{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

vil i hjælpe mig med min stil? {{forumTopicSubject}}

jeg er igang med en stil. men har brug for hjælp til komma og vil gerne havde lidt respons til den., vis du vil hjælpe kopiere du bare stilen herfra og skriver komma i den og nederst kan du skrive hvad jeg skal lave om og sådan noget., du må gerne være lidt kritisk. jeg går i 5 klasse så vis du går i 3 eller sådan npget skal du ikk hjælpe med komma., men du kan jo godt læse den og sige hvad du sys om den., håber i vil hjælpe ., her er stilen::::





Turen til Afrika

Farvel mor..
Farvel Nanna..
Det var hårdt at sige farvel til min mor. Jeg skulle helt til Afrika. Jeg satte mig ind i taxien og kørte væk. Jeg skulle til Kastrup lufthavn hvor jeg skulle med fly til Suez og derfra videre til Capetown. Jeg sad lidt og dagdrømte men så hørte jeg nogen sige det bliver 250 kr. jeg tænkte lidt og så gik det op for mig det var taxi chaufføren ’’ja værsgo’’ sagde jeg imens jeg gav ham pengene. Jeg steg ud af bilen og gik hen mod indgangen. Da jeg var kommet ind gik jeg hen til damen ved kassen og spurgte hvor jeg skulle gøre af mine tasker. ’du skal bare ligge dem på det bånd der står Suez på. Jeg gik hen med min taske og lagde den på båndet. så gik jeg hen til en mand og spurgte hvor man kunne sidde og vente ’derover ved stolene. Jeg gik derover og læste i nogle blade. Da jeg havde læst 10 til 5 min. Gik jeg over i en cafe og købte en cola og en toast. Colaen var dejlig kold og toasten var meget lun og duftene. Jeg blev hurtig færdig med min toast. Lige da jeg drak den sidste slurk af min cola sagde de i højtalerne. Flyet til Suez er 1 til 2 timer forsinket. Aah tænkte jeg. Jeg gik hen til en mand og spurgte om der var nogle butikker eller noget jeg kunne lave indtil flyet kom? Ja der var nogle tøjbutikker på 7 sal. Jeg gik hen til en elevator og trykkede på knappen hvor der stod 7 sal. Der gik et lille sus fra tærende op til hovedet. Men så var jeg også oppe. Lidt henne ad gangen så jeg en Kings and Queens. Der gik jeg ind og kiggede lidt, jeg købte 3 bluser og 2 par bukser. Da jeg gik ud af butikken så jeg en smykkebutik overfor der købte jeg en halskæde, et armbånd og nogle øreringe. Jeg gik ud af butikken og hen til elevatoren for at komme ned og vente på flyet. Da jeg var kommet ned gik jeg hen på en af stolende for at vente på flyet. Lidt efter sagde de at flyet til Suez ankommer om 10 min. Jeg gik hen til damen ved kassen for jeg skulle vise min billet til hende og så ville der komme en og følge mig ud til flyet. Jeg havde en mærkelig fornemmelse i marven. Jeg gik op i flyet og da jeg var kommet op blev jeg helt dårlig. Jeg satte mig hen på stol nr. 103 for det var det nummer der stod på min billet. Jeg satte mig ned og spændte sikkerhedsselen. Damen spurgte, er du sulten eller tørstig. nej sagde jeg, men jeg er bange og utilpas har du en slags pille eller sådan noget. Det kan du tro jeg har. Jeg kommer med dem om 2 min. Lidt efter kom damen med pillerne og et glas vand. Jeg tog pillerne hurtigt. Jeg turde ikke kigge ud men jeg gjorde det alligevel. Idet jeg gjorde det følte jeg mig fri. jeg sad ved siden af en dreng, han så ret godt ud J .. Vi begyndte at snakke og han var ret sød han var kun 2 år ældre end mig og han hedder Mike. Han boede i England så jeg snakkede engelsk til ham han spurgte mig også hvem der havde lært mig at snakke så godt engelsk og jeg svarede det har jeg lært i skolen af Anette Dahl. Min marve gjorde ikke ondt mere, og ham englænderen sov bare. Jeg sad og dagdrømte men jeg var stadig lidt bange inderst inde. Jeg troede at flyet ville styrte ned eller springe i luften eller det der var værre. (vis det kunne blive værre) alle folk vågnede da damen sagde flyet ville lande om 10 min. Da hun sagde det vidste jeg det ikke kunne ske noget mere så jeg nød bare det sidste stykke af turen. Et stykke tid efter landede vi. Jeg steg ud af flyet og gik hen til Mike og spurgte om vi skulle tage ned i byen sammen imens vi ventede på flyende. Det ville han godt. Vi gik derned. Han bød mig på middag, og det kunne jeg ikke sige nej til. Vi tog ind på en restaurant og maden smagte rigtig godt. Vi gik rundt på gaden. Så så jeg en mand der sad og bad om penge. Jeg gav ham lidt og gik videre. Jeg syntes det var så synd for dem. Der kom også en lille pige der værken havde tøj eller sko. Jeg købte nogle sko og en kjole og gik hen til hende og rakte hånden frem med tøjet hun smilede til mig og jeg gav hende tøjet og skoene på. Hun gav mig et kram og lavede en hjerte form med hænderne og så pegede hun på hende selv og bagefter på mig. Vi gik videre og mig og Mike snakkede og snakkede han sagde og så jeg var meget sød tak det er du også sagde jeg. Da jeg sagde det kunne jeg mærke jeg rødmede. Vi gik videre og snakkede og snakkede lige indtil ham sagde klokken. Jeg kiggede på klokken og jeg havde kun 5 min. Til at nå flyet. Vi kiggede på hinanden og så løb vi bare vi stoppede først der hvor Mike skulle dreje. Han vente sig om og kyssede mig og så var han væk. Jeg stod og tænkte men så slog det mig klokken! Jeg løb og løb, da jeg kom til stedet hvor jeg skulle flyve var der ikke noget fly. Åh nej nåede jeg det ikke? Jeg stod og kiggede lidt og der var det, flyet, det kom lige foran mig. Puha der var jeg vis heldig. Der kom en rødhåret pilot ud og sagde noget jeg ikke forstod. Heldigvis var der en mand der kunne oversætte det for mig. Piloten spørger om du er Nanna birk Larsen jeg svarede jeg. Bare stig om bord unge dame. Tak. jeg gik op ad trappen, og videre ind i flyet. Jeg satte mig på et sæde og spændte selen. Det var en mærkelig sele. Den var helt rusten. Men det tænkte jeg ikke mere over. Flyet begyndte at lette og denne gang var jeg ikke så bange, jeg vidste ikke hvorfor men det var jo godt nok. Der stod et glas vand på bordet. Jeg tog en slurk af det. Jeg kiggede ud over havet, det var meget flot. Delfinerne sprang i havoverfladen, og nogle blåhvaler der sprøjtede med vandet så det lignede et vandfald. Jeg var lykkelig indeni og forelsket. Alting var bare så smukt nu. Lige siden jeg mødte Mike har alting bare været fint. Inderst inde tænkte jeg jo bare på ham. Mit hjerte bankede kærligt og jeg fik et kærligt sus i marven når jeg tænkte på Mike. Det var sådan en dejlig følelse, at være forelsket. Jeg ville prøve at tænke på noget andet, så jeg kiggede ned i vandet igen. Det eneste jeg så var Mikes smukke ansigt. Pludselig så jeg land og idet jeg gjorde det sagde piloten noget med en nødlanding. Da han sagde det skreg jeg. Jeg nåede ikke at tænke på noget jeg kiggede bare lige ud af vinduet og så vi styrtede lige ned mod havet. PLASK. Nu var jeg i havet. Selen ville ikke gå op og min krop gik i panik. Endelig kom jeg fri og jeg slog ruden itu og svømmede hen til en redningsvest. Idet jeg kom i den fik jeg krampe og jeg havde snart ikke mere luft. Jeg ved ikke hvad der skete men mine ben gik i krampe og lige pludselig lå jeg i strand kanten. Det var et øde sted. Jeg to hånden ned i lommen for at se om min mobil var der endnu, den var væk. jeg tog redningsvesten af,og gik op på bredden. Jeg kunne ikke se nogen dyr eller mennesker. Jeg var bange og sulten. Jeg gik hen og rev noget tang op og smagte på det. Det smagte klamt men det var den eneste måde at overleve på. Jeg plukkede en masse tang og lage det over mellem nogle træer. Jeg tog nogle grene og blade og lagde op mod 2 træer så jeg kunne sove i læ der. Jeg prøvede at lave et bål ligesom i film men jeg kunne ikke. Der var også ret varmt her så det var lige meget. Jeg hang mit tøj over en gren så det kunne tørre i løbet af natten. Jeg var træt men jeg kunne ikke sove. Jeg var bange og ked af det. Jeg sad lidt og kiggede ud over vandet og tænkte, gud hvor er jeg alene.
Næste morgen hørte jeg en mærkelig brummen. Jeg så der kom er helikopter. Jeg viftede med armene for at den måske fik øje på mig men det gjorde den ikke! Da den var helt væk tog jeg alt mit tang i mig bluse og bar det op på toppen af et bjerg. Der ville piloterne måske få øje på mig. Vis de altså kom igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil i hjælpe mig med min stil?
Kommentér på:
vil i hjælpe mig med min stil?

Annonce