{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.399 visninger | Oprettet:

Hvad er i? {{forumTopicSubject}}

Fandt dette lidt sjove indlæg på Facebook, og tænkte jeg lige ville smide det herind smiley

Skriv gerne hvad i er, jeg er helt klart springrytteren, synes den passer meget godt, hehe smiley

Synes især HMS rytteren er meget sjov smiley

DRESSURRYTTEREN: Rytter som har det bedst med faste rammer, gerne i træ i form af en barriere og helst med tag over. Naturen- herunder også hestens fold- kan være livsfarlig og bør ikke mødes uden klokker, gamacher, dækken(gerne flere) skridttæppe og andre beskyttelsesforanstaltninger. Udseende af hest og udstyr er i det hele taget af stor betydning og sadelunderlagsbunken er ofte højere end rundetårn. Dressurryttere færdes sjældent i flok, men kan alligevel fylde en hel ridehal med deres færden.
Kendetegn: krystaller, utroligt rene ridebukser, virkeligt blanke støvleskafter
Siger tit:" kan man få machende klokker til dem her?"
Heste: meget blanke varmblodstyper, hver min 5 generationer er kendt, gerne noget med blue hors foran
Ærkefjende: HMSrytteren

SPRINGRYTTEREN: Rytter med en vis aura af " fandenivoldskhed" over sig. Ofte underholdeende element ved rytterfest. Kvinderne kan kendes ved meget stramme hestehaler/fletning og lidt frækkere udstyr end dressurrytterne. Mændende er kendt for komboen " vildt tynde ben/ meget kort dynejakke". Farver på alt, også stigbøjler er helt accepteret hos springryttere, som tit udlever fantasierne i kostymespringningsøjemed.
Kendetegn: Ridejakker i friske farver, vildt tynde bløde støvler, utroligt tynde mandeben.
Siger tit " Den afstand kan man vist godt tage på 4"
Heste: Holstener, gerne skimler hvis haler de på magisk vis kan holde rene selv i en brandorkan.
Ærkefjende:Alle som fjerne støtterne fra ridehallen

MILITARYRYTTEREN: Ridesportens bad-ass, som intet frygter. Intet spring er for skræmmende, ingen hest er for bims. Omgivet af en blanding af ærefrygt og mistro fra andre ryttere, da deres ridesport for de fleste rummer et element af vanvid. Kendt for onde rytterfester og et tæt miljø, da stævnerne kan tage dagevis. Hestene vælges efter om de springer alt, incl brændende buske, så man kan se alt fra oldenborg til Christiancykelligende væsner på banen.
Kendetegn: Godt sikkerhedsudstyr som hjelm og vest, rider tit dressur med en martingal på.
Siger tit " ja det gk jo af @!#$ i dressuren, men det henter jeg i terrænet"
Heste: alt der kan løbe og springe, fuldblod hvor det hvide kan ses i øjene er ikke noget problem.
Ærkefjende: dressurdommere

ISLÆNDERRYTTEREN: Kvinde på + 40, i hjemmestrikket sweater, ridebuks med strop under foden og/eller heldragt. I mange rytteres øjne, en person som har givet op og "nu bare rider islænder". Kan ofte træffes i flokke i skovene i weekenderne, hvor der tøffes afsted i roligt tempi. Jo mere au naturel hesten er, jo bedre, så ekstrem behåring er kun et plus og løsdrift er et must. Islænderryttren vil helst ikke falde af eller have pulsen op, så al form for ridning hvor man ikke kan snakke med sin ridemakker er no go.
Kendetegn: virkeligt varmt og vandtæt tøj,Laaaaange bøjler.intet sadelunderlag ( det er bare i vejen)
Siger tit: " skal vi ud sammen i weekenden?"
Heste: siger sig selv...
Ærkefjende: skov og parkbetjente, hvis nyanlagte stier man ikke må ride på

DISTANCERYTTEREN: Hvis du ser noget tyndt ovenpå noget ligeså tyndt, i virkeligt skarpe farver både på ud og hjemturen, har du sandsynligvis mødt en distancerytter. Intet hovedtøj er for farvestrålende eller gummiagtigt og din sadel på gerne ligne noget fra en anden planet. På alle døgnes tider, og alle steder skal der trænes puls og distanceryttere går manisk op i dette. De er åbenbart alle farveblinde, for ridebukser, leggings og andet, må gerne være i 4 forskellige meget kraftige farver. At ride tur er noget dybt seriøst og involverer tit kort og gps, samt pulsmåler, energibar og foderstationer.
Kendetegn: Man kan se dem på laaaang afstand....
Siger tit: " hvad er puls, pulser den ned? har den drukket?"
Heste: gerne araber eller det som ligner, men så længe den har hove af sten, sener af stål og lunger på størrelse med lolland falster, kan den ligne en træklods for den sags skyld....
Ærkefjende: folk som rider i det forkerte tempo

HMSRYTTEREN: Her er der tale om ryttere som tit ses ved side af deres hest, da bidløs, bomløs og jordarbejde er den hellige treeninghed. Foder skal helst være stivelsesfrit og stalden løsdrift. Stævner har sjældent interesse, men hvad gør det, når ens hest kan neje på kommando? Store fortalere for kiropraktik, akupunktur, kraniokrystalfarvetera...ernhealing og alt der imellem. Kan diskutere virkeligt længe om noget er synd for hesten.
Kendetegn: Bidløse hovedtøjer, bomløse sadler, rebgrimer og en pegestok. Kegler på ridebanen.
Siger tit " Kender du de 7 lege?""rider du biomekanisk?"
Heste: problemheste
Ærkefjende: Dressurrytteren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er i?
  • #1   9. apr 2015 En blanding af dressurrytteren og springrytteren - hvilket nok passer utrolig godt på mig ^_^

    Og ingen tvivl om at min underviser er springrytteren, og nu giver det da pludselig bedre mening, at hun altid har en skimmel hest smiley


  • #2   9. apr 2015 Jeg er nok lidt af en blanding af springrytteren, millitary rytteren, horsemanship rytteren og måske lidt dressur rytteren smiley

    - Alt skal matche
    - Masser er bling på pandebåndet gør ingen ting
    - Bid-bidløs? tja hvad passer hesten bedst?
    - Det med jakkerne tjooo smiley
    - Masser af spring gør ingen ting!
    - Min kommende hest, tjo lidt en blandning af en tosse, men god i hovedet, der må den godt være efter blue horse don romantic eller don schufro
    - Fest og farver også!

    og jeg kunne blive ved! smiley

    Fik seriøst den største grineren på! smiley


  • #3   9. apr 2015 Jeg er sjovt nok ikke rigtig nogle af dem smiley

  • #4   9. apr 2015 Jeg er overhovedet ikke distancerytter, tænker da aldrig på puls og er da slet ikke ved at gå ud at mit gode skind vis GPS'en ikke virker smiley

  • #5   9. apr 2015 Hmm, jeg kan altså se mig selv i både spring, dressur, distance og HMS rytteren 8-)

  • #6   9. apr 2015 He he jeg er ingen af delene, da jeg ikke rider mere pga. helbredet. Men jeg ÆÆÆLLLSKER heste og hvis jeg skulle være en af ovennævnte, så ville det nok være Islænderrytteren/ HMS rytteren. Det er en go blanding smiley

  • #7   9. apr 2015 Jeg er nok en god blanding mellem spring- og militaryrytteren smiley

  • #8   9. apr 2015 Hahahaha hvor er de gode smiley

    Kan kun genkende lidt af mig selv i Hmsrytteren, men ellers passer ingen af kategorierne rigtigt på mig smiley


  • #9   9. apr 2015 Synes også selv de var rigtig sjove haha, og passer meget godt på mange smiley

  • #10   9. apr 2015 Er springrytteren, HMS og millitary rytteren, haha xD Fandt den også lige på fb, i dag smiley

  • #12   9. apr 2015 Jeg er slet ikke nogen af dem, jeg er skovturs-rytter og rider kun for hyggens skyld smiley

  • #13   9. apr 2015 I er da velkomne til at komme med jeres bud på en ny kategori, altså med uddybning smiley

  • #14   9. apr 2015 Blanding af springrytteren, hms og har to af de andre ærkefjender smiley
    Ha ha sikke et godt grin jeg fik smiley


  • #15   9. apr 2015 så meget dressur rytter

  • #16   9. apr 2015 Spring smiley

  • #17   9. apr 2015 Allround rytteren - Rytteren du finder både på dressur banen, der gerne tager en tur i skoven og er ikke bange for et spring. De kan alle discipliner men dyrker ikke nogle af de ret seriøst. Variation og glæde er nøgleord for disse ryttere. De ses i alle variationer både i tøj og heste.
    Kendetegn: De bruger udstyr der er funktionelt i alle discipliner og går op i hvordan de ser ud da de færdes over alt.
    Ærkefjender: De der dyrker en disciplin til fingerspidserne og ser ned på de der hygger med det smiley


  • #18   9. apr 2015 er nu dressur rytter, men fra 2013-2015 var jeg islænder rytter.

  • #19   9. apr 2015 Grafik - resten passer da meget godt ik? smiley smiley

  • #20   9. apr 2015 Haha fedt Tindur, allround rytteren smiley

  • #21   9. apr 2015 kan godt lide spring, ride dressur, går op i biomekanik og elsker at ride i skoven:))

  • #22   9. apr 2015 Som tidligere springrytter og nuværende militaryrytter i en småtantet dressurstald er det bestemt ikke vanskeligt at nikke genkendende til - jeg har endda også den småneurotiske fuldblod med det hvide ud af øjnene i form af Ziggy smiley smiley

    (Det her billede er sjovere: (link fjernet) )


    profilbillede
  • #23   9. apr 2015 Er nok militeryrytterenXD

  • #24   9. apr 2015 En god blanding af, dressur.. HMS, og distance rytter :') smiley

  • #25   9. apr 2015 Er nok lidt af det hele men ligger stærkest som hms- rytter smiley

  • #26   9. apr 2015 Haha, hvor er det godt!
    Åh nej, de rammer fuldstændig plet på de andre i stalden!

    Jeg er selv HMS-rytteren, i hvert fald lige i øjeblikket, da jeg rider bidløst, bomløst og også træner jordarbejde smiley Hæhæhæ - og så er jeg ret vild med kegler på ridebanen!


  • #28   9. apr 2015 TT: Nej da, distancerytteren passer slet ikke på mig xD Ej alt passer undtagen "tynd på noget mere tyndt" for her er det "prop på noget tyndt"

  • #29   9. apr 2015 Den med distancerytteren har vi moret os meget over i stalden i dag i hvert fald ;=)

  • #30   9. apr 2015 Det var virkelig dagens grin det her! smiley
    Helt genialt med den form for humor xD


  • #31   9. apr 2015 Grafik - du er nok for hård ved dig selv! smiley Jeg tænkte på dig med det samme jeg læste det smiley ved ikke hvordan du ønsker at tage det men ikke negativt ment fra min side smiley

  • #32   9. apr 2015 Haha sjovt, den har jeg også lige siddet og læst på FB og må sige de er helt spot on! smiley Jeg er 100% springrytter

  • #33   9. apr 2015 Jeg er min egen fjende! Hehe smiley
    Er dressur rytter, samt hms rytter. Jeg køber ofte problemheste og træner dem i hms og derefter laver jeg en "gliddene" overgang ind i dressuren.

    Jeg rider dog ikke bomløs, enten er det med alt udstyr eller også en grime eller reb om halsen. smiley



  • #34   9. apr 2015 jeg er en god kombi af dressur, spring og hms rytter..



  • #35   9. apr 2015 "TOPRYTTEREN" Denne type ryttere er ofte endnu mere vidende end de professionelle og de er bestemt ikke blege for at dele ud af deres mægtige viden.
    Deres synspunkt er det eneste rigtige og selvom din hest går til UG bliver den redet forkert, idet du ikke besidder "toprytterens" mægtige kundskaber. Desuden er disse typer af ryttere aldrig blege for at bide hovedet af uvidende mennesker som ikke følger "toprytterens" idealer.
    Sidst men ikke mindst er det ifølge "toprytterens" mægtige viden umuligt for en hest at lære sig unoder - den tigger ikke godbidder fordi den er sulten, den gør det på grund af sit skæve korsben som volder den smerte!

    Kendetegn: Rytterens egne heste går altid fejlfrit, selv hvis der forekommer tydelige taktfejl
    Siger tit: "Ifølge undersøgelser... "
    Heste: Alt med fire ben (for det meste)
    Ærkefjender: Alle der ikke bukker under for deres tydelige overlejenhed


  • #36   9. apr 2015 Louise H. - god beskrivelse, men vil ikke kalde det "toprytteren". Kunne lynhurtigt kalde det noget helt andet, men så ved jeg også helvede er løs herinde fra lige præcis DEN type rytter Haha smiley

  • #37   9. apr 2015 Vidste ikke helt hvad det skulle hedde så det blev til toorytter i gåseøjne smiley
    Måske vi hellere skulle kalde det debattøren eller computerrytteren?


  • #38   9. apr 2015 Louise H. - det er nok også sikrere bare at kalde det det smiley haha

  • #40   9. apr 2015 TT: Dog ikke xD Fik desværre en spiseforstyrrelse som stadig kontrollere mange af mine handlinger smiley Men der begynder at komme styr på den smiley
    Men puha det puls der! Mit elskede pulsur og gps system valgte jo at dø i mandags. Hvor jeg selvfølgelig skulle ud på en trænings tur! Og hvad resultere det i, at jeg så snart vi var hjemme igen - gik på nettet og bestilte et nyt!

    Men en ting må jeg sige, distanceryttere spørg ikke hvad hestens puls er, om den pulser ned eller om den har drukket smiley Den information ved vi, og vidergiver den så til hjælperne smiley
    Det bør rettes til "Dens puls er for høj, den pulser ikke ned som den plejer. Kræet har ikke drukket eller spist - derfor fik den et B hos dyrlægen" smiley


  • #42   9. apr 2015 Jeg er vist en blanding af horsemanshiprytteren (vi rider bomløst og bidløst....), distancerytteren (hm, min rebgrime er rød?! Og så rider vi gerne med GPS tændt, desuden rider jeg kun tur) og islænderrytteren (ja, hesten er jo en islænder...) bare uden at være 40 + smiley

  • #43   9. apr 2015 Louise H, mega god beskrivelse smiley Kunne dog ikke lade være med at lade mine tanker falde over på en del mennesker her på HG da jeg læste den smiley smiley

  • #45   10. apr 2015 Jeg er dressurrytter ind til benet og der er da også nogle ting omkring "dressurrytteren" der passer rigtig godt på mig.. Jeg er svært glad for krystaller og matchende udstyr.. Alle mulige farver sat sammen i mærkelige mønstre er den værste øjebæ for mig, I just can't. Men jeg har ingen deciderede ærkefjender, jeg kan godt lide at ride tur og jeg har stjålet springrytterens hest, for han er nemlig Holstener og han går på fold i bar røv og ingenting smiley

  • #46   10. apr 2015 Jeg fandt lige det originale indlæg fra heste-nettet og så da at forfatteren har lavet et par stykker til som man lige må dele smiley

    Westernrytteren: en af de få grene af ridesport hvor mændene IKKE
    har tynde ben og det er helt ok at ryge til hest. Westernrytteren kan spille på mange tangenter, da mængden af bling og frynser er i skarp konkurrence med dressurryttrens, samtidig med at enhver mands drøm om at være the lomesome rider i solnedgangen (lasso incl) kan opfyldes. I andre rytteres øjne virker fraværet af ridebukser, ekstremt langsomt trav og brugen af hat forvirrende- er her tale om ridning eller folk som er faldet i en tidslomme med tilhørende rollespil? De fleste westernryttere vil nok mene, at det er en livstil- noget de i øvrigt har tilfældes med alle overnævnte ryttere.
    Kendetegn: alt godt fra støvle, spore, chaps og sølvbeslag- land.
    siger tit: wooa, yeehaa og andre mundtlige komandoer til deres hest, du normalt aldrig hører i en ridehal.
    Hest: korte ben og kampvægt + 500 kg, gerne med festlige aftegn og ekstremt velplejet man og hale.
    ærkefjender: de andre, som ikke har set lyset( eller solnedgangen)

    Pony moderen: Denne rytter er først og fremmest tidligere rytter, der nu udlever sin hestekærlighed via sit afkom. En god ponymor ses ofte på staldgangene, i ridehallen, i færd med at muge ud, til samtlige stævner med en kage, iført meget fornuftigt tøj, termokande og ekstra vanter til børnene. I visse tilfælde kan ponymor udvikle sig til en gusten ekstrovert version af Barriere-rytteren, hvor det at klage til dommeren mens barnet højrød i hovedet af skam gemmer sig i traileren, ikker er noget ukendt syn. Ponymor findes også i andre sportgrene her kendt som : fodbold-mor, Håndbold-far og "presseren"
    Kendetegn: Meget fornuftigt tøj, striglebælter a la håndværker er set.
    Siger tit: "det er flot, skat" - iden onde version " hold op med at græde"
    Hest: nej, pony
    Ærkefjende: ve den, som kommer i vejen for en Ponymor

    Barriererytteren: den klogeste og bedste rytter i stalden. barriere rytteren behøver sjældent selv at ride, da barriererytterens omnipotente viden også virker helt omme fra den anden side af træværket. Barriereryttere kan træffes i alle ridesportens grene, og trods deres ofte lave stemmeføring, nemme at spotte, da de har en mening om alt. Modsat ens forventning er barriererytteren sjældent glad, når de gode råd bliver fulgt, men fortrækker at se andre fejle igen og igen. Barriererytteren kan også udvide sit virke til fodring, foldtider, udstyr og parforhold.
    Kendetegn: Kan minde om den indre svinehund
    Siger tit: " ja, hvis det var min hest...."
    Hest: kan træffes både med og uden- særligt er det dog, at barriererytterens hest ofte fejler noget, som forhindrer den i at leve op til barriererytterens evner.
    Ærkefjende: hvis de ikke har en, kommer det helt af sig selv


    Barriere rytteren har faktisk opnået en helt ny æra: Den er nemlig hoppet ind på computeren! Måske nogen kan genkende den såkaldte "Skærmrytter" smiley


  • #48   10. apr 2015 Fedt Louise smiley
    Ponymoren kender jeg en hel del af, fra da jeg startede pony stævner, og den passer godt! smiley


  • #49   11. apr 2015 Fodernørden: ved alt om alle slags foder, og kan på magisk vis diagnosticere alle heste - og det er altid foderet der er problemet. Hvis alle bare lyttede til fodernørden ville alle heste - og foderstofbutikker - trives. Der findes ikke den dårligdom (inklusiv brækkede ben) der ikke kan fikses med lidt rød solhat.
    Underligt nok er deres egne heste ofte syge, for tynde, for tykke eller har mat pels, men de er altid liiiige ved at løse det med (indsæt obskur ingrediens der normalt kun findes i regnskoven).
    Siger tit: Dette tilskud vil løse dit problem.
    Kendetegn: har et foderrum der ligner en bland-selv-slik forretning og bruger ofte mere tid i foderrummet med at veje og måle end i nærheden af hesten
    Ærkefjende: foderblandinger og heste der trives på det


  • #50   11. apr 2015 Islænderrytteren på trods af, at jeg aldrig har siddet på en islænder mere end 5 minutter i skridt smiley

  • #51   11. apr 2015 Helt sikkert spring!:) Måske lidt dressurrytter med udstyr... smiley

  • #52   11. apr 2015 Er klart dressurrytteren, altså uden det med fold - det er da naturligt for hesten at være på fold uden skridttæpper, gamacher, klokker osv.



  • #55   13. apr 2015 Heste-forkæleren: Rytteren der udelukkende går op i at forkæle sin hest. Rideture forekommer kun hvis hesten "lige har lyst", og der bliver købt ind af unødvendige ting og sager, bare fordi "det kunne hesten nok godt lige bruge". Er obs på de mindste signaler fra hesten om mistrivsel, og ringer så ofte til dyrlægen at man hører "er det nu dig igen" i deres tonefald når telefonen bliver taget.
    Hesten får gerne dyrt, specialtilpasset fodder, rigelig grovfodder og så tyk en bund af strøelse at den er ved at drukne i det.
    Kendetegn: Har mindst 100 forskellige ting liggende som aldrig bliver eller er blevet brugt, gerne købt på tilbud.
    Siger tit: "Den her har min hest brug for!"
    Hest: Alle former for heste
    Ærkefjende: Den sparsommelige rytter

    Den sparsommelige rytter:
    Er en rytter eller hesteejer, som holder hest på budget. Alt købes på tilbud, og hesten får kun så lidt som muligt, uden at det er skadeligt. Der er absolut intet ekstra i hesteholdet, og kan hesten æde gammelt rugbrød i en uges tid og klare sig på det, jammen så er det sådan det er.
    Grovfodder består gerne af halm, måske til nød lidt frøgræs.
    Kendetegn: Køber kun nødvendige ting, og kun på tilbud. Smed mere end 2 gange om året er overvurderet.
    Siger tit: "Det er sku lidt dyrt.." "Kan det ikke gøres billigere?"
    Hest: En nøjsom krikke, som praktisk taget kan leve af sten. Fjordhest, islænder, shetlænder og lignende.
    Ærkefjende: Alle der bruger penge på hesten, og dermed mener at den sparsommelige rytter er lige lovlig sparsommelig


  • #56   13. apr 2015 HAHAHA, hvor er det godt smiley

  • #57   13. apr 2015 Hvis I skulle beskrive Jer selv.. Hvordan er I som ejere og ryttere? smiley

    Mvh TT


  • #58   13. apr 2015 er også hesteforkæleren, og den sparsomme rytter ?

  • #59   13. apr 2015 Hvor er det trist... Jeg har altid set mig selv som dressur rytter, men jeg passer nok bedst på islænderrytteren eller ponymoren. Jeg er 17...

    Men tak for dagens grin, hvor er det fedt! smiley


  • #60   13. apr 2015 100% millitary rytter smiley

  • #64   13. apr 2015 Ha ha ha smiley

Kommentér på:
Hvad er i?

Annonce