{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Horsemanship viden? {{forumTopicSubject}}

Horsemanship Viden???

Hej jeg er en pige der lige har fået en ny pony, her i mandags.
Jeg ønsker at knytte mig til ham fra start af, og at jeg kan lære at forstå ham nøjagtig som han er.
Derfor søger jeg hjælp, fra en der har erfaring med horsemanship, og gerne en der ikke laver meget andet.
Jeg er startet på at arbejde med ham fra jorden af, det vil sige at jeg træner ham. Jeg har kun lagt mit signal på den nederste del af hans ene forben indtil videre. Det vil sige, at når jeg markere på det valgte sted, så skal han løfte benet, og til sidst skulle det gerne blive sådan at han løfter sit ben når jeg løfter mit. Jeg har erfaring med det trick, da jeg har lært min tidligere pony det på ingen tid. Jeg søger bare lidt mere viden omkring at forstå min hest. Fx Så er han jo egentlig meget nem at hente på fold, men som der jo skete i dag var der en anden hest, der løb mod ham så han blev forskrækket og løb væk. Jeg gik så efter ham, i nogen minutter hvor han bare løb i den modsatte retning af hvor jeg befandt mig. Til sidst kunne jeg godt få fat på ham, men som sagt han gør det ikke af lyst. Jeg ønsker en hest, der bliver glad når jeg kommer, og igen jeg har erfaring med det fra min tidligere pony, som havde haft et hårdt liv. Den kom løbende hen til mig på folden, fordi jeg var god ved den, hvilket den ikke var vandt til. Men som sagt, ham her er noget helt nyt. Jeg håber at høre fra jer, eller i det mindste bare en. Jeg behøver virkelig hjælp.
Jeg tænker det bliver sådan at, vi kan holde kontakten over privat besked, og så kan jeg så træne de ting som du anbefaler mig, og på den måde kan jeg holde dig opdateret på, hvordan det går og hvordan tingene ser ud. Jeg vil gerne slippe for negative kommentarer tak.

//Jasse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horsemanship viden?
  • #1   1. aug 2015 Det lyder som om du leder efter en sparringspartner/træner. Det er en rigtig god idé, men for at du og hesten skal få noget ud af det, så er det nødvendigt at træneren ser Jeres træning, så find en fornuftig træner du gerne vil lære af og få dem ud smiley
    Tillykke med hesten, og held og lykke fremover smiley


  • #2   1. aug 2015 Brug en masse forventning fri tid sammen med din pony - sæt dig på folden og lad den komme til dig når den har lyst. Gå en tur - ja, alt muligt som ikke er 'træning'.

    I min verden bliver der ikke 'knyttet bånd ved tricks eller træning' - da hesten ikke har et valg om den vil være med eller ej.


  • #3   1. aug 2015 Amalie min er en enspænder.
    Han holder sig for sig selv på folden.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   1. aug 2015 Jeg vil så meget at den bedste måde at knytte bånd med en hest på, er via arbejde, da du den vej lærer hvordan den reagere i forskellige situationer og ved forskellige pres.

    hesten finder ud af at selvom at du beder den om noget, så får den en belønning = du giver den en positiv oplevelse.

    så længe at de positive oplevelser overskygger de dårlige, så vil hesten tro mere og mere på at du vil den noget godt.

    næsten uanset hvad du gør med en hest, vil det være træning da du vil belønne den for ønsket adfærd.

    man behøver ikke gøre det til en større videnskab at skulle skabe tillid til hesten og omvendt, da det kommer af sig selv ved positive oplevelser og mad.
    havde der været tale om en hest der havde oplevet mishandling i så ødan en ekstrem grad at den direkte frygtede mennesker, så skulle man gribe situationen helt anderledes an.

    men kort og godt, ud og lav en masse med den hest, giv den en masse gode oplevelser, både i naturen og på ridebanen, sørg for at rose hvis der kommer en reaktion så snart du beder den om noget - en reaktion er bedre end ingen reaktion, også selvom at reaktionen måske ikke var det du bedte om.

    Du lærer ikke din hest at kende ved at sætte dig ned og se på den på marken, eller ved at stå op klappe den i boksen smiley


  • #5   1. aug 2015 Tak for rådet smiley

  • #6   1. aug 2015 Jeg rider udelukkende natural horsemanship ved Susanne Berg. Her for en uges tid siden lavede jeg en lille fold på min hest Sass fold hvor der var hø, vand, dyne, hovedpuder, frokost til mig og vanddunk. Cordeo og en skammel og masser af godbidder. Så fik jeg Sass ind på folden og blev der i seks timer hvor vi red spiste og sov. Det var virkelig en god oplevelse at høre alt på hestens præmisser. Specielt hvis din hest er en enspænder på folden. Her vil du nok opleve at han kommer til dig og vil hygge. Folden er bare på str. Med en round pen smiley

Kommentér på:
Horsemanship viden?

Annonce