{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Ridehjelm hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej HG! Jeg har et problem som jeg håber i vil hjælpe mig med! Jeg har her for ikke så lang tid siden købt mig en ny ridehjelm i horze som kan spændes ind og ud omme bag på hovedet..... Men når jeg næsten er færdig med at ride får jeg sindssygt undt i panden af at have ridehjelmen på. Men vis jeg løsner den omme bag på bliver den for stor... (Det skete også med den anden ridehjelm jeg havde). Og så er det sådan at jeg skal på efterskole med ridelinje og der SKAL man have ridehjelm på når man er sammen med hesten. Og tænker bare at det slet ikke vil blive sjovt at være sammen med hesten vis jeg for så sindssygt undt!! Og problemet er jo at den overhovedet ikke gør undt at have på i butikken men først nå jeg har haft den på næsten en time.....

Så har i nogle idér til hvad jeg kan gøre? Eller kender i en ridehjelm som ikke giver de her problemer??

Er virkelig på bar bund og hved sempelhen ikke hvad jeg skal gøre!?!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehjelm hjælp
  • #1   27. feb 2015 Lad være med at spænde den helt så stramt, når du går rundt i stalden? Prøv og se om du ikke kan finde en løsning, hvor du løsner den bare et par milimeter, men så den stadig sidder til på hovedet.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   27. feb 2015 Lad hver med at spænde den så meget at den klemmer smiley

  • #3   27. feb 2015 tænker måske du har fået en hjelm der ikke passer til din hovedfacon - synes der kan være stor forskel på om hjelmene er ovale eller mere runde

  • #4   27. feb 2015 Men jeg kan ikke løsne den mere når jeg rider... For så er den for stor.. Jeg kan selvfølig godt gøre det når jeg er i stalden (eller hvor jeg ellers er) men tænker bare at det så ikke hjælper særlig meget at have den på??? Også selvom det kun er et klik:)

  • #5   27. feb 2015 Hvisd du ikke kan løsne den en anelse uden den rutsjer rundt på hovedet og du skal stramme den så meget at du får hovedpine, har du en hjelm, der ikke passer din hovedform.
    Når du køber hjelm, så vær opmærksom på, hvordan hjelmen også sidder uden du spænder den helt stramt ind til hovedet. En hjelm skal selvfølgelig sidde til, men må ikke stramme.


  • #6   27. feb 2015 AMT: hved ikke helt hvordan man forklare det men jeg syntes ikke at den klemmer... Det er bare som om at lige pluselig så er der bare et eller andet som gør sindssygt undt...

  • #7   27. feb 2015 Jannie G: men da jeg var i butikken fik afvide at den sad som det skulle:) og mine forældre hved intet om heste eller ridesporten så de kan ikke hjælpe:/

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   27. feb 2015 Huser du at spise og få nok væske inden ridning, og efter? Og især væske under ridning?

  • #10   28. feb 2015 Tak for svar!! Vil prøve det med at gå sat et byttemærke på og så bare gå med den hjemme i nogle timer smiley

Kommentér på:
Ridehjelm hjælp

Annonce