{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urter/frugt/grønysager til heste?
  • #4   16. aug 2015 Jeg giver tørrede brændnæller, hyben, hvidløg og tidselblomster smiley

  • #5   16. aug 2015 Min får gurkemeje, biotin, hyben, kamillethe blanding msm, sort peber, hvidløg og mange mange andre urter, gulerødder og æbler

  • #6   16. aug 2015 Gry, bare fordi hesten ikke er død af det, betyder det bestemt ikke de har godt af det!

  • #7   16. aug 2015 Mine får hvidløg, tørrede persille, tørrede rødbeder, ægteflager, urtemix, bukkehornsfrø, tørrede gulerødder og en masse andet smiley

  • #9   16. aug 2015 Tørret hvidløg giver jeg ikke hele året - hvidløg er blodfortyndende og bør ikke anvendes til drægtige hopper feks. Jeg giver det her i sommeren mod insekter - det har jeg god erfaring med, specielt ved flåter.

    Hyben giver jeg friske - de er fyldt med masser af vitaminer, specielt C vitamin og så er de gavnlige for leddene (godt mod feks. gigt) og har flere gode egenskaber end det...

    Nedfaldsæbler - der er pektin i æbler, som er et sukkerstof der bla. påvirker tarmene og fordøjelsen positivt og så er de selvfølgelig også fyldt med vitaminer.

    Gulerødder giver jeg det meste af året - nu står den så på æbler her i sensommeren. Gulerødder giver lidt ekstra tykketid, fylde og er fyldt med vand.

    Hm - det tager lidt tid at skrive hvorfor og hvad de gør, så springer lige let og elegant over; bynke, løvetand mf.

    Hm... jeg er nødt til at spørge - giver i bare jeres hest lidt af hvert af hvad i hører der er godt eller undersøger i HVAD tingene gør?


  • #10   16. aug 2015 Jeg undersøger grundigt inden jeg giver min hest diverse ting.

    Kunne aldrig finde på at fylde alt muligt i ham, som han i bund og grund ikke har godt af. Derudover så har han en enormt sart mave.

    De tilskud jeg giver min er udelukkende noget der hjælper på forskellige ting og som er sunde Fx hyben, som er godt for ledne samt fyldt med vitaminer.


  • #11   16. aug 2015 Jeg tjekker også hvad tingen kan bruges til, derfor søger jeg inspiration. Hyben har jeg lige opdaget. Det er skønt man kan bruge så mange ting fra naturen smiley

  • #12   16. aug 2015 Vores får æbler her om sommeren, for at lokke dem til at spise deres biotin. Sensommeren står den på masser af nedfaldsæbler.
    Vores har også fået tidsler her mens de har stået med blomst. Og så skal vi ud og have plukket en masse hyben som vi kan tage hjem og fryse ned, som de så kan få.
    Gulerødder får de meget henover vinteren, og ellers får de lidt af hvad vi lige selv har med derud. Forleden havde jeg fx taget et par nektariner med som morgenmad, og vores shetlandspony var bare helt tosset med dem - selvom han kun fik 3 små bidder. smiley De har også fået appelsin og clementiner, dem er de også glade for. smiley


Kommentér på:
Urter/frugt/grønysager til heste?

Annonce