{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

optagelsesprøve på gymnasie? {{forumTopicSubject}}

hej da jeg har holdt et sabbatår skal jeg jo til optagelses prøve på et gymnasie hvilket er på fredag, men jeg er helt vild nervøs da jeg jo ikke aner hvad jeg skal forberede mig på udover fagene og at de alle er mundtlige (dansk, tysk, matematik, engelsk)
så jeg ville høre om der er nogle herinde som har været oppe til prøven og evt kan sige om det er lige så svært som man frygter.

eller har nogle ideer til hvad man kan øve sig på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  optagelsesprøve på gymnasie?
  • #1   16. mar 2015 Det er vel bare det, som man skal til afgangsprøven i 9. kl smiley

  • #2   16. mar 2015 ja måske men i 9 klasse vidste jeg mine emner og havde matriale i dansk, udover det havde vi 10 timer i skolen til dansk og så en lang læseferie, jeg fik brevet 10 dage før jeg skal op og aner intet om materialerne.. smiley

  • #3   16. mar 2015 Det er vel ikke pga. dit sabbatår du skal til optagelsesprøve? smiley Jeg havde også et sabbatår og bestemte mig i sidste øjeblik for at starte på gymnasiet. Smuttede en tur op til rektor som så på mit karakterblad og sagde, "Fint!" - og så startede jeg onsdagen efter smiley

    Men altså mundtlig matematik er meget nemt og de 3 sproglige fag skal du bare tale dig ud af - så går det fint smiley


  • #4   16. mar 2015 jo når jeg ikke har vildt høje karaktere skal jeg, jeg ringede nemlig og snakkede med dem, jeg er jo blevet kaldt uddannelsesparat men mine karakter ligger på lige over middel og så skal man smiley

  • #5   16. mar 2015 Okay, det lød bare som om det var pga. sabbatåret og ikke dine karakterer at du skulle til optagelsesprøve smiley Held og lykke med det!

Kommentér på:
optagelsesprøve på gymnasie?

Annonce