{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Læder arbejde - hvordan og hvorledes? {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Håber i kan svare på nogle af mine spørgsmål her. smiley

Mit største spørgsmål er, hvilket værktøj skal jeg bruge?
Og hvor kan jeg købe det, gerne til fornuftige penge (evt udenlandske sider), da jeg ikke har alverden at gøre godt med, evt brugt (f.eks grupper på fb)?
Hvordan farver jeg bedst læder (evt link til en guide)?
Hvor kan jeg købe ornamenter (andet end dem de har hos Læderiet, gerne nogle mere elegante)?
Hvilke andre sider er der end Læderiet og Skinhuset?
Hvis i har andre ting jeg bør vide, modtager jeg dem med kyshånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læder arbejde - hvordan og hvorledes?
  • #1   3. dec 2014 Jeg er selv lige begyndt at arbejde med læder. Det er dyrt at starte op, men synes nogle ting godt kan betale sig at lave selv smiley
    Jeg har fået nogle møbelrester (altså rigtig læder, også okselæder) og det er super at arbejde med. Kunstlæder eller 'nappa' er simpelhent så tyndt, at jeg tror ikke det er særlig godt at lave noget med - selvom det er billigst smiley

    Derudover køber jeg rigtig mange af mine ting på ebay, men har endnu ikke fundet nogle pæne ornamenter, hvilket er lidt irriterende smiley Men ringe, spænder og karabin hager kan godt betale sig :)!
    Tilsidst har jeg købt lædertråd og lædernål, men overvejer lidt at prøve at sy på maskinen, for det er godt nok svært i hånden når man ikke er van til at sy :s

    Tilsidst er skindladen.dk også en god side, men meget det samme smiley


  • #2   3. dec 2014 Det er muligt at finde nogle pæne ornamenter og spænder på tyske hjemmesider. smiley
    Fx søg på beschläge cortesia eller spanishe schnalle. smiley eller lign.


  • #3   3. dec 2014 Mht værktøj kan jeg sagtens gennemgå hvad du har brug for. smiley men i kan evt skrive en privat besked til mig. Jeg har også lavet en lille vejledning i mit fotoalbum til hvordan jeg fx laver nogle af mine pandebånd. Der er vist en smule af mit værktøj og hvordan man bruger det. smiley

  • #4   3. dec 2014 Følger lige med smiley

  • #5   3. dec 2014 Janni: Mange tak. smiley
    Tænkte nok det var noget tyske sider jeg skulle have fat i, men eftersom jeg kun kan 3 sætninger på tysk, havde jeg ingen idé om hvad jeg skulle søge efter. xD

    Men du må meget gerne sende en liste over redskaber hvis du gider. smiley


  • #6   3. dec 2014 Det var så lidt. Ellers brug Google oversæt. Jeg fatter også hat af tysk. Men er da nået frem til noget brugbart alligevel. Enkelte tyske Sider kan også vælges at blive vist på engelsk. smiley

    Hvad har du tænkt dig at lave af udstyr til at starte med? Så kan jeg bedre svare dig på hvilke materialer du skal bruge.

    Og så kan man altså finde inspiration til både materialer og teknikker inden for det at sy udstyr til hesten selv via dette link:

    http://www.joras.dk/info/syning.html

    Kig i fanerne øverst b.la. Syninger og bidløs synes jeg er gode illustrationer.

    Mht farvning af læder skal du bruge narvsværte!! Men pas på det farver alt. Også din hud på fingrene, så handsker er nødvendigt!! smiley og ovenpå det farvet læder bruger du en god læderfedt.


  • #7   3. dec 2014 Hov kom lige til at se at hvis du kigger på fanen "værktøj" og "læder" i det link jeg gav dig så kommer alverdens værktøj frem og hvad det skal bruges til. Høhø! Så slap jeg for at ridse det hele op. smiley

  • #8   3. dec 2014 Det første jeg vil lave, er en kopi af en gammel grime jeg har, som ikke er til at opdrive mere. smiley
    Men ellers trenser og pandebånd. smiley
    Nok også mere hen af vejen, men det er lige starten. smiley


  • #9   3. dec 2014 Okay ja det er godt at "kopiere" noget du har i forvejen så man kan kigge efter og bruge de samme mål. Men så tror jeg også at du kan få meget inspiration via det link. smiley virker det?

  • #10   3. dec 2014 Ja det er nok meget godt at begynde med. smiley

    Ja det virker fint. smiley


Kommentér på:
Læder arbejde - hvordan og hvorledes?

Annonce