{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.145 visninger | Oprettet:

Hvad skal du nå i år? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg laver dette forum for at der sker lidt.

Læg et billede ind af din hest, og fortæl lidt om den, og så selvfølgelig hvad du vil opnå med den i 2015.

Fortæl gerne mere om den, evt. Hvad i har opnået i gennem årene?
Hvor længe har den været din?

Jeg starter.

Jeg har en lækker blandingshoppe, blanding af fjordhest og oldenborg.
Man skulle tro nedefra, at hun var meget fjordheste agtigt, men faktisk er hun blød som smør der oppe, og er nem at arbejde med.
Ikke fordi jeg har noget imod renracede fjordheste, jeg ELSKER fjordheste, det er de dejligste skabninger på jorden. smiley
Men fjordheste vælger ofte deres egne veje, og er lidt stive i kroppen, hvor min er nem at arbejde med.
Alt i alt virker det til, at hun er lidt mere oldenborg end fjordhest.
Hun er 9 år gammel, og jeg købte hende den 12. December 2014 dagen før min fødselsdag yayyy!
Så jeg har ikke haft hende så længe endnu. smiley
Jeg skal opnå dette i 2015:
Rides til for ny i galoppen, da hun mangler balance. Jeg har haft en behandler ude ved hende da hun havde nogen spændinger i bagparten, og det går meget bedre nu. smiley
Hun skal være mere smidig, og have en god rytme i galoppen.
Hun er en temperamentsfuld dame, der gerne selv vil bestemme. Hun er en tryghedsnarkoman som jeg kalder det, dvs. Hun hader at blive flyttet (hvilket hun skal i næste måned)
Det var lidt om min Arisma. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal du nå i år?
  • #1   5. maj 2015 Denne dejlige dreng smiley
    Mikado smiley

    Hvis vi ender med at købe ham, satser jeg på at han skal med til store hestedag og gå show - det er nok det jeg håber mest på smiley

    Og så er der lidt andre ting som der skal arbejdes hen i mod hvis vi køber ham smiley
    - at ligge ned på kommando
    - kunne gå tur alene og han skal have noget mere selvtillid smiley
    - og så starte nogen babyjagter, men det er mest en drøm som jeg har selv da det virker fedt at starte jagter xD


    profilbillede
  • #2   5. maj 2015 Hvor er den fin. smiley

  • #3   5. maj 2015 hvis bare jeg kan vi kan få skridtet en tur så er jeg sådan set tilfreds med hvad vi kan nå i år, jeg startede med at tilride ham januar 2014.
    Herren har ond i ryggen, foandringer, jeg gør en brav insats for at lave muskler på ham og i det hele taget at få vendt hans skrog til det korrekte. Han er ikke blevet redet siden september og vi har trænet intensivt fra jorden siden december, men der er sørme langt igen, og jeg syntes at chancerne bliver mindre og mindre.


    profilbillede
  • #4   5. maj 2015 Jeg har den skønneste lille pony dreng ved navn Laban, som dog oftest går under navnene Pony-Fyren eller Lille Fyren, trods det, at hans navn passer perfekt. smiley

    Han blev 3 i januar, så er endnu stadig bare en stor baby, fuld af teenage nykker. smiley
    Jeg købte han den 29 november 2014, som en fødselsdagsgave til mig selv (har fødselsdag den 24). smiley
    Egentlig kiggede jeg efter part, da jeg bestemt ikke have planer om, at skulle have hest igen, inden for de nærmeste par år, men blev så kontaktet af gamle ejer, som stod og skulle af med Laban og hans mor relativt hurtigt. Tager ud og kigger på ham, det skader jo ikke at kigge. smiley
    En time efter jeg var kommet hjem, skriver jeg og takker ja. smiley

    Han er total rå, så der er rigtig meget at arbejde med, plus han blev kastreret i sidste måned, så der er også lige lidt hormoner der skal falde til ro. smiley

    Året skal gå med, at få styr på basis groundwork (gå, stå, bakke osv), generel god opførsel på stald (det kniber lidt med at stå stille når han bliver striglet), sadel og trense tilvænning (trensen er vi så småt begyndt på), og kigge en smule på longe arbejde og løsgørende groundwork (når altså basis er på plads). smiley
    Og så måske lidt små tricks hist og her. smiley

    Billedet er fra ca 3-4 dage inden han blev kastreret, og lige skulle spille lækker overfor en af hopperne. smiley


    profilbillede
  • #5   5. maj 2015 min skønne helt fantastiske elskede Røde smiley

    DV vallak, som bliver 12 om 3 uger :3 159-160 cm høj så ikke så høj som jeg burde have en i smiley Har været en forfætrelig lille djævle, som kun kunne kyle min af, og stejle, men idag kan alle håndtere ham :3 Vi er gået fra ikke at kunne arbejde sammen, til at springe 1 m. kunne galopere på tur, for løse tøjler, træne M dressur uden bid, og gå i køreliner smiley helt fantastisk lille dreng som jeg i sidste måned havde i hele 4 år smiley

    Hvad jeg vil opnå.. hmm ja jeg har ikke rigtig nogle drøm mere om at opnå så meget med ham, da jeg tager alt som det kommer, men vil da gerne opnå at få en bedre % i dressur, når vi engang kommer på stævne pladserne igen smiley ellers går jeg og leger med tanken om at vi skal nå noget jagt og distrance engang smiley

    Et billede på vores 4 års dag :3 smiley


    profilbillede
  • #6   5. maj 2015 Har min skønne DV hoppe...
    Hun er 6 år og efter Diablo - Utrolig arbejdsvillig og lærernem! Har kun haft hende et par måneder.

    Min plan er at vi skal ud og starte nogle LA'er i år og lærer hinanden at kende i stævnesituationer.


    profilbillede
  • #7   5. maj 2015 Min søde Tyroler Haflinger Waikato
    Har haft ham siden februar 15, han er min 4 hest.
    Han er lige blevet 5 år og jeg har købt ham fra avleren.
    Vores mål med 2015 er at han skal lære at galopere smiley


    profilbillede
  • #8   5. maj 2015 At blive B rytter

  • #9   5. maj 2015 Macho er min skønne lusitano-vallek på 10 år.
    Jeg købte ham som nykastreret for 2 år siden, og har brugt meget tid på at få ham vendt rigtigt. Han var meget høj i nakken og ryggen slæbte næsten hen ad jorden. Så et har været unghesteridning i 2 år, og endelig er resultaterne ved at vise sig.

    Det var meningen vi skulle have haft LA debut, men nu har han lige stået stille i en måned pga. indkapslet sur stråle. Men nu er han snart klar til at komme igang igen, og mit mål er LA3 inden nytår smiley


    profilbillede
  • #10   5. maj 2015 Jeg har Zarina Fjordhest på knap 12 år jeg har haft hende siden December 13. så vi har haft hinanden i 1½ år
    Hun er tur/distance hest hun gik 5 godkendte distancer sidste år og vi er ikke kommet afsted indtil nu i år pga. af hendes syge makker
    Men masser af gode skovture er det blevet til

    Vi håber på at kunne ride de der distancer gerne 5-6 stk i år igen
    Vi har tilmeldt dem til Lolland i Juni og vi skal bo weekenden over ved en af vores bekendte den over
    Men ud over det glæder jeg mig over hver eneste tur jeg rider på hende hun er bare hesten for mig


    profilbillede
  • #11   5. maj 2015 Acacia og jeg, skal bare nå og starte en LB1 inden sommerferiens slut. Så er jeg godt tilfreds smiley
    Vi arbejder pt på overgangene fra galop til trav smiley

    på trods af vores højdeforskel, er hun lige præcis den helt rette for mig smiley


    profilbillede
  • #14   5. maj 2015 Her er min skønne unghest, Mr. Moonwalk på 4 år. På billedet er det første gang han har rytter på - jeg begyndte tilridningen af ham i starten af marts og vi tager tingene meget stille og roligt (og det kører bare derud af smiley )

    SÅ mit mål for sommeren med ham er at han skal kunne rides alene på tur - han kommer snart på somemrgræs hvor vi får rigtig god adgang ud til sundveje med massere af ro, så så snart han bliver flyttet kører vi på med gå-ture og så håber jeg vi kommer til at skridte nogle lækre ture over sommeren smiley og så regner jeg også med at vi snart begynder på traven så den er rimelig stabil inden kan kommer hjem i oktober-agtigt smiley


    profilbillede
  • #15   5. maj 2015 Her er min lækre Svenske varmblod på 5 år, som hun blev i februar.
    Har haft hende siden d. 9. august 2014.
    Hun er rigtig sød og har bare et rigtig godt hoved.
    Hun er egentlig både dressur og spring betonet, og hun gør det godt i begge discipliner.

    I år er det meningen at vi skal starte noget LC i spring, så er jeg glad.
    I dressur ville vi gerne starte noget LC, måske noget LB også. (Vi har lige fået en dressursadle!:D)

    Ellers så bare at få et stærkt bånd, og en god tillid, det er vigtigst.


    profilbillede
  • #16   5. maj 2015 Min røde dame Aida, som jeg har haft i snart et år.
    Hun er Dansk Varmblod og 14 år gammel. Har haft hende siden 31. maj 2014.
    Hun er rigtig sød, men meget generet af fluer og insekter, hvorfor hun kyler rundt med hovedet.

    Planen er at nå at starte LD2 i næste weekend. Forhåbentlig går det, når der endnu ikke er så mange fluer endnu smiley


    profilbillede
  • #18   5. maj 2015 nikita aka fede 11 år gammel mål at få hende lidt i form og lidt smallere om maven og bedre i longen og udsætte hende for "farlige" ting som hun nok ikke er bange for

    også tage en helt masse billeder

    ellers bare en glad og tilfreds hest


    profilbillede
  • #19   5. maj 2015 Målet for i år er at få mere fremdrift, især indenfor versaderne smiley Dem vil vi rigtig gerne have helt styr på og gerne også i trav.
    Derudover vil jeg gerne øve lidt i showmanship igen og træne tricks for lange liner smiley


    profilbillede
  • #20   5. maj 2015 Min smukke (og allerførste) islænder hoppe på 4, som næsten er rå.

    Hun skal snart ryttertilvændes, og nu er hun igang med at få gjord på, og hun er helt cool overfor alting.
    Så er vi også begyndt på miljøtræning, og det tager hun også i stiv arm! smiley



    profilbillede
  • #21   5. maj 2015 Jeg har den skønneste vallak som lige er blevet 7. Jeg har haft ham siden den. 11 oktober 2013. I starten startede vi helt forfra og lignede nybegyndere i lang tid men fik så ny underviser og siden er det bare gået frem af, fedt.
    Lige nu er han godt nok syg men håber da alt på at han snart bliver rask.
    Men håber vi kan komme ud og starte en masse C stævner i år og have nogle fede oplevelser.
    Men her er han så smiley


    profilbillede
  • #22   5. maj 2015 Min dejlige DSP pony Daimler smiley

    Han er en meget temperamentfuld pony men det jo også klart når han har gået som hingst indtil foråret 2014.

    Jeg fik ham først d. 9/11-14 da min egen elskede pony stod skadet og ikke var til at rede. Da jeg fik ham skulle han rides op på ny. Så alt det han kan idag er noget jeg har lært ham smiley

    Vores mål for 2015 er at ride en LA4 minimum hvilket vi er godt på vej til. Han har allerede startet en LA2 så det går da fremad. I weekenden red vi vores andet distrikt stævne sammen hvilket gik over alt forventning. Så man må sige det går i den rigtige retning. Og så er der sket utrolig meget med hans udstråling og muskler. Han ligner næsten en lille bodybuilder smiley

    Desuden er han blevet meget bedre i sindet efter jeg har haft ham. Vi arbejder med det sidste hvor han ikke kan lide at have rosetter på og jeg kan heller ikke tage jakken eller tæppet på ham hvis jeg sidder på ham. Dette gør han fordi han ikke har været behandlet godt. Han har fået tæsk og er blevet slået... Han havde det ihvertfald ikke godt hvilket har sat sine spor som vi prøver at arbejde os ud af med tillid. Det var lidt om min den ene basse. smiley


  • #23   5. maj 2015 Her er lige et billede af Daimler som hygger sig på folden en dag han havde fået dækkenet af smiley

    profilbillede
  • #25   5. maj 2015 Dette er Santana, min nye dressur stjerne som jeg fik d. 22/6-2014, som er en 8 års hannoveraner vallak efter Sir Donnerhall, og med Ravello som Morfar.
    Han er ikke alders svarende uddannet, men vi rykker os stille og roligt, og han bliver bedre og bedre for hver uge (siger min underviser)
    Som det er nu har vi redet i alt 3 stævner, og haft vores anden start i LA4 til 65,9%
    Planen for 2015 er at vi skal ud og starte en masse stævner, så han kan få noget stævne erfaring, og at vi i løbet af 2015 bliver klar til at komme ud og starte nogle MB0 i 2016.


    profilbillede
  • #26   5. maj 2015 Min part Thuffy og jeg skal ud og starte nogle flere stævner, og jeg skal have styrket min venstre schenkel! Vi skal starte LC1 og LC2 i slutningen af Maj, og så håber jeg på at jeg kan nå op på minimum LB niveau til træning, gerne LA niveau, inden jeg skal ind til HESK i værnepligt til august i år - det er et højt sat mål, men jeg kæmper for at nå det! smiley
    Jeg kan mærke jeg allerede har rykket mig rigtig meget, så jeg håber selvfølgelig på jeg kan komme op på det niveau jeg gerne vil smiley

    Thuffy er en oldenborgervallak fra 2000, som jeg har redet siden december 2014. Han er 158, så lidt mindre end det jeg gerne ville ride på, men han er simpelthen så skøn, og jeg lærer rigtig meget af ham og hans ejer som underviser mig smiley

    Ellers er målet bare at få en masse gode oplevelser med ham og mine to andre parter smiley


    profilbillede
  • #27   5. maj 2015 Nightstar xx.
    En super dejlig og charmerende dreng på snart 5 år.
    Har været på galopbanen indtil han kom til os i januar og fungerer nu som ridehest, både spring og dressur hvilket han klarer super godt. På sigt leger vi lidt med planerne om military.

    Vores mål i år er at starte noget LD og LC, og komme ud og snuse til lidt faste forhindringer

    Vi har stævne debut i næste weekend, som jeg er spændt på hvad han siger til smiley


    profilbillede
  • #28   5. maj 2015 Har denne blandingshoppe på 7 år (araber, dansk varmblod, pinto og hannoveraner)

    Jeg overtog hende den 1. december 2014 og hun var helt rå! vi har sammen opnået følgende indtil videre:

    - lært at stole på mennesker
    - lære at stå bundet
    - blive taget fra flokken
    - blive striglet samt løfte hove
    - Blevet tilredet
    - leget med bolde, presseninger, kegler, paller, bomme osv.
    - ride med og uden sadel
    - taget sit første spring
    - løssprunget

    syntes selv vi er nået vildt langt ! smiley

    Målet for 2015:

    - Kunne ride på tur både alene og med andre (vi er stille begynd at starte op)
    - kunne starte en ld1 (hun er nervøs og har derfor ikke så store krav da jeg ikke vil presse hende)
    - lære hende at longere ordenligt uden at ville snakke med mor i midten XD

    Det skal nok blive et godt år ! smiley


    profilbillede
  • #29   5. maj 2015 Athos og jeg skal ikke nå noget specielt andet end at nyde hinandens selskab smiley
    Jeg har haft ham i 1 år den 18 maj 2015 - og til juni fylder han 3.

    Han blev købt som fuldstændig rå.

    På 1 år har vi været til agility stævne, gået en maaaasse ture, juleskovtur med andre fjordheste, jeg har arrangeret et juleoptog gennem byen hvor han gik forrest - hans første gang i byen, vi har været til mønstringskursus og her i slutningen af maj skal vi til koldblodstræf og derefter på stranden.

    Vi laver ikke så mange fancy ting andet end at hygge os. Han eeelsker agility, så regner med han skal med på Store heste dag og mønstres + agility.
    Ellers så håber jeg på at han fysisk kan følge med, så jeg kan komme op og sidde på ham henover sommeren, men har ikke spor travlt. (Han skal først begynde ridningen når han er 4-5 år). Udover Store hestedag, så skal vi også til endnu et agility stævne, juleoptog, skovture, strandture og generelt ud og se en masse.

    Men det jeg glæder mig allermest til, bliver når jeg endelig skal op og sidde på ham, kan slet slet ikke vente. Dét bliver den fedeste oplevelse! smiley


    profilbillede
  • #30   5. maj 2015 Det her er Dusty. Han bliver 18 her om et par dage og har været været min i 1 år og 5 måneder imorgen.. Vores mål for i år er at ride en LA3 inden året er omme og vi er nået til og med LA2, så mon ikke vi når det. smiley

    Han er uddannet til M, så det er kun lige mig der skal ha' lettet røven smiley


    profilbillede
  • #31   5. maj 2015 Det jeg gerne vil nå med min 5 års i år er at komme ud at ride tur, få ham indsprunget og komme ud at starte vores første stævne.
    Jeg har haft Zacko i et lille år, og han var stort set rå da jeg fik ham, men vi er kommet langt synes jeg:)


    profilbillede
  • #35   8. maj 2015 Min skønne hoppe hedder Mimine og er ren-racet tinker. Jeg købte hende i august sidste år. Da jeg fik hende var hun helt rå. Ikke tilredet, ikke opdraget, ikke oplevet noget, så ja der har været noget arbejde med hende. Men det har virkelig givet pote! Hun er en virkelig skøn hest med et godt temperament! Vi har dog haft vores kampe, men hun er virkelig en stjerne. Hun er meget tryghedssøgende og en rigtig pleaser! Hun har fx lært at hvis hun går op på pallen, så får hun en masse ros. Derfor vil hun hele tiden der op xD vi er kommet virkelig langt på bare få måneder. Hun er meget lærenem og vil super gerne lære.

    I år håber jeg at vi kan komme ud på en masse ture, bade i en sø, og måske starte nogle stævner. Så håber jeg også at jeg kan få hende til at blive lidt smidigere og bruge ryggen korrekt smiley

    Her er et billede af skønheden:



    profilbillede
  • #37   8. maj 2015 Jeg har næsten lige købt min egen hest så vi skal det næste år få lært hinanden at kende og så modtage en masse undervisning og få redet en masse ture smiley

    profilbillede
  • #38   8. maj 2015 Min skønne pony på 6 år har været ude af den almindelige træning siden December 2014, efter adskillige kiropraktor, fysioterapeut og osteopati besøg valgte vi at tage til dyrlægen i februar hvor det viste sig at han havde inflammation og SMÅ forandringer i 4 & 5 facetled i lænden.
    Vi har været i genoptræning siden, og mangler nu et genoptræningsforløb på 6 uger inden vi langsomt kan genoptage den almindelige træning igen.

    Mit mål på ham er at få ham i træning til stævne, få en masse gode ture med ham her hjemme og få nogle gode oplevelser til stævnerne.


    Min anden pony har jeg lige hjem for 1 mdr. siden. Mit mål er at få gjordt ham til B-pony inden årets udgang. Ud over det at kunne få trænet ham så meget til at kunne styre ham i skoven. Han har været vant til 2 foldtimer om dagen og en skridttur i skoven 1 gang om året eller noget lignende. At stå på fold fra 7-21 (snart døgnfold) og ride i skoven 2-3 gange om ugen er i sig selv en kæmpe omveltning for ham smiley


  • #40   10. maj 2015 Har en skøn hoppe, som jeg fik 28 feb 2014, vi har indtil videre opnået at gå fra en problemhest, som alle sagde jeg skulle aflive eller sælge, til en skøn, glad og rolig hest som jeg har den stærkeste konnection til smiley

    Vores mål over de næste tre måneder er at få mere fedt på hende (hun er desværre blevet for tynd vinteren over på grund af hendes første år i løsdrift, også selvom hun havde fri adgang til wrap og fik massere foder osv, vi fik ormeprøve og har snakket med dyrlæge og foderekspert og de siger jeg bare skal blive ved med at fodre ligesåmeget foder når de kommer på græs). Og derudover skal vi have opbygget først gode muskler og så få konditionen i top :-))!

    Over resten af 2015 skal vi på efterskole sammen og der bliver målet nok at få leget en masse fra jorden, taget jordtræningsbeviser (dygtig underviser) og begynde på noget spring og dressur og måske nogle stævner smiley


    profilbillede
  • #41   11. maj 2015 Med min Vigdis, vil jeg gerne nå at hun taber sig, men også at hun kan gå over en pressening samt gå i trailer.
    Hun er lidt for fed... så det skal selvfølgelig væk! Der er ikke så meget der. smiley
    Men hun er også bange for diverse plastik ting, lyde mm. Men har for ikke så længe siden gået med til at gå over en pressening. Yaay.
    Og trailer vil jeg også gerne have hun kan gå lige i, pt. kan hun gå op, men man skal kæmpe lidt for sagen. smiley


    Rytter mæssigt, skal jeg i gang med at lave noget Yoga, da jeg har enormt dårlig ryg. Og Yoga er også afslappende, og jeg har en meget stresset hverdag. Så det går jeg og kæmper lidt med smiley

    Og ja, jeg kigger ned på billedet, det øver jeg mig også på smiley


    profilbillede
  • #42   11. maj 2015 Her er mig og min dejlige dreng Tindur. Jeg købte ham som 7mnd og det er over fire år siden smiley Tindur er en meget klog og psykisk stærk hest. Som behøver stabilitet og er dårlig til at blive flyttet på. På sigt skal vi ud og starte jagter og grund dressuren skal være på plads. Tænker at vi skal kunne ride La.
    Dog tager dette lang tid da jeg vægt lægger at det foregår mhb på biomekanik og indlæring.
    I løbet af 2015 skal galoppen være på plads. Det er kravet smiley

    Mvh TT


  • #43   11. maj 2015 Hov....Glemte da billedet smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Hvad skal du nå i år?

Annonce