{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Nem tysk tekst om ridning i Tyskland??! {{forumTopicSubject}}

Hej! Skal i gang med at lave min tysk disposition, og jeg har overemnet sport - hvor mit underemne er ridning. MEN jeg kan simpelthen ikke finde en tekst på nettet, hvor de beskriver ridning i Tyskland ( eller bare generelt ridning ) på et nogenlunde nemt sprog. Længden betyder ikke så meget, men er der nogle der er gode til at finde sådan noget på nettet? smiley Så må i meget meget meget gerne sende liiiiinks smiley
OG wikipedia må vi ikke bruge..

Håber nogle kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nem tysk tekst om ridning i Tyskland??!
  • #1   15. apr 2015 Har muligvis noget, kan du evt skrive en besked til mig? ^^

  • #2   15. apr 2015 Undersøgte du ikke om der var nok materiale før du valgte underemne? Måske du kan spørge din lærer, om han/hun vil hjælpe dig med at finde nogle tekster smiley

  • #3   15. apr 2015 Nej, jeg valgte bare emnet smiley Vi skal lave en kombination af vores egen sport, og så have noget fagtekst, som vi kan snakke ud fra..
    Min lærer er også i gang, men alt hvad han kommer med, kan jeg ikke rigtigt bruge smiley


  • #4   15. apr 2015 Hmm... Jeg forstår ikke helt, hvad den tekst skulle være.... Det ville jo også være svært at finde en tekst på nettet om "ridning i Danmark".... Hvad skulle der stå i sådan en? Det er nok de færreste, der skriver om.

    Jeg vil foreslå dig, at du vælger noget lidt mere konkret. F.eks. en tysk tekst om HMS, dressur, springning, military, TREC eller hvad du nu godt kan lide. Det tror jeg, du vil få mere ud af. Jeg vil gerne hjælpe med at søge, hvis det er. Jeg er selv halv tysker.


  • #5   15. apr 2015 Her er en hjemmeside med noget godt generelt tekstmateriale:

    http://sportbeiuns.de/pferdesport-in-deutschland/

    Jeg ved ikke, hvor meget tekst, du skal have. Men du kan evt. udvælge et afsnit.


  • #6   15. apr 2015 Tusind tak skal du have. Ser lige om der er noget af det jeg kan bruge smiley
    Jeg kan vel godt skrive om en bestemt ting, men det skal bare være en totalt simpel tekst. Jeg skal have en kilde, som jeg kan snakke ud fra - og det er det eneste jeg skal bruge det til. Jeg skal snakke om ridning generelt, og ridning som en sport - og hvad "f.eks. dressur" går ud på. Men tak skal du have.


  • #7   15. apr 2015 Du kan måske finde nogle artikler om hvordan det går for Tyskland i sporten.

  • #8   16. apr 2015 Nu ved jeg ikke, om det er for sent.

    Men du kan jo slå de ord op i ordbogen, som du ikke forstår. De sværeste kan du jo skrive i margenerne på din tekst, så du har dem ved dig under fremlæggelsen. Man er jo typisk lidt nervøs, når man skal fremlægge. Så man har måske også lidt nemmere ved at glemme enkelte ord.

    Men jeg har altid haft meget glæde af at skrive små noter ude i siden.

    Held med det smiley


Kommentér på:
Nem tysk tekst om ridning i Tyskland??!

Annonce