{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Hjælp ALLE med hus!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi er et ungt par, som har været sammen i snart 5 år. I morgen skal vi ud og kigge på hus. Det er et virkelig dejligt hus, og det koster 895.000 kr, hvilket jeg ikke synes er dyrt for sådan et hus, og med en m2 på 1600. Huset er i sig 128 m2.

Mine spørgsmål er så:

Hvilke udgifter kommer der?

Der står disse tal:


Pris: 895.000 kr.
Ejerudgifter pr. md. 1.454 kr.
Pris/m²: 5.491 kr.
Prisudvikling -3%
Liggetid: 244 dage

Der ud over, så står der dette:

Udbetaling 45.000 kr.
Brutto ekskl. ejerudgifter 4.069 kr.
Netto ekskl. ejerudgifter 3.327 kr.

Hvilke andre omkostninger bliver der?

Jeg ved der er forsikring, el, vand og varme osv. Men er der andet?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ALLE med hus!!
  • #1   19. feb 2015 Låneomkostninger og ejendomsskat smiley

  • #2   19. feb 2015 Ja låneomkostninger er jeg med på. Men hvad er ejendomsskatten ca? smiley

  • #3   19. feb 2015 Ejendomsskat, vand, varme,el, forsikringer, renovation og vedligeholdelse smiley det en dyr fornøgelse, bor selv i eget hus smiley

  • #4   19. feb 2015 Det ved jeg ikke smiley Det tror jeg ejendomsmægler kan fortælle dig smiley

  • #5   19. feb 2015 Vand, varme, el, forsikringer osv ved jeg godt. Skal bare vide hvad ejendomsskatten ca. er smiley

  • #6   19. feb 2015 Ejendomsskatten det kommer an på rigtig mange ting, jeg kan sige vi bor i et etplanshus på 167 kvadratmeter og en grund på ca 850 kvadratmeter og vi giver ca 6200 kr pr år

  • #7   19. feb 2015 Det var godt nok ikke galt.. Har regnet frem til, at vi vil bo billigere i det hus, frem for det vi lejer nu smiley

  • #8   19. feb 2015 egendomsskat : http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1823652

  • #9   19. feb 2015 Har været der inde smiley

  • #10   19. feb 2015 Men husk endelig at tænke på om i kan side i huset, hvis en eller begge af jer bliver arbejdsløse, for ellers kan man komme i alvorlig knibe smiley

  • #11   19. feb 2015 Vi gir 6600 om året , og bor i et hus på 110 kvm

  • #12   19. feb 2015 bum bum....

    inden i kigger hus ville jeg ville jeg runde nogle banker og realinstitutter for at se hvad de hver især kan tilbyde mht. lån så i ved hvor meget i reelt kan låne.

    desuden så er det ikke kun ejendomsskatter forsikringer vand el og varme.. og det er ikke for at sige i ikke skal gøre det...

    men et utæt tag der skal skiftes eller vinduer alt skal i selv betale i har ingen at ringe til hvis i får så stor en uventet udgift.

    vi bor på en ejendom ok stor. og vi knokler hver eneste sommer på ting der skal gøres males repareres osv.

    når det så er sagt er det fantastisk at bo i hus ens eget gør hvad du vil er den bedste følelse...

    til sidst skal vi så ikke se huset???? et sagsnr.


  • #13   19. feb 2015 I har vel fået at vide af banken, hvad I må låne for ?
    Og i forbindelse med det, så har jo skulle lave et budget, hvor jeres rådighedsbeløb pr person er medregnet.

    Min mand og jeg bor i et hus til 1.1 mill, og vi ligger hver 10.000 kr om måneden til faste udgifter, dvs el, varme, lån ect.
    Der ud over har vi hver især 8-10.000 kr i rådighed om måneden, som så skal dække bil, brændstof, mad, hest, tv samt ikke mindst renoveringsprojekter.

    Mvh Charlotte


  • #14   19. feb 2015 Spurgte altså ikke til noget som helst med banken eller andet. Pengene til huset ER på plads, skulle bare vide om der var andre udgifter end dem vi selv havde regnet med. Tak for jeres hjælp smiley

  • #15   19. feb 2015 Ok men det kunne vi jo ikke se ud fra dit oplæg, derfor bare en vigtig detalje!

    husk at få gennemgået huset grundigt for fejl og mangler evt.

    må vi se jeres lille drømmehus???


  • #16   19. feb 2015 Går ikke udfra at i har nogen erfaring med huse eller lejlighed eller noget? smiley

    Derfor et godt råd, til en fagkyndig med ud!!
    Da mine forældre for snart 21 år siden kikkede på hus havde de en tømre med ud (en der kender til huse), og han gik bare selv rundt og kikkede, slog på forskellige ting (rør, vægge, osv), desuden tjekkede han også vinduer - for at se om de var utætte, så tjekkede han fundamentet, ja væggene, gulv osv..
    Han lavede en "handelsundersøgelse" på huset, og mine forældre er så glade for det!!!

    som de siger vidste de intet om forskellige ting, så de sagde det var betryggende at få af vide om der evt var små uforudsete udgifter..

    - han kunne blandt andet fortælle at vinduerne nok snart skulle skiftes da han syntes de trak lovlig meget smiley

    Siden da har alle vi kender haft en med ud..

    Så ja, tag en fagkyndig med ud der kan undersøge det for jer, for hvis i ikke kender til sådan nogen ting, så er det dejligt at have en med ud der kan "spå" fremtiden, og evt fortælle hvordan det mere konkret står til smiley

    Men ja, ellers god fornøjelse!!
    Håber det lykkes smiley


  • #17   19. feb 2015 Mange tak for jeres svar alle sammen!:-)

    Vi kender dog en del til huse/lejligheder, da vi har været rundt mange steder, hvor der var mange ting galt. Vi tager der ud først gang i morgen, og synes vi huser ser okay ud, så tager vi der ud igen med en, som har 100% styr på tingene. Vi vælger først selv at se det, da vi ikke vil spilde nogens tid smiley


  • #18   20. feb 2015 du kan slå mange oplysninger op på boliga.dk under BBR og på ois.dk
    alene ved at have adressen på huset


  • #19   20. feb 2015 Hej alle sammen.

    Vi var ude og kigge på huset i dag, og banken ville også gerne låne os pengene. MEN, vi må desværre erkende, at vi simpelthen kun er til nye moderne huse:/ Det kan godt lyde "dumt" eller "luksus" agtigt, men vi bliver nødt til at føle på vores mave fornemmelse, og der har vi det begge altså bedst med, at tingene er MEGET nye og moderne. Dette gælder specielt køkken samt badeværelse. De andre ting kunne vi lave om på, med flotte møbler osv, men vi kunne simpelthen ikke se os selv bor der, ikke engang 1 år, og når vi låner til hus, går der mere end 2-3 år før, at vi kan lave noget ved huset i forhold til økonomi.

    Så det vi har besluttet er, at vi hellere vil vente, og evt bygge vores eget.. Det har vi regnet frem til med det hele, vil koste omkring 1,7 mio - 2 mio kroner med grund og det hele, også kan vi få ALT det vi drømmer om.

    Ja, der kommer måske til at gå et par år, men det er ventetiden værd! Jeg ville ikke kunne sove om natten og føle, at det valg og de penge vi havde lånt, slet ikke var det vi ville alligevel.. smiley


  • #20   21. feb 2015 tillykke med det...

    i kan så også låne flere penge hvis i bygger nyt da de der har har en større sikkerhed samt minimum udgifter i form af rep. af div. smiley


  • #21   21. feb 2015 Marianne: Ja, det kan godt være, det har jeg ikke snakket med banken om. Han nævnte ikke noget med, at vi kunne låne flere hvis vi byggede selv. Jeg fortalte endda om begge ting smiley

Kommentér på:
Hjælp ALLE med hus!!

Annonce