{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højde?
  • #1   25. mar 2015 Jeg er 180 med en pony på 149 dog en tinker, mener det kommer an på vægt og bygning... jeg har lange ben og mindre overkrop...
    jeg "burde" jo have en hest på min. 170 men da min tinker er godt bygget kan jeg sagtens være på hende!

    hvis du gerne vil have en hest, vil jeg anbefale en på min. 160... men Pony ville sikkert også være fin (y)


  • #2   25. mar 2015 Jeg rider en på 167.
    jeg er ikke god på en under 1, slut 50. Så bliver jeg en anelse for lang. Jeg er rigtig fin på en hest fra de 165+

    jeg er også lige rundet de der 170 smiley
    Men det afhænger jo af hvor man er høj, altså om man har lange ben eller en lang overkrop. jeg har ikke jordens længste ben, sådan helt gennemsnitteligt


  • #3   25. mar 2015 jeg er selv 182, min egen er 159-160, og faktisk for lav, jeg er ikke for tung, men for lang til ham, værre med min gamle som jeg ødelagde balancen på smiley

    rigtigt burde jeg ikke ride heste mindre end 165, og vil personligt ikke selv være på mindre end 170 næste gang jeg skal have hest (forhåbentlig om lang tid) så ville nok sige 155 mindst men en på 160-165 ville nok se mest harmonisk ud smiley


  • #4   25. mar 2015 Jeg er mellem 175-180 (måler aldrig, men for to år siden var jeg 175 - er 20 år) og min hest er 165. Jeg synes selv at jeg er for stor til ham og når jeg en gang skal have en ny, så skal den være et godt stykke over 170, helst oppe omkring 175-180 smiley

    Men jeg ville sige at hvis det skal være en "slank" hest, så skal den ikke under 160. smiley


  • #5   25. mar 2015 Okay tak for jeres svar smiley


  • #6   25. mar 2015 Jeg er 167 og hesten er en ung DV på 168, vi passer godt i størrelsen smiley

  • #7   25. mar 2015 Jeg er 175 og min bette hest er 136 smiley men hun er os islænder.. Så det kommer an på race også smiley (hvilket jeg håber du ved;)

  • #8   25. mar 2015 Vil sige at du godt kan gå ned til nærmest en ponystørrelse på 148, hvis det er hvad du føler for. Ville anbefale 155 som udgangspunkt (særligt hvis man ikke er til kæmper) men derfra og op, ser jeg intet problem i, med mindre du har abnormt lange ben? Det er meget en smags sag. Prøv at se dig selv på billeder på hestene du vælger at prøve og så følg mavefornemmelsen. 170 er absolut ikke en begrænsende højde.

  • #9   25. mar 2015 Hvis det er en pony der er drømme hesten, så kryds fingre for at den har lidt fylde smiley det vil se bedst ud smiley

  • #10   25. mar 2015 Ja, ved det er forskelligt for race til race smiley Ved dog heller ikke om jeg forsætter med ismuler endnu smiley

  • #11   25. mar 2015 Er selv 174, dog med virkelig lange ben! Jeg gik for nogle år tilbage fra min pony på 133 til min hyp på 174 og derefter syntes jeg at nærmest alt derunder er for småt! Heeeh! Min mors frieser på 162 ca syntes jeg også jeg er for langbenet til! Selvom jeg jo passer helt fint til ham! smiley
    Min søsters araber pony på 146 ca. Red jeg til i sommers dog syntes jeg hun er aaaaalt for lille og ville aldrig købe en ny hest på den str. smiley men tror det er smag og behag smiley


  • #12   26. mar 2015 jeg er selv omkring 170, og ved ikke lige ''hvor'' min højde ligger - tror det er nogenlunde ''ligeligt'' fordelt smiley
    Jeg passer stadig ponyerne smiley - Måske jeg har små ben? xD
    Der føler jeg mig også mest tilpas - der er kortere ned xD
    Hende jeg rider er 146 og tinker, så det at hun er tinker hjælper nok på det også pga hendes bygning smiley


  • #13   26. mar 2015 Jeg er 165, slangt bygget og har lange ben. smiley Jeg kigger på maks 1'erer, dvs. min. 145. Jeg har stadigvæk næsten 3 ponyår tilbage, så derfor vil jeg allerhelst have en pony. Hvis jeg ikke havde så lang tid tilbage på pony, kunne det nok godt være, at jeg valgte en hest i stedet for smiley

  • #14   26. mar 2015 Nu har jeg kigget nogle af jer igennem, og har set et par stykker, som sagtens kunne sidde på en mindre hest, uden det ser uharmonisk ud. Tænk på de lange mænd, som rider heste på 165-170 smiley
    Jeg er selv 178, lige pt. rider jeg en hest på omkring 162 vil jeg skyde (har aldrig målt hende). Vi ser ikke uharmoniske ud, men jeg ville nemt kunne sidde på en større hest smiley Før hende havde jeg min egen sportspony på 154 og en fjordhest (maks 2'er) jeg så lige uharmonisk ud med dem begge pga. deres bygning. Men selvom jeg har redet dressur stævner på dem begge, er der aldrig blevet kommenteret at vi skulle se uharmoniske ud.

    Jeg vil mene, at du som 170 (slank af bygning) ville kunne ride alt fra maks 1'er, alt efter bygning af hest. Dog skal du huske, at det også kan komme til at se uharmonisk ud den anden vej, altså at du bliver for lille. Hvis du fx kommer ridende på en frieser på 170 smiley


  • #15   26. mar 2015 Altså, hvis du føler dig godt tilpas på hesten er det jo det vigtigste, så længe du ikke er for tung til den. Jeg er 160 og ret spinkel så en pony ville nemt kunne gå til mig resten af mit liv, men jeg vil meget hellere ride heste, der er omkring 160-170, selvom jeg ser ret lille ud på dem. smiley


  • #16   26. mar 2015 Kan kun sige at fjordheste kan anbefales smiley

Kommentér på:
Højde?

Annonce