{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wrap
  • #1   2. nov 2015 Heste spiser 16-18 timer i døgnet i naturen. Hvis hesten står uden grovfoder (hø, wrap og græs) i mere end 3 timer begynder deres mavesyre at ætse mavesækken = mavesår!
    (og det er et voldsomt uset problem hos rigtig mange heste!!! Både hobbyheste, konkurrenceheste, foldbumser og avlsheste mm)
    I naturen spiser heste små portioner, men de spiser nærmest hele tiden. Så med mindre at din hest er for tyk, så vil jeg proppe så meget i hønettene (morgen, middag og aften), at de aldrig løber tør. Dvs. wrap/hø ad libitum smiley
    Hvis ens hest er for tyk, så må man skaffe hø/wrap med lavt sukker- og kalorieindhold, men de skal stadig have grovfoder så de kan nippe hele tiden. Og man kan blande hø/wrap med halm og putte i nettene. Dog skal man vide at halm ALDRIG kan erstatte grovfoder. Halms struktur er så meget anerledes at den ikke beskytter mod mavesyre, som hø/græs/wrap gør. Halm vil forlænge tyggetiden = større spytproduktion = mindre risiko for mavesår, da spyt også er med til at neutralisere mavesyren smiley
    Fedt, at du spørger! smiley


  • #2   2. nov 2015 De er ikke for fede :))
    Jeg plejer og fylde dem helt op + lidt i bunden og alt er væk når jeg kommer om
    Morgen smiley har 90 baller stående - så jeg skal bare give dem? De bliver ikke forfangene :)?


  • #3   2. nov 2015 & de får bulid up 3 gange om dagen:)

  • #4   2. nov 2015 De skal have sådan der er til et døgn, så fåre de ikke halmmave. Det er jo den der store runde mave, det fåre de hvis de ikke får wrap. Min får hø smiley

  • #5   2. nov 2015
    Heste bliver ikke forfangne af og få meget grovfoder - de kan blive tykke, ligesom en overvægtig hest kan have problemer med sukkeret i grovfoderet, men så har det intet med om det er wrap eller hø og gøre, men kræver en analyse af indholdet for at finde ud af om det duer til hesten.


  • #6   2. nov 2015 Nu vil jeg ikke ligge hovedet på blokken ang. forfangenhed (Har hestene været forfangne før, er de i risikozonen?). Det handler noget om sukker i wrappen, og kræver en analyse af grovfoderet.
    Min hoppe får ca. 15 kg wrap om dagen, som svar til en tyk skive fra en big balle.
    Hvor store er dine baller?

    Du skal i hvert fald give hestene nok wrap til, at når du kommer om morgenen, at der stadig er lidt tilbage i nettene. Hvis man skal tilgodese hestenes naturlige behov. For du kan ikke vide om hestene har spist wrappen i løbet af 2 timer eller om de har været 6 timer om det.
    Man kan købe nogle billige vægte til at veje hvad dit hønet kommer til at veje når du fylder det op smiley Så får du en fornemmelse af hvor meget de egentlig spiser.


  • #7   2. nov 2015 Alt er væk når jeg kommer om morgen + jorden er støvsuget for alt wrap!
    De har aldrig været forfange smiley


  • #8   2. nov 2015 De er små ( 35-40 kg )


  • #9   2. nov 2015 Hvis hesten står på andet end halm ville jeg give den alt det wrap den kan spise.. Gerne så der altdi er lidt tilbage når du kommer om morgenen.
    Du kan evt suplere med noget godt tørt hø. Min har det også med at støvsuge hele boksen når hun får wrap, men får hun hø også så ligger der altid noget tilbage næste morgen.,


  • #10   2. nov 2015 De står på træpillesmuld smiley
    De har fået en masse ind - må lige se hvor meget der er tilbage imorgen.
    Hvis der intet er tilbage får de mere imorgen smiley


  • #11   3. nov 2015 Jeg ønsker at fodre mine heste, med så meget strå at der ligger lidt tilbage næste morgen.....
    jeg går ikke op i antal kg, men fodre ud fra øje mål, er der støvsuget for strå har de fået for lidt, er der meget tilbage har de fået for meget, og så regulerer jeg derefter.

    Dem jeg har, har en tendens til at blive temmelig runde, så de får deres i en slowfeeder, og det passer med at når den er fyldt har de den mængde de har brug for


Kommentér på:
Wrap

Annonce