{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.347 visninger | Oprettet:

Date en jehovas? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Her igennem de sidste 3-4 måneder har jeg datet en jehovas on/off
hvilket virkelig har været kompliceret, han måtte jo ikke se mig så det blev gjordt i al hemmelighed.
vi har kun kunne se hinanden en gang i ugen da han sagde at hans familie ellers ville finde ud af det.
det har virkelig været svært men jeg har aldrig været så forelsket som jeg er i ham og vi nyder virkelig hinandens selvskab, men jeg vil SÅ gerne være sammen med ham oftere end en gang i ugen.

ville jeg kunne "kræve" det? og er vores forhold allerede dødsdømt pga hans tro?
er der evt nogle herinde som har datet eller er som kan forælle hvad det endte med :))
i må meget gerne være åbensindet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Date en jehovas?
  • #1   4. maj 2015 Jeg ville nok passe rigtig godt på... Jeg ved godt du er forelsket, men (alt efter hvor troende hans familie er) risikerer han at blive udstødt af sin familie. Ikke at det ikke kan lade sig gøre, men jeg Bille ikke turde løbe risikoen. smiley

  • #2   4. maj 2015 du bliver nød til at tage snakken med ham, om hvad han er villig til og sådan...

  • #3   4. maj 2015 Tak for svar smiley

    Har allerede snakket med ham men han siger bare at vi kun kan ses en gang i ugen, men han kaldte mig sin kæreste såå


  • #4   4. maj 2015 Jeg sender dig lige en PB - jeg ønsker ikke at støde nogen nemlig. smiley

  • #5   4. maj 2015 er han døbt ? eller bare vokset op i familie der er troende ?

  • #6   4. maj 2015 Han skal døbes til sommer smiley

  • #7   4. maj 2015 Han skal være klar over at han leger med ilden og meget vel kan blive udstødt. Er han klar til det? Jeg kan godt forstå at du vil mødes mere end en gang om ugen. Har i snakket om konsekvenserne af, at det bliver opdaget - og er han klar til det? Som 16-årig? (hvis jeg antager at han er på alder med dig)
    Så jeg ville træde meget varsomt. Vi havde en tidligere Jehovas Vidne ude at fortælle om hans oplevelse med at blive udstødt. Det er ikke et lille teenage-oprør men noget der påvirker én resten af livet. Så jeg ville sætte mig ned og spørge ham om han er klar på at tage konsekvenserne. Ikke fordi jeg tror det ville være lykken at blive - men der kan komme nogle ret alvorlige konsekvenser.


  • #8   4. maj 2015 Han kender godt konsekvenserne, nu bliver det nok lidt lummert men en af de sidste gange vi var sammen endnu vi med at have sex hvilket førte til at han fortalte det til sin var og har så haft møder med de gamle hvor de har sagt at han overhovedet ikke må kontakte mig, hvilket han dog stadig gør smiley

  • #9   4. maj 2015 Han er altså klar på at bryde med sin familie? Han er ikke så troende som dem? Nu afhænger det nok også af familien, men ham, der holdte oplæg ved os, fik brudt kontakten til HELE sin familie. Det er altså ret heftigt, hvis han kun er 16 år. Har han nogle andre familiemedlemmer, han kan søge støtte hos, hvis han vil bryde med familien?

  • #10   4. maj 2015 Det er selvfølgelig rigtigt men jeg tror ikke selv at han vil melde sig ud da han tror på det

  • #11   4. maj 2015 Så er han jo heller ikke klar over konsekvenserne smiley Jeg mener bare, at hvis han er troende som sine forældre og gerne vil blive ved med at være medlem, så leger han altså kraftigt med ilden når han samtidig ser en pige som dig udenfor, når han har fået at vide, at AL kontakt skal stoppe.

    Det er en svær situation du står i, men jeg tror faktisk at jeg ville bakke ud - især fordi at i aldrig kan få et ordentligt forhold, når i må holde det så skjult, som i gør, og det vil i altid skulle gøre når han ikke vil melde sig ud smiley


  • #12   4. maj 2015 Jeg ville klart bakke ud! Jeg ville ikke være skyld i et brud mellem ham og hans familie. Det var noget andet hvis han havde brudt med familien, eller gerne ville, men det vil han ikke, han har valgt sin tro og din familie over dig, og så ville jeg skynde mig væk -selvom han kaldte dig kæreste smiley
    Held og lykke


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   4. maj 2015 Han er klar på konsekvenserne af hvad han gør, men alligevel vil han kun se dig en dag i ugen?

  • #15   4. maj 2015 han siger at det er det mest sikre, og at jeg ikke kan forstå det når jeg ikke er jehovas

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   4. maj 2015 drop ham..

  • #17   4. maj 2015 Det kan godt være at det er det mest sikre - ja, for at han ikke bliver smidt ud. Men så kender han jo heller ikke konsekvenserne af at mødes med dig, hvis det bliver opdaget, når han samtidig siger, at han vil blive. Hvis han gerne vil blive kan han simpelthen ikke jonglere med en ikke-Jehova kæreste på samme tid; jeg ville bakke ud.

  • #18   4. maj 2015 Hvis han allerede begynder og fortælle dig hvad du ikkekan forstå, så er skellet mellem jer for stort. Som AMT siger: Drop ham. Det giver kun problemer for jer begge, og han kommer helt afgjort til at betale den største pris.

  • #19   4. maj 2015 Det er også rigtigt, jeg er bare så forelsket i ham..

    altså i starten var kun sammen 1-2 gange i måneden så han er blevet lidt bedre til det..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   4. maj 2015 Så må du jo blive jehovas smiley

  • #21   4. maj 2015 ahah jaa har faktisk overvejet det, men om jeg så var det kunne vi heller ikke da hans forældre ikke vil have at han har en kæreste

  • #22   4. maj 2015 Men hvis han bliver bedre til det end at mødes én gang om ugen, så risikerer han at blive udstødt - noget, han har givet udtryk for, at han ikke vil.
    Derfor skal du aldrig regne med at i nogensinde kan få et ordentligt forhold, hvor i overhovedet har muligheden for at ses mere end 1 gang om ugen i skjul.
    Alene ud fra dét faktum ville jeg simpelthen stoppe forholdet nu, for det bliver simpelthen ikke til noget forhold man ville kunne nyde at være i smiley


  • #23   4. maj 2015 Synes det virker til at han leger med dig, på hans betingelser.
    Min mavefornemmelse siger mig at han spiser dig af med en sludder for en sladder.
    Han holder dig hen.prøv at læse sms romanen, hej søde. Fyren i den bog er lige til at give et par hurtige flade, mage til opførsel.han lover guld og grønne skove. Hun giver og giver, han tager og tager, og han bliver max 5 år ved den mindste smule modgang...


    Det mest sikre siger han, for dig eller HAM som ifølge hans tro gør noget totalt fy fy?? Det sq for nemt for ham..
    Find en bedre fyr, du er så meget mere værd, end sådan et skvat...


  • #24   4. maj 2015 Kærlighed gør blind, kender du det udtryk?
    Man kan være så forelsket, men hvis fyren er en 'pik ansjos' hvad er det så værd??


  • #25   4. maj 2015 Det er måske rigtigt, men han er altså virkelig en flink fyr men ja den er svær, men jeg tror bare at han tænker at hvis vi gør som vi har gjordt de sidste uger vil han ikke blive opdaget i det altså så hans forældre ikke fatter mistanke hvis han kom sent hjem alle dage.

    det skal også lige siges at jeg droppede vores "forhold" for 3 dage siden men jeg kan virkelig mærke at jeg fortryder det nu derfor har jeg utrolig meget lyst til at skrive det til ham..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   4. maj 2015 Du tror, og du tror. drengen er tydeligvis ikke værd at samle på.. havde han oprigtigt ville dig, så havde i ses mere end en gang i ugen :')

  • #27   4. maj 2015 det er rigtigt, måske er jeg bare naiv så

  • #30   4. maj 2015 Jeg forstår udmærket godt, at det kan være en svær situation. Måske er han din første kærlighed? Men man bliver altså nød til at tænke sig om en gang imellem, ellers sår falder man og slår sig.

    Du vil gerne have et almindeligt kæresteforhold, men det kan du nok ikke få, før i gifter jer - det er riiigtig mange år, at gå og vente på at blive rigtig glad. Før eller siden finder familien ud af, at han er sammen med dig, og så risikerer ham alvorlige problemer.
    Så du kan ikke få det du ønsker, og han risikerer sit forhold til familien. Det kan bare ikke ende godt.

    Der findes mange søde fyrer derude, prøv at finde en, som har nogenlunde de samme forudsætninger som dig smiley


  • #31   4. maj 2015 Hvis han rent faktisk er troende (og det lader det til, hvis han selv ønsker at blive døbt) så tror han jo på at hvis han forlader troen, uanset om det sker frivilligt eller om han bliver smidt ud, så kommer han i helvede.
    Helvede er måske en diffus størrelse for alle os "hedninge", men for en troende kristen eller Jehovas Vidne, er det altså en anden sag.

    Personligt er det at være i, tro på og ikke ønske at forlade en religiøs sekt (og det er hvad jeg mener JV er), et no go.
    Her ville det være mig eller sekten -og hvis han rent faktisk tror på hvad JV prædiker, så er det at forlade JV jo ikke en option. Så det forhold har altså ikke meget fremtid, medmindre du da selv er villig til at blive JV og det vil jeg da ikke anbefale.

    Jeg synes faktisk det er en bagatel om han kan/vil se dig en, to eller ti gange om ugen -det er SÅ ligegyldigt i det større perspektiv.


  • #32   4. maj 2015 Jeg ved godt du er meget forelsket lige nu og netop derfor bør du bakke ud af dette forhold inden du får "ødelagt" for meget mellem din ven/kæreste og hans familie.
    Hvis han bliver udstødt og i alligevel ender med at gå fra hinanden, ja så skal din samvittighed altid leve med at han har mistet sin familie for dig - vil du kunne gå med denne "skyld"?

    Jeg ved selv hvor varsom man skal træde angående religion, min kærestes familie er meget religiøse, dog i dette tilfælde med kristendommen. Stadig var det svært for mig at omgås hans familie, og blev da også set skævt til i lang tid, især hans mor var strid i begyndelsen. Hun mente bestemt ikke at en ikke-troende var god nok til hendes søn. Og ja min kæreste holdte faktisk også vores forhold "hemmeligt" i begyndelsen, det var dog okay da vi ikke var i et rigtigt forhold på daværende tidspunkt.
    Men altså religion er noget man skal have dyb respekt for, og lige Jehovas vidner er rigtig slem - slet ikke noget jeg ville begi mig ud i.
    Og husk på du er ikke så gammel, og der kommer helt sikkert mange store forelskelser endnu smiley


  • #33   5. maj 2015 Hold da op.. Sikke et dilemma.

    Sæt ham et ultimatum. At det skal slutte mellem jer, eller han skal sige det til hans forældre. Det vil jo komme ud før eller siden. Men det ville nok være nemmest at gøre det forbi, og begrunde hvorfor (selvom han nok ved det)..

    Opdater gerne. smiley


  • #35   5. maj 2015 Ergh... Religiøse mennesker. Det bliver et nej tak herfra.

  • #36   5. maj 2015 Stop stop stop!
    Bryd med den fyr, det er jo ikke givende på nogen måde. Tror du er mere forelsket i spændingen end i ham. Religiøse menneske, specielt Jehovas Vidner, er sjældent værd at samle på. Især fordi de sætter troen højere end de mennesker de elsker.


  • #37   5. maj 2015 Jeg havde aldrig været sammen med en som ville vælge religion over mig. Jeg accepterer fuldt at nogle er religiøse, og vil gå i kirke og bede, eller lave bordbøn - min grænse går simpelthen hvis han fravælger nogle ting for mig - såsom at se mig mindre end et normalt forhold.

    Ud med ham smiley


  • #38   5. maj 2015 Nu er Jehovas vidner så også dem jeg ønsker mindst at være omkring, jeg synes du skal gå ind og læse mere om dem... Det er altså ikke en hel normal tro, i forhold til de andre synes jeg...

  • #39   5. maj 2015 Tak for alle jeres svar, jeg har læst en del om det og også se et par film

    hans forældre er både "skilt" og hans far har haft et alkohol og været moren utro, alt dette fik selvfølgelig konsekvenser men de blev ikke smidt ud, men de vil IKKE have at deres søn gør dumme ting da de jo allerede har lavet fejlene og så behøver han ikke ifølge dem, dette synesz jeg virkelig er dobbeltmoralsk da man jo skal lære af dine egne fejl..

    jeg havde sex med ham fordi jeg elskede ham og det er nok et stort ord men jeg har haft mange forelskelser og forelskelser jeg ikke kunne komme over før 1,5 år og denne her overgår den stadig.

    han har gjort utrolig mange søde ting for mig og jeg elsker jo at være sammen med ham så jeg synes at den er utrolig svær.. han lyver jo overfor sine forældre for at han kan se mig.. men ja det er også hårdt kun at ses hver mandag


  • #40   5. maj 2015 Syntes stadig du bør bakke ud, i bliver aldrig til mere end hvad i er nu. For når han endda lyver for at kunne se dig, hvordan skal forholdet så overhovedet have en fremtid?
    Heller kom væk inden i begge ender med at blive såret.


  • #42   5. maj 2015 Som en anden spørger, kan du se dig selv i øjnene hvis han bliver udstødt pga dig ? Især hvis jeres forhold ikke holder (hvilket det jo sjældent gør i jeres alder)

  • #43   5. maj 2015 Altså, at sige at forholdet nok ikke holder, bare fordi I har fundet hinanden i den alder, er noget pjat. Mine forældre blev kærester, da de var 15-16 år, og de er stadig kærester den dag i dag (vi snakker næsten 40 år efter....) Det er selvfølgelig lidt noget andet, fordi "det var dengang" - men stadigvæk.
    Jeg er dog alligevel enig med de andre herinde. Forholdet vil ikke gavne nogen af jer. Du vil gerne ses mere, og det kommer I ikke til, så længe hans forældre og hans tro forbyder jer det. Han vil gerne beholde sin religion og sin familie, og dermed er der vel ikke noget forhold?

    Er du egentlig klar over, at hvis man er jehovas vidne, så mener man, at alle andre, som ikke er jehovas vidner kommer i "helvede". Så han tror altså på en religion, der mener, at fordi du ikke er jehovas vidne, så er du et dårligt menneske. Hvor fedt er det lige?


  • #46   6. maj 2015 Bidløse: Selvfølgelig er det nogen forhold som holder, men det er de færreste som bliver sammen med deres ungdoms kærester resten af livet smiley Så at sige at det nok ikke vil holde i længden er jo ikke forkert smiley

  • #47   6. maj 2015 Eva: Sådan er der vist ingen grund til at skrive. Jeg tvivler stærkt på, at dit sidste indlæg var en hjælp for TS. Hvis du nogensinde har prøvet at være forelsket, så ved du også, hvor mange følelser der er involveret - og hvor svært det er at finde hoved og hale i det hele. Nu gør du jo nar af The Dremteams påstand om, at drengen er den rette for hende - du synes simpelthen, at hun drager konklusionen for hurtigt. Men må jeg så spørge dig, hvordan du selv føler dig klædt på til at drage konklusioner om et forhold imellem to personer, som du aldrig har mødt? Dét er vist også lidt forhastet. Beklager kritikken, men jeg synes virkelig det er vigtigt at tænke før man skriver, når man skal rådgive et menneske i en lidt svær situation smiley

    TS: Jeg ville, som andre også skriver, træde meget varsomt. Jeg kan ikke sige dig, om du bør gå fra drengen eller ej, da jeg ikke kender nogen af jer. Men én ting vil jeg alligevel sige: I har vidst brug for en ordentlig snak om tingene, hvor I kan afstemme forventninger til forholdet, og hvor du får mulighed for at konfrontere ham med dine bekymringer. Hvis han familie virkelig vil udstøde ham for at være sammen med dig, så tror jeg også, at forholdet bør ende. Jeg håber, at I finder den bedste løsning for alle parter.


  • #48   6. maj 2015 Rolig nu, Eva, det er da ikke barnligt at hun siger, at hun elsker ham smiley

    Personligt ville jeg bare ikke kunne være i et forhold hvor det hele skulle holdes skjult og forældrene ikke måtte få noget at vide, men det er nok også ret individuelt. Jeg ville i hvert fald slet, slet ikke føle mig tilpas i et forhold, hvor man egentlig i bund og grund ikke kunne være et rigtigt par. Og det lyder jo til, at du heller ikke er tilpas i sådan et forhold - siden du (forståeligt nok) gerne vil ses mere med ham.

    Men i denne situation tror jeg næsten du er nødt til bare at bestemme dig for A eller B:
    1) Hvis du er utilfreds med, hvordan forholdet fungerer, så stop det.
    2) Men hvis du som du skriver er klar over, at han ikke vil bryde fra familien og troen, men at du stadig gerne vil have et forhold til ham, så er du gået ind i et præmis og har accepteret, at forholdet er hemmeligt og i kun kan ses hver mandag.

    Du har jo selv beskrevet, hvordan der ikke er noget kompromis. Enten afslutter du forholdet nu, eller også bliver du i forholdet og accepterer altså hermed alle præmisserne. Er du stadig utilfreds med, at i ses så lidt, så vil du aldrig nogensinde kunne føle dig tilpas i forholdet, for det kommer ikke til at ændre sig med mindre han bryder fra familien - og det vil han jo ikke.

    Så af rent personlige præferencer og set fra en egoistisk vinkel, uden at tage højde for det rent etiske i det, ville jeg bakke ud af sådan et forhold, for man ville jo aldrig kunne få det forhold man gerne vil have - dvs. det er, ret kynisk, bare spild af tid smiley


  • #49   6. maj 2015 Min tidligere bedste drengeven var jehovas, og han fik på et tidspunkt en kæreste (min bedsteveninde)
    Det blev opdaget, og forældrene var ikke glade, han fik forbyd mod at se hende, og blev øjeblikkeligt tvunget til at droppe hende, mens hans far så det.


  • #50   9. maj 2015 Har du besluttet dig for hvad du gør? har du lyst må du meget gerne opdatere smiley

  • #51   10. maj 2015 Run away and NEVER look back..
    religion er roden til alt ondt!


  • #52   18. maj 2015 Tusind tak for alle jeres svar, de har hjulpet mig med at se sagen fra flere sider smiley
    i bedte om en opdatering så jeg ville blot fortælle at jeg har valgt at stoppe det for nu og så må vi se hvad der sker senere hen, jeg er stadig vild med ham men samtidig er det også rigtigt at det jo er håbløst at fortsætte når der ingen fremtid er smiley men ihvertfald mange tak


Kommentér på:
Date en jehovas?

Annonce