{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Hvad er min hest værd? {{forumTopicSubject}}

Af ren og skær nysgærrighed, og en længreværende lyst tila t høre hvad I mener jeg ville kunne sætte ponyen til(hvis den skulle sælges, hvilket den aldrig skal, men hypotetisk), hvis jeg smed ham på markedet :)!
Pt. står han rimeligt stille grundet problemer med maven - sandsynligvis fra noget forgiftning af en art, men derudover har han haft en næsten fejlfri sundhedskarriere. Aldrig halt, til tider en smule urent gående, men da har han fået er par dage, og er kommet igennem det uden men. Dog har han aldrig været halt-halt.

Blanding, sandsynligvis af noget tinker, 16 års vallak, 1'er pony på 143, går uden sko på alle 4, og har sunde hove, som han slidder regelmæssigt. Har sandsynligvis slidgigt i bagben pga. forkert brug, men det giver ingen problemer, så længe han holdes igang. Er gået to gange fejlfrit igennem bøjeprøve. Let at holde huld på, og i det heletaget en hest med et velfungere immunsystem osv.

Har ingen skavanker eller unoder, men bør dog holdes ved lige af en dygtig rytter, hvis han skal bruges til mindre børn, idet han lærer enormt hurtigt, og er let at "ændre kurs på" i træningen. Feks. kan en periode på 14 dage med en urutineret rytter, få ham til at glemme galop signalet, idet denne rytter ikke sendte det rette signal fra start, og ikke vedligeholdt presset.
En meget pleasende og hurtigt lærende hest, gør ALT for sin rytter, inden for rimelighedens grænser. Han er en nervøs hest, men så længe rytteren er tryg og rolig, er han hurtigt nede på jorden igen. Man bør dog vide hvor man skal trække grænserne.

Kan øvelser(dressur) til MB hest-niveau, og er enormt blød, og let at "flytte" på på alle led og kanter.
Springer 90 uden problemer, men grundet rytters manglende interesse, er springningen ikke udforsket yderligere. Har dog en hvis frygt for fyld, der dog kan afvænnes med den rette mængde tålmodighed. (Startede ud med en hest, der var hysterisk bange for spring der ikke var de farver han var vant til).
En enormt dejlig skovturshest, let at stoppe, og let at få igang. Springer uden problemer i naturen, på alt fra banketter til træstammer.
Startet i TREC, med op til flere placeringer individuelt, samt gået videre til DM for TREC med hold, valgte dog ikke at deltage.

Han er ikke startet stævner for alvor, idet jeg rider bidløst. Men har tidligere placeringer i LB på klub niveau, og har placeringer i LA-showklasser. Har derudover hentet en 1. plads med hjem fra middeldressur på DHE træf.

Kan rides med ALLE former for udstyr, cordeo, alle bidløse trenser, bid, stangbid, alt hvad man byder ham. Han drejer, stopper, og sætter igang fra sædet, så tøjler er sådanset ikke en nødvendighed.


En lille opsumering:
16 år, vallak, 143 cm, blanding.
Fejlfrit igennem bøjeprøve, slidgigt, der kan holdes nede ved aktivering.
Pleaser hest, der lærer meget hurtigt.
MB-niveau dressur, startet til LA.
Springer med potentiale, dog kræves arbejde med fyld.
Springer uden problemer i natur.
Startet TREC med mange placeringer.

Hvad ville I mene han var værd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er min hest værd?
  • #1   22. feb 2015 Hmm.. Måske 10.000

  • #2   22. feb 2015 Hvis den har skavanker som du skriver mef periodisk halthed og evt gigt. Så vil jeg mene Denner værdiløs- rent økonomisk, altså! Men den har jo værdi for dig, så nyd din hest. Husk at an i dag kan købe raske og fine heste fra 10.000 og opefter, så kan man ikke forlange meget for en ældre, halv-halt blandingspony!

  • #3   22. feb 2015 15.000 Uddannet til MB, er noget godt ved din hest smiley

  • #4   22. feb 2015 Jeg holder mig nok også på omkring de 10.000
    Slidgigt trækker helt sikkert ned, uanset om det har betydning eller ej. Til tider lidt halt - heller ikke en fordel.
    At den kan øvelser til M dressur er sådan set fint, men så længe den aldrig er startet i mere end LB for nogle år siden og nu rides bidløst, så har det desværre ikke den store betydning. At den så heller ikke fungerer som børnepony alene gør jo også at man skal finde en voksen køber uden de store stævneambitioner, hvilket helt sikkert er muligt, men så må prisen også sættes efter det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   22. feb 2015 Som du beskriver den, har den ikke nogen videre økonomisk betydning, det er nok nærmer en hest der skal smides rigtig mange penge i for, at enten få stillet nogle diagnoser, eller få behandlet

  • #7   22. feb 2015 Tænker ikke det er en der vil være mange købere til. Der er rigtig mange dejlige heste/ ponyer til salg, hvorfor så købe sig til dyre dyrlægeregninger. Handelspris er en ting og værdien for dig en helt anden. Elsk din pony og nyd den

  • #8   22. feb 2015 Hvor læser i jer til, at han er periodisk halt? Det har han aldrig været. Han har været urent gående et par gange, som enhver anden hest nu engang er, pga. diverse småskader han har tilegnet sig på folden osv. Han har aldrig været "direkte" halt, men blot uren eller jævn i sin gang.

  • #9   22. feb 2015 Urent gående eller halt er ret meget det samme. Hesten kan ikke rides i den periode uanset hvad smiley

  • #10   22. feb 2015 Kun 10.000?

    Det synes jeg godt nok er lavt sat. Jeg tænkte 20.000 da jeg læste opslaget, men det er jeg vel så bare ene om at synes. smiley

    Sikke en dejlig hest, du har dig. smiley


  • #11   3. mar 2015 Jeg vil næsten sige jeg er under de 10.000kr
    Både på grund af alder, skavanker og hvad den har præsteret.
    Derudover, synes jeg ikke der er meget m-hest over den. Bare fordi en pony/hest kan changere, betyder det ikke den kan gå M.
    Men helt sikkert en sød hest til lidt hygge - måske for en børnefamilie. Det vigtigste er jo man er glad for den smiley


  • #12   3. mar 2015 Den kan øvelserne til klassen, og derudover gå samlet, som det nu engang forventes af en hest på det niveau. At han så ikke er født med super gangarter er en anden sag, M-niveau er nu engang det han går til træning :)!

Kommentér på:
Hvad er min hest værd?

Annonce