{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Fysik, HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Sidder med en led fysik rapport, og der er nogle ret så simple spørgsmål, som jeg alligevel ikke forstår helt.. (går i 9 klasse).

1. Lav en skematisk tegning over ”kraftværket” og energikæder som knyttes til udvinding af energien.


2. Forklar den energikæde, som forløber i el produktion.


3. Lav en skematisk model over et kraftværk, som bruger fossile brændsler.

Nogle som kan give en bedre forklaring? Det ville virkelig være skønt! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fysik, HJÆLP!
  • #1   4. feb 2015 1. Lav en skematisk tegning over ”kraftværket” og energikæder som knyttes til udvinding af energien.
    Google et kraftværk. Det din lærer vil have dig til, er at lave en tegning af rækkefølgen i et kraftvæk. Altså hvor du f.eks. viser at der fyres, hvilket varmer vand op til damp -> dampturbiner osv.


    2. Forklar den energikæde, som forløber i el produktion.
    Igen, google. Du skal forklare hvordan energien forløber, når man producerer el. Her tror jeg din lærer vil have for et kraftværk også, altså: Varmeenergi (afbrænding) -> damp (energitype og forklaring vil jeg tro) -> dampturbine -> elektrisk energi
    Er, så vidt jeg husker (dobbeltjek lige med google) den kæde af energi der er i et kraftværk, og så vil jeg tro din lære gerne vil have noget uddybende til hvert punkt


    3. Lav en skematisk model over et kraftværk, som bruger fossile brændsler.
    Igen, samme koncept som etteren, google kraftværker der futter fossile brændstoffer af, for alt efter typen er der, så vidt jeg husker, forskellige fremgangsmåder

    God fornøjelse smiley


  • #2   4. feb 2015 Mange tak!!! smiley

Kommentér på:
Fysik, HJÆLP!

Annonce