{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Flere penge med til H&R, vente med sadel - eller færre penge til H&R og sadel nu? {{forumTopicSubject}}

Uha, jeg har de sidste mange dage haft en gevaldig diskussion med mig selv..
Jeg er jo gået noget ned i "heste" størrelse, og derfor passer meget af mit gamle udstyr ikke, altså, jeg mangler lige pludselig en del... Samt beklædning til mig, er ved at have udtjent sin værnepligt..
Jeg har for første gange i flere år mulighed for at tage med til hest og rytter messen og har jo derfor mulighed for, at købe flere af tingene til en ganske fornuftig pris.
Men jeg skal også have købt en sadel til den lille fyr, og har egentlig pengene til den nu, men da han ikke er tilredet endnu, og tidligst bliver gjort ryttervant til sommer (måske endda først til næste år), er det jo ikke noget der haster, men jeg vil også gerne have den købt så jeg har det på plads...

Så jeg er lidt i dilemma med mig selv, om jeg skal vente en måned eller 2 med sadlen, og så tage 500-1000 mere med til hest og rytter, eller om jeg skal købe sadlen nu og så tage det mindre med til messen, og evt købe noget af det jeg mangler lidt hen af vejen, selvom meget af det, er noget jeg kommer til, at mangle indenfor relativ kort tid... :S

Iiih, kære HG, hvad havde i gjort? smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere penge med til H&R, vente med sadel - eller færre penge til H&R og sadel nu?
  • #3   1. mar 2015 Hvis du alligevel ikke skal i gang for til sommer eller næste år, så vent smiley Ellers kan det være du finder et super tilbud på netop en sadel til H&R
    Desuden ville jeg også vente til du for alvor kan prøve den på hesten


  • #4   1. mar 2015 Vent da med sadlen. Den skal jo helst passe ham så godt som muligt, så der er for mig at se ingen pointe i, at finde den et halvt til et helt år før den skal bruges. Han vokser jo stadig en del, både i højde/bredde og muskelmasse, inden den skal bruges, så den vil nok slet ikke passe ham, hvis du køber den nu.

    Så vent hellere med det, til det er lige oppe over med tilridningen, det tror jeg helt sikkert, at du og hesten får mest ud af. :o)


  • #5   1. mar 2015 Tak alle, tror jeg venter med sadlen. smiley

    CTS: Det bliver en bomløs, så jeg er ikke så nervøs for, at han skulle nå at vokse ud af den. smiley


  • #6   1. mar 2015 Ville vente med sadlen, ellers ender du med at købe end er passer nu uden at vide om hesten ændrer markant form

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   1. mar 2015 Du kan alligevel ikke købe en sadel nu, da hesten forhåbentligt når at ændre sig en del inden sadlen skal brugea

  • #8   1. mar 2015 Mamma - En bomløs sadel skal altså stadig passe til hesten, de passer ikke bare til alle heste. :o) Din hest er lige nu i en periode, hvor den vokser meget, og det er slet ikke sikkert, at sadlen vil passe den, hvis den først skal bruges om et halvt til et helt år - måske mere (?) - heller ikke selvom den er bomløs.

    Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at vente, til du rent faktisk skal bruge den :o)


  • #9   1. mar 2015 Vent med sadel og køb det andet du mangler smiley når sadel tiden nærmer sig få en sadelmager ud og få gode råd til hvilken bomløs du skal gå efter smiley så kan du jo købe den til H&R næste år smiley du kunne jo gå og besøge Line fra Flexisadler når du er på mæssen og bede om råd og kigge på muligheder smiley hendes stand er E 4158 smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Flere penge med til H&R, vente med sadel - eller færre penge til H&R og sadel nu?

Annonce