{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hygge aften emne :)
  • #2   12. jun 2015 Mathilde: øv øv, og så når det (her i hvert tilfælde?) langt om længe er blevet godt vejr smiley

  • #3   12. jun 2015 Sidder og pukler med oplæsning til fysikeksamen. Sådan kan man vel også bruge sin fredag smiley

  • #4   12. jun 2015 Team AP: kan du så logge af HG smiley

    Havde selv sidste eksamen i onsdags - nu færdig udlært finansøkonom smiley


  • #7   12. jun 2015 Er lige kommet hjem fra stalden efter at have tjekket ponyen, der desværre må have været i hegnet, for hun har et rigtig grimt sår på indersiden af bagbenet, oppe omkring knæet + hun har et meget ømt og hævet ben (der er styr på behandlingen af dette) - og mig som lige havde troet at ponyen og jeg skulle på en lang hygge-skridttur i morgen smiley Hun er 23 og er en pony jeg rider og passer mens ejer studerer i KBH, så håber da godt nok for ejer at ponyen bliver helt fit for fight igen, for hun skal af med sin store hest her efter sommer pga. den ikke kan bruges til ridning (grundet noget i et forben der gør den kronisk halt så vidt jeg ved), så denne pony er alt hun har der kan rides og har haft i 7-8 år, og det er kun 2 år siden her til juli, at hun mistede sin første pony, en fjordhest der blev 28 - så krydser VIRKELIG fingre for, at ponyen bliver helt fin igen! smiley

    Og ja, ellers ikke det store, min søster blev student i dag (ja, ret tidligt), så dagen er gået med at gøre klar til fest i morgen smiley


  • #8   12. jun 2015 Efter en eksamen der gik dårligere end forventet, så har jeg brugt aftenen på at grille med min familie og bare hygge. Og så er jeg også blevet hooked på et spil, hvor det gælder meget strategisk (med fokus på genetik) at avle hunde..
    I morgen venter så forberedelse af AT-eksamen på mandag, men det er jo ikke endnu smiley


  • #9   12. jun 2015 Han skal da i hvert fald ikke røre bommene den kære hest der :P.
    Jeg er lige steget ud efter et velfortjent bad efter en lang dag med oprydning og pligter herhjemme :). Nu vil jeg smide vand over til en latte machiatto, se lidt film og så hopper jeg nok i seng. Har en laaang men dejlig weekend foran mig med en meget savnet veninde (Hun er fra Nordjylland, jeg fra Midtfyn) :D.


  • #10   12. jun 2015 Fünke hvad hedder det spil, lyder da som genialt tidsfordriv for en genetik-nørd! smiley

  • #11   12. jun 2015 jeg burde sove! men jeg kan ikke...
    Jeg er blevet snot hamrende forkølet, jeg var på arbejde i går, jog eg burde nok være blevet hjemme, meeeen, så nu har jeg sovet det meste af dagen for at blive rask. Hvilket jo selvfølgelig resulterer i at jeg ikke kan sove nu, ikke fedt når den står på dagvagt i morgen tidlig smiley smiley


  • #12   12. jun 2015 Dynastydog.com smiley

  • #13   12. jun 2015 Så er der vel ikke nogen der er heste farve genetik nørder? smiley

  • #14   13. jun 2015 Åh jo, specielt i heste, Schmølz! smiley
    Har bare ikke fundet sådan et spil smiley


  • #15   13. jun 2015 Jeg er overhovedet ikke genetik-nørd (har faktisk lidt svært ved at fatte konceptet), men synes alligevel det er ret spændende, sådan noget strategi smiley

  • #16   13. jun 2015 Ved du så hvilke farver der er mulige på et føl?

    Er ved at forsøge Scharken ifolet med Heinsgårdens Christa smiley

    Scharken er selv mørkerød og moren er lys rød - ved ikke farens farve smiley

    Christa er skimmel, tror faren er chestnut med ved ikke morens farve


  • #17   13. jun 2015 Jeg kan ikke give et klart svar da jeg ikke kender de to hestes genotyper, men kan da give et forsøg smiley

  • #18   13. jun 2015 Det må du meget gerne smiley

  • #19   13. jun 2015 Christas far er brun (og pææææænt lækker smiley ) og jeg kan ikke finde ud af hvilken farve Christa er født som, så jeg har altså gået ud fra at han er født brun og siden hen skimlet smiley
    Udover det så ved jeg at han er heterozygot for det skimle gen (da hans mor er skimmel og han selv er, men hans far ikke er), og så har jeg sat den til 'ukendt' mht. om han er bærer af rød og om han er heterozygot eller homozygot for agouti (brun/sort).

    Schakiras far er brun, men jeg kan ikke finde ud af hvad farve moren er, men har sat hende til at være 'ukendt' for at være bærer af agouti (brun/sort) og at hun ikke er bærer af sølv fortynding (silver dilution).

    Så ud fra dette kommer følgende:

    32.81% - Gray (Bay)
    32.81% - Bay
    12.50% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel))
    12.50% - Red (Chestnut/Sorrel)
    4.69% - Black
    4.69% - Gray (Black)

    Altså er der 50/50 om din hest bliver skimmel med tiden, og den kan kun blive født som enten brun (størst chance), rød (næststørst) eller sort (mindst) smiley

    Dette kan kun være guidende (dog er den 50/50 chance for skimmel 100% sikker, da din hest ikke er skimmel, men faderen er og ingen af dem er homozygot for skimmel), da jeg som nævnt før ikke kender hestenes genotyper smiley

    Du kan lige få nogle billeder af de heste jeg har fundet, som du ikke helt kendte til mht. farve smiley

    Check In:
    http://www.horsetelex.com/media/horseimages/86092/image/checkin-02-14-14-069.s640x480.jpg
    http://www.horsetelex.com/media/horseimages/86093/image/checkin-ra-2010.s640x480.jpg
    http://www.horsetelex.com/media/horseimages/89085/image/check-in-springfoto.s640x480.jpg

    Thor Gøgholm:
    http://webshop.equipe.com/photos?utf8=%E2%9C%93&q=Thor+G%C3%B8gholm&button=


  • #20   13. jun 2015 Ej hvor sjovt, har aldrig før set et billede af Scharkens far smiley

    Men kan sige at hendes mor er rød, men noget lysere end hende og med en ål. Mener mormoren var musegrå men er ikke sikker? smiley


  • #21   13. jun 2015 Ja det er sjovt at se billeder af hestene som man ikke havde regnet med smiley Den pony jeg nævnte tidligere, som er kommet i skade i dag, kommer fra et stort stutteri i Holland, men INTET kan findes om hende på nettet, vitterligt INTET, hverken billeder eller registrer - det er som om hun aldrig har eksisteret, rent registermæssigt, da hun ikke er registreret som afkom efter sine forældre eller er registreret et andet sted på nettet.

    Men ja, har hende oprettet på det engelske HG, og så skrev en ældre mand til mig - det var sørme lige ham der i sin tid avlede hende smiley
    Så nu ved jeg ALT om hende til og med hendes 6. leveår, og ved ca. hvad hun har været igennem indtil hun kom til Danmark smiley
    Fandt bl.a. ud af at hun er kåret Champion i Holland og har set billeder af hende som 1 års og da hun blev Champion, og har dagligt kontakt til avleren (der nu avler store KWPN heste og ikke ponyer, Ilona som hun rigtig hedder var den sidste pony de avlede, og de ville beholde hende, men datteren skulle på uni og havde derfor ikke tid til ponyen, så de solgte hende og mistede så alt kontakt omkring ca. den tid hvor hun kom til Danmark).

    Men det ændrer ikke rigtig ved mine muligheder for at sige noget om føllets mulige farve, det du skriver om moren, for man kan ikke rigtig være sikker uden genotyperne smiley

    Du kan lige se et billede af Ilona (eller, Maggie som hun bliver kaldt og altid er blevet kaldt her i Danmark) da hun blev champion - hun er bare SÅ fin! smiley


    profilbillede
  • #22   13. jun 2015 hvor ser hun lækker ud smiley men jeg smutter af for i aften og vil prøve at få noget søvn selv om jeg ikke kan finde min mygge creme så skal nok klø hele natten -_-

  • #23   13. jun 2015 Schmølz:
    Det gjorde jeg på din ordre xD Og så sad jeg oppe til kl 2:00.. Og så skal jeg ligeledes bruge hele weekenden på det samme..


Kommentér på:
Hygge aften emne :)

Annonce