley


  • #16   14. nov 2014 Jeg har redet for et stutteri. Jeg red 4 heste, 4 dage om ugen, plus diverse staldarbejde. Hver hest skulle MINDST rides en time, selvom de alle lige var blevet tilredet. Jeg fik 4000 om måneden fast - ind i mellem skulle jeg også ride i weekenderne, hvor vi så kørte ud til stævner eller andre steder, men jeg fik ikke mere i løn af den grund.

    Det var piss* hårdt og godt nok noget jeg aldrig gør igen, medmindre det faktisk kan betale sig.


  • #17   14. nov 2014 Det er skide hårdt arbejde og der forventes meget. Man skal virkelig ville det, for at kunne klare det - men vil man det så nok, er det også det hele værd!! smiley

  • #18   14. nov 2014 Det er ikke alle steder det er lige hårdt at være staldpige hos og lønnen er ret forskellig fra sted til sted, nogle steder er lønnen kun kost, logi og eventuelt boks og måske undervisning, andre steder får du også løn (penge) - det er ret individuelt fra sted til sted.

    Her hvor Taura står er der ansat en staldpige og hendes arbejde består af at lukke maks. 21 heste på fold, 10 bokse der skal strøes med halm og så skal der wrap og eventuelt krybbefoder ind i alle bokse. Så skal der fejes. Det tager ca. 2-2½ time og så kan der eventuelt være ekstra opgaver, som feks. ordne hovslaget, fjerne spindelvæv, vaske vinduer osv. - man skal kunne tænke selv. Lønnen kan jeg ikke huske, men den er der og den er helt fornuftig kan jeg da huske :3


Kommentér på:
staldpige

Annonce