{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Jer der styrketræner seriøst - Træningsplan og madpakke? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Dette emne henvender sig kun til de af jer, som styrketræner på et seriøst plan. Det betyder ikke, at I træner til scenen, men når jeg siger styrketræner seriøst, så mener jeg ikke, at tage i centeret 2-3 dage om ugen for at løfte lidt vægte og løbe lidt på løbebåndet.

Først: Hvordan gør I med træningsplan? Og hvor tit træner I? Køre i to-split, tre-split? Eller kører i slet ikke efter nogen plan?
Andet: Hvad gør i med madpakke uden det bliver for kedeligt? Jeg synes jeg har prøvet det meste.. Og jeg synes bare, at kylling og salat, går hen og bliver ALT for kedeligt! Jeg mangler ideer, og jeg mangler gode ideer smiley

Jeg træner selv et tre-splits program, som hedder:
Dag 1. : bryst/triceps
Dag 2. : ben/mave/skuldre
Dag 3. : ryg/biceps

Hvis I ellers har gode ideer til noget, så kom bare med dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der styrketræner seriøst - Træningsplan og madpakke?
  • #1   19. aug 2015 jeg træner hver anden dag, ikke efter noget bestemt program eller planlægning; 20 squats, 20 mave, 20 mave til hver side, 20 armbøjninger, 20 rygbøjninger og 20 lunges, og så løber jeg en tur på 10 min af ca 2 km, jeg tar tit ikke det hele på en gang da jeg skal nå det inden jeg tar i skole. og så ridder jeg self. hver dag ;-D

    Når jeg skal vælge madpakke tænker jeg varieret, altså et halvt stk rugbrød med hamburgeryg 3% den ene dag, så saltkød 0,6%, derefter æg, altsammen med salat (jeg bruger tit kinakål), så laver jeg salater, som jeg også varierer fx med pepperfrugt, tomater, tranebær, granatæble, æble, gullerod, forskellige kærner.
    ristede græskarkærner er også en god og sund snack hvis du undlade rolie og kun putter salt på
    og så hvis man syntes et æble eller en gullerod til mellemmad
    Håber du ku bruge det til noget smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   19. aug 2015 Jeg vil mene at jeg træner ret seriøst, prøver vidt muligt at komme afsted 5 gange ugentligt, dog er det ret svært med en lille dreng smiley

    mit program hedder:

    mandag: ryg og biceps.
    tirsdag: bryst, triceps og skuldre.
    onsdsg: ben.
    torsdag: fri
    fredag: ryg og biceps.
    lørdag eller søndag: ben, mave, nogle gange skuldre.
    - jeg dyrker overhovedet ikke cardio, da min interesse ikke er der, og da min fokus udelukkende er på min styrke smiley

    du må ikke træne mave, så du er øm ved en ryg/bryst dag, da du bruger din mave muskulatur til at stabilisere med, for at kunne kører med en ordentlig teknik.

    tunge løft som squat, dødløft og bænkpres, skal man holde sig til kun at kører en gang om ugen.

    og man skal altid træne dobbelt så meget ryg som bryst, da du hurtigt kan få fremadroterede skulde, og derved skabe en skade.

    som kvinde/pige er det vigtigt at holde igen med for meget brysttræning, da mange kvinder har tildens til fremadroterede skuldre, og bryst træning har ikke den store betydning. (med mindre man har styrke løft, eller konkurrence for øje)..

    husk at du skal ændre dit program min. hver 8 uge, da din krop ellers vil vende sig til hvad du laver, og derved mindske udviklingen.

    sørg for altid at bruge forskellige greb, i div. øvelser så du variere din træning - det giver det bedste resultat smiley


  • #3   19. aug 2015 Jeg træner 4-5-6 gange om ugen, det varierer lidt, alt efter hvor meget andet, jeg har at se til smiley
    Jeg skifter lidt mellem et 2- og 3-splits program. Enten hedder det bare overkrop/underkrop eller også kører jeg ben/balder, skulder/mave/baller og ryg/bryst. Jeg foretrækker at køre større muskelgrupper ad gangen, fremfor de mere isolerede muskelgrupper og så varierer jeg meget i øvelserne, fordi jeg hurtigt kommer til at kede mig.

    Med hensyn til madpakke, tænker du så i forhold til f.eks. skole/arbejde eller i forbindelse med træningen?
    For jeg har altid mad med mig til efter træning. Det er som regel bare et par riskiks eller en banan. Har jeg virkelig oppet mig, så kværner jeg en proteinbar, men så er det virkelig også luksus smiley
    Madpakken til skole/arbejde har jeg egentlig ikke så mange råd til. Jeg er ret kræsen, så en salat der har lagt i en taske en hel dag, får jeg aldrig ned. Derfor har jeg på det sidste lavet en sandwich, hvor det er lykkedes mig at samle den, så brødet ikke bliver smattet. Ellers får jeg den nemlig heller ikke spist. Har jeg rigtig meget overskud, elsker jeg at have tærte eller en hjemmelavet pizza med - det bliver jeg aldrig træt af. Men det er desværre så sjældent, at jeg føler overskuddet til at få det lavet...
    Og så har jeg altid nogle små "snacks" med, som består af gulerødder, nødder, frugt, tyggegummi/läkerol osv., som jeg kan gnaske på, hvis den "lille sult" opstår smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   19. aug 2015 og sørg for at varier i reps og sæt, så du nogle dage kører max, og andre dage kører flere reps. ..

    jeg har selv haft stor gavn af at kører 5 x max, hvor reps. skal lægge mellem 1-5, men det er mest for styrkens skyld, men det har taget min træning videre smiley


  • #5   19. aug 2015 Jeg skifter "program" hver 3-4 uge. Mave har jeg ikke en fast dag, det kommer mere ind hvor der lige er plads og lyst.
    Cardio har jeg i sinde at dyrke en del mere end jeg gør, om det så bare skal være 15 minutter efter hver træning, eller hvordan. Netop fordi jeg gerne vil smide fedtet, for at se hvordan jeg ser ud indenunder, og derefter bygge på.

    Jeg er bestemt ikke ny indenfor træningen. Jeg har trænet i et par år tidligere på egen hånd og sammen med min daværende kæreste, som var det nogen ville kalde for en bodybuilder. Nu er jeg så startet igen, og får mine træningsprogrammer tjekket igennem af konsulent, inden de tages i brug, da jeg har en kammerat der er uddannet - min plan er også at det er ham, som skal stå for min kostplan, hvis jeg kommer så langt.
    Det var mere for at høre, hvordan andre herinde gjorde det smiley

    Med hensyn til frokost, madpakke, whatever, så har jeg søgt lidt på nettet, og fundet nogle rigtig lækre forslag, som jeg vil forsøge mig med smiley


  • #6   19. aug 2015 Jeg har trænet efter et 3-split program, der er nogenlunde magen til dit ca 5-6 gange om ugen.
    Jeg har dog trænet skulder ca 3 gange om ugen, da jeg genoptræner den efter en skade.
    Nu overvejer jeg om jeg skal skifte til et program, hvor jeg kører overkrop/underkrop i stedet for, da jeg tror, at jeg vil få mere ud af det. Mest fordi jeg bedre kan lide lidt mere intensiv og "længere" træning.

    Jeg regner med at skifte igen i november, hvor jeg håber at jeg er klar til crossfit og kettlebell-hold ca 3-4 gange om ugen (der skal nemlig være plads til hest og lange skoledage også).

    Jeg spiser ca hver 3. time for at holde mit stofskifte oppe. Jeg får meget protein fra fisk (laks, tun, makrel, sej osv.), da jeg ikke har lyst til at drikke shakes eller tage andre tilskud.
    Æg er også et formidabelt mellemmåltid, som jeg kan æde i evigheder smiley


Kommentér på:
Jer der styrketræner seriøst - Træningsplan og madpakke?

Annonce