{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folketingsvalg 2015
  • #1   21. dec 2014 Jeg ved endnu ikke, hvilket parti jeg stemmer på - men det bliver i den røde blok.

  • #2   21. dec 2014 Hvorfor rød blok Johanne R? smiley

  • #3   21. dec 2014 Jeg har slet ikke sat mig ind i det endnu, menmit umiddelbare bud er at det nok bliver DF eller venstre - ihvertfald noget i den boldgade.

    Kan ikke give så meget begrundelse endnu, da jeg som sagt ikke har sat mig så meget ind i det. Det er første folketings valg hvor jeg må stemme, jeg har kun prøvet at stemme til EU valget, hvor jeg stemte Morten Messerschmidt og ja til EU.


  • #4   21. dec 2014 Jeg stemmer slet ikke, og har aldrig gjort det.. Trods jeg har haft stemmeret i 10½ år smiley

  • #5   21. dec 2014 Mit bedste råd til dig vil være at læse om de forskellige partier, deres mærkesager o.lign.
    Man finder aldrig et parti man er 100% enig med, men så må man jo stemme der hvor man er mest enig.

    Det er ihvertfald min egen plan at gøre det sådan.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   21. dec 2014 DF...

  • #7   21. dec 2014 Dét er der en lang række grunde til. Jeg tror - først og fremmest - på vigtigheden af social tryghed i et samfund. Gratis adgang til læge- og psykologhjælp, hospitalsophold, ældrepleje, en uddannelse i ordentlige rammer og et sikkerhedsnet i tilfælde af arbejdsløshed. Jeg mener ikke, at man bør tale om skattelettelser, før disse grundlæggende ting er finansieret.

  • #8   21. dec 2014 Smut: Hvorfor DF eller Venstre? smiley
    sandie L: Synes du ikke, at det problematisk, når du er så heldig at leve i et demokrati? Man kan jo altid stemme blankt. smiley
    Johanne R: Men hvad hvis det ikke kan betale sig at arbejde, fordi fx kontanthjælpen bliver for høj? Så får vi en masse mennesker, som ikke er selvforsørgende. smiley
    AMT: Hvorfor DF? smiley


  • #9   21. dec 2014 Jeg finder heller aldrig et parti, jeg er 100% enig med. Sidste år stemte jeg Liberal Alliance, men dem er jeg heller ikke helt enige med på alle områder. Om det lige bliver LA igen, det ved jeg ikke, men blå blok bliver det nok.

  • #10   21. dec 2014 Som jeg skriver, så har jeg ikke sat mig helt ind i det endnu, at det bliver DF eller venstre er bare et bud, fordi jeg tidligere har været enig med dem på mange områder. Udover det vil jeg ikke sidde og argumentere en masse, for jeg er ikke sikker endnu.

  • #11   21. dec 2014 Ingen. Efter sidste gang er min tiltro for alvor røget i hegnet, så det nytter jo alligevel intet. Tomme ord er alt de har.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   21. dec 2014 Signe: fordi at de er dem jeg tror på kan gøre Danmark til et bedre sted..

  • #14   21. dec 2014 Ja det har jeg fundet ud af ..... smiley
    Egentlig ret let for mig hehe smiley

    Stemmer på min Mand smiley



  • #16   21. dec 2014 Signe B - hvis man stemmer blankt kan man vel i princippet lige så godt lade være med at stemme smiley



  • #17   21. dec 2014 Jeg har ikke taget stilling til det endnu - skal lige høre deres mærke sager smiley Til kommunal/regions valg stemmer jeg som udgangspunkt personligt, men til folketinget bliver det et parti, men det bliver sandsynligvis blå blok - på trods af at jeg er uddannet pædagog og derved "burde" stemme rød ;P

  • #18   21. dec 2014 Jeg ville ønske der blev taget hensyn til folk der sidder fast på KH. Ikke 'bare' de arbejdsløse, men dem der intet andet findes for. En opdeling mhs til syge og arbejdsløse. Findes der et parti der har den holdning?

  • #19   21. dec 2014 Ender nok i blå blok, men intet er sikkert smiley

  • #20   21. dec 2014 er ikke myndig. Men ellers - enhedslisten smiley

  • #21   21. dec 2014 Jeg er helt blank. Jeg har stemt siden sidste kommunalvalg. Så jeg har puttet fire sedler i kasserne, hvoraf to har været blanke. Kom der folketingsvalg inden for de næste uger, ville den også blive blank. Jeg synes det er vigtigt at stemme, men jeg har overhovedet intet overblik over hvem jeg ville stemme på.

  • #22   21. dec 2014 Det er mit første valg, hvor jeg må stemme. Jeg ved det bliver blå blok, formentlig konservativ, men det er ikke sikkert endnu.

    Jeg er generalt mest enig i den politik som bliver ført i blå blok, f.eks. som nogen er inde på, det skal altså kunne betale sig at arbejde..... smiley


  • #23   21. dec 2014 Hvis jeg kunne stemme, så ville jeg stemme så rødt som muligt.

  • #24   21. dec 2014 DF, ingen tvivl der. De har nogen gode mærkesager (bla. det med ældrepolitikken, dyrepolitikken, integrationspolitikken, ingen eu m.m.) og så har de nogen fandens gode politikere der står ved deres holdninger og rent faktisk gør noget ud af det.
    Kristian (formand for partiet) gør et knaldgodt arbejde, og hvor ville jeg dog ønske at han kunne vippe Helle T af pinden og blive vores statsminister i stedet.


  • #25   21. dec 2014 Men ville anbefale dig at læse om alle partierne med en objektiv holdning, og så selv vurdere hvad du synes.

  • #26   21. dec 2014 Venstre. :o)

  • #27   22. dec 2014 Sandie - Hvis du stemme blankt i stedet for slet ikke at stemme, så viser du, at du er interesseret i at stemme, og at du er engageret i dit land og demokratier, men at der ikke er nogle partier, du ønsker at stemme på. Så bliver det en aktiv handling, for at vise, at du ikke er tilfreds med den politik der præsenteres.

    Hvis du slet ikke stemmer, så signalerer du blot en almen ligegyldighed overfor samfundet og demokratiet.

    Derfor bør man tage demokratiet seriøst, og stemme blankt i stedet for slet ikke at stemme. :o) Med mindre man da i virkeligheden ER ligeglad med demokratiet. Men det er der vel næppe nogle der er. :o)


  • #28   22. dec 2014 Sandie: Hvis du stemmer blankt, indgår du i statistikken over, hvor mange der har stemt. Du tilkendegiver, at du gerne vil vores demokrati, men at du ikke kan støtte op om nogle af de nuværende partier/politikere. Ved ikke at stemme, sender du et signal om manglende politisk interesse, og tager demokratiet for givet smiley

  • #29   22. dec 2014 Lidt læsestof til alle, der snakker om, at "det skal kunne betale sig at arbejde".

    http://www.avisen.dk/82-ledige-sagde-nej-til-et-job-sidste-aar_299719.aspx?deck=A
    http://www.information.dk/490719


  • #32   22. dec 2014 Ville stadig ønske et parti der gad skille syge og arbejdsløse af.. Med alt den snak om 'kontanthjælpen er for høj og skal sænkes' bliver man dælme bange for alle der er dømt til et liv på KH pga sygdom.

  • #34   22. dec 2014 Det er ikke korrekt. FP er umuligt at få nu til dags hvis du er under 40. 'Man kan jo ikke være kronisk syg når man er under 40'.

    Derfor er det jeg så inderligt ønsker en klar skillevæk, da SÅ mange sidder fast på KH grundet sygdomme der gør de ikke kan arbejde. De bliver ganske enkelt pakeret der.


  • #35   22. dec 2014 Stald Jacobsdal: Læs artiklen i Information (det nederste link), så har vi et grundlag for diskussion. Den beskriver netop, hvordan motivationen for at være i arbejde - i mange tilfælde - i højere grad kommer af sociale/menneskelige drifter (behovet for en struktureret hverdag, at være en del af et fællesskab, være undervejs med et projekt og ikke mindst have et arbejde at identificere sig selv igennem) end økonomiske incitamenter. Dét betyder så også, at vi angivelig ikke får (nævneværdigt) flere i arbejde, ved at skære i kontanthjælpen. Derimod vil vi ramme en udsat gruppe mennesker, som i forvejen har svært ved at betale selv de mest basale udgifter.

  • #37   22. dec 2014 Jeg stemmer DF smiley

  • #39   22. dec 2014 Stald Jacobsdal

    Det er ikke bare meget få men RIGTIG få tilfælde. Selv kræftsyge for ikke bevilliget mere, på trods af der fra lægen er sagt personen dør inden for 2 år.
    Så er der bare noget galt med systemet..


  • #40   22. dec 2014 DF eller LA.
    DF pga. værdipolitik, og LA pga. økonomi smiley


  • #41   22. dec 2014 Stald Jacobsdal: Men hvor mange hundrede kontanthjælpsmodtagere har du snakket med? Nye undersøgelser viser netop, at 93% af de mennesker, som ikke har et økonomisk incitament for at tage et arbejde, gør det alligevel - bl.a. af ovennævnte årsager. Man kan jo ikke drage konklusioner om hele samfundsbilledet, på baggrund af nogle enkelte personer, man kender.

  • #42   23. dec 2014 Jeg vil stemme DF smiley

  • #43   23. dec 2014 Bom bom, har lidt svært ved at finde ud af hvem der skal have min stemme. Jeg er rød, rigtig rød, men det er som om at socialdemokraterne ikke kan få min stemme denne gang, for jeg fandeme skuffet over den politik de har ført! Så det ender nok med at enhedslisten får min stemme. Ikke at jeg er enig med dem i alt, men det er nok alligevel dem jeg er mest enig med smiley

  • #45   24. dec 2014 Når jeg at fylde 18, vil jeg i den grad stemme i blå blok. Har altid været blå og vil altid være det.
    Venstre falder valget nok på.


  • #46   24. dec 2014 Hvis de nu ik alle var fyldt med varm luft, var det nemmere.
    Men tiltroen er efterhånden ved at være væk, især efter Helle & Co har hærget.
    Det hele er efterhånden en stor gang lilla.
    Men sku det være i dag, ville det nok være DF


  • #47   26. dec 2014 Radikale Venstre får min stemme, når jeg engang er myndig smiley

  • #49   27. dec 2014 I gode guder... ja jeg er lige blevet myndig, men jeg har intet begreb om, hvad jeg skal stemme. Jeg har aldrig interesseret mig for politik, mest af alt, fordi den ene nærmest er dummere end den anden. Min familie ville blive tossede, hvis jeg stemte DF, men det er efterhånden den jeg hælder mest til.

    Ikke desto mindre har jeg tænkt mig, slet ikke at stemme. Der er nemlig ingen grund til at sådan en tumpe - som ikke har sat sig ind tingene - stemmer. Jeg har heller ikke tænkt mig at stemme blankt, for jeg er ikke blank, jeg kan bare ikke lide udvalget i "bagerbutikken". Så kommer der sikkert nogen og siger, at jeg da skal stemme og vise at jeg interessere mig, men ved I hvad venner? Jeg interesserer mig ikke for politik, da det hele er hul i hovedet efterhånden smiley


  • #51   27. dec 2014 Eva:
    Egentlig gider jeg ikke diskutere, men så lad gå da.
    Hvis man ikke kan stole på dem der skal styre landet, hvorfor så stemme? Jeg mener... hvis der kun er muffins med rottegift i, ville du så tage den der var mindst giftig eller undvære? Ja jeg ville sgu undvære..


  • #52   27. dec 2014 Hippie: Bare rolig, du ska nok blive sat ind i hvem der er hvad, i ugerne optil.
    Bare du tænder tv'et, er der valgsnak smiley
    Men nej, det er længe siden, at man har ku stole på det der blev sagt, medmindre du sku betale en afgift smiley


  • #53   27. dec 2014 Sorte Sniger:
    I know, jeg stoler sgu heller ikke på hvad de siger, det ville være naivt. Men når jeg ikke kan lide udvalget af kager hos bageren, så tager jeg jo bare heller ikke en tilfældig, vel? Så kommer man - med stor sandsynlighed - hjem med en kage, som man ikke kan lide.
    (Og ja der er en logik i alle de kage-metafore, er pænt sulten xD)


  • #54   27. dec 2014
    At stemme blankt gør også at man viser, at man er enig i demokrati og gerne vil deltage i det, samt have det i samfundet - men at man bare ikke brød sig om udvalget, men er "glad" for demokrati og enig.



  • #55   27. dec 2014 Krikken:
    Jeg er ikke blank, så jeg stemmer ikke blankt. Det har jeg ganske simpelt ikke behov for at bruge min tid på smiley


  • #56   27. dec 2014
    :o) Ved ikke hvor du får det fra at blank er = at man er blank ( = dum ).

    Blank er = et hvidt stykke papir uden noget på = jeg har ikke en mening. Det er ikke = at man er dum.

    Men fedt.. At folk ikke gider deltage i demokratiet og sætte pris på vi rent faktisk har et. At stemme blankt er også at tilkendegive sin mening.

    Stemmer man slet ikke, så skal man slet ikke have en mening overhovedet; men det har alle, da politik berør os alle - også selvom man måske ikke lige tænker, at man har en mening om efterløns og kontanthjælpsreformen :o). Så er der andre ting, der måske påvirker ens dagligdag, man har en mening om - det er politik.


  • #57   27. dec 2014 Hvis ikke der er lange køer, så tager det altså ikke lang tid at tage ned og stemme blankt i stedet for slet ikke at gøre noget. Så viser man, at man er med - som de andre siger, at man vil demokratiet og samfundet. Hvis man melder sig helt ud, så viser man bare, at man ingen interesse har i at forbedre noget som helst og at man ikke gider samfundet. Det er ærgerligt smiley

  • #58   27. dec 2014 Krikken:
    Jotak jeg kender godt definitionen på blank smiley
    JEG interessere mig ikke for politik, fordi det ikke som sådan vedrøre mig. Har vitterligt ikke behov for din moralprædiken, den kan jeg sgu lige så godt få derhjemme. Desuden har jeg ikke til hensigt at blive over 40, så efterløn bliver aldrig relevant for mig, jeg er generelt ret ligeglad med livet. Vil nogen andre have mit, så kom glad.

    Fünke: Jeg har det fint med samfundet som det er smiley


  • #59   27. dec 2014
    Det var da en virkelig trist opfattelse af livet.
    " Desuden har jeg ikke til hensigt at blive over 40, så efterløn bliver aldrig relevant for mig, jeg er generelt ret ligeglad med livet. Vil nogen andre have mit, så kom glad. "

    Jeg håber du får hjælp eller søger det, hvis du ikke får det på nuværende tidspunkt.

    Ps. hvis du går i skole, gymnasiet, erhvervskole, er ledig, har job - eller ja alle steder i samfundet så berør og vedrører politik dig.


  • #60   27. dec 2014 Krikken:
    Det er jeg enig i, men jeg er nu engang pessimist og kan vitterligt ikke se meningen med hverken livet eller samfundet. Hellere dø inden jeg bliver 40 end at leve resten af mit liv som en bitter gammel kælling, som generer alt og alle med sin f*ckt-up attitude..

    Og ja jeg venter på hjælp, som så mange andre gør, kommunen er bare ubegribeligt langsom. Men den dag jeg finder en mening med livet, så skal jeg da gerne stemme..


  • #61   27. dec 2014
    Jeg gentager lige mig selv; få hjælp.
    Du er ikke den eneste der har haft det sådan, sådan en har jeg også været.


  • #62   27. dec 2014 Jeg gentager lige mig selv; jeg venter på den hjælp, kommunen skal jo også lige igang ikke?...

  • #63   27. dec 2014 He he, ja tænk hvis der var et parti der overholdte det lovede.... nej nej, usandsynligt smiley
    Men desværre vedrører politik alle, det er dem der bestemmer hva der ska ske.
    Og nej, det er ik altid jeg stemmer, for er der ingen der har noget at byde på, er det alligevel pest, eller kolera.


  • #64   27. dec 2014 Kan bare virkelig ikke forstå, hvorfor folk får ondt i røven over, at jeg ikke stemmer... --'

  • #65   27. dec 2014 Du har det da bestemt ikke fint med samfundet som det er, når du skriver "Og ja jeg venter på hjælp, som så mange andre gør, kommunen er bare ubegribeligt langsom." smiley altså, jeg kan sagtens forstå, at du ikke gider at blande dig i politik, men jeg mener mere bare, at der vel ALTID er områder, vi gerne vil have forbedret smiley

    Hvis man stemmer blankt så synes jeg at man viser, at man er til - at man gerne vil blive hørt! Men at man måske ikke gider at deltage i den politik, der nu er. Hvis man slet ikke gør noget som helst og melder sig fuldkommen ud, ja, så siger man jo egentlig at man er ligeglad med at blive hørt - at man kan blive kastet rundt med som andre har lyst til, fordi man har meldt sig ud af "samfundet" smiley


  • #66   27. dec 2014 Hippie - Er du heller ikke interesseret i, at have demokrati?
    Ved du godt hvordan vores samfund ville se ud, hvis vi ikke havde det?

    Det er netop demokratier man støtter, og viser velvilje overfor, ved at stemme blankt.

    Det har absolut intet at gøre med, om du er blank eller ej. :o)


  • #67   27. dec 2014 - og jeg tænker da at du helt klart gerne vil have, at din stemme bliver hørt. At du bliver værdsat. Men desværre melder man jo - ved slet ikke at gøre noget - ud, at man er ligeglad med at blive værdsat, at andre ikke skal regne ens stemme for noget som helst. Det er da trist smiley

  • #68   27. dec 2014 Hippie

    så er det da netop derfor du skal stemme
    uden at vide så meget om dig men ud fra det du skriver har du da virkelig brug for samfundet og det der følger
    at der sker noget med kommunerne , sagsbehandling osv

    Og så vil du nok sige og hvad så , eller ja der sker jo ikke noget alligevel selvom jeg sætter et kryds

    måske ikke lige nej

    men man viser jo så samtidig hvilken vej man syntes det skal gå og hvem ved med tiden jo

    og når det er sagt kan man nu heller ikke rigtig tillade sig at brokke sig over tingene hvis man alligevel ikke stemmer eller andet



  • #69   27. dec 2014 Hippie

    folk får vel ikke ondt i røven over det
    folk prøver vel mere bare at hjælpe og forklarer smiley


  • #70   27. dec 2014 Jeg er slet ikke sikker på, om jeg skal stemme...
    Men hvis jeg skal, så bliver det helt sikkert noget i den blå blok. Måske helt ovre i noget DF... Blandt andet fordi jeg ikke bryder mig om EU. Jeg ville ønske, vi kunne få lukkede grænser igen! Så kunne man måske få lov at beholde sin cykel i længere tid end et par måneder!


  • #71   27. dec 2014 Fünke:
    Det nytter ikke noget at stemme, for ingen lytter og intet bliver lavet om alligevel. DERFOR stemmer jeg ikke. Kommunen bliver alligevel aldrig hurtigere eller noget som helst, man skal jo prøve at begå selvmord, før de lukker øjnene op... Det er nok også derfor flere og flere begår selvmord, halvt pga. frustration over livet, halvt af frustration over systemet...

    CTS:
    Jeg er ikke dum, jeg ved skam godt hvordan DK ville se ud uden demokrati, så lad venligst vær med at belære mig. Men skal jeg være helt ærlig? Jeg er faktisk pænt ligeglad med hvem eller hvordan DK styres, mit liv er lort uanset hvad og det bliver ikke værre, selvom man hælder lidt ekstra lort ovenpå.

    Mira:
    Jamen så forklar mig hvorfor, hvorfor?, skal jeg tage stilling til politik, hvis ingen alligevel har tænkt sig at ændre noget? Politikerene fylder alligevel bare mere og mere på egen løn, imens de lader os andre lide, kneblet og bundet --'


  • #72   27. dec 2014 Jamen Hippie, hvis man overhovedet ikke stemmer, SÅ er man da i hvert fald sikret at man ingen vegne kommer smiley det, du gør ved at stemme blankt, er lige præcis at sige: "jeg synes det er helt i orden, at kommunen aldrig bliver hurtigere, at ingen lytter til mig og at intet bliver lavet om" - det er LIGE præcis dét, du støtter, fordi du melder tydeligt og klart ud, at din egen mening er ingenting værd, og at ingen skal lytte til dig smiley

    Du behøves ikke at tage stilling til politikken - du behøves bare at stemme blankt, så du viser, at du i det mindste er interesseret i, at vi som samfund laver demokratiske beslutninger, hvor ALLES meninger bliver hørt. Ved slet ikke at gøre noget er du jo netop enig i, at kommunen ikke skal høre på dine ønsker - og det er vel ikke det, du vil? smiley


  • #73   27. dec 2014 Hippie

    tja af den grund som du nu siger
    du kan ikke rigtig tillade dig at brokke dig over div politikker , systemet eller andet hvis du ikke selv kommer ind i kampen sætter dig ind i tingene og gør din lille ting for tingene måske kunne ændres nemlig at stemme

    ja mange politiker siger det ene gør det andet
    Men der er altså også nogle der prøver men man kan altså ikke ændre hele verden på en dag og ene mand...

    Nogle kæmper og gør sit men ikke alt kommer lige igennem jo smiley


  • #74   27. dec 2014 Fünke:
    Okay... nu er vi gået fra, at jeg skal stemme blankt til at jeg SKAL stemme på et eller andet. Har I evt. lyst til at bestemme jer?

    Jeg kan bare forsat ikke se logikken i at stemme, når man alligevel ikke bliver hørt? Det ville være ligesom at gå med på et skænderi med min mor, som alligevel i sidste ende vil overtrumpfe en og få ret. Kort sagt = det kan ikke betale sig..


  • #75   27. dec 2014 "Politikerene fylder alligevel bare mere og mere på egen løn, imens de lader os andre lide, kneblet og bunde"

    - men det har du INTET at sige til, desværre, hvis du ikke engang stemmer blankt. Ja, så støtter du faktisk at regeringen bare gør, som de selv vil. Hvis du er negativt stemt over for regeringen, så skal du da netop IKKE lade være med at gøre noget, for så er det faktisk netop at du sender et kraftigt signal om, at de gerne må blive ved med det smiley hvis du ikke gør noget, så sender du et signal om, at du er ligeglad med, at andre er "kneblet og bundet" - hvis du stemmer blankt, så siger du bare, at du ikke vil deltage i den nuværende politik. Hvorfor hulen gøre det KOMPLET modsatte af, hvad man egentlig mener? smiley


  • #76   27. dec 2014 Mia:
    Men jeg kan tillade mig at brokke mig, hvis jeg stemmer blankt? I gode guder, der sker jo ikke en skid uanset hvad, der er ikke sket en fis de sidste hvad... 12 år? Andet end at efterlønnen er blevet fjernet..


  • #77   27. dec 2014 Nej, du skal ikke stemme på nogen, hvis du ikke vil! Jeg mener bare, at det bedste er at stemme blankt i stedet for ikke at gøre noget - det har hele tiden været det, jeg har ment smiley

  • #78   27. dec 2014 Fünke: De gør jo alligevel hvad de selv vil, løftebrud efter løftebrud...

  • #79   27. dec 2014 Eej forhelvede, jeg kan godt se at jeg kom til at skrive "hvis du stemmer blankt" - Sorry! Så kan jeg godt forstå du blev forvirret!! smiley

  • #80   27. dec 2014 Blev godt nok også lidt forvirret der smiley

  • #81   27. dec 2014 Selvfølgelig kan man tillade sig at brokke sig, hvis man stemmer blankt. For herved mener man bare, at man ikke er enig med de nuværende partier. Hvis man derimod ikke stemmer blankt eller på partier, så tager man slet ikke stilling til samfundet, og mener herved, at regeringen kan gøre hvad de har lyst til, for man gider alligevel ikke at blande sig (og det er jo ikke rigtigt - for du er jo utilfreds med kommunen!) smiley

  • #82   27. dec 2014 Hippie

    kort sagt ja jeg kan se du ved ikke noget men tror du ved noget smiley
    Fair nok...

    det kan ikke betale sig at prøve at hjælpe , forklare dig kan jeg se

    Du vil kun se negativt på tingene og mene det hele er som du nu mener

    det kan jeg eller andre ikke ændre på

    det er dit valg dit liv.....

    held og lykke fremover med alt smiley


  • #83   27. dec 2014 Fünke:
    Jeg mener, at de kan gøre hvad de vil, fordi de ALLIGEVEL gør hvad de vil smiley

    Mia:
    Synes den første kommentar var unødvendig, for tror ærlig talt ikke, at der er nogen (herinde) der ved så meget mere end andre at de kan "prale" af det smiley


  • #84   27. dec 2014 Tja ud fra hvad du skriver er der meget af det der ikke helt passer i forhold til politik og hvad der nu sker og hvordan tingene forgår...

    tingene er altså ikke helt som du gør det til

    ergo du mener der INTET er sket på 12 år
    sæt dig ind i tingene evt smiley

    men ingen grund til at sidde og forklare bruge tid på det osv mere det jeg også hentydet til

    for ja føler lidt du ved bedst sådan som du udtaler dig og det kan jeg eller andre ikke hjælpe med eller ændre på smiley


  • #85   27. dec 2014 Hvorfor så prøve, hvis du mener, at du ikke kan ændre på mig? Hvad med at gå hen et andet sted og have ondt i røven over, at jeg ikke stemmer? Jeg mener ikke, at jeg noget sted har bedt om folks hjælp eller vejledning, faktisk synes jeg, at jeg flere gange har forsøgt at afslå den, uden virkning smiley

  • #86   27. dec 2014 hvad er det du ikke forstår i det jeg skriver smiley
    ihh guder altså... smiley smiley

    men tror lidt du har fået det du ville ...
    og fred være med det

    jeg smutter ud fra denne snak i hvertfald

    spild af tid ... smiley


  • #87   27. dec 2014 Enig, men du kunne jo også bare være stoppet, da jeg afslog hjælp = så havde du ikke spildt din tid smiley

  • #88   27. dec 2014 Hippie: jeg synes bare det er så ærgerligt, at man kan se, at du vitterligt gerne vil ændre nogle ting i samfundet, men at du vælger at trække dig helt ud. Ved at stemme blankt gør du dig ikke enige med nogle af partierne - du siger faktisk "hey, jeg er ikke tilfreds med det her, men jeg vil gerne høres". Det er så ærgerligt at du regner din stemme for INTET - for du siger helt oprigtigt ved ikke at gøre noget, at man ikke skal lytte til det du har at sige - mens du jo alligevel gerne vil høres; selvfølgelig vil du da logisk nok gerne have at politikerne ændrede på det, du klager over.

    Så hvorfor ikke bare hurtigt tage ned, den ene aften, for at medgive at du gerne vil høres, at du er et menneske, men ikke nødvendigvis er enig med politikerne, ved at stemme blankt smiley


  • #89   27. dec 2014 Fünke:
    Min ene stemme er intet imod alle andres stemmer, ergo vil jeg alligevel ikke blive hørt. Det er jo ikke sådan, at min ene stemme gør den store forskel på rød eller blå... Desuden, når jeg råber op, så er der alligevel ingen der lytter.


  • #90   27. dec 2014 Hippie

    Bliv ved med at tage fat i den kommune. Selv tog det mig 8 år før mine forældre endelig fik hjælp til mig, og det er vitterligt for sent. Har fået mén der ikke går væk igen grundet manglende hjælp.

    Så få dem til at komme i sving!


  • #91   28. dec 2014 Hippie - Snak da lige pænt. Helt ærligt.
    Hvis du godt ved, hvordan DK ville være uden demokrati, så forstår jeg ikke, at du ikke vil støtte det. Ved ikke at stemme, viser du at du er komplet ligeglad med hvordan samfundet ser ud - og det skriver du jo faktisk, at du ikke er.

    Og hvis alle tænker som dig - at din ene stemmer ikke betyder noget - så ville der aldrig nogensinde ske en ændring. Så det passer jo ikke. Din stemme GØR en forskel, ellers ville vi ikke holde valg.


  • #92   28. dec 2014 Hvis du slet ikke stemmer - og heller ikke stemmer blankt, så siger du også, at det er ligemeget hvordan samfundet ser ud. Og at du er ligeglad med den måde, kommunen behandler dig på.

    Så sat på spidsen, er du på en eller anden måde selv skyld, i den måde samfundet - og kommunen - er skruet sammen. Ikke en fed tanke, vel? ;o)

    Så i stedet for at sidde og brokke dig over, at kommunen ikke gør noget, og det hele går langsomt, så tag da ned og stem - måske blankt - og vis, at du slet ikke er ligeglad med det. Hvis ikke - ja, så mister du lidt retten til at brokke dig over det, hvis du ikke engang gider forsøge at ændre det. :o)


  • #93   28. dec 2014 Hvorfor kan I ikke bare lave noget andet end at gå og have ondt i røven over, at jeg ikke stemmer? Kan I ikke lavet noget andet? --'

Kommentér på:
Folketingsvalg 2015

Annonce