{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.844 visninger | Oprettet:

Fleksibel sadel til markeret hest..? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Jeg er på jagt efter en fleksibel dressursadel til min 'unghest' (han er lige blevet syv, men muskelmæssigt og i sind en unghest :3 )

Problemmet er, at jeg har søgt på diverse fleksible sadler men kan ikke rigtig finde noget, der egner sig til store skuldre og markeret mankeben smiley

Jeg har tænkt lidt på en trekker sadel ( http://www.jo-po.dk/shop/flexible-sadle-inspiration-4660p.html ) fordi den er så fleksibel i sædet, men ved ikke rigtig...

Hvad bruger I? er der noget I kan anbefale?

Jeg anvender lige nu en Butterfly springsadel og en Barefoot barrydale bomløs til dressur ( http://www.barefoot-danmark.dk/produkter/22-dressursadler/692-barefoot-barrydale-bomloes-sadel/ ) , men vil gerne væk fra de bomløse sadler smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fleksibel sadel til markeret hest..?
  • #1   14. jun 2015 Jeg bruger en Hidalgo venice speciale II til min ene hest som er markeret, men den passer dog bedst til en bred hest.
    Til min lidt smallere hest som også er meget markeret har jeg bestilt en Baloun F2.

    De er begge bomløse sadler som ligner en ganske almindelig dressursadel.

    Line fra Flexi sadler forhandler disse mæker. Det koster 650 kr at få hende ud og prøve sadler for at se om de kan passe. Hun kører i hele landet. Hun planlægger nogle ture ud fra de datoer folk kan.


  • #2   14. jun 2015 Måske skulle du kigge efter en sadel med læderbom? smiley De er meget fleksible og dem fra Hidalgo har flytbare paneler smiley
    Har selv sådan en, men ved dog ikke om det vil passe en hest der er markeret fortil smiley
    Eller eventuelt en contactsadel? Den er faktisk bomløs men har et sæde som en normal sadel smiley


  • #3   14. jun 2015 Til min gamle hest, som også var meget markeret, brugte jeg en Trainer dressur og springsadel smiley De lå begge super godt på ham.

  • #4   14. jun 2015 Tak for de mange svar! Ville helt klart overveje en Hidalgo/Baloun F2 og hvis det viser sig, at en fleksibelsadel ikke ville fungere, ville jeg da gå på jagt efter en Trainer sadel smiley

    Mette & ponyerne: Tanken om en contact sadel har strejfet mig, men syntes de var alt for flade? Oo Kender du nogen, med en markeret hest, der anvender en contact sadel? smiley


  • #5   14. jun 2015 Jeg kender desværre ikke nogen der bruger en contact sadel til en markeret hest, så der kan jeg ikke hjælpe smiley
    Til contact sadlerne er det meningen at man tilpasser dem med sådan et specielt underlag. At de er lette flade nedenunder tror jeg ikke på bliver et problem, det er jo paneler i den "pude" man også køber til smiley Du kan eventuelt kigge på hjemmesiden, jeg synes det er super godt forklaret derinde smiley


  • #6   14. jun 2015 Mette & Ponyerne: Uh, der vil jeg lige gå ind og kigge så smiley

  • #7   14. jun 2015 Hvis ikke du behøver at tænke på prisen så ville jeg rangere de nævnte således:
    Contact
    Baloun
    Hidalgo

    Det er min egen ønskeliste, det kan selvfølgelig være helt anderledes for dig smiley

    Skal den bruges til flere heste så ville jeg ændre lidt smiley :
    Contact
    Hidalgo (pga de flytbare paneler)
    Baloun


  • #8   14. jun 2015 Jeg rider i Sensatin G4, som er en dressursadel,med speciet underlag til markeret hest, Det fungerer godt. Har prøvet rigtig mange dressursadel, som ikke har fungeret til ham.

  • #9   14. jun 2015 Mette & ponyerne: Tja, kvalitet koster desværre smiley Men hellere bruge penge på noget der godt og passer, end at bruge det til unødvendige dyrlæge - og kiropraktor regninger smiley Men en Contact sadel lyder lovende!

    gitte r: Så vidt jeg kan se, er sensation en bomløssadel (jo der er de andre også), men jeg kunne godt tænke mig noget, der minder mere om en traditionel sadel. Der er også en del, der har reklameret med disse sensations sadler, har kun hørt godt om dem, men der er ikke lige det jeg står og mangler smiley


Kommentér på:
Fleksibel sadel til markeret hest..?

Annonce